Ik ben weer terug van mijn vakantie in Kenia.
Het was echt eeen leuke vakantie geweest. Ik ben nu bezig met een internetsite te maken over de vakantie. En heb nu het reisverslag van de eerste week af. (Nog twee weken te gaan

Ik dacht kom ik zet een paar stukjes uit het verslag op Bokt. (De rest van de andere wkeen volgt later in het topic

Safari
We hebben onze eerste safari te voet gemaakt. Het was een hele mooie wandeling. Het Lionking-gevoel (van de Disneyfilm) kwam echt boven .
In de verte zagen we Thompsongazelles, zebra’s; klipspringers; wrattenzwijnen, elanden; giraffen; klipdassies; etc.
Eigenlijk konden we wel uren stil blijven staan om naar de diverse dieren te kijken, maar ja we werden geacht om toch weer verder te lopen. Er was zelfs een stuk waar we goed bij elkaar moesten blijven lopen. Dat was namelijk in het gebied waar ook buffels voorkomen. Dat zijn hele onberekenbare dieren die het ene moment rustig staan te eten en dan ineens kunnen besluiten om je aan te vallen

Toilet
Ik heb trouwens nooit geweten dat zoveel mensen zo blij konden zijn met een “gewoon westers toilet“

Het gros van de toiletten hier zijn namelijk niet meer dan een gat in de vloer waar je boven moet gaan hangen. Met een flinke stank af en toe tot gevolg. En ik kan je vertellen als je dan ineens een echte toilet tegen komt, kun je echt genieten van het kunnen zitten op een toilet .
's Nachts
's Nachts hoorden we nog nijlpaarden, apen, katten en honden op de campsite lopen terwijl wij in de tenten lagen.
Alweer safari
Bij de ingang van Masaï Mara National Park stonden veel Masaï vrouwen die allerlei sieraden aan ons wilden verkopen

Tijdens de safari hebben we echt heel, en dan bedoel ik ook heeeeeeeel veel gnoes en zebra’s gezien. Wel duizenden. Hele kuddes die aan het trekken waren naar de zandrivier. We hebben een heleboel verschillende dieren gezien onder andere olifanten, diverse soorten gazellen, gieren, maribu’s, zebra’s wildebeest, wrattenzwijnen. Maar ook hebben we nog drie leeuwinnen gezien. Eén van de leeuwinnen deed zich te goed aan een gnoe. De andere twee maakten zich uit de voeten toen er te veel mensen in de buurt kwamen. Een leeuwin niet, zij was gewond aan haar poot. Waarschijnlijk zal zij niet al te lang meer leven, als die poot niet zal genezen…
Plasprobleem
Er was alleen wel een probleem tijdens de safari…
In verband met de warmte is het belangrijk dat je veel drinkt in Kenia. Op zich geen probleem zul je denken. Alleen moet je dan ook veel naar het toilet en dat gaat een beetje moeilijk tijdens een gamedrive als je weet dat er leeuwen in de buurt zijn… Maar je de nood was heel hoog en hobbeldebobbelwegen werken dan echt in op je blaas

Beroofd
Vlak bij de grens van Tanzania en Kenia zouden we een wandeling gaan maken. We mochten eventueel ons brood meenemen, maar moesten wel de blauwbalapen in de gaten houden. Tja, je raad het al die apen weten heel goed hoe ze toeristen van hun eten moeten beroven.
Zo kwam ik de truck uitgeklommen en legde mijn brood even neer op het trapje om de laatste stap te kunnen nemen. Stom natuurlijk, maar ja ik had geen aap in de buurt gezien. Roept er opeens iemand uit de groep die vlakbij me stond dat ik uit moest kijken omdat er een aap was. Dus ik kijk naar rechts omdat zij daar riep en ik dacht dat daar de aap dan moest zijn. Tja en dat had ik niet moeten doen, want er was inmiddels een aap razendsnel van links gekomen via de truck en die grist zo voor mijn neus een zakje met brood weg. Nou dan schrik je wel hoor! }> Maar ik bleek niet de enige te zijn. Bij iemand anders werd het gewoon uit zijn handen gegrist door een aap. We besloten maar snel om alles snel terug in de truck terug te leggen en te zorgen dat de truck goed afgesloten was.
Later zagen we nog apen die gewoon in niet goed afgesloten auto’s klommen en daar eten uithaalden.
Verkopers klieren
Op een parkeerplaats ergens verder in de reis waren weer veel souvenirstalletjes

Wat ook leuk is om de mensen iets wijs proberen te maken.
Michel had een verkoper aan zijn broek die hem een kettinkje voor hemzelf wilde verkopen. Maar Michel wilde dat helemaal niet en zei tegen de verkoper dat hij dat niet mocht van zijn vrouw. De verkoper geloofde er helemaal niets van en toen ik in de buurt kwam wilde hij het er ook het fijne van weten. Hij vroeg het mij, en ik vertelde hem dat Michel inderdaad de waarheid vertelde. Als hij een ketting zou dragen, dan zou hij klappen krijgen

Een tijdje later wilde een andere verkoper Michel een kapotte schort verkopen. Hij hield hem bij Michel voor, net op het moment dat ik aangelopen kwam. En toen riep ik naar Michel dat hem dat goed stond. De verkoper kijk mij aan en zij tegen Michel dat het anders wel iets voor mij was. Waarop ik zei dat ik het juist zo goed bij Michel vond staan.
verkoper: "Ja, maar ook bij jou"
ik: "Ik kook niet, dat doet hij"
verkoper: "Ja maar dan kun je hem helpen"
ik : "Ja, maak het nou even. Ik ga hem niet helpen met koken

verkoper: "kook jij dan niet?"
ik: "nee joh, maak het nou. Mijn man moet thuis altijd koken. Dat schort kan hij trouwens ook goed gebruiken bij het schoonmaken van het huis"
verkoper: "moet hij dat ook doen? "
ik: "Ja natuurlijk, dat doe ik niet"
(De verkoper begreep er niets meer van, en keek ons vreemd aan . )
Waarop hij ook nog vroeg:"Wie is er dan de baas bij jullie?"
Waarop een reisgenoot zei: "Moet je dat nog vragen, dat lijkt me wel duidelijk"
De verkoper droop af en schudde zijn hoofd.
Michel en ik lagen daarna dubbel dat we die verkopers zo in de maling hadden zitten nemen.

Kortom dit was een erg vermakelijke lunchplek.
Als je nog meer wilt lezen, roept u maar