Salaris

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Onali

Salaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-11 13:26

Is het normaal dat de bank van je werkgever je salaris achterhoud (ivm rente) zodat jij het pas aan het eind van de dag je geld krijgt?

Sinds ik 2 jaar geleden in dienst ben gekomen heb ik het serieus nog nooit voor 1 uur 's middags gehad (was bij vorige werkgever altijd wel zo) 1 keer heb ik het zelfs pas om 8 uur 's avonds gehad. Volgens mn werkgever maken zij het gewoon 's morgens over, dat de bank het dan later naar mij overmaakt is hun pakkie aan niet meer.

Ik zit zelf bij ING, ik weet niet waar mn werkgever bij zit (kom er niet uit)
Ik word er onderhand een beetje heel erg moe van. Ik ben zo'n type waarvan de maand eerder ophoud dan het geld dus ik leef ook wel lichtelijk naar de dag toe waarop mn salaris gestort wordt :+

Ik vind dit gewoon niet grappig meer :n

Hoe achterhaal ik de bank van mn werkgever en kan ik dan een klacht of iets dergelijks indienen?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 13:28

Gewoon, je werkgever vragen bij welke bank ie zit? Op je afschrift kijken waar het geld vandaan komt?

Ik vind het wel een beetje apart dat die paar uur zoveel verschil maken, dan doe je volgens mij toch iets niet goed!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 13:28

Waar maak je je druk om?
Die paar uur later dat je salaris gestort wordt, zou het verschil niet moeten maken...
Niet in rondkomen in de maand voor jou en niet in extra rente voor de bank :+
Laatst bijgewerkt door Mootje op 26-04-11 13:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 13:29

Maken die paar uurtjes echt zoveel verschil? :?
Ik denk niet dat je er iets aan kan doen namelijk. Je werkgever maakt het gewoon in de ochtend over, en dat het pas einde van de dag op jouw rekening staat is niet het probleem van je werkgever of van de bank.

M_i_R

Dit gebeurt heel veel. Het kwam (ik weet niet of dat nu nog zo is) wel voor dat grote bedragen er ineens wel drie dagen over deden om bij de gerechtige persoon aan te belanden, dus: Ja. Banken doen dat soort dingen, maar goed: wat is nu één middag....

Yessy

Mijn werkgever maakt het 's morgens over en dan heb ik heb meestal 's middags tussen 15:00 en 16:00. Laatst was het ineens om 19:00 en toen had ik een probleem bij de AH :+

Ik denk dat je hier niets aan kan doen, misschien zat je vorige werkgever bij dezelfde bank als jij en je huidige bij een ander? Je weet ook niet wie het achterhoudt (als het al om achterhouden gaat, en niet gewoon om verwerkingstijd), jouw bank of die van je werkgever...

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 13:30

IndianLady schreef:
Ik ben zo'n type waarvan de maand eerder ophoud dan het geld dus ik leef ook wel lichtelijk naar de dag toe waarop mn salaris gestort wordt :+

Misschien moet je je uitgavenpatroon of situatie veranderen zodat je niet meer op 1 middag hoeft te kijken ;)
IndianLady schreef:
Hoe achterhaal ik de bank van mn werkgever en kan ik dan een klacht of iets dergelijks indienen?

Jouw probleem is niet het probleem van de bank :Y)
Daarbij de bank heeft ook tijd nodig om het eea te verwerken en door te sluizen naar jouw rekening.

Kom zeg waar hebben we het over een paar uur of een halve dag :roll:

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-11 13:35

Yessy zegt het al. Ik ga er vanuit dat ik mn geld krijg en moet nu noodgedwongen mn boodschappen pas morgenmiddag doen (moet vanavond en morgenochtend werken)

En ja die uurtjes maken wel degelijk verschil als jij al 's ochtends zit te wachten en je je geld pas om 5 of 6 uur 's middags krijgt ;)

Ik ga niet weer bellen naar mn werkgever om te vragen bij welke bank ze zitten (heb al zo vaak gebeld :+ ) Op de overschrijving staat RNR. Staat dat voor de bank?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 13:36

Ik heb me werkelijk waar nog nooit gerealiseerd op welk tijdstip mijn werkgeven het salaris stort. Dat maakt toch niet uit. Als het maar ergens rond de 24ste stort vind ik het best.
Wel merk ik dat als een feestdag in of na het weekeinde valt mijn loon eerder gestort is. Dan krijg ik mijn loonstrookje eerder....

Onali

Re: Salaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-11 13:37

Ik krijg mijn loonstrook altijd na dat mijn salaris gestort is. Weet wel op welke data mijn salaris gestort wordt (varieert)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 13:38

IndianLady schreef:
Yessy zegt het al. Ik ga er vanuit dat ik mn geld krijg en moet nu noodgedwongen mn boodschappen pas morgenmiddag doen (moet vanavond en morgenochtend werken)

En ja die uurtjes maken wel degelijk verschil als jij al 's ochtends zit te wachten en je je geld pas om 5 of 6 uur 's middags krijgt ;)

Ik ga niet weer bellen naar mn werkgever om te vragen bij welke bank ze zitten (heb al zo vaak gebeld :+ ) Op de overschrijving staat RNR. Staat dat voor de bank?

Als je weet dat die dag je geld gestort wordt, dan gebruik je voor die boodschappen dan toch gewoon 1 keer je creditkaart???

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 13:38

Als je er vanaf volgende maand vanuit gaat dat je salaris een dag later gestort wordt, kun je blij zijn dat het een halve dag eerder gestort wordt ;)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-11 13:39

Haha Mootje, nee zo zit ik niet in elkaar. Leuk geprobeerd :')

Natasja, daar ga ik echt geen credit card voor gebruiken :n

Edit: Ik werk in de zorg en ontvang dus ORT ed, dus ik ben ook altijd benieuwd wat ik verdien.

Vooral nu aangezien ik verandert ben van ba(a)n(en)
Laatst bijgewerkt door Onali op 26-04-11 13:43, in het totaal 1 keer bewerkt

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 13:42

Mootje schreef:
Als je er vanaf volgende maand vanuit gaat dat je salaris een dag later gestort wordt, kun je blij zijn dat het een halve dag eerder gestort wordt ;)

:D die is droog :D

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 13:44

Banken hebben nou eenmaal verwerkingstijd. Heeft niks met "rente vangen" te maken.

Mijn collega en ik zitten bij dezelfde bank en soms zit er wel een paar uur verschil tussen wanneer hij of ik ons salaris ontvangen. Maar goed, onze werkgever heeft op "payday" duízenden salarissen te betalen, dus tja..... daar kan dan wat verschil in zitten....... kan me er ook niet druk om maken.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 13:45

NatasjavE schreef:
Ik heb me werkelijk waar nog nooit gerealiseerd op welk tijdstip mijn werkgeven het salaris stort. Dat maakt toch niet uit. Als het maar ergens rond de 24ste stort vind ik het best.
Wel merk ik dat als een feestdag in of na het weekeinde valt mijn loon eerder gestort is. Dan krijg ik mijn loonstrookje eerder....

En ik dus later, heb het nu ook nog niet terwijl ik het normaal de 25e krijg. Niet dat het een probleem is, maar het valt me wel op. Als je een keer krap zit kan ik het me wel voorstellen dat je er dan van baalt zeg maar. :)
Laatst bijgewerkt door Lante op 26-04-11 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt

manzano

Re: Salaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 13:46

Ik had het nu eerder vanwege de pasen.
Ach ja, het heeft voor en nadelen......... de maand duurt nu weer een paar dagen langer ;) :D

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 13:47

Volgens mij is dit normaal, omdat als het na 12 uur overgemaakt wordt de bank dan iets erop verdiend.
Hier leven banken deels van. Ik heb me hier nooit druk om gemaakt.. meestal vergeet ik de dag ook..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 13:53

Als je je geld "nog nooit voor 1 uur 's middags" hebt gehad, waarom ga je er dan na twee jaar (!) nog altijd vanuit dat je het geld 's morgens krijgt? Lijkt me dat het tijd is om je uitgavepatroon aan te passen op het feit dat je het geld 's ochtends niet hebt. Als je er nu gewoon vanuit gaat dat je je geld een dag later pas krijgt, kan het alleen maar meevlalen :)*

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 13:54

Jeetje gun andere mensen ook eens iets.
En ik vind eerder dat jij je aan moet passen. Ik denk niet dat het normaal is dat je op die dag meteen je geld moet hebben. Wat nou als het een week later duurt door iets waar niemand wat aan kan doen?
ik denk dat je iets moet gaan veranderen :j

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 13:56

manzano schreef:
Banken hebben nou eenmaal verwerkingstijd. Heeft niks met "rente vangen" te maken.

Geheel mee eens . :D
Voorbeeld :
Van mijn werkgever heb ik het digitale loonstrookje vanochtend ontvangen , maar mijn loon zal pas in de loop van de dag
op mijn rekening staan .

Een maand een keertje wat krab zitten , dat heeft denk ik iedereen wel eens .
Zit je iedere maand krap ...zul je idd iets aan je uitgavenpatroon moeten veranderen .
Laatst bijgewerkt door Time2Tri op 26-04-11 13:59, in het totaal 2 keer bewerkt

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-11 13:57

Andere mensen iets gunnen?!! Wat zou ik ze moeten gunnen en wie zou ik iets moeten gunnen :? Ik werk toch gewoon voor mn zuurverdiende geld?

Nouks, dat zei ik ter vergelijking van mn vorige baan. Daar kon het blijkbaar wel, waarom bij deze werkgever niet?

Ik zeg verder niks over mn uitgavepatroon en daar blijven jullie over vallen blijkbaar :+ Ik vraag toch meer of het gebruikelijk is dat het zolang duurt (ja blijkbaar in sommige gevallen) en of ik daar eventueel een klacht over kan indienen.

Wat, als ik het zo lees bij de spaarzame mensen die wel gewoon antwoord geven, waarschijnlijk geen zin heeft.

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 13:58

hier gebeurt het wel eens dat de loonstrook eerder binnen is dan het loon zelf :+
kan me er ook niet druk om maken hoor
de opmerkking van mootje vind ik goed :j

het zou natuurlijk kunnen dat je pas als laatste betaald word ergens eind van de dag
maar na 18:00 je geld kan toch niet want banken werken toch maar tot 18:00
net als in het weekend dat je ook geen geld kan ontvangen
Laatst bijgewerkt door DDDMakkink op 26-04-11 13:59, in het totaal 1 keer bewerkt

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 13:58

Mensen het is krap niet krab..

sorry maar zie het nou al een aantal keer staan :')

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 14:00

__Elizabeth schreef:
Mensen het is krap niet krab..

sorry maar zie het nou al een aantal keer staan :')

Hahahahaha ik wou het net zeggen :))