Wat hou jij over?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
stoer

Berichten: 1726
Geregistreerd: 05-05-06
Woonplaats: S'land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-11 23:49

Ach, je leert zo wel met geld omgaan inderdaad.. Wij zitten momenteel in de sanering omdat we zijn belazerd... En hierdoor los je zo ongelooflijk veel geld af.. Logisch hoor, onze eigen domme onwetende schuld... Raak soms ook lichtelijk gefrustreerd als er weer een rekening op de mat ligt.. Vorige maand een boete van 77 euro... pfff dan heb ik echt een week stress, er komt altijd wel weer een oplossing voor, maar geldzorgen zijn vreselijk. Je kan ook geen buffertje opbouwen zo, dus als er iets kapot gaat dan zit je al..
Ergens is het ook leerzaam en leer je waarderen wat je wel hebt, maar kan niet wachten tot volgend jaar. eindelijk een spaarrekening openen :D en lekker onbezorgd op vakantie :D

6000 euro??? Ben je geen komma vergeten :+ Waar verdien je dat mee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 23:50

Quellian schreef:
Lovely schreef:
Ongeveer 6.000 euro en dat krijg ik net niet helemaal op.

Onderhoud van een zeehond zó goedkoop hee?

Zeeleeuw, dat is een zeeleeuw.... z e e l e e u w ... :D. Die kost mij inderdaad vrij weinig. Die foto is trouwens gemaakt op een boktmeeting :j.

stoer, met werken, je weet wel.

stoer

Berichten: 1726
Geregistreerd: 05-05-06
Woonplaats: S'land

Re: Wat hou jij over?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-11 23:51

Ja oke, zo ver ben ik ook, maar ben dan toch erg nieuwsgierig naar wat voor werk je doet :)

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 23:52

stoer schreef:
Kreeg van de week ook de riolering en waterschaps oliebol binnen, 250 en 503 euro |(

Dat is ook zo`n rotzak van een rekening - schrok me er ook wel even een hoedje van :oo
Zonnige zijde: zonder riool wordt `t een zootje.

Anoniem

Re: Wat hou jij over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 23:53

Die rekening van de gemeente mag je meestal in delen betalen.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 23:54

Zeehond, zeeleeuw, zeepoes, iets zonder oren in elk geval! Erg mooi foto inderdaad! :j

Stoer, voor alles is altijd een oplossing, maar geldzorgen zijn vreselijk. Je staat ermee op en gaat ermee naar bed, dat is er zo verneukeratief aan.

stoer

Berichten: 1726
Geregistreerd: 05-05-06
Woonplaats: S'land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-11 23:55

Uums schreef:
stoer schreef:
Kreeg van de week ook de riolering en waterschaps oliebol binnen, 250 en 503 euro |(

Dat is ook zo`n rotzak van een rekening - schrok me er ook wel even een hoedje van :oo
Zonnige zijde: zonder riool wordt `t een zootje.


Positief denken inderdaad haha..
Hij mag inderdaad wel in termijnen betaald worden, maar toch ff 3 keer slikken :j

Verneukeratief.. :')

Sirius_

Berichten: 10956
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 23:57

Als ik mijn best doe.. 800-1000,-
Dan hebben we nu nog wel 2 hypotheken, en boodschappen e.d. zijn er ook al van af... Dus als t meezit hebben we t financieel helemaal fijn straks.
Maar kleine kanttekening, ik doe niet altijd mijn best :+ Etentje hier en daar en een nieuwe outfit is ook erg fijn :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 23:58

Ik weet dat ik weinig overhoud, als ik een maandje 50 euro kan sparen ben ik blij. :+ Maar ik doe weinig 'extra', alles gaat al wel op aan de gewone dingen. (Dieren zijn hier de grootste kostenpost.)

Bellona_K
Berichten: 1956
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Somewhere over the Rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 00:00

Arabesk, mag ik vragen hoeveel uur je draait in het onderwerk en in welke LB schaal je bent ingedeeld? Onderwijs an sich is toch niet zo heel slecht (meer) betaald?


Ik ken overigens iemand van 20 die zo'n 8000 p/m verdient. Maar die werkt wel in een bepaalde dienstensector :D;)

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 00:02

Bellona_K schreef:
Ik ken overigens iemand van 20 die zo'n 8000 p/m verdient. Maar die werkt wel in een bepaalde dienstensector :D;)

Daar ben ik dan weer te lui voor he, fysiek werk :D

Anoniem

Re: Wat hou jij over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 00:04

Ik ook hoor, ik houd me wel bij mijn kantoorbaantje.

Bellex

Berichten: 9304
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: Wat hou jij over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 00:13

Ik hou zelf een huishoudboekje bij, en nu hou ik tenminste tot het einde van de maand wat geld over om nog iets te doen

woofie
Berichten: 2147
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 09:12

Ik houd aan het einde van mijn geld meestal een stukje maand over :+

Sleeper

Berichten: 3955
Geregistreerd: 21-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 09:36

bromfiets schreef:
Ik heb een budget van 50 euro per week, daar moet ik van tanken, roken en lessen. Qua eten hoef ik alleen koffie, hondenbrokken en iets lekkers te kopen, voor de rest eet ik mee bij mijn ouders. Het is vrij krap maar het lukt nog steeds.

Ik sta onofficieel onder bewind (van mijn moeder :D), Ik hou in theorie dus wat meer over per maand, maar daar worden mijn schulden mee afbetaald :)


50,- per week en daar moet je ook van tanken. Een volle tank kost me al bijna 60,- (met de huidige prijzen)

Mowoah

Berichten: 8160
Geregistreerd: 21-04-05
Woonplaats: N-B

Re: Wat hou jij over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 09:49

Hahaha Woofie. :D

Ik ben 19 jaar en nog studente, dus erg rijk ben ik niet. Maar toch hou ik dankzij inkomsten van werk, stage en stufi redelijk veel geld over aan het einde van de maand, en dan heb ik t over 50 euro dat ik veel vind. :j

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Wat hou jij over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 10:38

Wij houden zo'n 1000 per maand over. Mijn vriend werkt 2 dagen en ik fulltime en we hebben een kleine van 6 maanden.

Faux
Berichten: 6226
Geregistreerd: 10-01-04

Re: Wat hou jij over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 12:45

Ik hou meestal niks tot zeer weinig over, dit omdat ik 1) heel onregelmatig verdien en 2) niet zo goed ben in sparen enzo. :')

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Re: Wat hou jij over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 13:00

Ik hou zo'n 200-300 euro over. Met zo'n 900 euro inkomsten. Heb een lage huur. :)

DDDMakkink
Berichten: 2889
Geregistreerd: 13-07-10
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 13:53

Nathalie schreef:
Wij houden ook ongeveer 1000 tot 1200 per maand over buiten de vaste lasten. (hypotheek, verzekeringen, abbo's etc) Dus moet daar buiten nog wel boodschappen doen en tanken etc. We sparen ook een deel.
We zijn een gezin met 1 kindje van 11 maanden. Alleen mijn man werkt, ik ben thuis met de kleine.
We leven wel zuinig, vind ik.


dan kan het niet anders dat jou man een heeeeeeeeeeeeele goeie baan heeft
want met 1 inkomen nog 1200 over houden en de vaste lasten ook betaald
of je moet wel erg lage vaste lasten hebben

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 14:01

Wij houden na aftrek van de vaste lasten (stalgeld voor paard is ook een vaste kostenpost imo) zo'n 1500 euro over voor boodschappen, sparen, kleding, uitgaan, etc.

We rijden een auto van de zaak, dus geen tankkosten (gelukkig, die rijzen de pan uit!) of kosten voor onderhoud van een auto. We sparen ook nog verkapt via de belastingteruggave en vakantiegeld en bonussen, maar over het algemeen geven we dat binnen een jaar ook uit aan grote uitgaven zoals een verbouwing of vakantie.

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 14:03

Sirius_ schreef:
Maar kleine kanttekening, ik doe niet altijd mijn best :+ Etentje hier en daar en een nieuwe outfit is ook erg fijn :o

Waarom de :o ? Je werkt voor je geld en daar mag je toch best nu van genieten? :)
Bellona_K schreef:
Arabesk, mag ik vragen hoeveel uur je draait in het onderwerk en in welke LB schaal je bent ingedeeld? Onderwijs an sich is toch niet zo heel slecht (meer) betaald?

Alles is relatief, maar in mijn optiek wordt in het voortgezet onderwijs (LB) toch echt niet riant uitbetaald naar werken :)
Tijdens mijn studie heb ik veel productiewerk verzet in een garnalenfabriek (op papier wordt dit werk beschreven als een LBO-functie) en daar verdiende ik nauwelijks minder dan nu in het eerstegraadsgebied van het voortgezet onderwijs. Voor het geld hoef je het nog steeds niet te doen, maar de drive komt (althans bij mij) voort uit het prachtige vak, de sociale collega`s en de leerlingen <3

unicumW
Berichten: 576
Geregistreerd: 09-11-07
Woonplaats: noord- brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 14:40

ik woon vanaf morgen ook opmezelf samen met een vriendin..
na alle laste betaald te hebben, ook eten, paard auto , gewoon alles 400 over elke maand

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 14:52

DDDMakkink schreef:
Nathalie schreef:
Wij houden ook ongeveer 1000 tot 1200 per maand over buiten de vaste lasten. (hypotheek, verzekeringen, abbo's etc) Dus moet daar buiten nog wel boodschappen doen en tanken etc. We sparen ook een deel.
We zijn een gezin met 1 kindje van 11 maanden. Alleen mijn man werkt, ik ben thuis met de kleine.
We leven wel zuinig, vind ik.


dan kan het niet anders dat jou man een heeeeeeeeeeeeele goeie baan heeft
want met 1 inkomen nog 1200 over houden en de vaste lasten ook betaald
of je moet wel erg lage vaste lasten hebben


Valt wel mee, we hebben ook geen hoge vaste lasten volgens mij en leven best zuinig.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20040
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Wat hou jij over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 14:55

Ik houd momenteel (werk als aupair maar vandaag is mijn laatste dag) 340 over om van te leven. Kost en inwoning heb ik dan al. Dus eigenlijk gaat dat geld puur op aan leuke dingen, erg fijn ik hoef me nergens druk om te maken.

Volgende week ga start ik een nieuwe job, daar krijg ik ook kost en inwoning, en zelfs 400 per maand. Bewijst maar weer dat ik voor 4 dagen werken niet slecht verdien...