Wat hou jij over?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Equimotion
Berichten: 1966
Geregistreerd: 07-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 16:55

Degene die hier 6000 noemde gaf er geen termijn bij, dus dat kan ook per jaar zijn (wat wel aardig realistisch is)

tita

Berichten: 19756
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 17:01

Equimotion schreef:
Degene die hier 6000 noemde gaf er geen termijn bij, dus dat kan ook per jaar zijn (wat wel aardig realistisch is)



ja maar in de openingspost gaat het wel over per maand

Om leuke dingen te doen met je spaargeld hoef je niet veel te hebben hoor vanaf 100 tot zeker 5000 kon je paar jaar geleden leuk redenment behalen en kreeg je maandelijk uitgekeerd dus rente over rente.
Deposito...veilige bij atbank...ik doe het nog steeds helaas wel minder rente dan 4 jaar geleden maar toch leuk krijg elke maand wat geld hoef niks voor te doen over 2 maanden komt er weer 7500 euro vrij die zet ik gelijk vast voor 2 jaar krijg ik 3.5% leuk toch over een jaar komt de andere 7500 vrij en hopelijk zijn de rente dan weer gestegen..met dit geld doe ik helemaal niks is enkel om te sparen van sparen
Laatst bijgewerkt door tita op 28-02-11 17:02, in het totaal 1 keer bewerkt

listiglistje

Berichten: 14409
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 17:02

tita schreef:
ik verdien ook bovenmodaal(ver ruim) en dat is vanaf 2500 bruto maar 6000 netto is niet echt normaal in je eentje laat staan 8000

ik ken genoeg mensen met dit over per maand....en die hebben echt geen dubieuze beroepen :D

Mijn vader had het ook voor zijn pensioen en hij was horecamanager bij Bavaria...nou ja oké dan toch bier, kroegen en evenementen :P
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 28-02-11 17:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Myra87
Berichten: 2495
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 17:02

6000 euro per jaar is maar 500 euro per maand, en dat is weer niet realistisch..

Ik woon nog thuis, ga binnen nu en een jaar ongeveer op mezelf wonen dus vind dit topic wel interessant, blijf het even volgen

tita

Berichten: 19756
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 17:03

ik ken die mensen niet hoor die 6000-8000 euro's verdienen per maand iig wel familie maar niet vrienden..en daar zitten wel advocaten en notaris onder ..

listiglistje

Berichten: 14409
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 17:06

ik zit zelf in de installatietechniek en daar hebben zelfs ervaren projectleiders zo'n 6000 à 8000 per maand (wel bruto)

Die houden er dus ook genoeg aan over en is niet eens een managers/directeurs-functie ;)
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 28-02-11 17:07, in het totaal 2 keer bewerkt

fjordowner18
Berichten: 2627
Geregistreerd: 08-08-05
Woonplaats: wamel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 17:07

tita schreef:
ik ken die mensen niet hoor die 6000-8000 euro's verdienen per maand iig wel familie maar niet vrienden..en daar zitten wel advocaten en notaris onder ..



ik wel, mijn zwager zit in de computers en die verdient ook zoiets elke maand. ;)

tita

Berichten: 19756
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Wat hou jij over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 17:08

Ze houdt over he..... dat betekend dus zo'n 12000 bruto per maand duhhh

Wennii

Berichten: 2310
Geregistreerd: 29-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 17:08

Myra87 schreef:
6000 euro per jaar is maar 500 euro per maand, en dat is weer niet realistisch..

Ik woon nog thuis, ga binnen nu en een jaar ongeveer op mezelf wonen dus vind dit topic wel interessant, blijf het even volgen


Waarom is 500 euro in de maand over hebben niet realistisch? (en dan bedoel ik over na alle vaste lasten zeg maar, dus echt geld voor boodschappen doen ed. Niet wat je daarna nog over hebt om te sparen).

Ik denk als je alleen verdiener bent en na je vaste lasten dat nog over hebt dat je het nog niet eens zo slecht hebt... Dan heb je 100 euro in de week of net iets meer (ligt aan de maand)...

Equimotion
Berichten: 1966
Geregistreerd: 07-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 17:08

Als jij 6 tot 8 duizend netto per maand binnenhaalt in loondienst heb je doorgaans geen tijd om te bokken onder het werk :)) Bruto is het voor iemand die hoger opgeleid is met flink wat werkervaring in de juiste bedrijfstak nog niet eens zo'n spannend bedrag, maar als je 6000 netto binnenhaalt zit je op een bruto salaris van richting E11.000,- en dan worden de functies toch echt wel wat beperkter, in loondienst al helemaal. Iemand met een baan als bijv. secretaresse/office manager komt daar ook in het zwaardere segment écht niet aan :n
Laatst bijgewerkt door Equimotion op 28-02-11 17:10, in het totaal 1 keer bewerkt

tita

Berichten: 19756
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Wat hou jij over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 17:10

@equimoten meer he btuto gij zit dan wel in de 50% schaal en mijn ervaring is ook nog eens mensen die zoveel verdienen lopen er dus niet mee te koop...achja er moet altijd een leugenaar of opschepper of gewoon iemand aanwezig zijn :j

tita

Berichten: 19756
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 17:10

Laatst bijgewerkt door tita op 28-02-11 17:31, in het totaal 1 keer bewerkt

listiglistje

Berichten: 14409
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 17:11

tita schreef:
Ze houdt over he..... dat betekend dus zo'n 12000 bruto per maand duhhh

ze kan toch een managers/directie functie hebben oid....
en over dubieuze beroepen gesproken: ik heb igg nog nooit een rijke h*oer gezien :D

Wennii

Berichten: 2310
Geregistreerd: 29-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 17:13

@ equimotion: Nee dat denk ik ook niet... Ik ben HBO-er (wel nog maar paar jaar werkervaring) en ik kom nog niet aan de helft (wel bijna :))... Ben dan wel niet universitair opgeleid, maar toch ook niet laag...

kan alleen maar dromen van een salaris als dat. Ik vraag me erg af in wat voor baan je dat zou hebben... Dan laat ik me omscholen whaha

Mijn vader is overigens ook projectleider bij een redelijk groot en bekend bedrijf en hij zit op zo'n 4250 bruto per maand...

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 17:17

Dat zit `m niet zo in hoger opgeleid zijn, als wel in doorgroeien binnen de juiste (wat heet, maar als je graag wilt cashen -> in die zin de 'juiste') functies :) (zelf ben ik drievoudig academisch geschoold, maar ambities in de richting van zakelijke beroepen en vette loonstrookjes heb ik nooit gehad. Daar pas je dan ook je werk op aan).

Wennii

Berichten: 2310
Geregistreerd: 29-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 17:25

Uums schreef:
Dat zit `m niet zo in hoger opgeleid zijn, als wel in doorgroeien binnen de juiste (wat heet, maar als je graag wilt cashen -> in die zin de 'juiste') functies :) (zelf ben ik drievoudig academisch geschoold, maar ambities in de richting van zakelijke beroepen en vette loonstrookjes heb ik nooit gehad. Daar pas je dan ook je werk op aan).


Dat klopt wel ja. Ik heb ook liever plezier in mijn werk dan cash :) hoewel, genoeg om tenminste in je eentje lekker van rond te komen is wel fijn natuurlijk :)

tita

Berichten: 19756
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Wat hou jij over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 17:30

ik pas mijn werk ook aan naar mijn loonstrookje :D

purny

Berichten: 27550
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Wat hou jij over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 17:33

Ik hou soms bijna niks over. Ben student voltijd, en loop nu stage. Dus op het moment een bijbaantje nemen gaat al zowiezo niet. Volgende maand heb ik het afronden van mijn stage, dus hard duimen dat ik mag blijven in het weekend. En anders ga ik hard het uitzendbureau binnen rennen opzoek naar een ander baantje ;)

Myra87
Berichten: 2495
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 17:49

Wen_en_Jelle schreef:
Myra87 schreef:
6000 euro per jaar is maar 500 euro per maand, en dat is weer niet realistisch..

Ik woon nog thuis, ga binnen nu en een jaar ongeveer op mezelf wonen dus vind dit topic wel interessant, blijf het even volgen


Waarom is 500 euro in de maand over hebben niet realistisch? (en dan bedoel ik over na alle vaste lasten zeg maar, dus echt geld voor boodschappen doen ed. Niet wat je daarna nog over hebt om te sparen).

Ik denk als je alleen verdiener bent en na je vaste lasten dat nog over hebt dat je het nog niet eens zo slecht hebt... Dan heb je 100 euro in de week of net iets meer (ligt aan de maand)...

Sorry was in de war, ik was even bezig met 6000 euro in de maand netto loon ;) En niet dat je dat overhoudt.

Sirius_

Berichten: 10956
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 20:36

Uums schreef:
Sirius_ schreef:
Maar kleine kanttekening, ik doe niet altijd mijn best :+ Etentje hier en daar en een nieuwe outfit is ook erg fijn :o

Waarom de :o ? Je werkt voor je geld en daar mag je toch best nu van genieten? :)


Dat wel :j Maar het is niet zoals planning. Volgens planning hjeb ik 150,- voor mijzelf, en gaat de rest op de spaarrekening. In praktijk geef ik ruim 300-400 over en spaar ik 250 :+
Ik heb nu een aparte boodschappenrekening waar ik elke maand 250 op ga storten, en 200 contant pinnen en daarvan elke keer een tientje meenemen zodat ik niet in de verleiding kom.
Ik hoop vanaf april wel maandelijks de volle pot te kunnen sparen, een groeiende rekening is verslavend en mijn studie kost mij zat.

Anoniem

Re: Wat hou jij over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 21:29

Hahahaha, ik begrijp de mensen echt niet die hier op internet gewoon gaan zitten vertellen wat ze verdienen en wat ze daar allemaal al zoal mee doen. Laat ik het zo zeggen, ik heb al jaren niks te klagen, maar ik zal niet op internet vertellen met hoeveel ik wel of niet uit kan. Voor budgettips om zonder leningen je leven door te komen, kunnen jullie me alles vragen hoor D:. Het is wel heel melig dat er hier zo serieus op in wordt gegaan dat wat ik zeg, echt niet kan :)). Kunnen jullie niet tegen een grapje ofzo? Andere mensen liegen ook gewoon hoor, over van alles en ook hierover.

PussInBoots

Berichten: 2814
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Oost Groningen!

Re: Wat hou jij over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 21:54

Hierover liegen is vooral jezelf voor de gek houden. Dan kun je idd gewoon beter je mond houden. Ik houd ongeveer 200 euro per maand over, en dat is écht over, alles heb ik dan betaald. Sparen dus.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 22:01

nettoloon - huur - electriciteitsrekening - stalgeld paard - waterfactuur = 374€ maand.

Daarvan moet ik dus nog zelf voorzien in boodschappen, tanken, voeding voor hond/poezen...
Als we gaan stappen geeft ieder om beurt een rondje, dat is dan vaak zo'n 9€/keer en neem aan dat elk ongeveer 2 à 3x een rondje geeft. Dat kost me dan €21, terwijl ik toch wel relatief vaak kan drinken (niemand drinkt dure dingen, enkel biertjes, frisdrank of watertje).
Ben intussen expert geworden om voor een week boodschappen te doen voor zo'n €20/€25. Vaak zelfs nog minder, omdat de supermarkt waar ik ga echt spotgoedkoop is voor verse groenten en fruit.

Op mijn werk kan ik dagelijks warm eten voor €13,75/week. Inclusief mok soep, hoofdgerecht en dessertje.

Als het weer gaat meezitten kan ik deze maand nog een weide vlakbij pension gaan uitspannen en dan kan mijn paard daarop. Dan is de kost van mijn stal ook alweer een zorg minder. Voorlopig spaar ik niet, maar moet ik zelfs mijn spaarrekening plunderen. Krijg ene onverwachte kost na de andere, begint me wel stilletjes aan op te vreten. Met wat pech heb ik in mei zelfs geen of amper een inkomen. Ga dus zo zuinig mogelijk probern wezen voorlopig. En als het moet, dan maar een bijbaantje op zaterdag :(

Lessen zou ik eigenlijk absoluut moeten doen, maar dat moet jammer genoeg nog even in de ijskast blijven staan.

(Voor noodgevallen is er wel altijd iemand waar ik op kan terugvallen ivm mijn paard als het echt plotse enorme kosten zouden zijn. voor kleine noodkosten heb ik klein potje).

marleen_88

Berichten: 14097
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Wat hou jij over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 22:29

Ik leef van mijn stufi en woon nog bij mijn ouders. Ik spaar gemiddeld 100 euro per maand.

Ik betaal zelf mijn zorgverzekering, kleding, lenzen, studiekosten en boeken, benzine en telefoonrekening.

Askim

Berichten: 6938
Geregistreerd: 03-01-05
Woonplaats: Maarn (utrecht)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 22:55

als alle vaste lasten eraf gaan houden we 1000 euro over en dat is voor boodschappen leuke dingen doen enzenz.

En we doen veel leuke dingen uiteten en uitgebreid boodschappen..