Wie kan mij helpen? De zon in een tuin op het zuidoosten...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kenzo

Wie kan mij helpen? De zon in een tuin op het zuidoosten...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-11 17:30

Hoi!

Mijn vriend en ik zijn op zoek naar een leuk huisje. Morgen gaan we kijken naar een leuk huis. Het enige "nadeel" volgens mijn vriend is dat de tuin op het zuidoosten ligt. Nu ben ik dus op zoek naar mensen die ervaring hebben met een tuin op het zuidoosten. Misschien is het handig om te weten dat het huis 3 verdiepingen heeft (begane grond, eerste verdieping en zolder). De tuin is 10m diep en 6m breed.
Op internet lees je veel verschillende dingen. Op het zuidoosten is een niet gunstige tuin als je ook in de zon wilt bbqen.

Wie heeft er ervaring en wilt dat met mij delen?

Alvast bedankt!!

Suzzy_3

Re: Wie kan mij helpen? De zon in een tuin op het zuidoosten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 17:33

Wij (of toch bij mijn ouders) hebben een tuin in het zuidoosten. Vanaf de zonsopkomst tot ongeveer een uur of 5 zon in de tuin (in de zomer). Dan begint zo stilletjes meer en meer schaduw te komen over het terras.
Eigenlijk heel leuk ...
Maar wij hielden nooit bbq, dusja, 's avonds ook geen zon nodig.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 17:42

Onze tuin ligt ook zuid-oostelijk gericht, ideaal toch? We hebben van smorgens tot een uur of 5's avonds zon. Je kijkt beter hoe het huis zelf georieenteerd is... ik zou depressief worden van een huis waar de leefruimtes noordelijk gericht zijn denk ik :), dan heb je de hele dag geen licht in huis.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 17:44

je zou kunnen kijken of je anders niet helemaal achterin de tuin nog een terrasje kunt maken voor wat avondzon..

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 17:45

Tsjah, als je echt gek bent op zomers BBQ-en dan zou ik voor een zuiden tuingericht huis gaan, maar hoevaak per zomer BBQ je nou eigenlijk?

Wij hebben tuin op het zuiden en echt laaaaaang zon nog, vrienden hebben een grooooote tuin op het zuid oosten en daar BBQ we vaak hoor! Ligt ook aan de soort wijk, begroeiing van je eigen tuin en die van de buren en vooral hoe diep en/of breed hij is :)

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 18:16

Ik wilde bewust geen tuin op het zuidoosten. Tot eind van de middag heb je zon, al naar gelang de bebouwing, maar ik ben pas 's avonds thuis uit mijn werk en wil dán graag nog een zonnetje meepakken...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 18:21

Bij echt snoeiheet weer ben je blij met schaduw in je tuin.
En een voordeel is dat je buiten in het zonnetje kunt ontbijten...:D

Kenzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-11 18:32

Ja ontbijten in de zon is ook erg lekker. Toch werken we beide alle dagen. Bart is vaak pas om half 7 thuis en ik weet dat hij dan nog graag even in de zon wil zitten. Mmmm moeilijk hoor!

knuffelpoesz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 20:04

Ook wij hebben een tuin op het zuid-oosten. Van smorgens tot een uur of 4 hebben wij zon in de tuin. Willen we s'avonds nog zon hebben, dan kunnen we altijd nog naar het dakterras/balkon, die op het westen ligt.

Moet je eigenlijk gelijk doorgeven of je het huisje wilt of niet? Zo niet, kan je altijd nog even navraag doen bij de buren.