apart honden gedrag tijdens training paard

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

franka75

apart honden gedrag tijdens training paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 00:25

Science90

Re: apart honden gedrag tijdens training paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 00:36

ik vind de methode maar niks...

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 00:48

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 18:29

OPG-->LN

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 18:34

was na een minuut al beu dit clipje kijken. de hond die hij heeft is een healer. Dat zijn honden die speciaal gefokt worden om koeien te drijven. Dus een koe of een paard maakt voor zo een hond niet zo heel veel uit.

Frodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 09:44

ik vond die man gelijk al irritant, dus ik deed het geluid al uit. toen stopte ik met kijken. ik vind dit geen vriendelijke methode..

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 13:07

waarom post je dit soort dingen uberhaupt?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 13:44

vind het ook wel logisch dat dat paard bijt,hij draait zijn hoofd alleen maar om en krijgt al een mep.
geef hem groot gelijk....

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 11:44

inowa schreef:
vind het ook wel logisch dat dat paard bijt,hij draait zijn hoofd alleen maar om en krijgt al een mep.
geef hem groot gelijk....

Precies, vind het niet vreemd dat dit een "agressief" paard is, de man maakt hem zo. Als het paard maar iets beweegt, krijgt hij gelijk een tik. :n

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 23:22

Ik word hier boos en verdrietig om en al helemaal om dat ''revange'' filmpje

Walgelijk.
Die mannen (van bijde filmpjes) moeten eigenlijk direct de handjes afgehakt worden zodat ze niets meer kunnen en netjes opsluiten in een celletje van 2 bij 2.
:j

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 23:30

Elin_ schreef:
Ik word hier boos en verdrietig om en al helemaal om dat ''revange'' filmpje

Walgelijk.
Die mannen (van bijde filmpjes) moeten eigenlijk direct de handjes afgehakt worden zodat ze niets meer kunnen en netjes opsluiten in een celletje van 2 bij 2.
:j

Helemaal met je eens.

En Franka: je meent serieus dat je dit geestig vind maar je bent wél een paardenliefhebber? >;)

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 17:08

Hmmm en dan komt er kritiek en word er niet meer gereageerd........

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 23:09

naaaaahhhh sorrie ,maar deze kerel gebruikt de methodes van het grondwerken echt finaal verkeerd zeg :n
hoe hij dat paard van zich af houdt door zo debiel extreem met dat touw te zwaaien? geef dat paard de kans om eerst een kleinere hulp te accepteren :n
vind je het gek dat dat paard zo extreem reageert?
tuurlijk.. dier lijkt best bijterig, en je merk aan beide mensen dat ze erg op hun hoede zijn,maar gebruik de juiste methode op de correcte manier en niet zo :n
ik krijg zelf les in grondwerken en binnen mijn werk is dit de leidraad, maar als we deze manier zouden gebruiken.. zou zelfs ons meest brave rustige paard flippen :=
na 3 minuten maar weggeklikt :n

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 23:04

Hij wilt het paard even 'beter' maken??? Volgens mij wordt het alleen maar nerveuzer op deze manier, al heb ik niet alles gezien. Het revanche filmpje moet ik van kotsen, gatver, die hadden van mij een paar klappen gezicht gekregen :n

De hond doet verder niets, die is gewoon enthousiast en loopt opgefokt rond. Die heeft verder geen functie, alleen dan 'in de weg lopen'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 14:20

Wat de hond doet is drijven, normaal honden gedrag. 't Is trouwens geen healer (genezer) maar heeler (volger). Goed spellen voorkomt misverstanden.

Even het revenge-filmpje kijken.

Revenge-filmpje vind ik nogal achterlijk, zo Amerikaans dit, paardje pesten. Hoe stom kun je zijn...... misschien maar goed dat het paard gekluisterd was, anders had hij/zij er een paar kapot getrapt, en was ie afgemaakt.....

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 14:32

Ik heb het filmpje bijna afgekeken want snapte maar niet wat je bedoeld, het enige wat ik zie is een hond die zijn instinct volgt en dus drijft, hij krijgt bovendien geen grenzen want ik vind hem op veel momenten behoorlijk over de schreef gaan (blaffen, happen, te dichtbij komen enz).

Paard is helemaal niet agressief, als dat zo was had die kerel allang in het ziekenhuis gelegen want hij laat behoorlijk wat steekjes vallen, geeft het paard ruim de gelegenheid en paard laat het zo dus niks agressiefs aan.
Lijkt mij gewoon een paard wat nog wat opvoeding mist en niet goed gewend is aan mensen.

Wat mij wel opvalt is dat het paard plast wanneer hij er een lasso op de billen legt, waarom is dat?
Hij zegt dat veel/meer paarden dat doen vanwege opwinding maar ik heb er nog nooit van gehoord en nog nooit gezien...?

Dat andere filmpje is ziek, hoe hebben ze dat nu weer verzonnen? |o