Gestopt met werken in Noorwegen krijg M'N spullen niet terug

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Romy18

Gestopt met werken in Noorwegen krijg M'N spullen niet terug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-11 14:05

Ik heb wat advies nodig, in januari dit jaar ben ik naar Noorwegen vertrokken om daar als groom op een stal te beginnen. Heb maanden lang gezeurd om contract en papierwerk en dit nooit gekregen. Daarnaast ook een heel aantal aanvaringen gehad met de baas en na nog een grote aanvaring besloten per direct te stoppen met werken. Nu doen ze heel moeilijk, ik ben op het moment thuis in Belgie en heb nog spullen van mij in het appartement in Noorwegen liggen, appartement wat ik ter beschikking kreeg van hun. Nu hebben ze het slot op de deur veranderd en weigeren ze mijn spullen terug te geven. Wat moet ik doen?

MarliesV

Re: Gestopt met werken in Noorwegen krijg M'N spullen niet terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 14:09

Als je kan aantonen dat het jou spullen zijn kan je juridisch wel stappen ondernemen.

Kan je dit niet aantonen dan kan je hoe banketstaaf ook er niets mee denk ik.

Hoe lang ben je daar al weg? En had je niet de mogelijkheid om het gelijk mee te nemen. Kan me voorstellen als die spullen daar al 3 maanden liggen te verstoffen ze geen zin hebben om er moeite voor te doen. Maar netjes is het niet natuurlijk.

Romy18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-11 14:36

Ik ben sinds dinsdag weg daar, al mijn persoonlijke spullen liggen nog daar, heb enkel mijn kleren en laptop hier. Kon namelijk niet alles mee nemen met het vliegtuig. Aantonen dat het mijn spullen zijn, geen idee hoe... er staan wel een aantal foto's etc waar ik ook op sta maar verder gaat het voornamelijk om 'kleine dingen' met veel emotionele waarde en dingen als make up en toilet spullen, oplader voor camera dat soort spul.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 14:49

Oei wat asociaal dat ze zo snel de boel 'op slot' gooien zeg.

Is er iemand daar waar je goed mee kan die je spullen voor je wil verzamelen. Blijkbaar is er flink wat voorgevallen of heeft de eigenaar lange tenen dat het zo escaleerd.

Hoop echt voor je dat je je spullen terug kan krijgen maar of je hier juridisch wat mee kan weet ik niet.

Romy18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-11 15:07

Ik heb een hele goede vriend daar die eventueel mijn spullen ook op kan halen, maar ook hij kan natuurlijk niet binnen. Ik vlieg volgende week terug om de rest op te halen, tenminste dat is de bedoeling. Snap niet wat er mis is met die mensen... ik ben inderdaad van de ene op de andere dag gestopt met werken zonder uitwerktijd etc maar goed dat is der eigen schuld, hadden ze me maar een contract moeten geven. Verder heb ik in mijn ogen niets gedaan waardoor ze zo over de rooie gaan... vind het erg vreemd en ben erg blij dat ik er weg ben in ieder geval.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 20:40

TAO-->LZP

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 22:45

Pfhoef wat komt dit verhaal me bekend voor...

Gelukkig kunnen wij onze dingen wel hard maken tegen over de rechter
voor verhaal kun je mij pben

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 22:48

Hier heb je nu niets meer aan, maar wellicht handig om de volgende keer je spullen eerst bij die vriend te dumpen en dan pas naar huis te vliegen.

Inderdaad, als jij geen bewijs heb dat die spullen van jou zijn, dan kan je helaas niets beginnen denk ik. Maar ik zou eerst maar afwachten wat er gebeurd als jij daar voor de deur staat. Kijken hoe ze dan reageren.

Jana_en_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 20:03

Wow.. was het zo heftig dat je daarom gelijk op het eerste beste vliegtuig naar Belgie bent gestapt?? Wat ik niet snap is dat je uberhaupt zonder spullen vertrokken bent, zeker als je over fotos en dingen als make-up praat...Dat stop je toch in je koffer, of zie ik dat verkeerd? Verder.. als je er zo'n heel goede vriend had en weg wilde uit die kamer bij die stal, waarom dan niet even een paar daagjes daar uitblazen zodat je je spullen kon pakken en het transport ervan naar Belgie kon regelen? Mis ik hier iets?

Romy18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-11 20:23

Al mijn persoonlijke spullen zijn daar, ik woonde daar namelijk dus alles in 1 keer mee nemen was geen optie. Het enige dat je mist is dat het volgens mij niet heel normaal is dat er binnen 1 dag een nieuw slot op staat en mensen weigeren je spullen terug te geven. Misschien naief van mij maar daar ging ik niet vanuit, vandaar ook dat ik mijn spullen niet verplaatst heb.

Jana_en_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 22:58

Nee, dat heb ik niet gemist, maar als er dusdanig heftige dingen zijn voorgevallen dat mensen er binnen een dag een nieuw slot opzetten (of dat jij besloot meteen naar Belgie te gaan voordat je dingen regelt voor je spullen), dan had ik mijn spullen niet zomaar alleen gelaten...

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 00:22

Het is dat het Noorwegen is, anders had ik allang die deur open gebroken

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 07:18

Ik heb een beetje hetzelfde gevoel als Jana_en_Ik eigenlijk. Ik zou ook eerst mijn spullen gepakt hebben, desnoods bij de goede vriend in kwestie gedumpt hebben. Je hebt het over kleine dingen, dat zou zo lastig niet moeten zijn. Dat je meubels niet zomaar kunt verplaatsen begrijp ik, maar make-up en een oplader voor een camera toch wel? Dingen met een emotionele waarde zou ik sowieso echt NIET achtergelaten hebben in dat appartement.

Het is voor jou blijkbaar dermate heftig geweest dat jij besloten hebt om per direct te stoppen en te vertrekken uit het appartement; in dat opzicht vind ik de reactie van de eigenaar niet vreemd. Niet dat ik 't goed wil praten, absoluut niet. Maar jij vond dat je er geen dag langer kon blijven; hij zal vast ook niet blij geweest zijn met jou. En wellicht wil hij het hier nog over hebben. Jij bent halsoverkop vertrokken naar België, hij heeft na je vertrek het slot op zijn eigendom laten veranderen. En de enige manier waarop je je spullen terug zult krijgen is (denk ik) die confrontatie/dat gesprek aan gaan.

Succes!

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 09:58

Hoe weet je trouwens dat ze het slot hebben veranderd?
Wel vervelend dat het allemaal zo loopt. Misschien als het niet goed loopt volgende week met die goede vriend naar de politie stappen om uit te leggen wat er is gebeurt en dat je je spullen terug wil.

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 15:07

Evelijn schreef:
Hoe weet je trouwens dat ze het slot hebben veranderd?
Wel vervelend dat het allemaal zo loopt. Misschien als het niet goed loopt volgende week met die goede vriend naar de politie stappen om uit te leggen wat er is gebeurt en dat je je spullen terug wil.

nouja als je sleutel er niet meer in gaat dan weet je dat meteen hahah :') :P

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 15:14

Ja maar ze is toch meteen naar Belgie vertrokken?

Jana_en_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 23:56

TS hoe staat het met de situatie?

meikie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 00:04

Kun je daar met de politie niet samen naartoe gaan om je spullen op te halen? Even mailen met de politie aldaar over de mogelijkheden geeft misschien antwoord?