Wat hou jij over?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DDDMakkink
Berichten: 2889
Geregistreerd: 13-07-10
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 14:58

nathalie:ah oke ja dan kan dat best ja
vond het al vrij veel voor een één verdiener
maar als je lage lasten heb en zuinig leeft dan is het wel mogelijk natuurlijk

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Re: Wat hou jij over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 15:00

Ja, ligt er maar net aan hè. ;) Hij verdient niet slecht hoor. Ongeveer net zoveel als 2 minimumsalarissen samen.

upendo

Berichten: 22303
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 15:01

Ik kan met minder dan een tientje per week rondkomen. :)

Ik zit op kamers, maar eet grotendeels thuis of bij mijn vriendin. :)

En ik heb geen auto, rook niet en ga verder niet veel uit.

listiglistje

Berichten: 14409
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 15:01

ik heb € 850,- over na betaling van mijn vaste lasten, maar eigenlijk gaat altijd alles op :P

Die 850 gaat op aan stallingskosten paard, les, inschrijfgeld wedstrijden, hoefsmid, boodschappen, tanken,
persoonlijke verzorging, voer kat en musli/supplementen paard, uitgaan of uit eten.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 15:03

upendo schreef:
Ik kan met minder dan een tientje per week rondkomen. :)

Ik zit op kamers, maar eet grotendeels thuis of bij mijn vriendin. :)

En ik heb geen auto, rook niet en ga verder niet veel uit.


Maar je gaat toch niet iedere week op andermans zak teren?

Doubtless

Berichten: 8510
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 15:03

stoer schreef:
Kreeg van de week ook de riolering en waterschaps oliebol binnen, 250 en 503 euro |(


Dat zijn rotmomenten he!

Wij wonen met z'n 2en (geen kleine dus). We storten beide 270 op de gezamelijke rekening & betalen daar de rekeningen en de boodschappen van.
Daarnaast heb ik nog ongeveer 150 euro aan inkomsten, die vaak naar heffingen/belastingen gaat.
Op stap of een dag winkelen zit er niet vaak in :+

upendo

Berichten: 22303
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 15:05

Nathalie schreef:
upendo schreef:
Ik kan met minder dan een tientje per week rondkomen. :)

Ik zit op kamers, maar eet grotendeels thuis of bij mijn vriendin. :)

En ik heb geen auto, rook niet en ga verder niet veel uit.


Maar je gaat toch niet iedere week op andermans zak teren?

Wie zegt dat ik dat doe dan? :Y)

Ik ben 18.. Lijkt me niet meer dan logisch dat ik in het weekeind thuis eet en tsja..
Het is ook weer zo vreemd als ik bij vriendinnetjelief zelf mijn eigen eten mee ga nemen en ga koken..
Als ze huishoudgeld van me willen hebben hoor ik het wel hoor. :')

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Re: Wat hou jij over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 15:09

Nee maar omdat je zegt dat je met een tientje per week kan rondkomen. Dat kan je niet als je 5 avonden zelf kookt. Komt je vriendin dan nooit bij jou eten?

Doubtless

Berichten: 8510
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 15:09

@Upendo: Ik vind eigenlijk dat je als mee-eter dat hoort aan te bieden :j Weet niet hoeveel er bij je vriendinnetje binnen komt, maar het scheelt veel hoor, in je uppie of met z'n twee eten.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 15:10

Ik ben sinds 3 maanden zelfstandig gaan wonen met de paarden aan huis. Moet nog even een berekening maken, maar heb me er nog niet toe kunnen zetten :P Heb nog geen idee wat ik overhou, want dat doe ik iig het saldo blijft positief :P

Kreeg wel weer een brief van de gemeente, 205 euro voor het afval. Toch altijd weer een tegenvaller :+
Volgens de nuon moest ik elke maand 580 euro betalen dus daar moest ik ook achteraan, leek me niet helemaal kloppen :') Dat ze dat zelf niet kunnen bedenken ofzo :+
Laatst bijgewerkt door Goldie op 28-02-11 15:11, in het totaal 1 keer bewerkt

upendo

Berichten: 22303
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 15:11

Nathalie schreef:
Nee maar omdat je zegt dat je met een tientje per week kan rondkomen. Dat kan je niet als je 5 avonden zelf kookt. Komt je vriendin dan nooit bij jou eten?

In principe zou dat me ook nog moeten lukken hoor, 5 avonden zelf koken. :)
En ja, ze komt ook weleens naar hier. :j

En doubtless: zondag eet ik meestal bij mijn vriendin en doordeweeks op dinsdag. :)
Ik kook soms ook weleens voor hen hoor. :)
Maandag, woensdag en donderdag kook ik zelf, vrijdag en zaterdag eet ik bij mijn ouders. :)

ninja2

Berichten: 3645
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: de rips

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 15:12

nath ik wil bij jouw in de leer whaaa

We hebben ruim 1000 te besteden(nu effe wat minder over 2 maanden weer dat bedrag) en we leven echt te ruim zou best wat meer willen sparen eigenlijk en iedere maand neem ik het mezelf voor maar dan kom ik weer ergens oja dat is ook wel leuk en dan gaan we weer

Doubtless

Berichten: 8510
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Wat hou jij over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 15:13

Jij kan voor 3 dagen minder dan 10 euro besteden? Ontbijt, lunch & avond eten? Knap +:)+

Sin_
Berichten: 126
Geregistreerd: 10-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 15:14

Ik hou best veel over, maar dat komt ook doordat ik nog bij mijn moeder woon. Ik betaal wel kostgeld, maar dat is maar 150 euro in de maand.

Ik spaar nu 750 tot 1000 euro per maand. Ben wel opzoek naar een huisje voor mezelf, maar ik wil kopen en hier in de buurt staat weinig te koop binnen mijn budget. Ik blijf liever wat langer thuis wonen, dan dat ik eerst ga huren en daar al mijn spaargeld in stop, dat vind ik zonde.

De rest gaat ook aan auto-/motorverzekering & belasting & benzine, telefoon, kleding, vakanties, enz.

upendo

Berichten: 22303
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 15:15

Doubtless schreef:
Jij kan voor 3 dagen minder dan 10 euro besteden? Ontbijt, lunch & avond eten? Knap +:)+

Jep. :)

's ochtends yoghurt á 40 cent, 's middags een boterham van de Aldi/Lidl en 's avonds aanbiedingsvoedsel.
:)

Sin_
Berichten: 126
Geregistreerd: 10-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 15:17

Bellona_K schreef:
Ik ken overigens iemand van 20 die zo'n 8000 p/m verdient. Maar die werkt wel in een bepaalde dienstensector :D;)


Ik ken ook iemand van 21 die in een bepaalde dienstensector werkt en die ook zo 5000 extra per maand verdient, naast haar normale baantje.

Soms ben ik daar best jaloers op! Die lui kunnen alles kopen wat ze willen hebben...

Maarja, zo'n baan is niks voor mij, ik zou het niet kunnen en willen!

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 15:18

Sjongejonge zeg, volgens mij heet dit topic toch niet 'hoe redt upendo het financieel'?

Eten hoeft niet duur te zijn inderdaad, als je een avond pannenkoeken bakt, pasta maakt en een keer brood met soep eet.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 15:18

Ik vind het belangrijk dat we wel lekker, gezond en gevarieert eten. Ik bespaar dus niet op boodschappen.

Ninja, toch doe ik niets aparts hoor. Er gaat wel veel geld op aan kleding voor Yasemin en eten etc. Maar dat houden we over na de automatische incasso's zeg maar. Maar we hebben bijv hele goedkope telefoon abbonementen. Goedkoop internet. Geen tijdschriften of sportschool abbo's of andere dingen. Echt alleen de nodige dingen zeg maar.

ninja2

Berichten: 3645
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: de rips

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 15:19

Quellian schreef:
Sjongejonge zeg, volgens mij heet dit topic toch niet 'hoe redt upendo het financieel'?

Eten hoeft niet duur te zijn inderdaad, als je een avond pannenkoeken bakt, pasta maakt en een keer brood met soep eet.



Nou idd meiden probeer het gewoon eens kijk eens of het lukt.

ninja2

Berichten: 3645
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: de rips

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 15:20

Nathalie schreef:
Ik vind het belangrijk dat we wel lekker, gezond en gevarieert eten. Ik bespaar dus niet op boodschappen.

Ninja, toch doe ik niets aparts hoor. Er gaat wel veel geld op aan kleding voor Yasemin en eten etc. Maar dat houden we over na de automatische incasso's zeg maar. Maar we hebben bijv hele goedkope telefoon abbonementen. Goedkoop internet. Geen tijdschriften of sportschool abbo's of andere dingen. Echt alleen de nodige dingen zeg maar.


ja hier ook maar wel een dure hypotheek dat maakt wel een verschil denk ik. Verder eten we te graag buiten de deur en doen we te vaak leuke dingen daar gaat het geld aan op.
OOOO ik weet het zo goed allemaal haha

upendo

Berichten: 22303
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 15:22

Quellian schreef:
Sjongejonge zeg, volgens mij heet dit topic toch niet 'hoe redt upendo het financieel'?

Eten hoeft niet duur te zijn inderdaad, als je een avond pannenkoeken bakt, pasta maakt en een keer brood met soep eet.

:))
Thanks. :')

Ik red het ermee.. En op het moment vind ik het gewoon belangrijker om te sparen dan veel geld uit te geven..

En ach, soms is de andijvie in de aanbieding voor een euro, maak je andijviestamppot en dan weer eens linzensoep of pastasalade.. :))
Je wordt er in ieder geval creatief van. :Y)

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 15:23

Ja dat doen wij niet hihi. Ik wil wel meer leuke dingen gaan doen, trouwens. :j Onze hypotheek is niet heel veel, we wonen klein.
Maargoed uit eten en leuke dingen doen reken ik ook niet bij vaste lasten. :D Uit eten gaan doen we misschien 2 x per jaar dus dat is niets.
Ik ga wel standaart ieder jaar ff door mijn vaste lasten. Om te kijken of er iets is dat we niet nodig hebben.
Ik ben nl erg slecht en zeg overal ja op, ik geef op t moment dus alweer aan 4 goede doelen. Eind van het jaar gaat daar vaak dan weer een stop op. :P

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Re: Wat hou jij over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 15:23

Onze dochter eet met ons mee en ik vind soep of pannekoeken geen goede maaltijd voor haar. Dus wij eten iedere avond vlees/aardappels-pasta-rijst/groente.

upendo

Berichten: 22303
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Wat hou jij over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 15:24

Ik ook. :Y)

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Re: Wat hou jij over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 15:28

Dus? Fijn voor je....
Maar volgens mij gaat he thier om wat je overhoudt per maand en niet hoeveel je uit geeft aan eten....