Wat hou jij over?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Patriciavt

Berichten: 11405
Geregistreerd: 16-07-05
Woonplaats: Almere

Re: Wat hou jij over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 18:42

Ik hou op dit moment niet zo heel veel over, ik kom rond en dan is het op :=
Is mijn eigen schuld, heb op financieel gebied flink fouten gemaakt in het verleden. Nu gaat het goed en heb ik bijna al mijn financiele bende opgeruimd. (eind april overal vanaf :):) ) Dat moest ook wel, want mijn vriend en ik hebben in augustus vorig jaar een huisje gekocht.

Dus binnenkort kan ik echt gaan beginnen met sparen, dat heb ik nooit gekund omdat ik van alles moest betalen :o

Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 18:42

Ik gooi die doekjes soms bij de handdoeken in.
Vochtig WC-papier maak ik zelf wel :')

met de kraan uiteraard :))

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Re: Wat hou jij over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 18:55

Vaatdoekjes op 30 graden wassen vind ik wel vies. Dat schijnen de grootste bacteriebronnen in het hele huis te zijn. :=
Ik was ze ook met de handdoeken mee.

Wij betalen trouwens 45 euro aan elektriciteit per maand.

Dit topic is wel echt offtopic geworden, trouwens. :P

Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 18:58

En leerzaam :Y)

tita

Berichten: 19756
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Wat hou jij over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 19:08

Ik betaal in mijn uppie 150 aan eneco behoorlijk veel maar ik krijg veel terug :)) elk jaar tussen de 800-1000 euro das dan mijn extra' tje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 19:27

Kan je dan niet beter je maandbedrag verlagen? Of vind je het juist prettig dat je aan het eind weer zoveel terug krijgt? Wij betalen 130 euro voor gas + elek ... dat gaat denk nog wel omlaag... we zijn er in september in gegaan en toen hebben ze september t/m januari gekeken om het hele jaar te berekenen. Maar in de winter verbruik je met de verwarming aan natuurlijk veel meer als zomers. Plus we de zomer hier bijna 2 maanden niet waren + sinds vorig voorjaar een nieuwe CV ketel, die zal ook wel zuiniger zijn als dat vorige ding uit de prehistorie :+

Ben dus heel benieuwd wanneer het papiertje komt voor de meterstand en dan de uiteindelijke afrekening..

stoer

Berichten: 1726
Geregistreerd: 05-05-06
Woonplaats: S'land

Re: Wat hou jij over?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 19:40

Misschien moet ik de titel laten veranderen in het huishoud topic, want ik vind het wel leuk om te lezen hoe een ander het allemaal doet :D
Vandaag de hele bovenverdieping een grote beurt gegeven, ik ben echt geen goede huisvrouw, maar het geeft toch wel een lekker gevoel als alles super schoon is :D

@ tita, dat is gewoon stiekem sparen ;) Wel fijn om geld terug te krijgen aan het eind van het jaar.
Ik vind het nu wel spannend omdat ik voorheen 130 euro betaalde en toen een berg terug kreeg, heb ik het toch maar iets lager gezet, ik kan het geld nu goed gebruiken elke maand :)

PussInBoots

Berichten: 2814
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Oost Groningen!

Re: Wat hou jij over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 20:10

Ik betaal aan gas en stroom 90 euro per maand. En daar kan ik het zát mee doen;)

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Wat hou jij over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 20:13

Ik betaal (wel in belgië) 75 euro voor gas en stroom, ik woon alleen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 20:26

Het schijnt wel dat ze de prijs voor gas gaan verhogen met 20 euro door al dat gedoe in Libië .. ben benieuwd, dan hoop ik zeker dat de rekening nog omlaag gaat, dan kan dat mooi gecompenseerd worden. Zit toch wel aan mijn maximum wat ik aan lasten kan betalen in de maand..

Sjaap
Berichten: 912
Geregistreerd: 25-06-06

Re: Wat hou jij over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 20:35

Ik woon samen met mn vriend en we draaien tussen de 3 en 5 wassen per week. Eentje met beddengoed, een met handdoeken, 1 donkere (hebben alleen maar donkere kleding xD) en dan vaak nog een fijnwasje of nog een extra donker wasje.

Heb geen paard, en ook geen auto, en daardoor vrij veel over per maand :). Overigens is het volgend jaar uit met de pret, dan is de auto er, en moet ik mn studieschuld gaan terug betalen :P. Maar zolang het nog kan geniet ik er nog van.

Vriend en ik weigeren te bezuinigen op lekker eten. Gaat hier gerust 4 zakken chips in een week doorheen, veel koekjes, vaak 2 stukjes vlees bij het eten, snoep en chocola. Kunnen er echt van genieten om samen 's avonds op de bank genieten van een lekker hapje :D.

Marloes__

Berichten: 5207
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 22:34

Uhh... Vrij weinig tot niks helaas...

Momenteel hebben vriendlief & ik nog 2 huizen, dus dubbele lasten. Wanneer 1 van deze huizen is verkocht hopelijk wat meer ruimte in de maand. Want zeker dubbele lasten is zó zonde van het geld...

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 00:36

Nathalie schreef:
Vaatdoekjes op 30 graden wassen vind ik wel vies. Dat schijnen de grootste bacteriebronnen in het hele huis te zijn. :=

:j Poepbacterieën :+ Die gaan er onder de 70 graden niet uit *braak*

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 00:37

Ah bah :D
Lekker de WC boenen en dan het doekje met de handdoeken in de was, droog je er de volgende ochtend je snuitje mee af... en het doekje weer op het aanrecht voor de volgende ronde :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 00:40

Uums schreef:
Nathalie schreef:
Vaatdoekjes op 30 graden wassen vind ik wel vies. Dat schijnen de grootste bacteriebronnen in het hele huis te zijn. :=

:j Poepbacterieën :+ Die gaan er onder de 70 graden niet uit *braak*


Daarom heb ik altijd wegwerpdoekjes, bij de action hebben ze goedkope glasdoekjes, die voldoen goed. Ik heb zelf die van muscle.
Eigenlijk houd ik niet bij wat er binnenkomt en er uit gaat.

Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 00:49

Quellian schreef:
Ah bah :D
Lekker de WC boenen en dan het doekje met de handdoeken in de was, droog je er de volgende ochtend je snuitje mee af... en het doekje weer op het aanrecht voor de volgende ronde :')


Neeeh... de wc maak ik schoon met de WC-borstel en WC-papier. De doekjes zijn om te tafel af te nemen en die worden op 80 graden gewassen.

tita

Berichten: 19756
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 08:24

idinn schreef:
Kan je dan niet beter je maandbedrag verlagen? Of vind je het juist prettig dat je aan het eind weer zoveel terug krijgt? Wij betalen 130 euro voor gas + elek ... dat gaat denk nog wel omlaag... we zijn er in september in gegaan en toen hebben ze september t/m januari gekeken om het hele jaar te berekenen. Maar in de winter verbruik je met de verwarming aan natuurlijk veel meer als zomers. Plus we de zomer hier bijna 2 maanden niet waren + sinds vorig voorjaar een nieuwe CV ketel, die zal ook wel zuiniger zijn als dat vorige ding uit de prehistorie :+

Ben dus heel benieuwd wanneer het papiertje komt voor de meterstand en dan de uiteindelijke afrekening..



ik doe het exspres kijk ik kan hem lager zetten naar 70 euro (advies eneco) dan krijg ik 70 euro in de maand meer...kan je vertellen dat gaat op en aan niks bijzonders gewoon aan lasten zeg maar.
Stel dat ik die maand 150 euro spaar dan denk ik dus echt niet oja + die 70 van eneco.

Nu krijg ik het terug en ik doe er gewoon iets leuks van :j er gaat bijna niks naar de spaarrekening... Vorig jaar kocht ik rijlaarzen en jaar erop maakt ik het op aan kleertjes en ja 250 euro extra sparen...dit jaar heb ik het nodig voor geld op Costa Rica..wij gaan onverwachts ruim 8 maanden eerder op vakantie en het kost veel geld....dankzij eneco heb ik wel optijd mijn geld daarbij elkaar...lief wil ook betalen maar daar houd ik dus niet van

Wildgirl

Berichten: 11679
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Wat hou jij over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 08:27

Ik doe dat ook hoor, verbruik 90 euro per maand en betaal 125.
dat is toch 12x35=420 euro per jaar ongemerkt sparen, ideaal

tita

Berichten: 19756
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 08:28

Wc doe ik gewoon met een hygiensche doekjes en Wc-papier alles gaat in de prullenbak en mijn Wc-borstel gaat braaf elk jaar hooguit 2 jaar...deze is duur :') die moet wat langer mee ook weg ik vind het goor dat er mensen zijn die zo schoon zijn maar de wc-borstel gaat jaren mee :r

Of nog een goeie ik heb vriendinnen die hebben nog nooit de deuren in huis gezeemd :roll:

Maar goed gisteren boodschappen gedaan en ik blijf een ramp in mijn eentje wilde tussen de 35-50 euro uitgeven en dat werd dus weer 66 euro..weliswaar wat dure dingen

-shusi 8 euro
-garnalen 8 euro
-zamsnippers 4
-swiffer 4

Maar goed behalve de sushi hoef ik de andere dingen volgende week niet te kopen dus ik ga voor de 50 euro volgende week :D

tita

Berichten: 19756
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 08:30

Wildgirl schreef:
Ik doe dat ook hoor, verbruik 90 euro per maand en betaal 125.
dat is toch 12x35=420 euro per jaar ongemerkt sparen, ideaal



Ik wil niet sparen het is voor mij een verkapte 13e maand :') nouja het haalt het niet bij wat ik zou moeten krijgen maar in mei krijg ik altijd vakantie geld en in juni eneco-geld helemaal super in de maanden ervoor zorg ik wel dat ik wat overuren heb.. werk 4x9 uur maar is zo druk dat ik regelmatig 5x9 uur werk en dat tikt toch wel lekker aan :D baas heeft gelukkig geen bokt

DDDMakkink
Berichten: 2889
Geregistreerd: 13-07-10
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 10:04

Quellian schreef:
Ah bah :D
Lekker de WC boenen en dan het doekje met de handdoeken in de was, droog je er de volgende ochtend je snuitje mee af... en het doekje weer op het aanrecht voor de volgende ronde :')


voor de wc gebruik ik alleen vochtige doekjes
en geen vaatdoekjes waar ik de kruimels brood van het aanrecht mee afveeg en de salontafel mee schoonmaak
ik pak elke dag een schone en de vieze gaat dan gelijk de was in

Marloes__

Berichten: 5207
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 17:22

DDDMakkink schreef:
Quellian schreef:
Ah bah :D
Lekker de WC boenen en dan het doekje met de handdoeken in de was, droog je er de volgende ochtend je snuitje mee af... en het doekje weer op het aanrecht voor de volgende ronde :')


voor de wc gebruik ik alleen vochtige doekjes
en geen vaatdoekjes waar ik de kruimels brood van het aanrecht mee afveeg en de salontafel mee schoonmaak
ik pak elke dag een schone en de vieze gaat dan gelijk de was in


Hier ook hoor! :j

_Nancy_

Berichten: 2164
Geregistreerd: 01-07-04

Re: Wat hou jij over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 20:54

Je kunt ook met kleuren werken dan. Dus rode doekjes & sponsjes voor het toilet of de badkamer en blauw voor de rest oid. :)

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 01:21

die wegwerpdoekjes van de action gebruik ik ook overal voor; wc, tafels, keuken enz. echt ideaal :)
Mensen gebruiken trouwens wel vaak veel verschillende schoonmaakmiddelen, terwijl je met een simpel sopje heel erg veel dingen schoon kunt maken. Net als spiegels trouwens, daar hoef je echtr geen aparte dingen voor te kopen. Gewoon een beetje dreft gebruiken of een ander sopje, even met een keukendoekje droogmaken en klaar is kees!
Wij hebben geen schoon huis, zijn niet zulke opruimers en ik werk vaak 50 uur per week op onhandige tijden dus ik doe weinig in huis en manlief is lui ;) Gewoon rommel aan de kant en de boel optisch netjes, voor de rest eens in de zoveel tijd even alles grondig dus kastjes enz. Stofzuigen doe ik niet zoveel, we hebben een Swiffer-ding maar dan niet met wegwerpdoekjes maar zo'n droge stofdoek zeg maar die je daarna kunt wassen. Daar gaan we mee door het hele huis (overal laminaat, ideaal) daarna nog even dweilen met een natte doek die ook de was in gaat daarna en even stofzuigen. Dat doe ik 1x per week, de rest van de tijd alleen even met de droge stofdoek. Met 3 katten en 2 honden is dat dagelijks wel nodig, maar meer dan dat doe ik ook echt niet. Beddengoed doe ik om de week. Handdoeken gebruik ik in principe 1x maar ik douche niet zo vaak, 2 a 3 x per week zeker niet vaker. Gewoon met washandje even lekker poedelen en klaar ben ik weer. Verwarming staat hier laag, hebben we onszelf aangewend. Als we niet thuis zijn staat hij op 16graden en als we er wel zijn staat hij vaak op 17,5 en dat bevalt ons prima. Je went ook aan warmte he! Vriendin van mn broer heeft hem altijd op 22 ofzo, poeh wat is dat warm als we daar zijn! Als we visite hebben gaat ie hoger uiteraard ;) En als ik het koud heb pak ik een lekker kleedje erbij, ook gezellig zo samen (niet dat wij een bank hebben :P hebben elk een mega-grote stoel :P ).
Ons huis is erg leeg, dus met schoonmaken ben je er zo doorheen. Vensterbanken leeg en geen kasten enz in de woonkamer, ideaal :D
Oh en ondanks dat wij een witte vloer hebben met 2 honden is het prima te doen, we leggen bij binnenkomst een kleed neer en daar moeten ze op zitten, even pootjes afdrogen en je hebt geen afdrukken op de vloer :)

DDDMakkink
Berichten: 2889
Geregistreerd: 13-07-10
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 20:12

er werd iets gezegd over op 30 graden wassen is vies ivm poepbacterie??
je zou dan op zeker 70 graden moeten wassen dan vraag ik me af of je dan ook je onderbroeken op 90 graden wast???
want dat is ook een flinke bron van bacterie
en dan zou wassen op 30 of 40 graden dus net zo vies zijn