Waarom kinderbijslag?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 21:17

juval schreef:
ik snap ook niet waarom ze zo moeilijk doen over dat roken..... als iedereen gewoon door blijft paffen gaat dat verloop toch ook veel sneller Tong uitsteken


Kijk daar ben ik het nu helemaal mee eens!
Sigaretten moeten ook in het ziekenfonds

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 21:23

ThePast03"]
[quote="juval schreef:
ik snap ook niet waarom ze zo moeilijk doen over dat roken..... als iedereen gewoon door blijft paffen gaat dat verloop toch ook veel sneller Tong uitsteken


Kijk daar ben ik het nu helemaal mee eens!
Sigaretten moeten ook in het ziekenfonds
[/quote]

Dan ga ik toch liever voor Drion-zoetjes, daar hebben andere mensen tenminste geen last van.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 21:58

Kayla schreef:
Dan ga ik toch liever voor Drion-zoetjes, daar hebben andere mensen tenminste geen last van.


Sigaretten alleen voor gebruik in eigen huis, heeft niemand last van!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-03 21:59

Dan wel met je kinderen pal naast je, en alle ramen en deuren dicht houden.
Scheelt op den duur weer in de kinderbijslag.

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 22:00


ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 22:01

Sjuimpje schreef:
Dan wel met je kinderen pal naast je, en alle ramen en deuren dicht houden.
Scheelt op den duur weer in de kinderbijslag.


Maar ik heb geen kinderen dus ik krijg ook helemaal geen kinderbijslag.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-03 22:04

Hmm, heb je wel honden?
Hou die dan wel buiten, anders lopen we zometeen een portie hondenbelasting mis.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 22:06

Sjuimpje schreef:
Hmm, heb je wel honden?
Hou die dan wel buiten, anders lopen we zometeen een portie hondenbelasting mis.


Tot nu toe zijn mijn honden allemaal 14+ geworden (de oudste bijna 18) dus ik denk dat dat wel meevalt Knipoog
En verder betaal ik kennelbelasting dus dat is een vast bedrag ongeacht hoeveel honden ik heb.
Schiet niet echt op dus.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-03 22:14

Hard door paffen dan, want hier heeft de gemeenschap helemaal niets aan natuurlijk

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 22:31

Citaat:
Heet kinderbijslag krijgen niet gewoon sociale zekerheid? Net zoals een uitkering krijgen?


Sociale zekerheid is het opvangnet. Ik werd ziek (zwaar geval v. RSI) en kwam in de ziektewet, en heb dus op kosten van de staat 5 maanden thuisgezeten. (vond het overigens vreselijk, ben heel wat keren tegen de muren opgevlogen..).
Kinderbijslag is een 'extraatje', niet bedoelt als vangnet, maar als.. err.. tja, fokpremie dus. Ik ben er niet voor, maar ook niet radicaal tegen. Als mensen nou eerst maar gewoon is grondig *nadachten* voor ze sex gingen hebben... 1) wil ik zwanger worden? nee, gebruik ik dan een deugelijk voorbehoedmiddel? zoja, kan ik een kind dan een stabiele en liefdevolle omgeving bieden? Zoja, heb ik dan ook geld en toekomstperspectieven om dit kind in welvaart op te laten groeien? Zonee, ga terug naar het kopje 'voorbehoedmiddelen'. etc, etc.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 23:00

Desiree"]
[quote="BlueStar schreef:
en effe ter aanvulling, maar goed dat er geen asiels voor kinderen zijn


Ehm... kleine correctie:

Het stikt in dit land van de asiels voor gedumpte kinderen.
Die zitten (over)vol met alles dat niet leuk genoeg meer is of waar wat aan mankeert.
Ik heb het over de vele tehuizen en inrichtingen.

Wie mij - als bewust kinderloze - echt nijdig wil hebben,
die moet doen alsof dit niet bestaat. Boos!

Die asiels kosten overigens scheppen geld,
waarvan maar een bedroevend klein deel rechtstreeks
aan die kinderen ten goede komt.

Verdrietig

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 23:17

ArwenLune schreef:
tja, fokpremie dus. Ik ben er niet voor, maar ook niet radicaal tegen. Als mensen nou eerst maar gewoon is grondig *nadachten* voor ze sex gingen hebben... 1) wil ik zwanger worden? nee, gebruik ik dan een deugelijk voorbehoedmiddel? zoja, kan ik een kind dan een stabiele en liefdevolle omgeving bieden? Zoja, heb ik dan ook geld en toekomstperspectieven om dit kind in welvaart op te laten groeien? Zonee, ga terug naar het kopje 'voorbehoedmiddelen'. etc, etc.


Mee eens.
Al hoeft die fokpremie van mij dus niet.
Dat maakt e.e.a. nl. wat duidelijker t.a.v. de eigen verantwoording.

Eerder zei iemand iets over China waar de tweede kindertjes door de staat vermoord zouden worden.
Dat is niet mijn informatie.
Wel dat de mensen zelf de meisjesbaby's vermoorden of weggeven.
En dat de staat alles voor het eerste kind betaalt,
maar dat ouders dan ook alles voor het tweede kind zelf dienen te betalen.
Dat lijkt geen slecht systeem, maar of het werkt?

In onze samenleving vind ik het best als ieder z'n bloedeigen
levende barbie of knuffel wil, maar zorg er dan ook zelf voor.
Het schoolgeld en andere kosten (opvang, medische zorg)
die je betaalt zijn maar een schijntje van de werkelijke kosten.
Alle voorzieningen worden immers zwaar gesubsidiëerd?
(Ter info. en vergelijking: een particuliere school (vo) vraagt
minimaal 22.000 euro per leerjaar, exclusief leermiddelen)

organisator

Berichten: 1565
Geregistreerd: 15-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 00:14

even een leuke over de kinderkorting die eerder werd aangehaald

een paar jaar geleden werd dit ingevoerd
dus ook ik kreeg die blauwe envelop in de bus
dus kjik er in en ja hoor aanvraag voor de kinderkorting

nou het belande dus bij de andere post wat naar de boekhouder zou gaan
a fijn na een tijdje wordt dit dus door hem opgehaald en verwerkt. (dit was dus de tijd dat ik zelf nog geen adm. kantoor had)

en ja ik kreeg na enkele maanden een vergoeding van 80 gulden!!!!!!
ik heb in een deuk gelegen dat was precies in die tijd van die reclame van opa met kleinkind op de bank. Kleinkind laat haar nieuwe schoenen aan opa zien, en opa vraagt Tjee dat zijn dure. Waarop ze antwoord nee hoor opa heeft mama van de kinderkorting gekocht.

maar weer een maand later verging me het lachen toen ik de rekenig kreeg vanmijn boekhouder

je begrijpt wel ik vraag dus gewoon geen kinderkorting aan[/quote]

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 10:11

VLEUTIE"]
[. Maar ik vind het wel een goed plan om er een maximum aan te stellen, dus bijvoorbeeld voor maximaal twee kinderen per gezin. En alleen voor twee kinderen in Nederland.Moet je eens zien wat er dan bespaard wordt!
[/quote]

Hier ben ik het nou helemaal mee eens! in dit overbevolkte land moet het vooral niet gestimuleerd worden om meer dan 2 kinderen te krijgen.

[quote="Kayla"]
[
Helemaal mee eens . En dan mag de studiefinanciering ook wat omhoog, de samenleving is er immers alleen bij gebaat om goedopgeleide mensen te krijgen.
[/quote]
Ik vind laag opgeleide mensen anders ook belangrijk. JE hebt voor van alles vaklui nodig. En ik weet nog dat we een aantal jaren te veel hoog opgeleiden hadden en te weinig laag opgeleiden. Sja, hoogopgeleiden betalen meer belasting (als ze een baan hebben), dat is het enige voordeel wat ze kunnen bieden boven laag opgeleiden.


[quote="Sugarmiss"]
Als de regering de kinderbijslag afschaft en er dus
waarschijnlijk minder kinderen komen, is er straks niemand meer die mijn AOW kan betalen Lachen
[/quote]
dan kun jij de kinderbijslag die je niet hoeft te betalen opzij leggen voor je AOW

[quote="Kayla"]
[quote="gijsenkim"]Hoe zit het dan met de vergrijzing
[/quote]

Tja dat blijft, of je moet een manier weten om een aanzienlijk deel mensen die nu al leven van kant te maken *LOL* .
[/quote]

Vergrijzing blijft met die babyboom van de afgelopen jaren? Nee hoor, die kunnen uitgebreid ons onderhouden later! En de huidige vergrijzing is van voorbijgaande aard, die mensen sterven ook ooit.

[quote="Botervlieg schreef:
[Ehm... kleine correctie:

Het stikt in dit land van de asiels voor gedumpte kinderen.
Die zitten (over)vol met alles dat niet leuk genoeg meer is of waar wat aan mankeert.
Ik heb het over de vele tehuizen en inrichtingen.

Wie mij - als bewust kinderloze - echt nijdig wil hebben,
die moet doen alsof dit niet bestaat. Boos!

Die asiels kosten overigens scheppen geld,
waarvan maar een bedroevend klein deel rechtstreeks
aan die kinderen ten goede komt.

Verdrietig
[/quote]

Stond ik niet zo bij stil nee, het blijft voor mij moeilijk voor te stellen dat ouders hun kinderen laten stikken. Het stemt me niet vrolijk wat je zegt. Die ouders zouden er hard voor aangerekend moeten worden. Zouden zij ook kinderbijslag krijgen?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 11:01

Desiree schreef:
Sja, hoogopgeleiden betalen meer belasting (als ze een baan hebben), dat is het enige voordeel wat ze kunnen bieden boven laag opgeleiden.


Kosten ook meer als ze de ww in moeten Haha!

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 11:25

Botervlieg schreef:
Die asiels kosten overigens scheppen geld,
waarvan maar een bedroevend klein deel rechtstreeks
aan die kinderen ten goede komt.Verdrietig


Desiree schreef:
Citaat:
Stond ik niet zo bij stil nee, het blijft voor mij moeilijk voor te stellen dat ouders hun kinderen laten stikken. Het stemt me niet vrolijk wat je zegt. Die ouders zouden er hard voor aangerekend moeten worden. Zouden zij ook kinderbijslag krijgen?


Mogen ze denk ik inleveren als 'eigen bijdrage'.
Aan de andere kant kunnen ze dit weer terughalen
als 'voedingskosten' als de kinderen een weekend
thuis mogen komen.

Als de kinderen gaan verdienen, dan moeten die hun
geld afstaan als 'eigen bijdrage'
en houden dan zelf iets van 200 euro per maand over... Verdrietig
Laatst bijgewerkt door Botervlieg op 03-09-03 11:30, in het totaal 2 keer bewerkt

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 11:27

je ziet zo vaak om je heen, dat jonge meiden zwanger raken, alleen verder moeten en roepen dat ze dat heel goed kunnen.
Wat komt daarvan terecht, nou vaak niet veel, ze hebben geen baan, geen ouders met geld, ga zo maar door.
Dat soort baby's/kids komt vaak in die tehuizen terecht welke Botervlieg net noemde en dan Verward
Over als ze bij de moeder blijven die ze niet kan verzorgen, zal ik het helemaal maar niet hebben, ik heb heel vaak medelijden hiermee, te erg voor woorden Huilen

Dan zie je van die vrouwen die zielig in een hoekje kruipen dat ze geen kind kunnen krijgen, terwijl er zoveel baby's / kids in tehuizen zitten.

Kinderbijslag misschien toch vervangen door een kinderasiel premie, als je een kind uit zo'n tehuis een goede jeugd bezorgd.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 11:30

Desiree"]
[quote="Kayla schreef:
[
Helemaal mee eens . En dan mag de studiefinanciering ook wat omhoog, de samenleving is er immers alleen bij gebaat om goedopgeleide mensen te krijgen.
[/quote]
Ik vind laag opgeleide mensen anders ook belangrijk. JE hebt voor van alles vaklui nodig. En ik weet nog dat we een aantal jaren te veel hoog opgeleiden hadden en te weinig laag opgeleiden. Sja, hoogopgeleiden betalen meer belasting (als ze een baan hebben), dat is het enige voordeel wat ze kunnen bieden boven laag opgeleiden.


LEZEN Desiree Tong uitsteken
ik zei GOEDopgeleid niet HOOGopgeleid.

organisator

Berichten: 1565
Geregistreerd: 15-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 11:38

Citaat:
Dan zie je van die vrouwen die zielig in een hoekje kruipen dat ze geen kind kunnen krijgen, terwijl er zoveel baby's / kids in tehuizen zitten.


weet je wel hoe moeilijk ze doen over adoptie
een kennis van mij kan waarschijnlijk geen kinderen krijgen, terwijl ze allebei niets makeren. Dus zijn de kinderwens is er nu zo'n 4 jaar
Al verschillende medische behandelingen geprobeerd en tot nu toe geen resultaat.

Dus inderdaad dan de officiele wegen van adoptie bewandelen.
Nou ik kan je vertellen dat ze dus hebben ingeschreven, en dat ze volgend jaar dan voor het eerst naar een voorlichtingsbijeekomst mogen/kunnen komen. Daarna kan het dan nog tussen de 5 en 7 jaar duren voor ze boven aan de lijst komen te staan voor een kindje ergens vandaan.

Je zal toch zeggen met deze overbevolkte wereld en wezen in overvloed dat deze procedures versneld moeten worden.

Dus eventjes adopteren is ook makkelijker gezegd dan gedaan. En als je graag kinderen wil, heb je dit er natuurlijk voor over. Maar buitenstaanders denken er wel makkelijk over. Deze hele grap kost ook ongeveer tussen de 10 en 15 duizend euro. Leve de bureaucratie.

en niet iedereen heeft dit geld

dus ja zielig in een hoekje zitten is voor veel vrouwen het enigste wat ze de eerste jaren kunnen doen. En vaak is het zo dat deze vrouwen wel een procedure opstarten hoor, maar dat duurt dus jaren voordat dit rond is

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 11:57

Je kunt er ook eentje leasen, hoor, organisator,
da's wel zo gemakkelijk en je krijgt er een leuke vergoeding
voor:
Dan neem je een pleegkind, of je wordt gastgezin,
of zelfs - als je niet wilt dat zo'n kind je maatschappelijke
carrière of sociale leven al teveel in de weg staat -
weekendgezin (en dat hoeft dan niet eens elk weekend).
Zo'n kind kost je helemaal niks en levert je (als je het niet
teveel verwent) alleen maar op.

Dat eerlijk gezegd liever dan mensen die gehinderd door
de bureaucratie of uit idealisme een kind uit een ver land
importeren.
Wat daar van komt kunnen we wekelijks in programma's
als 'Vermist' aanschouwen. Huilen Boos!

Op verzoek/advies van een plussie (Bokker van boven de 40)
Ook hier maar even het volgende:

Citaat:
Over het probleem vergrijzing:

Iemand van jullie de film 'Soilent Green'
(met Charlton Heston) gezien?
Nog niet zo gek:
In overbevolkte wereld worden ouwetjes verzameld.
Die gaan naar een soort bioscoop waar ze beelden
en muziek naar keuze krijgen en al kijkend/luisterend
ge-euthanaseerd worden met gas o.i.d.
Hun resten worden verwerkt tot voedsel (Soilent Green)
voor de jongere mensen.
Netjes toch?
En we zijn hier al bekend met de verwerkingsprocessen
(dode dieren aan gebruiksdieren voeren),
dus het is maar een klein stapje verder. Haha!


Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 12:02

afschaffen die fokpremie. Ik vind het belachelijk en heb het zolang als ik me kan herinneren al belachelijk gevonden!!

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 12:03

Organisator, ben het helemaal met je eens dat die procedures zwaar moeten veranderen

maar blijft wel, dat de selectie die gemaakt moet worden of je al dan niet geschikt bent om een kind op te voeden wel streng moet blijven

Misschien zelfs zo'n procedure voordat je zelf een kind kan nemen Haha!

die discussie zag ik ook al, nemen en krijgen

Wanneer mensen bewust voor kinderen kiezen, denk ik dat ze er beter voor zorgen, dat is nl. een weloverwogen keuze
Zomaar krijgen, tja heb ik al hier boven aangehaalt, niet altijd een bewuste keuze denk ik Verward

organisator

Berichten: 1565
Geregistreerd: 15-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 12:03

Citaat:
Dan neem je een pleegkind, of je wordt gastgezin,
of zelfs - als je niet wilt dat zo'n kind je maatschappelijke
carrière of sociale leven al teveel in de weg staat -
weekendgezin (en dat hoeft dan niet eens elk weekend).
Zo'n kind kost je helemaal niks en levert je (als je het niet
teveel verwent) alleen maar op


Ik sta achter het het fenomeen gastgezinnen/pleeggezinnen. Maar ook hier zijn lange procedures voor.
Maar let wel dat de betreffende instanties het kind zo weer ergens anders kunnen plaatsen Het is dus niet je eigen kind.

En wat betreft je carriere in de weg staan vindt het wat kort door de bocht hoor Dan moet je gewoon geen kinderen nemen maar een kanariepiet.
Maar zelfs die heeft nog de nodige verzorging en liefde nodig. Het voordeel alleen is dat je je bejaarde overbuurvrouw er een paar dagen mee kan opzadelen. Die dit met liefde doet. En als die dan nog in de weg staat dan kan je hem helemaal aan haar geven. En Tja met kinderen ligt dit iets moeilijker.

organisator

Berichten: 1565
Geregistreerd: 15-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 12:08

Geral het zit hem niet in de selectieprocedure
als je nm opgenomen wordt na de nodige gespreken en bijeenkomsten ( ongeveer een jaar)
Dan duurt het zo lang dit ivm instanties verguningen/paspoorten en alle andere papierkramen die je maar kan bedenken.

zelfs kinderen die ergens op straat leven en niet uit een weeshuis komen kan je nog niet adopteren.

Nee adoptie is een lange dure onnodige pijnlijke procedure. En dat geld voor kinderen uit het buitenland maar ook voor kinderen die hier vandaan komen

organisator

Berichten: 1565
Geregistreerd: 15-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 12:11

En het is zo dat ik het er mee eens ben dat de selectie streng moet zijn en een jaar is overkomelijk. Als je tenslotte zwanger bent moet je ook in de meeste gevallen 9 maanden geduld hebben.

Nee de rompslomp daarna stoort mij