nummer bestaat niet maar word er wel door gebeld???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

NathalietjeB

nummer bestaat niet maar word er wel door gebeld???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-11 12:26

ik weet niet of dit hier goed staat ...

maar ik zit dus met t volgende...

ik ben net gebeld door een nummer en qua getallen klopt het nummer en het is gewoon een huis nummer maar nu probeer ik t al meerdere malen terug te bellen maar nu zegt mijn telefoon dus dat het hele nummer niet bestaat...

ik snap hier dus echt helemaal niks van hoe kan een nummer nou niet bestaan terwijl het mij wel belt >;) en t aantal nummers wel klopt...

iemand hier enig idee wat ik ermee aan moet?

hotchocolat

Re: nummer bestaat niet maar word er wel door gebeld???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 12:27

Kan het niet vanuit een telefooncel zijn?

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 12:28

Kan het zijn dat het een buitenlands nummer is? Dat er bijvoorbeeld +31 voor moet oid?

chillse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 12:29

lekker laten gaan en anders kijken of ze je nog eens bellen!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 12:30

Dat gebeurt hier heel vaak, hier is dat nog toegestaan: zijn hier van die louche call centers die op vervelende wijze geld proberen te verdienen. Je vertellen dat je je opgegeven hebt voor een Gweinnspiel en dat je 3 maanden aan de betaling vastzit, je proberen rare verzekeingen aan te smeren etc. Die bellen heel vaak dat je een nummer ziet dat niet bestaat. Typ het nummer eens bij google in, zo kan ik hier altijd vinden wat voor ervaringen andere mensen met het nummer hebben.

Missy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 12:31

Ik heb dat een keertje op mijn werk gehad, klant belde mij met een nummer gaf datzelfde nummer ook op als nummer waar ik op kon terug bellen, maar als ik terugbelde kreeg ik ook te horen dat het nummer niet bestond.

Al met al is het waarschijnlijk een fout bij het netwerk van die persoon waardoor er alleen maar met het nummer uitgaand gebeld kan worden.

fantastique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 12:32

Ik weet niet wat het probleem is...

Wat ik wel weet ik dat 2 collega's van mij allebei een BB hadden en die hadden ook dat probleem.
En toen was het gewoon hun moeder of vriend ofzo...
Zit een fout in de software.
En hun kregen ook geen melding van gemiste oproepen enzo.

Of misschien kan er met dat nummer alleen uitgaand gebeld worden ofzo... (bij bedrijven is dat vaak)

Anders zal ik in ieder geval gewoon wachten tot ze je nog maals bellen.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-11 12:34

het is gewoon een huisnummer en niet buitenlands maar ik snap niet waarom ik het niet kan terug bellen en me telefoon zegt dat het nummer niet bestaat...vind dat echt super vaag...

maar hebben telefooncellen ook een huisnummer dan?
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 20-05-11 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 12:35

Typ het eens bij google in, dan geeft ie misschien een adres of naam?

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-11 12:37

hmz nummer ingetypt op google en nu lees ik dus meerdere forums dat mensen ook door dit nummer zijn gebeld en dat er gebeld word en dan opgehange en dat meerdere keren op een dag

Missy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 12:37

NathalietjeB schreef:
het is gewoon een huisnummer en niet buitenlands maar ik snap niet waarom ik het niet kan terug bellen en me telefoon zegt dat het nummer niet bestaat...vind dat echt super vaag...

maar hebben telefooncellen ook een huisnummer dan?

Ik heb dat een keertje op mijn werk gehad, klant belde mij met een nummer gaf datzelfde nummer ook op als nummer waar ik op kon terug bellen, maar als ik terugbelde kreeg ik ook te horen dat het nummer niet bestond.

Al met al is het waarschijnlijk een fout bij het netwerk van die persoon waardoor er alleen maar met het nummer uitgaand gebeld kan worden.

En naar een telefooncel kun je wel gewoon terugbellen.

LEKKERGEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 12:39

hmm dat is raar. Maar nu weet je in ieder geval al wel iets meer over het nummer.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 12:41

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-11 12:42

:S uh ik kom enkel forums tegen waarop meerdere mensen door dit nummer zijn gebeld en niet weten waarom en er werd ook meteen opgehangen en meerdere keren op een dag gebeld en niemand weet waarom heel vreemd...

kan t niet iemand zijn die je abbonement over probeert t nemen ofzo??een hacker ofzo?

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 12:43

Hier in Duitsland hebben telefooncellen wel nrs. Je kan vanuit een cel ook een sms sturen.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 12:44

NathalietjeB schreef:
:S uh ik kom enkel forums tegen waarop meerdere mensen door dit nummer zijn gebeld en niet weten waarom en er werd ook meteen opgehangen en meerdere keren op een dag gebeld en niemand weet waarom heel vreemd...

kan t niet iemand zijn die je abbonement over probeert t nemen ofzo??een hacker ofzo?

Bel anders even direct met de klantenservice van je provider om navraag te doen en te laten blokkeren.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-11 12:45

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-11 12:46

Miseria schreef:
NathalietjeB schreef:

Bel anders even direct met de klantenservice van je provider om navraag te doen en te laten blokkeren.

hmz ik ga dat maar even doen idd want ik vind t best wel scary....

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 12:48

Ik dacht dat dat niet meer toegestaan was in Nederland... hier in ieder geval wel en je word echt gék gebeld door verschillende van zulke nummers. :(
Als ik een nummer niet ken, neem ik ook niet meer op.

Ze hebben wel een nieuw trucje, daar "liep" ik gisteren in: mijn telefoon gaat, geeft aan dat het een vriendin is (die ik dus in mijn telefoon opgeslagen heb) en ik krijg een bedrijf aan de telefoon die zich voorstelt als "Otto". En die gaat me doorschakelen naar een collega die een fantastisch financieel aanbod heeft: een verzekering aansmeren dus.
Smeerlappen... kost me waarschijnlijk nog geld ook, dat "doorschakelen". Heb ook snel opgehangen. En Otto gebeld, of dat inderdaad van hun kwam. Nee dus.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-11 12:54

ook raar....maar ik vind t gewoon zo vaag dat op internet ook niks over bekend is en ik niet meer vind dan telefoonboeken die t nummer niet kennen en mensen die ook door t nummer zijn gebeld en niet weten waar t vandaan komt en die ook niet kunnen terug bellen

ik zou bijna denken dat t een abonnement hacker is ofzo??die ff je abbonement leeg belt ofzo?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 12:59

Ik denk dat het is zoals ik eerder al geschreven heb. Want dat is wat je ook via google gevonden hebt. Lekker laten gaan dus.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-11 13:02

heb t nummer maar laten blokkeren dankje miseria voor je tip om even mijn provider t bellen.
en gamblers ik weet t niet maar ik vind t maar een enge bedoening

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 13:03

Graag gedaan, mochten er dan gekke kosten op je rekening staan.. kan je daar gelijk werk van maken dankzij je melding!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 13:05

Hier hebben ze een keer, terwijl ik "nee" heb gezeg en opgehangen, 58 euro van mijn rekening afgeschreven voor zo'n zogenaamde loterij waar ik me voor opgegeven had... dat kon ik heel makkelijk via online banking terug laten storten. Ik zou mijn rekening gewoon even in de gaten houden, dat er niets geks afgeschreven wordt!