Wat zou jij doen met....het beste-stomste idee...van...????

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

quartel

Wat zou jij doen met....het beste-stomste idee...van...????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-11 21:42

wat als je een goed idee hebt en de voorwaarden van Het Beste Idee van Nederland je niet bevallen?
Het is Voor in een supermarkt
een aanvulling op een bestaand gebruiks object.
Zie het maar als een modernisering.

Je hebt er de mederweking voor nodig van een producent........
Een producent van de gebruiks apparaten die al bestaan om daar een aanpassing in te maken.
Het systeem bestaat al voor een deel maar de bedoeling is het uit te breiden.

Octrooi aanvragen kost veel geld.........ik heb een /3 dus veel geld hebben we niet meer :+

Ik deed vandaag een balletje rollen bij mijn werkgever.....manager van de supermarkt zo gezegd.
Uit zijn interesse maak ik op dat het best een goed plan is.
Ik heb natuurlijk nog niet verteld wat het idee is anders gaat hij er mee vandoor }>
En ik heb duidelijk gemaakt dat niet alleen hij er beter van wil worden ;)
Het is natuurlijk wel MIJN idee :P

Iemand ervaring met zo iets mafs als dit?
Welke kant zou jij er mee op gaan?
Als ik het idee naar buiten breng.......is het dus niet meer van mij....pies ik mooi naast de pot :+

Ga ik nu met een producent praten.......of gok ik het met de supermarkt ........of gok ik dan toch maar op het beste idee van nederland.......en hoe houd ik dit idee voor mezelf zonder dat ik direct op hoge kosten zit?
Wie weet is het wel een stom idee maar wie weet ook wel een enorm goede.....wie zal het zegen.
Maarja.....wie niet waagt.......

[size=9]excuus als ik het weer eens in de verkeerde rubriek heb geplaatst[/size]

Creatas

Re: Wat zou jij doen met....het beste-stomste idee...van...????

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 23:21

Zwart op Wit laten ondertekenen door supermarkt/producent dat het jóúw idee betreft en het dan pas uit de doeken doen? Dat is het enige wat ik kan verzinnen eigenlijk..

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-11 23:31

mja....die had ik nog niet bedacht.
Maar ik vraag me af of ik daar daadwerkelijk wat mee kan als het er op aan komt.
Dat zoek ik eventjes uit......

Wat ik wel net uitgevonden heb is dat mijn idee een kosten besparing opleverd van 1 miljoen per jaar over alle filialen.

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 10:21

Omdat dit topic niet op zijn plek is op [NM] verplaats ik het even: [NM] --> [LZP]

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 11:26

Met je idee naar het postkantoor gaan en dan door hun er een stempel op laten zetten ;) Het beste idee van Nederland zijn afzetters.. Je kunt veel meer aan je product verdienen! Maar dan moet je ff uitzoeken hoe dat precies zit (mijn vriend is product ontwerper). Anders moet je even een keer naar een ontwerper toe gaan die kan je vast wel verder helpen. Dat zijn over het algemeen hele aardige en behulpzame mensen! :)

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-11 15:27

:j precies.....
Ik had even de voorwaarden gelezen van het beste idee van nederland......... :n
Grote kans dat je met 1500 gedumpt word en je product door een ander verkocht gaat worden.
wat is nu een eenmalige 1500 euries op een besparing van 1 miljoen per jaar?
En dat heb ik dan nog heeeeeel erg krapjes gehouden.

Maar....als ik een product ontwerper inschakel lijkt het me logisch dat die ook een graantje mee wil pikken toch?
Het product moet overigens wel nog ontworpen worden, zit nu alleen nog maar in mijn hoofd.

misschien toch eerst maar eens beginnen met een bedrijfsplan en op de bank gaan praten..........

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 15:37

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 17:59

gewoon laten ondertekenen dat hij verklaart dat het echt jouw idee is?

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 18:54

alison_belle schreef:
Maar....als ik een product ontwerper inschakel lijkt het me logisch dat die ook een graantje mee wil pikken toch?
Het product moet overigens wel nog ontworpen worden, zit nu alleen nog maar in mijn hoofd.

Als door dat graantje mee pikken jou idee uitgevoert kan worden en jij dr ook geld aan verdient is dat misschien nog niet eens zo slecht.. ;) Helemaal in je eentje krijg je het hoogst waarschijnlijk niet voor elkaar. Punt is om je te omringen door de juiste mensen die je niet afzetten met niks, en er met jou idee vandoor gaan..

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-11 19:24

Quidou schreef:
alison_belle schreef:

Als door dat graantje mee pikken jou idee uitgevoert kan worden en jij dr ook geld aan verdient is dat misschien nog niet eens zo slecht.. ;) Helemaal in je eentje krijg je het hoogst waarschijnlijk niet voor elkaar. Punt is om je te omringen door de juiste mensen die je niet afzetten met niks, en er met jou idee vandoor gaan..

ja....daar heb je een punt.....
Maar in dat geval zou ik het uit moeten breiden naar alle winkelketens.
Het idee op zich kan ook enorm uitgebreid worden dus dan word het wel een gigantisch project.
Maar als het om geld gaat is het denk ik zo goed als onmogelijk om je te omringen met eerlijke mensen.
De besparing die het op gaat leveren is best groot maar ik moet ook nog zien te peilen of er vraag naar zal komen.
Hiervoor zal ik mijn idee eerst op mijn naam vast moeten gaan leggen om te voorkomen dat ik het onderweg verlies aan een ander.
Ik weet inmiddels wel dat dit idee erg mooi aansluit op de nieuwe aandachts punten in deze winkelketen.
Het nieuwe thema is nu besparing binnen de winkel, op uren van personeel kan niet verder bespaart worden vandaar dit nieuwe thema.
En die 1 miljoen die ik berekent had blijkt nu ook andere besparingen met zich mee te brengen wat het bedrag zomaar ineens verdubbelen kan.

Ik bedoel maar......dan gaat het niet meer om een paar dubbeltjes.......daar gaan mensen al snel nare dingen voor doen.
Aan de andere kant kan ik het idee op zich ook proberen te verkopen......en dan houd het op bij de koopsom.

Er komt nogal wat bij kijken merk ik nu en dus informeer ik me graag van alle kanten ;)