mannen en kinderen, waar ben ik aan begonnen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Biancaa

mannen en kinderen, waar ben ik aan begonnen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-11 09:01

Oke hier had gister manlief in het hoofd op de kast onder de trap op te ruimen. Echt helemaal super, het werd gelijk grondig aangepakt.

Alles eruit, vloer gezogen en gedweild. En dingen die erin moesten, netjes neergezet. Tot nu toe gaat het goed, je kan nu lopen in de kast. Maar de kast lag tot aan de nok toe vol, alles werd erin gedumpt onder het motto "dat zoeken we nog wel een keer uit" dus waar blijft de rest??

Leuk een man die alles uitzoekt, vooral de dingen die jij hebt weggestopt in de hoop dat hij het niet meer terug zou vinden (of de kids). "hey daar heb je mijn kaartje weer van ado, goh die was ik al kwijt" Sjips hij heeft hem gevonden }>

Kids... "hey daar heb je mijn 2e schoen weer" Huh hoe komt die daar nou, uiteraard past kid de schoen niet meer...

Het gevolg van de kast uitruimen, mijn woonkamer staat nu dus vol met dozen, tassen, een videorecorder en gereedschap. Oke de kast is netjes, nu mijn woonkamer nog :roll: Ja die dozen moeten naar de schuur, die tassen naar boven, dat komt nog wel... tuurlijkkkkk.

Verder hebben mijn man en kinderen mijn kleinste iets geleerd: Hoera met armen omhoog. Resultaat: Kind van 9 maanden die rondrijdt in loopwagen met constant haar armen in de lucht roepend "AAAAAA" Leuk gezicht maar niet de hele dag door :P

Mevrouw heeft ook nog last van driftbuien, dus als de hond zijn waterbak leegdrinkt, staat zij ernaast in loopwagen te gillen, aangezien hond dan haar persoonlijk handenwasbak leeg maakt...

Oke een goed iets van alles, ik heb weer paardenspullen in de kast gevonden, uiteraard een man die dan mompelt "oja die had ik daar neergelegd" ;)

Mannen en kinderen, waar ben ik aan begonnennnnn _O-

Kiwipitje

Re: mannen en kinderen, waar ben ik aan begonnen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 09:04

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 09:06

hahahaha, het klinkt heel grappig.

Maar even to the point.

Misschien is het niet zo'n heel slecht idee om een werkschema te maken, want het klinkt nogal chaoties. Straks staan de tassen en dozen over 5 weken nog in de huiskamer...

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-11 09:08

nou kids zijn vanmiddag vrij en manlief is ook niet zo laat thuis, dus mooi werk voor de woensdagmiddag ;)

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 10:21

haha hoe herkenbaar
heb zelf ook een man en 2 kinderen (3 kinderen af en toe)
gewoon je ding doen komt vanzelf wel goed
ik ga mijn man niet meer achter zijn kont aan zitten hoor ben ik mee gestopt
als hij zijn was niet in de wasmand gooit dan heeft hij pech
vorige keer was hij druk begonnen met klussen in huis waar onder de trap
nou de trap is nu na 2 maanden eindelijk klaar(na wat subtiele hints natuurlijk)
uiteindelijk ergeren ze zich er toch wel aan
of gewoon express in de weg zetten voor hem dan ruimen ze ook wel op :+

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 10:42

Zo heeft mijn vriend vorige week het gras eruit gehaald in de tuin en alles op een berg gemieterd. Hartstikke leuk hoor, dat open stuk tuin waar vroeger gras lag, maar die berg aarde met gras irriteerde me behoorlijk! Hij heeft het héél braaf in vuilniszakken naar de stort gebracht... :+:
Hij werd heel erg ijverig toen ik zei dat ik deze zomer de tuinen klaar wil hebben en dat als hij het niet zou doen ik iemand zou inhuren en hij z'n portemonnee mocht trekken :D

En wat betreft je kind... mijn zoon roept de hele dag 'oh oh', ook op voorhand als hij iets op de grond mietert. De schat heeft nooit de Teletubbies gezien (omdat ik zo'n hekel heb aan dat 'oh oh'-geneuzel), maar ja... op het KDV zijn kinderen die het wel kijken :+

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 10:45

Zo herkenbaar! In plaats van opruimen wordt de zooi gewoon verplaatst... _O-

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 10:49

*klimt weer op haar stoel* leuk geschreven, vooral dat over de persoonlijke handenwasbak...

loontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 11:36

Weer heerlijk herkenbaar geschreven.Hier gaat het zo dus ook alleen hebben wij dus haast geen bergruimte.
Kan je wel beetje bedenken hoe de leuningen van de stoelen eruit zien en de kast,ooh speelgoed kist uiteraard niet vergeten....Juist meer er op dan er naast of helemaal niet te vinden ;)

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 12:00

Heel herkenbaar...Heb dan nog geen kinderen, maar wel een man...

Als mijn vriend besluit de berging op te ruimen, moet ook alles er uit. Vervolgens komt hij in de berging hele boeiende dingen tegen waarvan hij dacht dat hij ze kwijt was (gek he, hoe kan dat nou.. :+ ) en gaat hij daar mee aan de slag. Of hij wil cola pakken en ziet ineens dat de koelkastdeur niet meer sluit, die moet dan ter plekke gemaakt worden. Aan het eind van de avond ligt de woonkamer vol met troep en ik kan mijn was niet meer kwijt in de berging :P

Maar ach, hij bedoelt het allemaal goed <3

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-11 12:39

Vjestagirl schreef:
*klimt weer op haar stoel* leuk geschreven, vooral dat over de persoonlijke handenwasbak...

Ja die 2 doen echt alles samen, lijken net Bonny en Clyde. Zij alles op de grond gooien, hond erachter aan om alles op te eten. Dus ik loop de hele dag "nee Rosalie niet doen, Buly neeeheee laat los"

Leuk huishouden zo he hihihihi

@Dwaallicht ja hij bedoeld het zeker goed hoor, het is alleen dat hij ergens aan begint en de chaos nog groter wordt :P Ik moet wel eerlijk zeggen dat hij gister al aardig wat zakken naar obven heeft gebracht. Maar wij slapen op zolder en alles is dus nu van de kast naar zolder verplaatst, waar we dus ook geen berging hebben, mannen :roll:

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 12:43

jouw man doet tenminste nog iets ;)

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 12:47

geerke schreef:
jouw man doet tenminste nog iets ;)

:')

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 12:49

hahahahaaaa
En het wordt ook niet beter }>
Ik heb man en twee zoons van 15 en 16
Ze zien de rommel niet eens en stappen er gewoon overheen 8)7
En als eens iets leuks gezelligs heb zoals bijvoorbeeld zo'n paastak, dan zien ze die pas een week later of helemaal niet.* zucht *
Ik word gewoon zelf ook een vent :)*

linsim26

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 12:54

mijn vriend is juist heel ijverig ..die is vorig jaar begonnen op zolder (1 dagje) toen gingen we verbouwen..(afwerken doettie helaas niet aan dus oogt het nog niet netjes) en nu staat de tuin op de kop.. hebben we een zandbak in huis.. en de auto past nog net op de oprit omdat die helemaal vol met stenen gestapelt staat.. brrr..

ik heb het qua handigheid zeker getroffen met mijn vriend maar ik wou zo graag dat hij ook eens iets echt afmaakte!! ;(

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 13:28

Mannen breek me de bek niet open, de mijne begon in 1993 met het bouwen van ons eerste huis.................... 1 jaar later huis klaar tuin bijna, op de vraag wanneer hij de tuin klaar ging maken zei hij lieverd dat mag de nieuwe bewoner doen hoor. Hubby was al aan huis 2 begonnen (tekening dan he) uiteinelijk heeft hij de tuin klaar gemaakt want de vorderingen voor de bouwgrond van huis 2 ging niet vlot.

In 1999 dochter lief geboren 1 maand oud schat heb je alles gepakt we gaan verhuizen.................. ;( nee niet naar ons tweede huis maar naar mijn schoonouders in een noodwoning. Huis 2 werd gebouwd............ 3 jaar later *\o/* huis klaar (zal niet vermelden wat hij tussen door allemaal heeft gedaan dat willen jullie niet weten)Weer verhuist lekker wonen gezellig hondje huisje kindje 1 en kindje 2, halve tuin af ;( en binnendeuren die nu nog geschilderd moeten worden is hij je raad het al :j :j :j Ja ja aan huis 3 bezig, de boerderij van mijn schoonouders moet er aan geloven. Ach ja hij is er mee van de straat, loopt niet achter andere vrouwen aan daar heeft hij geen tijd voor en ik heb straks mijn paarden in mjn voortuin lopen, dat heeft ook wel wat.

Verder is het een schat van een man laat alles achter zijn gat slingeren, is super met de kids en kan geweldig bouwen alleen hij stopt nooit

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 13:35

OOOhhh. wat herkenbaar!!!!
Soms denk ik ook wel eens waarom ik ook de keuze gemaakt had om kinderen te krijgen. en dan nog die mannen die af en toe kunnen fungeren als dat extra kind waar jij nou net niet op staat te wachten.
Maar soms.... Dan zijn het ook schatjes die net dat beetje werk uit handen nemen waar jij anders nooit aan toe was gekomen.

linsim26

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 10:32

je kunt niet met ze maar zeker niet zonder ze leven haha!!

*schat de wasmachiene is stuk, sjouw jij hem even naar beneden..
*schat de auto maakt een raar geluid
*schat het hooi is op haal jij effe nieuw:):)

ik bof ook wel weer denk ik haha!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 12:02

Meloen schreef:
Zo herkenbaar! In plaats van opruimen wordt de zooi gewoon verplaatst... _O-

Heel erg herkenbaar en als het kan midden in de gang of op de trap zetten waarbij hij letterlijk over de troep heen stapt in plaats van mee neemt :')

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-11 14:02

Hier dus ook, gewoon erover heen stappen, is veel makkelijker dan even meenemen. Hij is dan ook 1.96m dus lange benen, ik moet dan springen want ik ben maar 1,53 :P

Nou er is wel weer iets weg, maar dat heeft zijn moeder gister gedaan ;) Wel heeft mijn dochter gister heel haar kamer opgeruimd en alles gezogen, zelfs de trap meegenomen. Maar ja er staat dus nog steeds troep hier binnen (ben nu ook schuldig want er liggen dekjes om gewassen te worden en die liggen er ook nog)

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 14:10

Mhhman heb ik niet meer....dus dat scheelt...

Alleen een 2ling van 3 jaar die de hele tijd roepen.. en niet 1x per dag maar gemiddeld 4x.

Kids:MAMA, ik heb een beetje honger.....
IK: of wat wil je dan?.
Kid: Nou ik wil wat anders...
Ik: Boterham?. (soms willen ze die wel :D)
Kid: Neee echt wat anders weet je wel?
Ik: Nee ik weet het echt niet hoor?.
Kid: (wijst naar de la) daar die snoepjes die daarin zitten zijn zo lekker?.

Pffff en dan he.... oke vaak vertrekken ze dan of met een snoepje of boterham maar eten doen ze wel...
hongerlappen.

Frits2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 19:08

Ik heb sinds jaar en dag een vrouw en 2 dochters.
Ze klagen nooit, dus het zit hier wel snor..................... (denk ik.....)

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-11 09:11

hm frits dat is meestal het probleem, vrouwen klagen niet. Die proppen alles op, ruimen dan maar zelf alles op en zorgen dan dat je zeker meer dan een week droogstaat omdat ze boos zijn }> _O-

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 09:19

Mijn man werkt zich een slag in de rondte, hier op de boerderij is altijd wel wat te doen. Hard werken, maar wel leuk werk.

Ik doe natuurlijk hele dagen niets.....denkt ie. Als ik om 12 uur nog druk ben met wassen, vouwen, strijken, vegen, stofzuigen, ramenlappen of wat dan ook....komt meneer binnen, kunnen we gaan eten?
Tuurlijk schatje....je weet het te vinden.
Dan zijn de rapen gaar, het moet gewoon klaar staan! Mijn moeder had altijd voor ons de tafel gedekt, mijn moeder.....mijn moeder.....mijn moeder zus en zo.
Dan ga je toch weer lekker bij haar wonen????
Ach ja zo slecht heeft ie het schijnbaar toch niet want we zijn al 21 jaar (pffff wat lang, ik was 15 indertijd) bij elkaar en wonen al 16 jaar samen.

Maar af en toe wens ik dat ze even van de aardbodem verdwijnen, zowel kind als man..... Maar goed dan bedenk ik me ook wel weer hoe gezegend ik ben met man en kind en dat er veel mensen zijn die dat niet hebben....

Maar af en toe zeuren moet kunnen toch?

diana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 14:17

ik heb een oplossing voor je biancaa: rosalie alleen in de kinderstoel koekjes of iets te eten geven,gaat de hond er wel voor zitten hihi,en verdwijnt koekje ook haha