Penny-abonnement: leuk voor 6 jarige amazone?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zilfstar

Penny-abonnement: leuk voor 6 jarige amazone?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 16:49

Kon niet echt ontdekken waar deze vraag thuis hoorde, dus dat als het niet goed staat sorry...

Jajaja! Deze moeder bakt hier een heuse penny! maar ik zal haar zeker leren dat paarden GEEN groentesoep hoeven, dat ze niet op balkons kunnen slapen en dat ze een zwarte ongetemde hengst voorlopig kan vergeten (hoewel ze wel op die gecastreerde zwarte hengst van mij rijdt en dingen van hem gedaan krijgt waar ik van sta te kijken }:0 ) maar nu de vraag:

Mijn dochter is 6 (sinds december 2010) en gek op paarden. En rijdt dus ook op die van mij (aan de longe). Nu is zij ook nog eens slim, zit in groep 3 en leest als op Midden groep 4 nivo (M4 voor ingewijden). Als ik naar de tijdschriften kijk zijn die OF te kinderachtig voor haar (zoals Dora) want dat nivo van lezen en oefenen kent ze al. OF ze zijn te ouwelijk (Tina over verkering, Top Model over opmaken etc) Nu dus de Penny meegenomen (ja heeeeeeeel fout :+ ) En ze vindt hem geweldig!!! En leest alles gewoon zelf en doet ook de puzzel. Nu vroeg ik me af of een abo leuk is voor haar.

Hoe vaak komt de Penny dan en krijg je dan ook die kadootjes erbij?
En wat is dan leuker: 30% korting, de penny omnibus (vehalenboek denk ik?) of paardendekbed?
En wat is het verschil tussen Penny en Penny plus?

Dus: moeders van penny-meiden kom maar op met die ervaringen!
EN: Penny-lezeressen: hoe vinden jullie de penny en is die idd geschikt voor een slimme 6-jarige?

Hier even een foto van de combi dochter-paard voor het plaatje:

Afbeelding

En spiek gerust in mijn profiel voor topics over dit jonge grietje en haar grote zwarte vriend :D

Charmaiineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 16:51

JA DOEN! Zal ze superleuk vinden :D!
En dat roze <3 <3 <3 <3

En wat ik weet van mijn zusje is dat ze best vaak cadeautjes erbij kreeg, dan weer een ketinkje, dan weer een armbandje, noem maar op!

Ik denk dat een dekbed leuker is. Of de boekjes! Maar dat is ook leuk om voor je verjaardag of zo te vragen, dus dat is wel een beetje lastig :P
Laatst bijgewerkt door Charmaiineee op 17-03-11 16:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 16:52

ik ben nu 39 ben vroeger jaren lang lid geweest en lees ze soms nog steeds hihi

Dus ja, denk dat ze dat zeker leuk zal vinden.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 16:55

ik had heb op de camping een buur meisje van 4 was toen zelf 10 en die kreeg hem van haar moeder zodat ik hem voor kon lezen.
die meid van jou kan hem zelf al lezen dus dat wordt zekker geslaagt.
en tja een paarden dekbed overtrek welke jonge meid van 6 die gek is op paarden vind dat niet geweldig.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 16:56

Toevallig zit ik er ook aan te denken voor mijn 7jarige dochter. Dus ik blijf dit even volgen.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 16:59

Ik zou ook zeggen: DOEN!!! Je kunt in eerste instantie een proefabo nemen, wat je later om kan zetten in een gewoon abo.

En wie weet kun je zelf ook nog wat leuke tips eruit halen :+

Heb trouwens voor onze 6 jarige dame inmiddels ook zo'n zadeltje aangeschaft, met roze dekje en roze halster. Ze was er helemaal mee in d'r sas en ik voelde me ook wel een beetje een Penny-meisje toen we samen onze sTinkert stonden op te zadelen. Wat een heerlijke beloning is dat dan als zo'n kleine meid zit te genieten.

Desire__

Re: Penny-abonnement: leuk voor 6 jarige amazone?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 17:01

Ik weet bijna 100% zeker dat ze het leuk zal vinden!
Ik zou het gewoon doen.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 17:04

Ja inderdaad wat is nou verschil tussen penny en penny plus.. zou ik ook willen weten.

paardemaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 17:06

ik ben 3 jaar lid geweest ofzo,, :j

je krijgt de penny 1 keer per maand en de penny plus ook 1 keer per maand
dus eigenlijk krijg je elke 2 weken een blad
veel verschil zit er niet in ,, penny plus is meestal meer te lezen en zitten vaak veel posters in.
bij de penny krijg je meestal wel een kadootje (stelt alleen niets voor)
en na een half jij krijg je opnieuw de zelfde kadootjes
en in de penny zijn veel serie verhalen, dus dat het verhaal in de volgende penny vervolgd word

in de zomer krijg je meestal een paarden plak boek , met wat stickertjes erbij
er word ook veel reclame gemaakt voor andere dingen bij penny te kopen dus houd daar ook rekening mee, er komt veel gezeur enzo :')
ook krijg je een code waarmee je een eigen account hebt op de penny site,, maar dat is iets meer voor oudere kinderen

ik zou voor de korting gaan, ik had ook voor kado gekozen , maar dat steld niet zoveel voor. ;)
dekbed is na een paar keer wassen al veel kleur kwijt

shetty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 17:14

Mijn dochters van 10 en 12 hebben sinds een jaar of 4 een abonnement en zijn helemaal happy er mee. Toevallig is vandaag de nieuwe penny in de bus gevallen en dan is hij meteen favoriet.
Er zitten geregeld leuke kleine kadootjes bij, armbandjes, buttons, oorbellen e.d..
De penny plus is bijna hetzelfde zitten alleen meer posters bij.
Ik kan inmiddels 3 huizen behangen met al die posters! Na het lezen halen ze altijd de posters eruit en de mooiste worden op de kamer gehangen (omdat er zoveel zijn hebben ze muren te kort!)
De rest bewaren ze in een map en de penny worden ook allemaal bewaard, heb de eerste 2 jaren in een verzamelalbum en dat is wel erg handig en ze blijven netjes.
Dus ik denk dat het zeker een succes is.!!
Er is inderdaad voor die leeftijd niet veel, vroeger had je ook nog een horseland maandblad maar dat is helaas snel uit de handel gegaan. Was ook erg leuk.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 17:16

Dus als je lid wordt van penny krijg je dan automatisch ook pennyplus erbij?

WendyShet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 17:17

Ik denk dat je dochertje het idd wel heel leuk zal vinden. :D
Ik heb ook jaren de penny gehad, ik vond het toen erg leuk om te lezen.
En zo als hetbommeke al zegt: je kan idd altijd eerst een proefabonnement nemen.
Wat een leuke foto met dat roze! :D

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 17:19

Ik zie dat er ook de junior uitgave is, maar als ik dat zo bekijk is daar voor dochter niet veel aan (lft 4 tot 7 jr)

heb even op de site gespeurd en je kunt ook het 24 abo krijgen met een poetskist erbij die op divoza goede scores haalt. Dus die zou ze liever willen dan dekbed... een roze natuurlijk :D :+ Is een Pagony poetskist dus zit er goed uit, uitgebreide poetsset (iemand ervaring mee?)

alvast dank voor alle berichtjes. De kadootjes zijn idd erg in trek (ze heeft die rozet direct opgespeld). Ik ga op dit moment dus richting een groot abo met poetskist. Nu papa nog overtuigen haha. Meer ervaringen blijven welkom.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 17:19

01San schreef:

Yep zo te lezen op de site wel. Een 24 abo = 12 pennys en 12 penny plussen

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 17:19

01San schreef:

Ja volgens mij wel! Anders moet je kijken op http://www.penny.nl

paardemaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 17:24

01San schreef:

ja :)

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 17:58

Jaaa! Toen ik 6 was geworden en voor het eerst zakgeld kreeg moest en zou ik altijd de penny kopen, volgens mij zou ze het superleuk vinden!

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 18:00

Zeker leuk voor een 6-jarige. Ik mis hem nu zelfs soms nog (A)

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 18:01

Ik zou zeggen gewoon doen! ;)
Ik heb zelf abbo op de penny, (stopt wel over een tijdje...)
Vind het soms ook wel héél erg penny, moet ik zeggen :=
Maar ik zou het wel doen hoor!

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 18:05

Doen!! Heerlijke leeftijd om nog jaaaaren trouw de penny te lezen en een heus penny-meisje te zijn haha. (op de door jouw genoemde voorbeelden van wilde zwarte hengsten, slapen op balkon etc na dan :'))
Leuk hoor, die kleine smurf op dat grote dier!

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 18:08

haha ik denk wel dat ze dat leuk vind :P mijn penny abbo heb ik sinds een jaar niet meer ( ben bijna 18 ) haha vond die stripverhalen altijd zo leuk, en zelfs me moeder las ze dus die heeft ook de nodige kennis eruit gehaald . buiten dat er soms inderdaad onzin dingen instaat kan ze er ook veel uit leren maar met hulp idd van dat pony op een balkon kan niet maar daar heb je moeders voor ( en in mijn moeders geval dochters :) )

arianne99

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 18:09

Je kan ook eerst een proef abbo nemen, van ong. 3 maanden.
Ik heb ook gehoort dat er een kinder penny is, maar of dat zeker is weet ik niet.
:o

OldSkipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 18:15

Ik heb die van mij allemaal nog bewaard, ik ben vroeger lid geweest vanaf 1989 tot 1995 geloof ik :P en heb ook een dochter van nu 7 jaar die het geweldig vind! Maar die heeft dus nu een hele grote doos vol Penny's :+ . Wel ideaal want ik vind het een behoorlijk duur blad! Als ze ze allemaal uit heeft zullen we nog wel eens kijken of ze lid mag worden.

Ik had ook de penny plus, daar staat wat meer info over paarden in geloof ik. Daar leren ze meer van dus, de Penny zelf zijn vooral verhaaltjes.

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 18:17

bobbymp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 18:30

Die poetskist is heel leuk voor een 6 jarige,gister zelf onder ogen gehad van een ponymeisje.
Ik zou het gewoon doen!!!

*jeugdtrauma omdat ze zelf vroeger niet kreeg*