Eerste dier dood gereden, hoe reageerde jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eas_Mon

Eerste dier dood gereden, hoe reageerde jij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-11 21:31

Ik dacht altijd, dat gaat mij niet overkomen!!

Ik reed met de auto op een 80km weg en plots komen dr 2 eenden de weg op en vliegen zo voor mijn auto langs. Helaas kon ik niet remmen, omdat er achter mij auto's reden ;(

Ik hield mijn adem dus al in, en toen hoorde ik een knal.
Ja en dan.. Ik schrok ontzettend en door de schrik begon ik toch wat tranen te laten.

Mijn eerst dood gereden dier! Ik begin niet met eentje, maar voor mij direct twee eendjes!

Mijn moeder die naast mij zat op dat moment zag de eendjes over de kop in het water belanden en moest ontzettend lachen om mijn reactie. Ze heeft precies hetzelfde gereageerd de eerste keer en vond dat ik goed gereageerd had op de situatie. Achteraf is het sneu voor de beestjes, maar het gebeurd iedereen wel eens een keer!

Hoe reageerde jij na de eerste keer?

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 21:34

Nog nooit een dier doodgereden, ook nog geen auto rijbewijs. Wel scooter rijbewijs en een kat die er op het fietspad nét voor moest springen, op hetzelfde moment zaten kinderen op de fiets aan de andere kant van de lijn dus kon niet uitwijken. Toen maar keihard op me rem en het scheelde een haartje, hij raakte mijn banden nét aan :P

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 21:37

Pfffu ik heb tot nu toe nog geen dier dood gereden.
Wel een hond aangereden om 22 uur in het donker. Baasje fietste aan de andere kant, hond liep los, en hij roept die hond bij hem ofzo en die steekt zo de weg over recht voor mijn auto. Ik trapte vol op mijn rem, gelukkig zat er niemand achter me, maar ik raakte hem wel :oo
Ik kats over de zeik ( hoogzwanger... hormonen .... ) en boos naar die man. Maar de hond leek niks te hebben. Heb hem daarna nog vaak rond zien lopen, los. Man leert er niks van, sukkel.
Laatst bijgewerkt door Limonade op 11-04-11 21:38, in het totaal 1 keer bewerkt

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 21:37

Jaa ik heb het vorig jaar gehad.

Ik reed met 160 op de of Duitse of Zwisterse snelweg. En ineens uit het niet, tijdens een inhaalmanouvre, op de linkerbaan, *KLATS*. Daar ging een vogeltje.

Ik was helemaal in shock. En het leek net, toen het gebeurde (en het gebeurde precies voor me) dat het vogeltje zijn nek draaide en knipoogde. Dat was het dan ;(

Vriendje vond het overigens geweldig.. mijn reactie dan.

Morrie05

Re: Eerste dier dood gereden, hoe reageerde jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 21:48

Ja wij hebben vorige week een eend dood gereden, een vriendin van mij reed met de trailer met onze 2 paarden erin en ik zat er naast, we zagen te laat dat het een eend was dus konden niet meer remmen, ik moest huilen en lachen tegelijk, wist gewoon niet hoe ik moest reageren maar ik vond het wel echt verschrikkelijk! Wil het nooit meer mee maken, vind eendjes altijd zo schattig en onschuldig, hij was ook heel schattig eten aan het zoeken op de weg, aan de andere kant kwam een auto en die jaagde de eend naar ons toe :(

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 21:56

Ik heb een paar maanden geleden een kat onder de auto gehad. Ik reed ruim 80, richting een tunnel en had dus geen uitwijkmogelijkheid, remmen had geen nut. Kat overleefde het wel, maar rende al kreupelend weg. Wilde stoppen, maar toen was de kat al de bossen ingedoken, tsja, wat moet je dan nog?

Ben nog wel teruggereden, maar geen spoor van de kat. Heb wel ff een traantje weggepinkt.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 22:28

Ik heb verschillende dieren onder de auto gehad en dus doodgereden. Maak dan ook veel kilometers per jaar. Maar het went nooit :n

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 23:51

Ik heb deze morgen nog een meerkoetje doodgereden ;( Rechte baan zonder verkeer, dus ik reed behoorlijk door, floept dat beestje zo uit de graskant voor de auto... ik heb nog geremd, maar had het nooit kunnen ontwijken.
Bovendien kwam er op het andere vak een vrachtwagen af... als ik hem niet raakte, dan die vrachtwagen wel. Hij probeerde er gewoon tussendoor nog even snel over te steken. Arm ding...

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 23:53

Ik heb een keer een vogeltje doodgereden, zonder dat ik het wist. Ik liep voor mijn auto langs en zag het vogeltje vast in de grill zitten :\

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 23:55

ik laatst een merel op de snelweg.
was zondag morgen 6 uur geen mens op de weg dus tufde heerlijkrustig door met 125 km per komt er in eens een merel recht op me afgevlogen.
schrok me dood.
beestje was op slag dood.
heb er een ster aan me vooruit aan over gehouden.
vond het wel heel sneu maar kon niks meer voor hem doen

Erpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 23:56

Ik heb een keer een konijn doodgereden.. Ik had net de afslag genomen van de snelweg dus reed nog redelijk hard. Steekt er een konijn over die ik nog net kon ontwijken.. De tweede die erachter aan kwam heeft de overkant helaas nooit gehaald.. :\
Ik zelf was echt helemaal stil en was toch ook wel verdrietig. Diegene die naast me zat was er grapjes over aan het maken. Maar even laten weten dat ik het niet grappig vond.
Stoppen kon ik niet bij zo'n afrit.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 00:00

Ik heb het gelukkig nooit meegemaakt. Heb dan ook nog niet zo lang mijn rijbewijs.

Wel een paar keer mijn rempedaal door de vloer getrapt zo'n beetje.. ben dan ook altijd heel hard aan het toeteren, in de hoop dat dat beestje het voortaan wel uit zijn hoofd laat om bij rijdende auto's in de buurt te komen.

Gelukkig zijn die beestjes meestal op slag dood.

SuzieQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 00:02

Ik heb tot nu toe alleen een hoop insecten tegen mijn voorruit gehad, gelukkig maar :)

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 00:03

Ik vorig jaar ook een eend. Kon ook niet meer remmen. Zit je te wachten op de knal. Was gelijk goed raak want er bewoog ook helemaal niks meer aan. Mannetje van het stelletje over hoop gereden. Vond het wel sneu. Week erna had mijn vader precies hetzelfde dus we waren goed bezig. Soms gaan ze ook echt de verkeerde kant op. Dan denk je dat ze weglopen en vervolgens duiken ze net voor je de weg op.

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 00:15

Ik heb tot nu toe niets geraakt, maar mijn eigen kat wel al voor men neus zien doodrijden. Meermaals zelf... Mijn laatste katje die aangereden werd leefde ook nog toen de auto haar geraakt had, ze rende zo snel als mogelijk in onze tuin, waar ze plots voor mijn voeten neerviel. Ogen gigantisch groot van de paniek, me aankijkend... en toen stierf ze in mijn handen. Man man man... Dit wil ik gewoon nooooit meer meemaken. Ik hoop zo dat ik er nooit zelf eentje doodrijdt, want dan ben ik de keren erna panisch om ooit nog ergens eentje te raken, dat ben ik zeker! Het is zoooo zielig, heb net nog moeten remmen voor een stuk of 10 kleine eendjes! Ze waren zo zielig op zoek naar hun moeder :(

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 00:17

Poehoe ff denken hoor.. Is al eens een musje in mijn grill gehangen, verder volgens mij twee meeuwen. (waarvan 1 in een woonwijk :?). Ging een beetje naatje, tikte ze allebei net aan waardoor ze gewoon wegrolde (maar niet meer leefden en anders hadden ze gewoon gigantische hoofdpijn.).

Mn vader heeft al eens een kat volaangeraakt. Die stak plots de weg over. We reden er zo overheen ;(

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 08:03

de 1e keer was niet zo maar een beestje... Het was donker, ik reed 70 over een provinciale weg toen familie wildzwein overstak... Het enige was ik kon doen was gas loslaten. Uitwijken had geen zin aangezien ze allemaal achter elkaar liepen. Ben gelijk gestopt en het slachtoffer was snel gevonden. Ze leefde nog en het heeft welgeteld nog 2,5 uur geduurd voordat de jachopziener er was :( (eerst wilde de politie kijken of ik wel echt een diertje had aangereden en het duurde 1,5 uur voordat zij er waren en toen moest de jachtopziener nog uit bed gebeld worden)

Verder heb ik een keer een vogel op de voorruit gehad, maar dat vond ik veel minder schokkend al ik het wel heel zielig vond...

Ik ben wel een keer op de fiets over een kat heen gereden. Ik fietsen met een behoorlijk tempo toen een kat wegrende voor me, en ipv dat hij de struikjes in dook, probeerde hij voor mijn fiets langs te glippen... ben er recht overheen gereden... Later ben ik langs de buren gegaan waarvan ik dacht dat hij was, en ze vonden hem al wat verschrikt, maar had verder niks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 15:41

ik heb gelukkig nooit wat dood kunnen rijden ben autorijbewijs loos :+ mijn zus weleens een eend die schrok zich de laplazurus:=

toen mijn lerares dier een meerkoet aanreed hebben we hem moeten ontleden met een leraar bio arme stakker was total loss

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 15:42

Ik heb vandaag bijna andersom gehad
Een eend vloog mij bijna aan
Ik zat lekker op me fietsje net de straat in vliegen 2 eenden opeens op
Kon net optijd bukken..

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 18:49

Ben ook een keer in huilen uitgebarsten omdat mijn moeder een dier aanreed :P Toen lachte zij mij ook uit. Ben altijd zo begaan met die beesten..

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 18:50

ik ook hoor

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 18:51

vorige week heb ik een duifje doodgereden ;(
heb echt ontzettend zitten te janken in de auto.
maar dat kwam ook omdat m'n kat moest worden ingeslapen, mijn honden net met elkaar hadden gevochten waardoor 1 z'n oog kapot was en dit was echt de druppel..

duifje was gelukkig wel in 1x dood, stak zo opeens de weg over, kon remmen zat niks achter me, maar ik was helaas te laat.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 18:54

Ik heb wel is een duif op dak gehad en een mus in de grill.
Tja, hadtie er maar niet moeten vliegen.
Hond of kat gelukkig nog nooit en wil ik graag zo houden.

Heb van de week wel mn eerste kip zn nek omgedraaid(hebben ongv. 9500 kippen).
Dier stikte, en laten lijden wilde k ook niet...

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 18:58

Nog nooit een dier dood gereden,
maar ik zou me heel schuldig en verdrietig voelen denk ik.
Ik zou wel later even stoppen en kijken of het echt dood is en stel dat het een huisdier is dan even de Dierenambulanche bellen om eigenaren niet hoop te latenhebben ofzo! En een eend netjes aan de kant leggen denk ik!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 18:59

BB >> LPZ