Ervaring met hulpstudent.nl ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

RoseK

Ervaring met hulpstudent.nl ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 15:51

Ik ben opzoek naar een flexibel bijbaantje en dacht o.a. aan iets als de thuiszorg.
Nu zijn er in Utrecht nogal wat verschillende aanbieders en kwam ik ook www.hulpstudent.nl tegen.
Het ziet er wel professioneel uit en klinkt ook goed, ik heb er alleen nog nooit van gehoord en kan er verder op internet ook niks over vinden.
Heeft iemand ervaring met het werken bij Hulpstudent of de diensten ervan?
Een van de redenen waarom ik twijfel, het sollicitatie gesprek vindt bij jou thuis plaats. Dat vind ik persoonlijk nogal apart, je werkgever hoeft toch niet te weten hoe jij woont?

Inguhh

Re: Ervaring met hulpstudent.nl ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 22:06

Ik denk dat het helemaal niet verplicht is dat het sollicitatiegesprek bij jou plaats vind (zo lees ik dat tenminste op hun site). Ik denk dat het gewoon zo is dat dit bedrijf door studenten gerunt wordt, die waarschijnlijk helemaal geen mooi kantoor hebben oid, maar het bedrijf runnen vanuit een studentenkamer. Ik denk dat als jij aangeeft dat je twijfels hebt, en dat je het gesprek liever in een kroeg of eetcafe wil laten plaatsvinden, dat dat helemaal geen probleem zal zijn. Is het dat wel, dan zou ik inderdaad ook twijfels hebben!

Verder heb ik trouwens geen ervaring met het bedrijf zelf.

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 14:39

Ik ben zelf ook benieuwd of iemand hier ervaring heeft met hulpstudent. Ik had even een mailtje gestuurd en het sollicitatiegesprek vindt inderdaad bij jou thuis plaats, hoewel ik aanneem dat het ook geen probleem is als je liever afspreekt in een eetcafé o.i.d. Anders zou ik, zoals Inguhh al zei, ook twijfels hebben.

Ik heb even via Google op 'ervaring met hulpstudent' gezocht en kreeg een link van marktplaats waar wat beoordelingen bij staan: http://diensten.marktplaats.nl/huishoud ... -vrij.html
En een link van het Ellegirlforum waar ook iemand vraagt naar ervaringen met hulpstudent: http://forum.ellegirl.nl/showthread.php?t=638237

Als iemand hier werkt of gewerkt heeft bij hulpstudent dan zou ik er graag eens wat over horen :)

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-11 16:31

Ik heb op de site het formulier ingevuld, ben een paar dagen daarna gebeld en heb dinsdag een sollicitatie gesprek. Dan komt er dus inderdaad iemand hierheen, vind het op zich niet zo'n probleem, heb een mooi netjes huisje. Alleen blijf ik het apart vinden, het is toch gewoon privé en gaat ze niks aan hoe je woont.

De reacties van de sites die jij gaf zien er wel goed uit. Er is mij vertelt dat er bij het gesprek gevraagd wordt hoeveel je wilt werken enz., dan zoeken zij een gezin en heb je daar samen een intake.
Ik laat nog wel even weten hoe het bij mij loopt en wat ik er van vond.

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 16:37

Ik ik ik!
Heb vorige week een solli gehad bij mij thuis en dat was allemaal prima. Heb morgen mijn eerste intakegesprek bij een klant in mijn woonplaats en dan de week erna ga ik de hele week aan de slag bij een klant in Bussum. De mensen van Hulpstudent zijn heel vriendelijk en de werktijden zijn heel vrijblijvend. Het bedrijf bestaat nog maar 2 jaar dus vandaar dat het nog niet zo bekend is. Ze rijden rond in witte auto's met het logo van Hulpstudent erop dus als je er zo eentje aan ziet komen rijden dan weet je dat ze het zijn :P Het salaris is ook hartstikke prima en zodra jij andere klanten binnen kunt halen of andere werknemers kan aandragen dan gaat je salaris ook nog eens omhoog met 50 cent of 1 euro per uur(wisselt) en dit is onbeperkt. Ik weet niet waar je woont, maar ze vragen je ook naar je reisbereidheid etc. In 't Gooi zijn ze echt pas net begonnen en is het kringetje nog maar heel klein, dus dan kan het wel eens voorkomen dat je iets verder moet reizen, als je dat wil dan. Regio Amersfoort en Utrecht zijn wat uitgebreider en dan is de kans dus ook een stuk groter dat je klanten hebt bij jou in je woonplaats :j

Edit: Oh, Utrecht volgens mij. :P Nou in dat geval moet het niet zo'n probleem zijn!

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-11 17:56

O leuk om van iemand te horen die er al werkt! Het klinkt heel positief, dat is wel fijn.
Ik woon in Utrecht dus er zal wel genoeg werk zijn inderdaad.

Mystylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 20:47

Ik heb er ook gewerkt,
er wordt vrijwel alles voor je geregeld een huishouden waar je kan schoonmaken. Je hoeft niet alleen bijvoorbeeld op sollicitatiegesprek bij dat huishouden.
Als je op vakantie gaat regelen zij een vervanger voor je als dat gezin het ook wil.
Het enigste nadeel vind ik je krijgt je geld pas als het gezin betaald heeft.
Mocht je nog vragen hebben pb me ; )

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 14:38

RoseK schreef:
Ik heb op de site het formulier ingevuld, ben een paar dagen daarna gebeld en heb dinsdag een sollicitatie gesprek. Dan komt er dus inderdaad iemand hierheen, vind het op zich niet zo'n probleem, heb een mooi netjes huisje. Alleen blijf ik het apart vinden, het is toch gewoon privé en gaat ze niks aan hoe je woont.

De reacties van de sites die jij gaf zien er wel goed uit. Er is mij vertelt dat er bij het gesprek gevraagd wordt hoeveel je wilt werken enz., dan zoeken zij een gezin en heb je daar samen een intake.
Ik laat nog wel even weten hoe het bij mij loopt en wat ik er van vond.

Hoe was het sollicitatiegesprek gegaan? :) Ik heb mezelf vandaag aangemeld dus nog even afwachten wanneer ik er wat van hoor.

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-11 14:48

Ging prima, ze heeft gewoon een beetje standaard dingen gevraagd. Nu kom ik er alleen achter dat ze een lijst met adressen sturen naar alle studenten, dan moet je terug mailen bij wie je zou willen werken. Alleen konden ze dan weer niet garanderen dat je gekozen had omdat er veel studenten waren.
Daar ga ik nog even opheldering over vragen want tijdens het gesprek heeft ze dat niet zo gezegd. Er werd verteld dat zij iemand voor je zoeken en dat er ook veel nieuwe adressen in mijn wijk waren maar daar zie ik nu niks van terug.
Ik ga dus maar even mailen en hoop dat ik dan toch snel aan werk kom..

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 15:02

Oké, dus je kan dan zelf kiezen uit die lijst maar misschien heb je pech en krijgt een andere student dat adres? Vervelend dat ze dat niet duidelijk gezegd hebben, hopelijk kan je snel aan het werk.

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 19:10

He wat maf, zo is het bij mij niet gegaan... bij mij gingen ze gewoon voor me zoeken en dan belden ze me steeds als er iets beschikbaar was... maar misschien komt dat omdat mijn regio nog zo klein is :P

Mystylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 19:55

Bij mij ging het ook zo ze belde vrij direct met adressen en ik woon niet in een kleine regio

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-11 21:37

Hm misschien gebeurd dat nog. Er stond bij dit mailtje wel in het onderwerp 'extra werk' dus wellicht was het meer bedoeld voor mensen die al een adres hadden maar meer wilden werken. Ik mail ze gewoon maandag even, heb opzich een heel goed gesprek gehad en ze was enthousiast dus neem aan dat het wel goed zit.

jadeb

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 20:24

Hoeveel verdien je dan?

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 21:33

Dat is leeftijdafhankelijk... op je 18e 8 euro, op je 19e 8,25 en zo ongeveer verder :P

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 20:34

Hallo,

Wist niet dat hier al een topic over was! Ik wil me graag aanmelden voor hulpstudent.nl.
Doen ze moeilijk als je met ov naar klanten moet? Heb wel een rijbewijss maar ggeen auto.
En is het alleen als oproepkracht of is het echt voor vast werk? Ik wil graag 4 dagen in de week werken :j

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 23:16

Iemand? Wil me graag aanmelden maar wil eerst jullie ervaringen weten:)

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-11 09:44

Ik denk dat je ze het beste even kan mailen. Het is wel vast, je hebt zoveel vaste adressen als je wilt.
Ik was al weer gestopt omdat het erg lang duurde voordat ik betaald kreeg elke keer. Maar ik geloof dat ze daar nu een nieuw systeem voor hebben.

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 23:01

OV is geen probleem! Het is alleen wel voor eigen rekening.... (tenminste, dat was bij mij dan het geval :P) Verder kan je inderdaad zowel vast als flexibel werken, je kan eigenlijk zelf een heel schema samenstellen.

RoseK: Bij mij duurde het ook steeds superlang voordat ze me uitbetaalden! Was inderdaad allemaal niet zo handig, moest er steeds achteraan bellen of mailen.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 21:43

Heel oud topic, maar vond het zonde om een nieuwe te starten.
Zijn er nu nog bokkers die bij hulpstudent werken. Wat zijn jullie ervaringen? Zit er aan te denken mij aan te bieden als hulpstudent. Mooie website, klinkt als leuk werk en verdient ook netjes. Hoor graag ook nog wat recentelijke ervaringen