Wat hou jij over?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 20:50

Wasmiddel doe ik ook enorm lang mee, als ze flink in de aanbieding zijn haal ik een groot pak op (5,7kilo per pak, twee pakken voor E15 dan ofzo, van Ariel ect) en ik doe daar ongeveer 3 jaar mee :P
We hebben een vaatwasser maar die draait maar 2x per week ofzo, tabletjes zijn niet zo duur (E4,50 voor een pak waar ik een paar maand mee doe, denk zo'n 3 pakken per jaar?). Daarnaast voor kleine afwas gebruik ik Dreft, weinig van nodig! Net twee pakken van 1,1 liter per stuk opgehaald bij de Makro voor E1,75 per stuk, daar doe ik gerust 1,5 jaar mee. Schoonmaken doe ik graag met St. Marc daar betaal ik E4,50 voor per fles en gebruik zo'n 2 flessen per jaar denk ik.
Ach al met al denk ik dat je met E25 per jaar echt wel klaar moet kunnen zijn voor al je schoonmaakmiddelen/tabletjes/wasmiddel toch?

Inwonderland
Berichten: 1263
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Wat hou jij over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 21:02

Hmm ik ga verder denken, ik woon heel heel heeeeel klein, dus heb geen mogelijkheid om veel en grote verpakkingen te halen, maar ik denk dat ik die 25 euro met gemak haal. Niet dat het er echt toe doet, of dat nou 25 of 35 is, het moet toch schoon aan het eind van de rit.

Maar ik gebruik wel veel meer soorten schoonmaakmiddelen als een fles dreft en een fles st. marc.... Maar goed, ik ben op het moment in mijn hoofd boodschappen lijstjes aan het maken om te kijken waar ik met boodschappen doen de mist in ga....

hotchocolat

Berichten: 4391
Geregistreerd: 05-01-10
Woonplaats: Boven op de berg in de Eifel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 21:09

_Arwen_ schreef:
Misschien maak ik dan wel te weinig schoon :')
We draaien meestal 1 was per week :). En met een fles allesreiniger doe ik soms ook wel een jaar, hangt ervan af hoe zuinig ik doe. En soda kost 35 cent.



1 was per week. Ik heb er twee per dag

Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Wat hou jij over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 21:12

Hoe doe je dat dan? :P Ik zou dat echt noooit vol krijgen!

Inwonderland
Berichten: 1263
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Wat hou jij over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 21:14

Wat is de gezinssamenstelling?

Want ik heb er iets van 4 per week, 1 met paarden kleding, handdoeken, kleding en beddengoed en dan soms ook nog een wolwas of witte was...

Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Wat hou jij over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 21:18

Mijn 'gezin' bestaat uit mijn huisgenoot (ook student) en ik. We gooien onze wassen vaak bij elkaar.

Ik gebruik twee handdoeken per week, 1 theedoek, 1 rijbroek, wat ondergoed en dan nog de kleren die ik doordeweeks aan trek (meestal een stuk of 4 maillots, 2 hemdjes en een stuk of 2 T-shirts. Truien en rokken was ik nauwelijks).

tamara16
Berichten: 1555
Geregistreerd: 11-11-04
Woonplaats: Drachten

Re: Wat hou jij over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 21:23

hier heb ik ook 2 wassen per week, soms meer maar dat hangt van ons hondje af die wel eens een ongelukje in huis heeft.
De meeste kleding en handdoeken wassen we gewoon gezamenlijk in 1 was en dat gaat nog steeds hartstikke goed, beddengoed gaat wel apart evenals die handdoeken die ik gebruik voor hondje haar ongelukjes.

Inwonderland
Berichten: 1263
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Wat hou jij over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 21:30

Handoeken doe ik appart, naast dat de stof zo zwaar en ruw is dat dat volgens mij niet goed is voor de stof van mijn gewone was, heb ik altijd geleerd dat handoeken minstens op 60 graden moeten ivm bacterien. Mijn meeste normale kleding was ik op 30, dat wordt maatje baby als ik dat net zo warm zou doen als mijn handdoeken.

Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Wat hou jij over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 21:32

Ik was de handdoeken meestal gewoon met de rest mee, heel af en toe (eens in de maand) gaat het samen met beddengoed op hete was :)

tamara16
Berichten: 1555
Geregistreerd: 11-11-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 21:34

we zijn hier met z'n 2en en zoveel handdoeken verbruiken wij niet in 1 week en dan vindt ik het zonde dat de wasmachine maar halfvol is, maar misschien ben ik daar ook wel te gemakkelijk in.
Maar het gaat nog steeds goed en ik zie niks raars aan onze kleding, en zijn ook niet ziek
en doe het al goed 2 jaar zo
maar ieder zijn eigen

paddington

Berichten: 2474
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 21:38

Ik heb ook een huishouden met 2 personen door de weeks en een 3e persoon alleen in het weekend.
Wij hebben alleen al 1 was in de week voor het bedden goed.. en dan draai ik
nog 3 wassen in de week voor kleding en handdoeken.

Ik probeer voor ons 2en voor 50 euro in de week boodschappen te doen.
Dus allen puur eten en drinken en diervoeding en roken.

Tanken doe ik 1 keer in de maand met de auto en hoop dat ik het dan redt en tanken voor
de scooter doe ik elke week 4 euro.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 21:47

Ik woon alleen en ik heb zo'n 4 machines was per week :') Ondergoed/handdoeken/sokken, donkere was, kleurwas, witte was en soms ook nog eens een wolwasje. Vind het belangrijk dat ik voor mijn werk er elke dag netjes uitzie, dus ik doe vaak ook elke dag andere kleren aan, om de dag een andere broek ook, vaak gewoon elke dag wisselen.

Ik doe de was vaak op zondag. Dan kunnen de kleren die ik aanhad met stappen dat weekend ook gelijk mee op de hoop, ik heb namelijk een rothekel aan sigarettengeur in kledij...
Daarop bespaar ik dus niet echt, tijdens de zomermaanden ben ik wel van plan om de was regelmatig aan de lijn te laten drogen ipv droger. Scheelt toch wel weer op de energiefactuur op het einde van het jaar.

Ik vind het alleen nogal raar dat zoveel mensen klagen dat verse groenten en fruit zo duur zijn. Ben net boodschappen gaan doen en had voor net geen €20. Daarin zat: 1 krop ijsbergsla, 4 tomaten, 4 stronken witloof Flandria ,1 doosje champignons (500gr), 2x doosje spekjes (200gr totaal), 1 tros van 6 bananen, 500gr volle verse kaas (platte kaas dus), 1 portie Boursin met kruiden, 100gr americain préparé, 5kg hondenkorrels (€2,54!) 8 wafeltjes met chocolade en toiletpapier :)

Met al dat eten kom ik normaal toe tot na het weekend. Ik neem ook vaak nog appels mee voor de paarden (granny gold: 0,89€/kg) of een zakje wortelen (0,85€/kg). Colruyt doet ook elke week een actie met seizoensgroenten en seizoensfruit, dat krijgt dan de "rode prijs" maw goedkoopste of extra korting.

tamara16
Berichten: 1555
Geregistreerd: 11-11-04
Woonplaats: Drachten

Re: Wat hou jij over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 22:11

jemig Varekaj, was je dan echt alles apart van elkaar? wordt je dan niet gek van je zelf als je zoveel moet wassen? en je wast toch iedere keer een klein beetje? verbruik je dan niet meer stroom en water als je wat meer in 1 keer zou wassen?

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Wat hou jij over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 22:15

ik draag ook bijna iedere dag andere kleren (op kleine dingen na zoals een shirtje wat ik erogens onderaan heb ofzo) maar met ons tweeen komen we op zo'n 1,5 was per week.

Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Wat hou jij over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 22:21

Ik vind dit echt een superinteressant topic om te lezen! :)

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 22:57

tamara16 schreef:
jemig Varekaj, was je dan echt alles apart van elkaar? wordt je dan niet gek van je zelf als je zoveel moet wassen? en je wast toch iedere keer een klein beetje? verbruik je dan niet meer stroom en water als je wat meer in 1 keer zou wassen?



Ik zorg uiteraard wel dat de machine steeds vol zit. Zoniet dan wacht ik nog een paar dagen natuurlijk.
Als je telt op dagelijks een trui + t-shirt/hemdje + broek en dan nog een keertje kledij om te gaan stappen + rijbroek/vuile spijkerbroek + t-shirt of trui die ik bij de paarden heb aangehad, dan loopt dat wel op hoor :)
Natuurlijk gebeurt het vaak dat ik na 2 dagen met dezelfde broek gewoon die spijkerbroek aanhou om bij de paarden te gaan, idem met een trui die ik voor de 2e dag draag.
En het merendeel van mijn kledij is donker... Dus dat stapeltje gaat wel snel!
Ga echt geen machine laten draaien als ze amper halfvol zit. Zo gek ben ik nog net niet :)

Edit: donkere was is dus spijkerbroeken + zwart + alle donkere kleuren zoals blauw, marine, groen, bruin, donkergrijs. Witte was is spierwit, of met lichte kleuren zoals heel lichtgrijs. Het enige dat ik écht apaprt probeer te houden zijn geel en rood, op risico voor verkleuringen :=
Laatst bijgewerkt door Varekaj op 02-03-11 22:59, in het totaal 1 keer bewerkt

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 22:58

Ik heb zo'n 8 a 9 wassen per week en gooi alles behalve de donkere was in de droger (en witte shirts van mijn vriend ook niet). We gebruiken ieder 2 tot 3 schone handdoeken per dag en de kleine man is grootverbruiker in hydrofiele doeken, rompers, kleertjes, etc. Heb elk weekend een beddengoedwas, 2 handdoekenwassen (witte en donkere apart), 2x witte was (eentje 60 graden en eentje 40 graden), 1 tot 2x donkere was en 2x bonte was. En vaak nog een extra was tussendoor zoals bv. een boxkleed, paardendekje, jas, kinderstoelzitting, fleeceplaids, etc.

Van wasmiddel heb ik altijd A-merken, ligt eraan wat er in de aanbieding is (onlangs 4 liter Ariel gekocht voor 8 euro en 4 liter Sunil voor 8 euro), wasverzachter gebruik ik van Robijn (amandelcreme, 2,79 per fles, maar onlangs 8 ingeslagen voor 1,18 per fles). Gebruik 1 tot 1,5 fles wasverzachter per maand.

Siets

Berichten: 8417
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 23:13

1 was per week? Jeeeetje, dat is écht bizar! Als je het vergelijkt met ons 'huishouden' in ieder geval.

Wij zijn met z'n tweeën, en ik draai toch wel bijna elke dag een was. Ik scheid wit en zwart (we dragen
eigenlijk geen kleur), en ik verdeel de zwarte was in 2 soorten, namelijk eentje op 40 graden (fijn programma)
en de ander op 60 graden (handdoeken, theedoeken, ondergoed en sokken). Ohja, en 1 keer per week gaan
mijn paarden-kleren en de zaterdag-beun-kleren van mijn vriend ook samen in een 40 graden was (lang programma).
Mijn witte uniformen gaan op 60 graden samen met de handdoeken, en de witte fijne truitjes gaan op 40
graden fijn.

Ik kan er gewoon niet bij, 1 was in de week :D!

Maar dat is eigenlijk een ander onderwerp he O:)?

stoer

Berichten: 1726
Geregistreerd: 05-05-06
Woonplaats: S'land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-11 23:15

Het is een beetje offtopic maar wel leuk om te weten :D
Ik zit ook al snel aan de 8-9 wassen per week... Elke dag alledrie een handdoek, kleren, die kleine houd ook niks schoon dus de pyjama gaat ook maar 1 dag mee, soms met een goeie dag wel 2 keer :D De werkkleding van mijn man bestaat elke dag uit een broek, shirt en vest dus dan zit alles wel snel vol
Ik was ook alles gesorteerd.. Probeer wel zoveel mogelijk in het weekend te wassen, heb gelukkig een grote zolder vol waslijnen :D
Hebben jullie dan ook zo'n hekel aan strijken? ( om nog een beetje offtopic te gaan?)

Siets

Berichten: 8417
Geregistreerd: 22-11-03

Re: Wat hou jij over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 23:20

Ik kan mezelf er nooit toe zetten, maar als ik eenmaal bezig ben geniet ik van alle glad gestreken was :D!

Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Wat hou jij over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 23:24

Ik strijk nooit eigenlijk. Ik klop de kleren uit en hang ze netjes te drogen. Ik heb ook geen kreukgevoelige kleding.

Ik kan echt makkelijk toe met 1 was per week! Ik vind 7 wel erg knap! Wat doe je dan allemaal met je kleren, vraag ik me af :P

Ik was ook wel zo min mogelijk mijn kleren, want de pasvorm wordt er meestal niet veel beter op.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 23:34

stoer schreef:
Probeer wel zoveel mogelijk in het weekend te wassen, heb gelukkig een grote zolder vol waslijnen :D
Hebben jullie dan ook zo'n hekel aan strijken? ( om nog een beetje offtopic te gaan?)

Ik heb een hékel aan strijken :x Doe het zo min mogelijk! Eigenlijk alleen overhemden van mijn vriend en dan nog vind ik dat hij dat best zelf kan :D
Opvouwen vind ik trouwens ook een crime. Heb nu nog 5 manden schone was staan die opgevouwen moeten worden, wat een rot klus... ben er gerust een hele avond zoet mee.

Wij hebben ook een grote zolder, maar die is voor de katten. Waslijnen op de voorzolder is ook geen optie, want we hebben er een kledingvretende kat bij zitten. Kom zeer geregeld kleding met gaten of half opgevreten sokken tegen :=

Arwin, met een beeb in tha house blíjf je wassen :))

Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Wat hou jij over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 23:35

Ja, misschien helpt een beeb wel een boel ja! :lol:

tita

Berichten: 19756
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Wat hou jij over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 08:25

:oo ik ga dan maar niet vertellen hoe ik leef want dan vind iedereen mij vies

Handoeken gebruik ik ong 3x en gebruik er dan 2 of 3 ik spaar alle handoeken op en washandjes en dat gaat bijelkaar zowel wit als zwart...boeien het zijn handdoeken...echhh die was ik mwah 1x in de 4-6 weken

Labkleding draag ik om de dag schoon ik spaar ook hier op....deze kleding zit vol met gaten en door wasmiddel en water kan dat voor reactie zorgen...dus labkleding spaar ik op ook voor ruim 4-6 weken. Gaat nooit met andere kleding in de was...lab-spijkerbroek gaat gemiddeld 2 maanden mee wordt dus maar 2x gewassen omdat ik er anders naakt in loop :')

Ondergoed ik draag 2x daags schoon....ik heb zo'n 100 onderbroeken (allemaal lekkeres :) ) laten we zeggen lingerie-verslaafd. Okay sparen we ook op... bh 3 dagen en hempje dus ook 3 dagen

Beddengoed om de week wassen dus soms prop ik alles bijelkaar beddengoed.kussensloop en hoeslaken en soms doe ik hoeslakens met ondergoed....

Al met al was ik dus heel weinig...rijbroeken :o liever niet laten we zeggen 1x in de 2 maanden ze zitten zo strak ik moet ze vaak al een week dragen voordat ze lekker zitten. Ik ga niet dagelijks naar mijn paard. Spijkerbroeken die was ik pas al ik modder zie zitten aan de onderkant...of als ze ruiken bv uiteten japanner.

Maar goed ik draag dus voornamelijk lab-kleding..pyjama of trainingsbroek want met 4 katten in huis draag je dus praktisch nooit je goede kleding en rijkleding...

Het lijkt smerig maar dat is het niet....ben gewoon zuinig helaas wel overdreven schoon...(volgens lief smetvrees) ik woon nog wel alleen.

Wildgirl

Berichten: 11679
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Wat hou jij over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 08:32

ik ben alleen en wa 2x per week, een witte en een donkere, daar zit beddengoed al bij in.
Soms 3 keer als het kleed van de hond in de was gaat, daar gaat niks anders bij.