Ben jij vegetariër?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ben jij vegetariër?

A. Ja
208 (42%)
B. Nee
261 (53%)
C. Nog niet
16 (3%)

Totaal aantal stemmen: 485

Sjors

Ben jij vegetariër?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-11 13:47

hallo bokkers,

zijn jullie wel of geen vegetariër? ben gewoon benieuwd....
ik ben zelf al jaren vegetariër (sinds 2008). de rede waarom ik vegetariër ben is dat ik het zielig vind voor de dieren in de bio-industrie en de slachterij. als ik echt vlees moet eten (bijv. op een feestje) dan neem ik biologische vlees, eieren neem ik alleen maar scharrel eieren met stempel 0.

0 = biologisch met wettelijke voorschriften voor biologisch voer, max. 6 leghennen per m2 in de stal en uitloop 4 m2 per leghen.

1 = vrije uitloop met wettelijk voorschrift voor huisvesting, max. 9 leghennen per m2 in de stal en uitloop 4 m2 per leghen.

2 = scharrel, wettelijk 9 leghennen per m2 in de stal en geen uitloop.

3 = kooi met maximaal 22 leghennen per m2 en vanaf 1-1-2003: maximaal 18 leghennen per m2. Nieuwbouw is vanaf 1-1-2003 niet meer toegestaan en per 2012 afgeschaft. Daarna welzijnsvriendelijke kooi met maximaal 13 leghennen per m2 (ook stempel 3).

P.S. ik wil geen reacties van dat 'het niet zielig' of 'het zijn maar dieren'

Polivy

Re: Ben jij vegetariër?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 14:03

Ik ben vegetariër, maar ik vind het trouwens wel lastig om eieren met stempel 0 te vinden.

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 14:07

Ik ben geen vegetarier ,
Maar ik eet wel zo min mogelijk vlees , misschien maar 1 x per week en soms nog minder
en ik lust geen ei dus eet ik dat zo en zo niet :P

LoveTobbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 14:13

Ik ben ook vegetariër, nu bijna 6 jaar.

KingSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 14:17

Ik ben ook vegetariër, nu bijna 11 jaar, maar eet wel sinds een paar jaar soms vis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 14:27

[MW] > [LZP]

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 14:28

Ik ben nu zo'n elf jaar vegetarier. Bevalt prima.
Ik heb zelf een paar kipjes, dus zowieso scharreleitjes voor mij ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 14:29

ik ben al heel lang vegetarier.. beetje last van bloed armoede dus moet wel ijzer slikken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 14:29

Ik ben geen vegetarier. Ik vind het niet nodig en ik hou er ook geen rekening mee met boodschappen doen.. :)

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 14:32

ik weet nooit zo goed wat ik moet denken van vegatarier.

zelf ben ik het niet want ik heb veels te graag vlees,
maar als je dan door de winkel loopt ligt dat beestje daar toch al dood en verpakt?
wat maakt het dan uit of ik hem opeet van mijn buurvrouw hem even later meeneemt en lekker ervan zit te eten.
het beestje zelf merkt er niks van door wie hij opgegeten wordt.. toch :Y)

edit: wel alle respect voor de mensen die dit zijn, want het ook wel genoeg begrip voor hun keuze

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 14:34

Ik ben géén vegetariër. Maar ik heet amper vlees, enkel soms eens gehakt of een hamburger of een frikadel ( :') ) De rest vind ik vies, voor mij geen varkenshaas of biefstuk.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 14:35

Ik wil wel vegetarisch zijn, maar aangezien ik nog in de groei ben (of iig de afgelopen jaren was :Y) )
moet ik 2 keer per week vlees eten van mijn ouders.
Later (wss als ik uit huis ben) ga ik nog minder vlees eten, maar soms is het makkelijker om gewoon vlees te eten (bij andere mensen of in een restaurant), want ik ben sowieso niet echt makkelijk met eten en ik vind vlees eigenlijk wel lekker.
Dus waarschijnlijk blijf ik wel af en toe vlees eten.

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 14:35

Ik ben geen vegetarier, eet alles, als het maar dood is, en een goed leven heeft gehad.
Dus biologisch/scharrel -vlees/zuivel/ei/kaas etc. Vlees eet ik 2, max. 3 keer per week

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 14:36

Ik zou wel vegetarisch willen eten maar daar ben ik echt niet goed in, dus koop ik bij de AH vlees met dierenbeschermings keurmerk en of biologisch scharrelvlees. Kost wel wat extra maar ja ik eet liever vlees van een dier wat op zijn minst een beter leven heeft gehad.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 14:37

Ik ben vegetariër en gelukkig hoef ik op feestjes nooit verplicht vlees te eten. :=

1906

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 14:37

Ik ben vegetarier vanaf m,n 6e. :D
Ik vindt het zielig voor de dieren.

DJB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 14:41

Sjors493 schreef:
hallo bokkers,

als ik echt vlees moet eten (bijv. op een feestje) dan neem ik biologische vlees, eieren neem ik alleen maar scharrel eieren met stempel 0.

Niemand verplicht jou toch om vlees te eten op een feestje?

Zelf ben ik al een jaar of 10 vegetarier. Vlees is ongezond (met alle toevoegingen die erin gaan, maar ook door omstandigheden waarin beesten geleeft hebben), mensen kunnen prima zonder vlees, er zijn talloze andere producten die je kunt eten zonder maar iets te kort te komen, vlees eten is zeer slecht voor het millieu en de armoede (voedsel wat beesten eten komt vaak uit armere landen, is teneerste onnodig transpoort en ten tweede kunnen die mensen het daar beter zelf eten, zonder dat eerst de beesten het te eten krijgen waardoor we vlees krijgen in de rijkere landen).

Argumenten als vlees is zo lekker..tsja, er zijn genoeg andere lekkere dingen die minder schadelijk zijn!
Of dingen als, het dier is toch al dood...ja, omdat er mensen zijn die het blijven kopen. Wordt de vraag minder, dan zal het aanbod vanzelf ook minder worden en de bioindustrie dus verkleinen.

Ik verplicht niemand tot het niet eten van vlees (Wie ben ik :o ), maar het zou wel fijn zijn als mensen erover nadenken wat ze eten en daar een bewuste keus voor maken (en er dus over nagedacht hebben), da's al heel wat :D .

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 14:42

Zo goed als. Heel soms eet ik nog wel eens wat vlees, wil als ik bij vrienden eet niet altijd moeilijk gaan lopen doen.
En veel vegatarische dingen lust ik niet dus soms is een restaurant ook wel wat lastig, maar komt gelukkig zelden voor dat ik vlees eet.
Als ik het eet dan wel zoveel mogelijk biologisch. En ik eet zeker geen wild of jonge dieren (kalf, kuiken, enz).
O, en ik kluif ook zeker geen karkassen af! ;-) Geen kippenlijken, poten of spareribs voor mij....

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 14:42

Ik ben alweer 13 jaar vegetarier en ik let ook op producten met dierlijk stremsel en gelantine erin. Ik wil het zelf niet eten, wat een ander doet mogen ze zelf weten zolang ze mij er maar niet mee lastig vallen. Buiten de deur ben ik iets minder streng vegetarier omdat het nogal lastig is om dan iets vega's te vinden zonder kaas met dierlijk stremsel of zonder gelantine. Ik eet dan wel alsnog geen vlees of vis en ook geen bouillon getrokken van botten.

Oorspronkelijk is het begonnen als een weddeschap, maar nu heb ik zelf zoiets van dat ik niet wil dat een dier gedood word voor mijn eten, terwijl er voldoende alternatieven zijn. (bovendien vind ik het ondertussen gewoon ronduit smerig) Daarbij is het bij mij ook iets religieus. Mijn katten daarintegen eten wel vlees. Dat ik vegetarier ben betekend niet dat zij er de dupe van moeten worden, dan had ik ze niet aan moeten schaffen. Bovendien vind ik dat juist wel de ultieme dierenliefde; zelf vegetarier zijn, maar de katjes wel vlees geven.

Moschino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 14:44

Ik ben geen vegetariër, maar ik eet vrijwel geen vlees. Als ik echt vlees wil eten eet ik biologisch scharrelvlees, want daar zie ik geen kwaad in. Zolang die beesten maar een goed leven hebben gehad.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 14:45

Ik ben semi-vegetarieër :+ . Nee, serieus, ik eet af en toe té graag vlees om het te laten staan. Maar ik ben wel van mening dat er écht teveel vlees gegeten wordt in onze maatschappij, hetgeen helemaal niet nodig is. Als inderdaad iedereen al eens één dag per week minder vlees zou eten, het zou 'm echt al schelen. Ik eet zowat één/twee keer per week vlees, één keer vis en één keer vleesvervangend (de rest is het gewoon groenten + aardappelen/rijst/pasta/bulgur/couscous/..).

MiSsY_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 14:48

Ben zelf ook vegetarisch, nu een half jaartje ongeveer.

Zat er al een tijdje tegenaan te hikken, gewoon het hele idee van een dier eten kan er bij letterlijk en figuurlijk niet meer in..

Ik eet geen vlees, vis en ook geen kip. Met dit laatste heb ik het soms nog wel heeeeel erg moeilijk.. Als ik later toch besluit kip te willen gaan eten wil ik dat ik zeker weet dat het beestje een goed leven gehad heeft.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 14:50

Ik ben geen vegetariër; dit omdat ik het heerlijk vind om een stukje vlees te eten! Ik weet wat voor vlees ik eet en dat dit dus goed is.

Ik eet alleen weinig kip; houd daar niet van.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 14:51

Ben geen vegatarier. Eet wel eens vleesloos. Bijv. als ik een broodje haal bij de SubWay :-)

Vind het prima dat er vegatariers zijn hoor. Daardoor is er toch meer diversiteit in de supermarktschappen en menu's in restaurants gekomen.

Qua economie dus niet onverstandig maar om nou de consumptie van vlees volledig uit te bannen vind ik geen positief verschijnsel.

DJB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 14:52

MiSsY_Me schreef:
Ben zelf ook vegetarisch, nu een half jaartje ongeveer.

Zat er al een tijdje tegenaan te hikken, gewoon het hele idee van een dier eten kan er bij letterlijk en figuurlijk niet meer in..

Ik eet geen vlees, vis en ook geen kip. Met dit laatste heb ik het soms nog wel heeeeel erg moeilijk.. Als ik later toch besluit kip te willen gaan eten wil ik dat ik zeker weet dat het beestje een goed leven gehad heeft.

Dat vind ik altijd zo bijzonder, dat mensen kip apart noemen van vlees :+ . Is toch ook een dier (gevogelte)?
Definitie van vegetarier is sowizo al dat je geen vlees/vis/gevogelte eet. En mensen die zichzelf vegetarier noemen maar wel vis eten zijn dus geen vegetarier...maar pescotarier ;) .