Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

) De rest vind ik vies, voor mij geen varkenshaas of biefstuk.
) Sjors493 schreef:hallo bokkers,
als ik echt vlees moet eten (bijv. op een feestje) dan neem ik biologische vlees, eieren neem ik alleen maar scharrel eieren met stempel 0.
), maar het zou wel fijn zijn als mensen erover nadenken wat ze eten en daar een bewuste keus voor maken (en er dus over nagedacht hebben), da's al heel wat
.
Geen kippenlijken, poten of spareribs voor mij....
. Nee, serieus, ik eet af en toe té graag vlees om het te laten staan. Maar ik ben wel van mening dat er écht teveel vlees gegeten wordt in onze maatschappij, hetgeen helemaal niet nodig is. Als inderdaad iedereen al eens één dag per week minder vlees zou eten, het zou 'm echt al schelen. Ik eet zowat één/twee keer per week vlees, één keer vis en één keer vleesvervangend (de rest is het gewoon groenten + aardappelen/rijst/pasta/bulgur/couscous/..). 
MiSsY_Me schreef:Ben zelf ook vegetarisch, nu een half jaartje ongeveer.
Zat er al een tijdje tegenaan te hikken, gewoon het hele idee van een dier eten kan er bij letterlijk en figuurlijk niet meer in..
Ik eet geen vlees, vis en ook geen kip. Met dit laatste heb ik het soms nog wel heeeeel erg moeilijk.. Als ik later toch besluit kip te willen gaan eten wil ik dat ik zeker weet dat het beestje een goed leven gehad heeft.
. Is toch ook een dier (gevogelte)?
.