met toeval zag ik deze opleiding en ik was wel benieuwd.. Hoe ziet de opleiding eruit? Welke vakken heb je?
Doet iemand misschien dit werk?
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Als je specifiekere vragen nog wilt hebben, kan je ze altijd stellen
Als je de medische kant op wilt, zit je op grote universitaire ziekenhuizen altijd goed
Maar er zijn ook veel kleinere laboratoria's.
Maar het verdiend oke

Misschien met doorstroom naar HBO, maar dat ligt eraan hoe ik het doe. 
Maar je gaat dus niet ontleden of iets? 

Ik ben zelf de microbiologie in gegaan, en dan moet je denken van parasieten, bacteriën, virussen, schimmels etc
En dan zijn er nog talloze technieken om die mee aan te tonen en wat voor werk je er in doet. Je kan de research in (onderzoeksprojecten), maar ook de diagnostische kant (monster binnen krijgen en onderzoeken van patiënten). Echt heel veel mogelijkheden 
Macs schreef:Ik ga wel een MBO opleiding doen heMisschien met doorstroom naar HBO, maar dat ligt eraan hoe ik het doe.
Bloed in buisjes kan ik wel aan wennenMaar je gaat dus niet ontleden of iets?
Ik hoef er niet rijk in te worden maar wil wel gewoon goed rond kunnen komen
Wil wel graag de chemische kant op denk ik, iets met planten enzo lijkt me ook leuk, maar weet niet of dat mogelijk is.
Ik heb het persoonlijk nooit gedaan (heb geen proefdierkunde gekozen), maar heb wel histologische projecten gedaan (denk aan een lever van een varken bekijken). 
Ben gister al bijna neer gegaan toen ik in 1 lokaal was met varkensorganen ontleden, heb niet eens wat gezien 
Dus dat lijkt me wel wat!! 
Dat kan zijn van een gen-onderzoek bij een immuunziekte tot een parasitair onderzoek bij hamsters
Bij wijze. Medisch onderzoek dus. Tegenwoordig natuurlijk wel vaak met DNA-technieken. 
Macs schreef:Nu een ding... Ik kan niet zo goed tegen bloed. Ben een keer flauwgevallen bij het kijken bij een operatie van een kat en sindsdien kan ik er niet zo goed meer tegen.
Genoeg banen waar je nooit moet bloed te maken krijgt. Je hoeft dus helemaal niet voor chemisch te kiezen.
Edit: zie net dat je dat toch niet wilt
Misschien dat je wel weefsel voorbij ziet komen als je op de histologie gaat werken, maar dat went echt wel 
Het enige war je je wel moet bedenken is dat je niet elke dag baanbrekend onderzoek hebt natuurlijk
Dat klinkt logisch, maar heel veel mensen zijn hier in teleurgesteld als ze eenmaal aan het werk gaan. Hou er dus rekening mee dat 90% van je werk eigenlijk nergens naar leidt.
Zelfs mijn afstudeeronderzoek is voor de helft in de soep gelopen (en dat lag niet aan mij, maar aan de monsterpreservatie die ik kreeg om mee te werken)
Meestal zijn het de alledaagse dingen die je tegenkomt, maar soms kom je ook bijzondere dingen tegen die het dan weer heel leuk maken

Ligt er echt totaal aan welke richting je op wilt gaan.
Werk op een klein laboratorium waar er om een meer holistischere manier analyses worden uitgevoerd. Ik denk 90% van het werk wat ik doe is op basis van reguliere gezondheidszorg, maar dan met een alternatievere kijk op uitslagen.

Ben heel benieuwd wat je er van vindt
Ik vind het iig altijd leuk om mensen enthousiast te maken