Altijd als je alleen bent...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Neverhere

Altijd als je alleen bent...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-11 08:58

Mijn man is zelden weg van huis voor z'n werk maar nu zit hij van 2 april tot 16 april in China.
Op zich al niet leuk als de boel gewoon doordraait als zou moeten maar ik hou m'n hart een beetje vast.

Zondagavond een joekel van zwarte spin die ik alleen te lijf moest. Brrr...
Het verhaal is dat hij uiteindelijk in de meterkast gekropen is maar ik heb hem wel zo de stuipen op het lijf gejaagd dat ik hem nog niet heb weergezien. Die durft er vast niet meer uit te komen :=

Gisteren tussen de middag was ik warm eten aan het klaarmaken toen de stroom uitviel. Ik denk: 'oliebol! Het is niet waar!!!'
Had ook de wasmachine aan en de droger en natuurlijk lag alles stil.
Ik besloot naar de stoppen te kijken in de meterkast waar meneer Spinnenmans was ingekropen, maar tot mijn verbazing kwam ik in de berging en zag dat droger en wasmachine stonden te draaien.
Oké, dan moest het de sectie van de keuken zijn. Ik check de stoppen, alles stond goed. Probeer het ganglicht, doet ut gewoon. Loop terug naar de keuken alles draait weer. Goddank maar een korte storing waar ik niets aan hoefde doen *pfieuw*.

Vanmorgen besluit ik nog even een was te draaien. Zet de wasmacine aan loop naar buiten om de kippen te voeren en de paarden hooi te geven, kom terug in de berging - stilte. Ik kijk naar de wasmachine, die zou geluid moeten maken maar deed 'ie niet.
Er stond wel stroom op en zag dat hij ook water had gepompt maar nu stond hij daar maar wat te staan.
Uitdoen en vervolgens weer aandoen sorteert geen effect *zucht*.

Na 23 jaar trouwe dienst is uitgerekend nú het moment gekomen dat hij de pijp aan maarten geeft.

Waarom niet na de 16e.
Wat staat me nog meer te wachten tot aan de 16e?
Afwachten maar.

Rennie89

Re: Altijd als je alleen bent...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 09:00

wat een pech :(:)
veel succes tot de 16e!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 09:00

:')

Dan zien we ineens hoe belangrijk mannen zijn :Y)

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 09:05

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 09:06

Murphy's law :D Mijn vriend is regelmatig een paar weken op zee voor zijn werk en altijd, maar dan ook altijd als hij weg is: gaat de wasmachine/vaatwasser/cv kapot of is er lekkage. Moet ik zijn handtekening hebben om een contract af te sluiten/wijzigen enz. waar we al weken op zaten te wachten of springen de stoppen door :')

Je wordt er wel handiger in :+

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 09:08

Whahaha zal je altijd zien, maar een monteur is zo gebeld :(:)

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 09:10

Hier gebeurt zoiets meestal als de ouders op reis zijn (woon nog thuis): vorige keer oven kapot (is op wondere wijze ineens terug opgestart :) ), keer daarvoor hond helemaal mank, keer daarvoor begon het warme watervat (ben naam even kwijt }:0 ) te lekken, ...

Ach, je went er wel aan ;)

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 09:13

Gelukkig is mijn man zo vaak weg dat ik alles zelf kan oplossen. Als er iets stuk gaat als hij wel thuis is ben ik degene die het mag oplossen. :')

Nog 1,5 week Ranna, even volhouden :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 09:13

Of mijn man er nu wel of niet is, ik bel altijd mn zwager, mojn man is a-technisch, die vraagt t nog eerder aan mij dan dat hij zelf iets doet :Y)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 09:15

Haha, heel herkenbaar. Hier ook een man die vaak weg is, dus ondertussen kan ik mezelf prima redden hoor, maar soms is het o zo fijn als hij het gewoon doet...

Bedenk me ineens dat dat ook niet helemaal waar is, als ik me dan bepaalde dingen eigen heb gemaakt, dan accepteer ik ook niet meer dat hij het overneemt... zelluf doen :')

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 09:22

Hoe herkenbaar. Mijn vriend is ook vaak en lang weg ivm zijn baan.
Inmiddels kan ik bijna alles zelf.
Wat de wasmachine betreft, je kan het filter even nakijken. Ik zou er wel een bak onder zetten want er komt flink wat water uit.
Tja en spinnen weten gewoon wanneer de heer des huizes opgedonderd is. Toen ik hier kwam wonen zat het huis bomvol met die dikke zwarte renners, het had een half jaar leeg gestaan en de tuin was een oerwoud.
Enfin, ik was (ben het eigenlijk nog) gruwelijk bang voor spinnen maar ik ben een soort van afgestompt, ik kom ze in het voor en najaar zo'n 3 keer per week tegen.
In het begin was het gillen en nu zucht ik een keer "heb je er weer een" , en vang ik ze en knikker ik ze bij de buren over de schutting (dan gaan ze daar wel naar binnen).

Elke keer als ik weer alleen iets gefikst heb voel ik me zo'n enorm stoer wijf.
Mijn vriend was zoveel weg dat ik hier bijna alleen het hele huis heb opgeknapt. Ik schilder, timmer, schuur en lak de boel af. En wat ik niet kan, dat leer ik wel.
Je wordt er wel zelfstandig van.

Ik heb zelfs een stel Roemenen uit mijn weiland gejaagd. Daar hadden we een poosje overlast van.
Nadat ik ze al foeterend met boze hond na ben gegaan hebben we ze nooit weer in het dorp gezien.
Dus, je zal merken op een gegeven moment wordt je steeds zelfstandiger en ook heel trots op jezelf.

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 10:20

heel eerlijk ben ik ook echt niet technise en mijn man zou het heel zwaar krijgen aan gezien hij denk ik alles zou moeten gaan doen haha. veel succes! komt allemaal vast wel goed :-)

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-11 10:26

Lol! Wat een leuke reacties. Zie dat ik niet alleen ben!

Ik zeg het heeeeel zachtjes maar heb wat met de wasmachine gesproken (lees: aan de knop gedraaid) en het lijkt erop dat hij zich heeft bedacht!!!!!! *\o/*
Voor het moment doet'ie ut tenminste weer :x

Maar ik zag net wel dat m'n mobiel vreemde tekens geeft nu :?

Nouja, liever m'n mobiel als de wasmachine die het begeeft of de stroom die uitvalt :=

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 12:16

@ Ragebol1977, wat mag ik trots zijn niet jou buren te zijn. Haha, ze mogen je dankbaar zijn voor die spinnen :+

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 12:18

Saaams schreef:
@ Ragebol1977, wat mag ik trots zijn niet jou buren te zijn. Haha, ze mogen je dankbaar zijn voor die spinnen :+

t Zijn toch rotburen. Hun hanen in mijn tuin, mijn spinnen in hun huis.

Talsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 12:33

Oh Ragebol1977 ik ben ook ontzettend blij dat je niet mijn buur bent :+ .

Ik woon ondertussen 2 jaar op mezelf en moet het dus sowieso zelf doen als er iets kapot gaat. Je word er in de loop der tijd wel handig van. Maar de woningbouw is ook zo een keer gebeld en anders als het op die manier niet lukt heb ik ook altijd nog handige vrienden en kennissen die wel willen helpen als ik ergens niet uit kom :D

Fijn Ranna dat de wasmachine het voorlopig in elk geval nog weer doet!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 12:38

RIP wasmachine, hopelijk is het nog een oplosbaar probleem. Edit hij doet het weer een beetje geloof ik jippie. Maar wel een bekend euvel trouwens. Kennelijk hebbem eer mensen er last van en niet zozeer dat je een man mist maar soms is het handig met zijn 2en te zijn.

Mijn mannetje is ook regelmatig voor zijn werk weg en altijd is er wat raars als hij er niet is. Of overstromingen in de badkamer door een rioolprobleem, mijn pink in een dik verband op dag 1 met een verbod je hand te gebruiken voor een week of zo, honden of paarden die ziek worden, zoveel regen dat het je kamer en keuken instroomd :') geen warm water of gas meer door en storing in de ketel, auto met een vage storing die geen meter meer rijdt enz.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 12:42

Ha ha vrouwen zijn toch onafhankelijk hahaha... Maar je zult het altijd zien...

Ik was een x een avond alleen thuis en toen viel er van alles in huis. Leek alsof t op zolder was. Ik met mn kat naar boven toe naar 1e verdieping, maar daar was alles gewoon dicht. Ik nam mn kat mee, want die hoort sneller als er iets of iemand is, dus let ik goed op m. Maar toen hoorde ik weer wat op zolder. Ik wilde naar bovengaan, maar durfde toch niet (terwijl mijn schoonzus die mijn buurvrouw is juist mij altijd belt als die wat hoort en ik dan ga kijken). Ik schijt in mn broek en bel mn zwager op. Die komt met luchtbuks mn huis in en kijkt het huis door. Was toch niemand gelukkig. Achteraf blijkt een kalender te zijn weg geschoven/gevallen tegen een bakje met krijtjes aan en die viel op de grond.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 12:46

ik vind het juist heerlijk om alleen te zijn :o
Moet toch al alles zelf regelen dus het maakt niet zoveel uit :D
(Paar jaar geleden had ik een schoorsteenbrand,helemaal zelf geblust :D )

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 12:47

Kom op je bent toch wel een beetje vrouw? Een spin en een wasmachine die uitvalt....valt zat mee! :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 12:48

Stoer om zelf te blussen. Al heb je geen keus als je niks doet is je huis weg :') .

Ik vind het ook geen probleem alleen te zijn, ben er aan gewend alleen als je zelf steeds minder fit bent en al net genoeg energie hebt om voor jezelf te zorgen zijn alle rare dingen erbij toch minder welkom.

Siobhaun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 12:52

oh, je bent zeker niet alleen!!! Klinkt allemaal heel bekend hoor! Onze wasmachine is inmiddels 20, net als de droger, dus als ik weer een tijdje alleen ben dan zit de kans er bij mij ook dik in haha!
En die spinnen, brrrrrrr. Heb gelukkig 2 honden waarvan er eentje altijd spinnen opeet, erg handig!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 12:52

dan kan het voor ons beide niet snel genoeg gaan, tot de 16e

(ik ben jarig dan (: )

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-11 13:05

Haha, ik lees zulke leuke dingen.
Alleen zijn is nooit een probleem geweest en is het nog niet echt maar vroeger koos ik er voor alleen te zijn en inmiddels na 14 jaar samen is het weer even wennen. Je ritme vinden omdat je de dingen die anders samen doet nu alleen moet doen.
Maar het gaat prima hoewel ik weer heel blij zal zijn als hij er weer is omdat ik er van geniet als we samen thuis zijn.

Dingen zelf doen is ook geen probleem maar een wasmachine repareren is nou nét iets waarmee ik me niet zou redden. Krijg het kreng niet eens van z'n plek want die is zooo zwaar.

Inmiddels 1 was weer gewassen en 2e draait. Het zal een vlaag van verstandverbijstering van het ding zijn geweest hoop ik.

@Geerke, een schoorsteenbrand! Griebels! :oo Stoer wijf! _/-\o_

@Pretty, zo attent als ik ben wens ik je nu alvast een fijne verjaardag want tegen die tijd denk ik er geheid niet meer aan :roll:
Jouw verjaardag wordt voor mij in elk geval een hele mooie dag ;)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 13:13

Haha, bij mij is het ook zo dat ik prima mijn mannetje sta, mijn vriend is ook regelmatig weg, en tsja, dan gebeuren nét altijd die dingen die je ander geen probleem zijn, maar waarvoor het gewoon handig is om samen te zijn :)
Ik vind het ook altijd prima als hij weggaat, ik kan goed alleen zijn (ben graag alleen zelfs) en hij vindt de werkzaamheden die bij het reizen horen gewoon leuk. En ik weet dat hij ook altijd weer terug komt :)
Maar die keer dat er net die morgen was ingebroken, en ik die avond alleen moest slapen... vond ik het even helemaal niet leuk dat hij zo regelmatig op reis is :j