Ik werk er nu al 10 maanden. En vind m'n job echt het einde. Ik heb super fijne collega's -de meeste dan toch-, en heel toffe chefs. Ik werk max.6u per dag, en dat ik elke dag andere uren heb, vind ik alleen maar een leuke afwisseling. Ik ben nooit echt héél moe als ik thuis kom, en wordt nog vrij goed betaald ook

Maar die klanten..

Je hebt ze in alle soorten, maten en leeftijden. Kleine kinderen die de boel afbreken aan m'n kassa -en denk dan maar niet dat de ouders er wat van zeggen hoor!-, mensen van m'n ouders hun leeftijd die steen en been klagen dat de zakjes op zijn -ja best k*t, maar heus niet mijn schuld-, of bejaarde besjes die niks van de bonnetjes snappen maar ze perse willen gebruiken waardoor alles in het honderd loopt en de andere klanten 10 minuten staan te zuchten en blazen eer het hun beurt is.
Ik haaaaaaaaaaaaat ze. Echt waar. Ik vind mezelf echt wel klantvriendelijk.. Zelfs op een zaterdagavond, wanneer ik eigenlijk al gedaan heb, maar er maar klanten blijven komen. Of als ik al gedaan heb, en naar achteren loop om me om te kleden en een klant klampt me aan. Ook dan help ik hem nog, is geen probleem.
Maar sommigen zou ik echt over m'n kassa willen trekken. Ik bedoel, als het je hier niet aan staat, ga dan naar de Aldi of de Lidl he! Niemand verplicht hen toch om bij ons te komen winkelen?
Tuurlijk, eerlijk is eerlijk. Sommige aanbiedingen zijn té snel uitverkocht, en soms zijn de zakjes of zegeltjes van een spaaractie al eens op. En ik begrijp dat dat niet altijd even leuk is.. Maar beseffen de klanten dan niet dat wij, kassiersters, daar totaal niks mee te maken hebben?
Zo kreeg ik laatst een man aan mijn kassa. Hij vroeg, hoeveel die scheermesjes nou kostten, want aan die scanpaal in de winkel kwam er niks op. Ik geef hem de prijs, en hij vraagt me waarom dat aan die paal niet lukte. Nou mss is dat toestel kapot, zei ik. Kon niet volgens hem, want zijn andere artikels, die scanden wel. Nou, dan ligt het aan het artikel he, zei ik. Om eerlijk te zijn ligt dat gewoon aan die klant zelf dan, als al de rest wel gewoon scant, wil dat zegget dat ie de verpakking niet straks genoeg heeft gehouden bij het scannen. Maar omdat ik hem niet wou beledigen, zei ik dus dat het aan het artikel lag. Schiet ie uit z'n sloffen, dat dat toch ook geen service is?! Echt, die man werd pisnijdig. En ik inwendig ook. Heb hem even haarfijn uitgelegd dat ik geen ene moer te maken heb met wat dan ook in de winkel, dat ik daar zelf niet eens kom! Toen kalmeerde ie een beetje. Toen ik vroeg of ie zegels wou, vroeg ie waarom. Ik uitleggen dat het om een actie van kookpotten ging, en dat ie zo voor de helft korting kan sparen (zijn potten van Brabantia, best duur, maar echt heel kwalitatief, en je krijgt er nog eens 10jaar garantie op.. Tuurlijk, ik vind ze ook nog steeds prijzig, maar hey, niemand is verplicht die potten te kopen he!) Begint ie zich weer op te winden, dat dat afzetterij is, en dat de klantenservice hier echt beneden alle peil is, en weet ik wat nog. Heb hem -spijtig voor hem maar werd echt boos- onderbroken en gezegd dat ie niks verplicht is. Dat ie de zegeltjes niet eens hoefde aan te nemen, en al zeker niet voor die potten moest sparen. Toen werd ie weer kalm, en vroeg netjes om z'n zegeltjes. Aaaargh

Zo ook de zelfscan, dat de klanten zelf alles met een toestel moeten scannen. Als ze dan bij ons komen, hebben ze kans op controle, maar dat beslist dat toestel helemaal zelf, is gebonden aan de klantenkaart, en iedereen heeft vroeg of laat prijs. Da's volgens mij niet meer dan normaal, er kan enorm veel gesmokkeld worden zo, heb je een volle kar en je scant 5 dingen niet, hoe kan ik dat nou weten? Dus af en toe heeft echt iedereen eens controle.. Zijn maar 5 stuks, en als zij die alle 5 netjes hebben gescand, hoeven ze alleen nog te betalen. Als ze echter hebben vals gespeeld, ja dan moet ik heel hun kar opnieuw doen. Met een handscanner. Terwijl alles al is ingepakt. Ja zoiets duurt wel een paar minuten, maar da's écht hun eigen schuld hoor. Moeten ze maar alles scannen. Maar hun gezicht dan, en hun gezeur! Ik laat in zo'n geval ALTIJD het toestel én het artikel zien, waarbij de controle is mis gelopen. En dan nog houden ze vol, dat ze alles hebben gescand. En dan maar verwijten, dat dat onze schuld is enzo. Ja hoorr

Klanten, ze zijn er in alle soorten en maten.. Iemand hier nog ervaring mee?