Werken in een supermarkt/winkel, & de miserie der klanten!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JunkDeLuxe

Werken in een supermarkt/winkel, & de miserie der klanten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-11 11:13

Iedereen kent ze wel: de Hypermarkten van.. Carrefour!

Ik werk er nu al 10 maanden. En vind m'n job echt het einde. Ik heb super fijne collega's -de meeste dan toch-, en heel toffe chefs. Ik werk max.6u per dag, en dat ik elke dag andere uren heb, vind ik alleen maar een leuke afwisseling. Ik ben nooit echt héél moe als ik thuis kom, en wordt nog vrij goed betaald ook :D

Maar die klanten.. _-:( Jeetje soms zijn er echt van die irritante mensen bij, als ik die een keertje tegen kom op de parking.. ~~}>
Je hebt ze in alle soorten, maten en leeftijden. Kleine kinderen die de boel afbreken aan m'n kassa -en denk dan maar niet dat de ouders er wat van zeggen hoor!-, mensen van m'n ouders hun leeftijd die steen en been klagen dat de zakjes op zijn -ja best k*t, maar heus niet mijn schuld-, of bejaarde besjes die niks van de bonnetjes snappen maar ze perse willen gebruiken waardoor alles in het honderd loopt en de andere klanten 10 minuten staan te zuchten en blazen eer het hun beurt is.

Ik haaaaaaaaaaaaat ze. Echt waar. Ik vind mezelf echt wel klantvriendelijk.. Zelfs op een zaterdagavond, wanneer ik eigenlijk al gedaan heb, maar er maar klanten blijven komen. Of als ik al gedaan heb, en naar achteren loop om me om te kleden en een klant klampt me aan. Ook dan help ik hem nog, is geen probleem.

Maar sommigen zou ik echt over m'n kassa willen trekken. Ik bedoel, als het je hier niet aan staat, ga dan naar de Aldi of de Lidl he! Niemand verplicht hen toch om bij ons te komen winkelen?

Tuurlijk, eerlijk is eerlijk. Sommige aanbiedingen zijn té snel uitverkocht, en soms zijn de zakjes of zegeltjes van een spaaractie al eens op. En ik begrijp dat dat niet altijd even leuk is.. Maar beseffen de klanten dan niet dat wij, kassiersters, daar totaal niks mee te maken hebben?

Zo kreeg ik laatst een man aan mijn kassa. Hij vroeg, hoeveel die scheermesjes nou kostten, want aan die scanpaal in de winkel kwam er niks op. Ik geef hem de prijs, en hij vraagt me waarom dat aan die paal niet lukte. Nou mss is dat toestel kapot, zei ik. Kon niet volgens hem, want zijn andere artikels, die scanden wel. Nou, dan ligt het aan het artikel he, zei ik. Om eerlijk te zijn ligt dat gewoon aan die klant zelf dan, als al de rest wel gewoon scant, wil dat zegget dat ie de verpakking niet straks genoeg heeft gehouden bij het scannen. Maar omdat ik hem niet wou beledigen, zei ik dus dat het aan het artikel lag. Schiet ie uit z'n sloffen, dat dat toch ook geen service is?! Echt, die man werd pisnijdig. En ik inwendig ook. Heb hem even haarfijn uitgelegd dat ik geen ene moer te maken heb met wat dan ook in de winkel, dat ik daar zelf niet eens kom! Toen kalmeerde ie een beetje. Toen ik vroeg of ie zegels wou, vroeg ie waarom. Ik uitleggen dat het om een actie van kookpotten ging, en dat ie zo voor de helft korting kan sparen (zijn potten van Brabantia, best duur, maar echt heel kwalitatief, en je krijgt er nog eens 10jaar garantie op.. Tuurlijk, ik vind ze ook nog steeds prijzig, maar hey, niemand is verplicht die potten te kopen he!) Begint ie zich weer op te winden, dat dat afzetterij is, en dat de klantenservice hier echt beneden alle peil is, en weet ik wat nog. Heb hem -spijtig voor hem maar werd echt boos- onderbroken en gezegd dat ie niks verplicht is. Dat ie de zegeltjes niet eens hoefde aan te nemen, en al zeker niet voor die potten moest sparen. Toen werd ie weer kalm, en vroeg netjes om z'n zegeltjes. Aaaargh _-:(

Zo ook de zelfscan, dat de klanten zelf alles met een toestel moeten scannen. Als ze dan bij ons komen, hebben ze kans op controle, maar dat beslist dat toestel helemaal zelf, is gebonden aan de klantenkaart, en iedereen heeft vroeg of laat prijs. Da's volgens mij niet meer dan normaal, er kan enorm veel gesmokkeld worden zo, heb je een volle kar en je scant 5 dingen niet, hoe kan ik dat nou weten? Dus af en toe heeft echt iedereen eens controle.. Zijn maar 5 stuks, en als zij die alle 5 netjes hebben gescand, hoeven ze alleen nog te betalen. Als ze echter hebben vals gespeeld, ja dan moet ik heel hun kar opnieuw doen. Met een handscanner. Terwijl alles al is ingepakt. Ja zoiets duurt wel een paar minuten, maar da's écht hun eigen schuld hoor. Moeten ze maar alles scannen. Maar hun gezicht dan, en hun gezeur! Ik laat in zo'n geval ALTIJD het toestel én het artikel zien, waarbij de controle is mis gelopen. En dan nog houden ze vol, dat ze alles hebben gescand. En dan maar verwijten, dat dat onze schuld is enzo. Ja hoorr _-:(

Klanten, ze zijn er in alle soorten en maten.. Iemand hier nog ervaring mee?

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 11:17

wow jij hebt een frustatie.. :P Leven en laten leven, niks van aantrekken ook al is het moeilijk :P Ik sta zelf achter de klantenservice/bloemen balie, maar als je zelf rustig blijft stoppen hun echt wel. Zo niet roep ik er iemand anders bij, dan staan ze wel minder sterk hoor ;)

Yinka

Re: Werken in een supermarkt/winkel, & de miserie der klanten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 11:48

Hihih heel herkenbaar :j Ben Cassiére bij de AH en afentoe kan je die klanten wel wat aan doen O:) Doe ik natuurlijk niet,maar van binnen.

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-11 13:05

Haha echt heel erg gefrustreerd ben ik niet hoor. Ben meer op zoek naar een manier om die bepaalde klanten de mond te snoeren, zonder dat ze over mij kunnen gaan klagen :+ Meestal stuur ik ze door naar het onthaal, maar soms heb ik heb echt moeilijk om m'n mond te kunnen houden }:) Ik heb nog nooit echt geroepen of gescholden tegen een klant, maar er zijn momenten dat ik wou dat ik de klant achter die persoon was, om hem dan zo zijn vet te kunnen geven :D

Een hele tijd geleden had ik zo'n klant, echt ik wou dat mens dr haren uitrukken _O-
Een moeder van om en bij de 35 jaar. Staat met zoontje van een jaar of 7 aan mij kassa, beide hadden een sjaal aan. Kind trekt voor te lachen aan de sjaal van mams, die trekt op haar beurt aan zijn sjaal. Allemaal erg grappig, niks serieus, gewoon wat lachen.
Trekt dat kind plots zijn keel open. Maar echt niet normaal! En volledig uit het niets. Echt waar, kleine had net een sirene ingeslikt ofzo, deed echt pijn aan m'n oren! 10 seconden later doet ie weer normaal, en lacht ie naar z'n moeder. En 5 seconden later keelt ie weer gans de winkel bijeen. En onze hypermarkt is écht enorm, maar geloof me, tot 10 kassa's achter me (ik zat helemaal vooraan), konden ze die kleine horen.

Ondertussen ben ik dr boodschappen aan het scannen, dus staan ze nog maar een meterje van me vandaan. En die kleine blijft maar krijsen! De andere klanten van mijn kassa waren al 2m achteruit gelopen, want Jezus, die kleine haalde serieus hoog uit. En mams? Die zei helemaal niks, die liet hem maar doen. Ik had ondertussen m'n hoofd al een stukje gedraaid om het ergste niet te horen, maar lukt natuurlijk niet. Nou ja ik kan toch moeilijk m'n oren gaan bedekken, dat gaat ook niet. Laat staan dat ik er wat van zou hebben gezegd, dan heb je de poppen helemaal aan het dansen!

Loopt er een klant voorbij die van een andere kassa kwam. "Mevrouw kunt u niks zeggen tegen je zoontje? Hij gilt echt énorm hard!" Begint die moeder daar te tieren en te brullen, waar die man zich mee moeit. Was ik blij dat ik niks had gezegd, dat mens had zo m'n neus er af gebeten.

Maar eerlijk? Die man had gewoon echt gelijk. Kom op, die kleine krijste echt heel de boel bijeen, en echt voor niks! Een minuutje eerder staat ie nog te lachen, en plots trekt ie zn keel open. En dat is ie blijven doen: gillen, naar mams lachen, en nog maar eens gillen. En al die tijd heeft die moeder niks gezegd tegen dr zoontje. Tactisch negeren was het ook niet, ze trok zich gewoon niks aan van dat gekeel. Terwijl echt élke klant bij de omringende kassa's met de handen tegen de oren stond en vreemd keek naar hun.

Ja, wat moet je dan doen := Ik mag er in principe niks van zeggen, tenslotte steelt ie niks en breekt ie ook de boel niet af. Dat mijn oren floten, nu ja, daar moet ik maar mee leven zeker B-) In stilte juich ik dan wel de klanten toe, die hier wél iets van zeggen.

Hoe moet je met zo'n klanten omgaan.. Ik kan dr niet naar het onthaal sturen omdat dr zoontje een wandelende sirene is, toch? :D En stel je voor dat ik er wat van zeg, wedden dat ze probeert een zak over m'n hoofd te trekken om me te stikken ofzo #)

Nee, werken in een winkel is niet altijd even plezierig..

@Yinka: ik denk altijd bij mezelf 'wacht maar als ik jou op de parking tegen kom'. Sommige mensen kunnen me echt uit m'n dak laten gaan, al ben ik nog nooit echt uitgevlogen. Maar soms, ja soms wil ik wel :D

Of de echt domme klanten. Kan me amper goed houden dan. Een week of 2 geleden komt er een mevrouw naar me toe gelopen, met dr zoontje. Laat ze me een fles javel zien. "Die is toch voor in de wasmachine he?" Ik zeg "Wat? Als wasmiddel?" "Ja hoor een vriendin van me wast ook met javel zei ze". Ja wat moet ik dan zeggen :+ Heb vriendelijk uitgelegd dat dr kleren dan oranje zullen uitslagen, en dat er echt véél betere producten bestaan om kledij te wassen. Maar OMYGOD ik kwam in mezelf niet meer bij van lachen, kom op, van waar haal je het? Ik kreeg spontaan medelijden met dat kind.. Kleren wassen met javel.. Krijg tranen in de ogen als ik er weer aan denk.. _O-

faxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 14:21

Haha klanten zijn dus overal hetzelfde! Ik werk als cassiére bij de c1000 en daar kunnen ze er ook wat van! Vind het zelf vooral irritant als mensen weer eens zeuren dat de aanbiedingen op zijn en er maar over door blijven gaan! Sorry mevrouw, ik kan er niks aan doen.. Maar je moet gewoon altijd blijven lachen ;)

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 14:24

Ach ja, als klant erger ik me ook wel aan t personeel in supermarkten......

Enneh, I luv de Carrefour! <3
Die in Malmedy.
Heerlijk struinen langs dingen die we hier in NL niet hebben.

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-11 14:28

tones schreef:
Ach ja, als klant erger ik me ook wel aan t personeel in supermarkten......

Enneh, I luv de Carrefour! <3
Die in Malmedy.
Heerlijk struinen langs dingen die we hier in NL niet hebben.

Kan ik me heel goed voorstellen, dat heb ik zelf ook al eens voor!
Maar kom op, als klant moet je toch beseffen dat iemand die achter de kassa zit niet verantwoordelijk is voor wat er in de winkel gebeurd, of zakjes die op zijn ofzo? In een grote supermarkt dan toch..

Carrefour is echt geweldig ^^ Vooral de Hypermarkten dan, die hebben altijd wat leuks :D
Alleen de juwelen die soms binnen komen, die hebben wij nooit _-:(

Edit. Weer zo'n actie van een klant :+

Een oudere man en vrouw komen bij me aan de kassa. Rekenen af, geen probleem. Staan ze 5 minuten later weer bij me.
Klant: mevrouw, staan mijn 1000 punten er op die ik kreeg bij een aankoop vanaf €100?
* Kijk die man z'n bonnetje na *
Ik: nee meneer, ik zie ze niet staan hoor. Was dat bij een speciaal product ofzo?
Klant: nee hoor ik had zo'n bonnetje gekregen, kijk maar..
* Meneer haalt bonnetje mét de scanning uit z'n zak *
Ik: meneer, dat bonnetje moet u dan afgeven vóór u betaald. De computer in de kassa rekent dan zelf uit of u die punten krijgt, want is uitgezonderd leeggoed, tabak, telefoonkaarten en vuilniszakken. Ik kan uw punten er zélf absoluut NIET opzetten nu, omdat de computer dit zelf uitrekent. (Is ook echt zo. Computer weigert het bonnetje gewoon.)
Klant: ja, maar dat kan ik toch niet ruiken, dat ik dat moet afgeven?!
Ik: nou nee, maar ik kan toch ook niet ruiken wie welk bonnetje in z'n zak heeft zitten?

Klant razend weg gelopen _O- Aah kom er, er staan een scanning op dat bonnetje! Meer nog, op het bonnetje staat letterlijk:
dat de klant recht heeft op *aantal punten* van *bedrag* uitgezonderd tabak, leeggoed, telefoonkaarten & vuilniszakken (alles van de staat, is bij elke actie zo), MITS HET AFGEVEN VAN DIT BONNETJE.
Laatst bijgewerkt door JunkDeLuxe op 14-04-11 14:36, in het totaal 1 keer bewerkt

retivi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 14:28

Ik herken het!
Zes jaar in een bouwmarkt gewerkt, waarvan de laatste twee jaar als ABL-er.
Daavoor had ik de verfafdeling. Deze spiegelde ik altijd heel netjes (alle blikken op één lijn en alle etiketten precies op dezelfde manier naar voren, supergaaf gezicht) Eerste *&#$&^^#& kind op zaterdag morgen gaat er met zijn handje lekker langs, alle blikken naar achteren en schots en scheef. :(
Ook geen idee waar die ouders dan zijn (kind alleen in een bouwmarkt....niet echt een superveilige omgeving)
Ook werd ik als jonge vrouw in een bouwmarkt niet altijd serieus genomen en ik was behoorlijk allround en wist juist overal veel van. Gelukkig had ik hele lieve collega's die de klant (die ik dus net had geholpen) weer terug naar mij verwezen met: "voor die vraag moet u toch echt bij haar zijn". :+
Wat ik ook altijd heel vervelend vond waren de warme zomer dagen. Hordes mensen met korte broeken hempjes e.d. ongeschoren en zonder deo, het was soms echt ranzig! :r
Ik heb nu een kantoorbaan (bij dezelfde bouwmarkt op het hoofdkantoor) maar ondanks alle irritaties mis ik het soms nog wel!

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 14:34

Ghaha, zit gelukkg niet meer achter de kassa (wel 7 maanden fulltime gedaan..overbrugging van opleidingen)
Maar ben wel zo'n klant die graag een andere klant even vertelt wat ik er van denk.
Zeker als ze een cassiere over de zeik helpen of zulke achterlijke dingen doen. Ik houd dan mijn mond echt niet meer.
Houd je kind thuis of voed hem op.
Of van de mensen die heel de band vol legen zodat de kassière niet meer verder kan met de volgende klant omdat mevrouw tasje voor tasje moet inpakken.

Dat je meteen inpakt in je wagen mij best, maar als je 80 (of 20..t maakt me niet uit) bent en het gaat op een snelheid waardoor je alles ophoud daar hebben ze inpak tafels voor uitgevonden. IN - PAK - TAFEL...ja is er echt voor gemaakt...

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 14:44

hahaha geweldig geschreven zeg! Ik herken het helemaal!
Ik heb zo'n 1,5/2jaar bij de c1000 gewerkt en soms koste het me bijna mn hart.. Wat een asociale mensen heb je rondlopen zeg! Als er iets op was, iets niet goed was of iets niet binnen was, was het altijd de schuld vd cassiére :+ Terwijl wij daar helemaal niks mee te maken hadden!
En vooral met zegel acties.. Kreeg je bijv. bij 10 euro een zegel, had iemand 7 euro nog wat, en dan was je natuurlijk onwijs kinderachtig als je niet eens een zegel geeft.. Terwijl dat gewoon niet mocht! Maar dan werden de klanten wel ontzettend boos op je.
Ik werk nu bij een cafetaria en ook daar heb je zulke dingen..
Zo vroeg een man laatst wat we allemaal hebben met kip erin. Dus ik alles opgenoemd (stuk of 8 dingen) en wat zegt hij: Doe maar een nasibal.. :+
Laatst had ook het pinapparaat kuren.. Van alles geprobeerd, niks lukte nou ja, erg vervelend maar niks aan te doen. Dus bij degene die geen contant geld hadden schreven we naam + tel nr op zodat ze later konden komen betalen. Begint er ineens een vrouw tegen me te schreeuwen of ik de stekkers wel uit het pinapparaat had gehaald. Dus ik zei nog heel netjes: ja mevrouw dat heb ik gedaan, maar hij doet het nogsteeds niet. Nou dat mens ging toch uit der stekker! Echt niet normaal. En dan is het echt vreselijk moeilijk om klantvriendelijk te blijven..
Maar ja, helaas heb je nu eenmaal van dat soort klanten. Ik denk dat we maar eens een campagne moeten starten :+ En ditmaal niet voor klantvriendelijkheid , maar voor persooneels vriendelijkheid :P

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-11 14:44

Lolleke schreef:
Ghaha, zit gelukkg niet meer achter de kassa (wel 7 maanden fulltime gedaan..overbrugging van opleidingen)
Maar ben wel zo'n klant die graag een andere klant even vertelt wat ik er van denk.
Zeker als ze een cassiere over de zeik helpen of zulke achterlijke dingen doen. Ik houd dan mijn mond echt niet meer.
Houd je kind thuis of voed hem op.
Of van de mensen die heel de band vol legen zodat de kassière niet meer verder kan met de volgende klant omdat mevrouw tasje voor tasje moet inpakken.

Dat je meteen inpakt in je wagen mij best, maar als je 80 (of 20..t maakt me niet uit) bent en het gaat op een snelheid waardoor je alles ophoud daar hebben ze inpak tafels voor uitgevonden. IN - PAK - TAFEL...ja is er echt voor gemaakt...

Haa m'n nieuwe vriendin :D

Ja gelukkig zijn er zulke klanten, die de kassiersters al eens helpen. Wordt ik altijd heel blij van. Af en toe zijn er zelfs van die errug fijne klanten, die komen terug gelopen, om te zeggen dat ze je écht een geweldige kassierster vinden! Nou dat maakt bij mij heel m'n week goed :o

Haha ja ik heb ook een hekel aan zulke trage klanten. Ik moet wel eerlijk zeggen, dat ik ze tegenwoordig al van verre herken. Als ik een oudje die op dr eentje is aan m'n kassa heb, doe ik automatisch wat trager. Zo hebben de klanten achter dr niet zo erg hard door hoe traag ze is; en lijkt het alsof ze minder lang moeten wachten.

*Edit* Hebben ze inpaktafels in NL? Wat handig :D Wij niet |( Hoogstens een lege kassa achter ons, die mogen de klanten gerust gebruiken om hun zakken in te laden. Maar het is dus écht niet zo dat ik de aankopen naar de klant hun hoofd smijt, en hen de kans niet geef in te pakken, de meesten slagen er in alles netjes weg te stoppen zonder de boel op te houden.

Ik weet niet of je de nieuwe actie al kent, stickers in een plakboek van Walibi plakken om zo kans te maken op een gratis ticket? Ook geweldig hoor. Al die onopgevoede snotneuzen die komen aangerend IK WIL WALIBISTICKERS GEEF ME STICKERS NU METEEN IK WIL STIIIIIICKERS! En die ouders, die geven geen kik he! Moet ik dus altijd netjes uitleggen, dat ze moeten wachten tot de rekening betaald is, want het aantal stickers verschijnt pas dan onderaan op het bonnetje. Is vanaf €25, 1 pakje stickers & kaarten. Uitgezonderd alles van de staat. Stel je maar eens voor wat er gebeurd als mams en paps niet voor €25 hebben gekocht, of de kids zijn met 2 en ze krijgen maar 1 pakje. Kids boos, en ouders vinden mij een gierige krent. Ja hallo, is toch niet mijn schuld, ze doen net of ik organiseer die actie en beslis dat je pas vanaf €25 stickers krijgt. Als ik er meer geef, krijg ik gezeik met m'n chef, en da's het mij ook niet waard. De regels zijn voor iedereen hetzelfde. Ik heb ze NIET gemaakt, maar leef ze WEL na. En daarom ben ik een gierige krent }>

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-11 14:49

_Kimo_ schreef:
hahaha geweldig geschreven zeg! Ik herken het helemaal!
Ik heb zo'n 1,5/2jaar bij de c1000 gewerkt en soms koste het me bijna mn hart.. Wat een asociale mensen heb je rondlopen zeg! Als er iets op was, iets niet goed was of iets niet binnen was, was het altijd de schuld vd cassiére :+ Terwijl wij daar helemaal niks mee te maken hadden!
En vooral met zegel acties.. Kreeg je bijv. bij 10 euro een zegel, had iemand 7 euro nog wat, en dan was je natuurlijk onwijs kinderachtig als je niet eens een zegel geeft.. Terwijl dat gewoon niet mocht! Maar dan werden de klanten wel ontzettend boos op je.
Ik werk nu bij een cafetaria en ook daar heb je zulke dingen..
Zo vroeg een man laatst wat we allemaal hebben met kip erin. Dus ik alles opgenoemd (stuk of 8 dingen) en wat zegt hij: Doe maar een nasibal.. :+
Laatst had ook het pinapparaat kuren.. Van alles geprobeerd, niks lukte nou ja, erg vervelend maar niks aan te doen. Dus bij degene die geen contant geld hadden schreven we naam + tel nr op zodat ze later konden komen betalen. Begint er ineens een vrouw tegen me te schreeuwen of ik de stekkers wel uit het pinapparaat had gehaald. Dus ik zei nog heel netjes: ja mevrouw dat heb ik gedaan, maar hij doet het nogsteeds niet. Nou dat mens ging toch uit der stekker! Echt niet normaal. En dan is het echt vreselijk moeilijk om klantvriendelijk te blijven..
Maar ja, helaas heb je nu eenmaal van dat soort klanten. Ik denk dat we maar eens een campagne moeten starten :+ En ditmaal niet voor klantvriendelijkheid , maar voor persooneels vriendelijkheid :P

Ojee, die zegels, dat ken ik. Bij ons is het nu met stickers, kids gaan helemaal over de rooie als ik er geen geef, omdat ze dr geen recht op hebben. En dan de ouders, die vinden mij dan een creep & een gierige krent haha.
Laatst bijgewerkt door JunkDeLuxe op 14-04-11 14:53, in het totaal 1 keer bewerkt

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-11 14:53

retivi schreef:
Ik herken het!
Zes jaar in een bouwmarkt gewerkt, waarvan de laatste twee jaar als ABL-er.
Daavoor had ik de verfafdeling. Deze spiegelde ik altijd heel netjes (alle blikken op één lijn en alle etiketten precies op dezelfde manier naar voren, supergaaf gezicht) Eerste *&#$&^^#& kind op zaterdag morgen gaat er met zijn handje lekker langs, alle blikken naar achteren en schots en scheef. :(
Ook geen idee waar die ouders dan zijn (kind alleen in een bouwmarkt....niet echt een superveilige omgeving)
Ook werd ik als jonge vrouw in een bouwmarkt niet altijd serieus genomen en ik was behoorlijk allround en wist juist overal veel van. Gelukkig had ik hele lieve collega's die de klant (die ik dus net had geholpen) weer terug naar mij verwezen met: "voor die vraag moet u toch echt bij haar zijn". :+
Wat ik ook altijd heel vervelend vond waren de warme zomer dagen. Hordes mensen met korte broeken hempjes e.d. ongeschoren en zonder deo, het was soms echt ranzig! :r
Ik heb nu een kantoorbaan (bij dezelfde bouwmarkt op het hoofdkantoor) maar ondanks alle irritaties mis ik het soms nog wel!

Als wij inventaris hebben, helpen de kassiersters ook altijd mee. Beginnen om 16.00u, dus moeten we 4u alles tellen terwijl er nog klanten rond lopen. Heb dan maar eens de speelgoedrayon aan je broek _-:( Die had ik laatst, die kleine doosjes playmobil. Ik meen het, dat spul komt bij mij niet binnen! En dan die k*tkinderen, die alles overhoop halen, ergens anders neer leggen, of nog leuker.. Alle briefjes met de aantallen van de doosjes op de grond gooien. Pa en ma staan er bij & kijken er naar. En ik? Ik kan wéér alles goed zetten, en opnieuw beginnen tellen!

Aargh, of van die lollige pubers. Ik zie er véél jonger uit dan ik ben (ik ben 22, maar de meesten denken dat ik een studentje ben :+ ), en dan proberen die op tilt geslagen brokken hormonen leuk te doen door me mee uit te vragen. Of van die vieze oude mannen met hun ranzige commentaar. Ja hoor, op jou zat ik echt te wachten ~~}>

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 15:22

Ik heb ook in veel winkels gewerkt en op andere plekken waar je direct met klanten in contact komt, en ik stond bekend als iemand met engelengeduld O:). Ik was soms zelfs té klantvriendelijk. :D

Wat ik me altijd probeer te beseffen is dat jij als cassière vaak het enige aanspreekpunt voor de klant bent. Dus ookal kun je ergens niets aan doen, de klant heeft geen andere plek om zijn ongenoegen te uiten.

Wat je dus het beste kunt doen is de klant het gevoel geven dat zijn klacht gehoord wordt en dat er wat mee wordt gedaan. Dus zijn bijvoorbeeld de tasjes op, dan kun je zeggen: "Ja, dat is erg vervelend. Ik heb het al doorgegeven." Of je dat nou gedaan hebt of niet maakt niet uit, maar de klant heeft het gevoel dat zijn klacht serieus genomen wordt.

Ik ben dan wel zo iemand die in de pauze aan de tasjes-verantwoordelijke vraagt of hij wel weet dat de tasjes op zijn en dat dat heel vervelend is voor de klanten en ook voor de cassières, want die moeten het steeds maar recht praten.

Dikke kans dat er nog wel ergens nood-tasjes te vinden zijn. :P

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 15:33

ik heb een maand in de brico gewerkt. Nou, echt, noooooit meer van mijn leven.. Pff ik word weer nerveus als ik eraan denk :P

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-11 15:36

LindyH: daar hebben wij speciaal het onthaal voor, daar kunnen klanten terecht met klachten/vragen/al wat je maar wilt.

Als er een klant tegen me zegt dat de zakjes op zijn, bel ik ook meteen naar de verantwoordelijke of die nog zakjes weet liggen. En als ik écht zeker weet dat ze daadwerkelijk op zijn, meldt ik ook meteen inderdaad even dat de verantwoordelijke hiervan op de hoogte is, en dat ze besteld zijn. Vaak bellen we meteen ook een andere Carrefour, of we daar zakjes mogen lenen =D

Ik besef heel goed, dat de klanten vaak ons als enige aanspreekpunt zien. Maar.. Als ze de winkel binnen lopen, lopen ze praktisch tegen het onthaal. En kom op, ze moeten toch ergens beseffen, dat in zo'n grote winkel (onze winkel is echt gigantisch. van carrefour alleen al, zijn we met 187! poetsvrouwen e.d. niet mee gerekend, enkel personeel van in de rayons, kassiersters en chefs) wij als kassiersters alleen verantwoordelijk zijn voor onze kassawerk?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 15:40

Ik heb een hekel aan Carrefour :') Ik vind ze zo groot dat ik ze echt niet gezellig winkelen vind :')

Bvb in de Carrefour hier in Burcht zie je nooit iemand rondlopen om wat aan te vragen,
als je iemand tegenkomt zijn ze wel vriendelijk en alles hoor, prima personeel!

Maar ik heb het altijd ijskoud in een Carrefour :')

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 15:42

VinAx schreef:
wij als kassiersters alleen verantwoordelijk zijn voor onze kassawerk?

Een klant beseft dit niet :n Ik ben 4 jaar kassierster en nog wat jobkes bij elkaar geweest in de Vanden Borre in St Niklaas,
en mij zagen ze als ALLES hoor! Kassamiep, verkoopster, soms dachten ze zelfs dat ik evenveel voor hen kon doen als een gerant!
En hun favoriete job: mij gebruiken als pispaal...

Blij dat ik nu een kantoorbaan heb :')

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 15:45

VinAx schreef:
Een hele tijd geleden had ik zo'n klant, echt ik wou dat mens dr haren uitrukken _O-
Een moeder van om en bij de 35 jaar. Staat met zoontje van een jaar of 7 aan mij kassa, beide hadden een sjaal aan. Kind trekt voor te lachen aan de sjaal van mams, die trekt op haar beurt aan zijn sjaal. Allemaal erg grappig, niks serieus, gewoon wat lachen.
Trekt dat kind plots zijn keel open. Maar echt niet normaal! En volledig uit het niets. Echt waar, kleine had net een sirene ingeslikt ofzo, deed echt pijn aan m'n oren! 10 seconden later doet ie weer normaal, en lacht ie naar z'n moeder. En 5 seconden later keelt ie weer gans de winkel bijeen. En onze hypermarkt is écht enorm, maar geloof me, tot 10 kassa's achter me (ik zat helemaal vooraan), konden ze die kleine horen.

Ondertussen ben ik dr boodschappen aan het scannen, dus staan ze nog maar een meterje van me vandaan. En die kleine blijft maar krijsen! De andere klanten van mijn kassa waren al 2m achteruit gelopen, want Jezus, die kleine haalde serieus hoog uit. En mams? Die zei helemaal niks, die liet hem maar doen. Ik had ondertussen m'n hoofd al een stukje gedraaid om het ergste niet te horen, maar lukt natuurlijk niet. Nou ja ik kan toch moeilijk m'n oren gaan bedekken, dat gaat ook niet. Laat staan dat ik er wat van zou hebben gezegd, dan heb je de poppen helemaal aan het dansen!

Loopt er een klant voorbij die van een andere kassa kwam. "Mevrouw kunt u niks zeggen tegen je zoontje? Hij gilt echt énorm hard!" Begint die moeder daar te tieren en te brullen, waar die man zich mee moeit. Was ik blij dat ik niks had gezegd, dat mens had zo m'n neus er af gebeten.

Maar eerlijk? Die man had gewoon echt gelijk. Kom op, die kleine krijste echt heel de boel bijeen, en echt voor niks! Een minuutje eerder staat ie nog te lachen, en plots trekt ie zn keel open. En dat is ie blijven doen: gillen, naar mams lachen, en nog maar eens gillen. En al die tijd heeft die moeder niks gezegd tegen dr zoontje. Tactisch negeren was het ook niet, ze trok zich gewoon niks aan van dat gekeel. Terwijl echt élke klant bij de omringende kassa's met de handen tegen de oren stond en vreemd keek naar hun.

Mijn autistische zoon doet dit ook, en ja ik doe dan ook alsof er niets aan de hand is, anders wordt het steeds erger. Hij kan ook ineens omslaan van lachen naar krijsen, terug naar lachen etc. Je weet niet of het kind een stoornis heeft.
Ik zie er jong uit, heb 3 kinderen en zwanger van de vierde en de opmerkingen over onze zoon zijn ook niet van de lucht, en ja, dan val ik ook wel eens behoorlijk uit als er weer eens iemand het noodzakelijk vindt om zich te moeien.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 15:48

Ik werk ook in de carrefoure, in borsbeek. Ik werk niet bij de kassa's maar op de fijnkostafdeling.
Heb ook soms ergenis, als ik op een drukke vrijdag of zaterdag mensen hoor zuchten omdat ze 2 min moeten wachten, precies alsmen naar een keurslager gaat en daar niet moet wachten. En ik weiger me te laten opjagen, ik werk met snijmachine's en heb in oktober al een maand thuisgezeten omdat ik een stukje van mijn vinger heb gesneden (ik durfde bijna niet meer te gaan werken, heb zelfs gevraagt om van afdeling te veranderen maar heb me er toch over kunnen zetten)
Zterdags komt er aaltijd een klant die in heel de winkel gekend is, we hebben ordes van de directeur gekregen dat we de proevertjes moeten wegzetten als hij er is,anders eet hij alles op!

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 15:50

Ik ben nog nooit in een hypermarkt geweest. :')

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 16:23

Oh dit is écht herkenbaar. Ik zat ook een half jaar fulltime achter de kassa, en op een gegeven moment vind je niks meer leuk, niemand meer grappig en wil je eigenlijk geen klant meer zien :P

Ik wil echt never nooit meer fulltime achter de kassa :')

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-11 16:53

chipieke schreef:
Ik heb een hekel aan Carrefour :') Ik vind ze zo groot dat ik ze echt niet gezellig winkelen vind :')

Bvb in de Carrefour hier in Burcht zie je nooit iemand rondlopen om wat aan te vragen,
als je iemand tegenkomt zijn ze wel vriendelijk en alles hoor, prima personeel!

Maar ik heb het altijd ijskoud in een Carrefour :')

Dan kom je mij maar zoeken, want da's toevallig waar ik werk =D

Edit. Volgens de wet moet het minstens 18° zijn voor kassawerk, maar in de winkel zelf is het altijd kouder, dat merk ik ook altijd :D Wel lekker fris in de zomer :+
Laatst bijgewerkt door JunkDeLuxe op 14-04-11 17:04, in het totaal 1 keer bewerkt

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-11 17:02

_Nadia_ schreef:
Mijn autistische zoon doet dit ook, en ja ik doe dan ook alsof er niets aan de hand is, anders wordt het steeds erger. Hij kan ook ineens omslaan van lachen naar krijsen, terug naar lachen etc. Je weet niet of het kind een stoornis heeft.
Ik zie er jong uit, heb 3 kinderen en zwanger van de vierde en de opmerkingen over onze zoon zijn ook niet van de lucht, en ja, dan val ik ook wel eens behoorlijk uit als er weer eens iemand het noodzakelijk vindt om zich te moeien.

Als je zoontje autistisch is, kan ie er niks aan doen, en jij ook niet. Da's een heel andere zaak.
Ik bedoel vooral de ouders die hun kinderen echt maar alles laten doen. Aan de pinautomaat prutsen, de latjes in het rond gooien,..

Als je zoontje autistisch is, zul je mij echt nooit commentaar horen geven. Krijgen regelmatig een klant over de vloer, met een 5tal autistische kindjes; en daar zeg ik NOOIT wat op. Maar, je verwacht toch van ouders van een niet-autistisch kindje, dat ze hem aanspreekt op zulk gedrag? En ik ben er 99,9% zeker van, dat haar zoontje niet autistisch is..

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 17:10

VinAx schreef:
_Nadia_ schreef:

Als je zoontje autistisch is, kan ie er niks aan doen, en jij ook niet. Da's een heel andere zaak.
Ik bedoel vooral de ouders die hun kinderen echt maar alles laten doen. Aan de pinautomaat prutsen, de latjes in het rond gooien,..

Als je zoontje autistisch is, zul je mij echt nooit commentaar horen geven. Krijgen regelmatig een klant over de vloer, met een 5tal autistische kindjes; en daar zeg ik NOOIT wat op. Maar, je verwacht toch van ouders van een niet-autistisch kindje, dat ze hem aanspreekt op zulk gedrag? En ik ben er 99,9% zeker van, dat haar zoontje niet autistisch is..

Das een lastige hoor! Ik pas op op een jongen die autistisch is en het is hem echt niet aan te zien.... Dus kan het heel raar zijn als ie zich ineens bizar gaat gedragen zonder duidelijke aanwijzing :j Je ziet het dus niet altijd. Maar als jij haar vaker hebt gezien kan je wel een inschatting maken en aan haar reactie te zien issie niet autistisch, anders zeg je wel dat ie autistisch is