Ik voel me niet onprettig hier in NL maar vanaf de eerste keer dat ik in Engeland was voelde ik me daar thuis, en 'thuizer' had ik me nog nooit gevoeld. Verbleef 2 weken in het huis van vrienden op het platteland van Kent, dichtbij Londen. Ik vond het heerlijk daar en wilde na een week eigenlijk al niet meer naar huis. Twee jaar later keerden we terug naar dezelfde plek en zodra de witte kust van Dover in zicht was (we gingen met de boot) voelde het voor mij alsof ik eindelijk weer thuis kwam.
Ik heb natuurlijk maar een klein stukje van Engeland gezien, ik wil er nog altijd een keer rondreizen want ook de rest lijkt me schitterend. Maar telkens als ik foto's ervan zie (landschappen) voel ik het steken. Ik heb nooit heimwee gehad naar 'thuis' (hier in NL) op vakanties, maar ik ken wel het gevoel van iets missen (bijv. vrienden of dieren) en dat steekt op dezelfde manier. Ik vroeg me af of er meer mensen zijn die dit herkennen, en met welk land, en kun je ook vertellen waarom dat land zo bijzonder is voor jou?