Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
rachel_j schreef:mijn kinderen zijn beide te goed voor het speciaal onderwijs (excuses dat het zo stom klinkt maar zo wordt dat gezegd) en zouden daar ook wegkwijnen omdat de andere kinderen daar te druk zijn en ze daar niet mee om kunnen gaan.
verstandelijk gezien zijn ze allebei slim zat , maar door hun gebrek aan concentratie missen ze veel te veel informatie die op school verteld wordt.
mijn zoontje kan daar al wat beter mee omgaan, maar mijn dochtertje kan zelfs bij 1 op 1 aandacht van de leerkracht haar gedachtes niet bij de opdrachtjes houden.....om maar te zwijgen over de klassikale uitleg...
ik zal altijd blijven strijden voor mijn kinderen , maar het is zo afschuwelijk frustrerend en vermoeiend om het telkens weer op te moeten nemen tegen de bureaucratie , en om keer op keer alles te moeten herhalen, om informatie te moeten verschaffen die ze allang hebben......
shilady schreef:anthea
ze vallen tussen wal en schip
ben zelf ook zo iemand gewone school was iets te moeilijk en een speciale school te makkelijk...
Had heel de basisschool onvoldoendes..
shilady schreef:Ja das heel jammer rachel
Maarja volgesmij heb jij ook kinders die het zelf erg beseffen dat het niet zo goed gaat op school en dat ze het niet echt halen bij de andere kids uit de klas en das erg.. Had ik ook vroeger kon vaak wel huilen ...
Ik heb een kennis met een kind dat ook op speciaal onderwijs zit maar die is gewoon zwakzinnig en die beseft het niet dat hij achter loopt kwa gedrag voor zn leeftijd .. Maar als je je beseft dat je niet mee komt en ondanks het proberen toch thuis komt met een slecht rapport is dat erg frustrerent
Het meeste voor de kids...
Maar ik denk dat je ze ondanks de slechte rapportjes toch gewoon positief moet toespreken als ze met hun rapport thuis komen dat deed mijn moeder ook anders voelde ik me zo rot...
rachel_j schreef:mijn kinderen zijn beide te goed voor het speciaal onderwijs (excuses dat het zo stom klinkt maar zo wordt dat gezegd) en zouden daar ook wegkwijnen omdat de andere kinderen daar te druk zijn en ze daar niet mee om kunnen gaan.
verstandelijk gezien zijn ze allebei slim zat , maar door hun gebrek aan concentratie missen ze veel te veel informatie die op school verteld wordt.
mijn zoontje kan daar al wat beter mee omgaan, maar mijn dochtertje kan zelfs bij 1 op 1 aandacht van de leerkracht haar gedachtes niet bij de opdrachtjes houden.....om maar te zwijgen over de klassikale uitleg...
ik zal altijd blijven strijden voor mijn kinderen , maar het is zo afschuwelijk frustrerend en vermoeiend om het telkens weer op te moeten nemen tegen de bureaucratie , en om keer op keer alles te moeten herhalen, om informatie te moeten verschaffen die ze allang hebben......
daantjuhhh schreef:Misschien begrijp ik je verkeerd.
Maar volgens mij haal ik uit je tekst dat het allemaal heel erg is dat je dochter (misschien) een klas over moet doen.
Ik heb geen add of adhd, maar ik heb ook ooit een groep over moeen doen.
Dat is absoluut geen schande.
Voor mij was het echt een opluchting destijds.
Ik moest altijd op mijn tenen lopen, had het altijd moeilijk.
En toen ineens kon ik mee komen.
Ik snapte dingen die uitgelegd werden.
Als je niet op je tenen hoeft te lopen wordt het ook leuker om te leren.
Misschien is je dochter wel veel rustiger als het allemaal wat makkelijker gaat.