Handtas kiezen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

balance
Moderator Over Paarden

Handtas kiezen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-11 16:53

Ik gebruik eigenlijk nooit een handtas maar wil er nu een aanschaffen (heb wat ouderwetse tassen die aan vervanging toe zijn). Tips zij welkom. Waar moet ik op letten? m.a.w.: waar kies jij voor en waarom? Rugzakje of schoudertas mag ook.

Vjestagirl

Re: Handtas kiezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 16:57

Ik heb een tas met een lange band. Die band loopt over mijn linker schouder, de tas ligt op mijn rechter heup. Ik heb dus mijn handen vrij. Het gewicht is een beetje verdeeld.

Verder ziet hij er klein uit maar past er een boel in, en er moeten binnenvakjes in zitten.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-11 17:00

Vind je hem een beetje veilig tegen jatten zo met schouderband Vjestagirl?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 17:02

balance schreef:
Vind je hem een beetje veilig tegen jatten zo met schouderband Vjestagirl?

Ja hoor! Tis n stevige leren band, en als ik ergens het gevoel heb dat ik niet veilig ben dan hang ik hem voor mijn heup. Doordat de band verstelbaar is kan ik hem dan wat hoger hangen zodat ik er ook geen last van heb.

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 08:14

ik heb een tas met 2 ja eh hengsels om het zo te noemen en een band en die hang ik over me schouder heen en het is een wat grotere echt hele fijne, van invito.
& heb ook nog een mini tasje die zijn opzich ook wel fijn weet niet of je daar wat aan hebt..

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-11 15:24

Hij moet voor mij net nog handig zijn... ik wil altijd van alles mee kunnen nemen maar er zijn zo wat dingetjes die ik mee moet nemen. Heb wel besloten al dat er een schouderband aan moet zitten.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 21:09

Ik vind het ook wel handig als er naast een schouderband ook een hengseltje aan zit voor alleen je hand. Dan kun je de tas ff snel oppakken of extra vasthouden als je het idee hebt dat dat veiliger is. Ook heb ik graag verschillende (afsluitbare) vakken. Het liefst met rits aan de buitenkant voor je sleutels; scheelt een boel gezoek! Kipling heeft dat vaak.
En wil je de tas voor je werk gebruiken dan is het handig dat er gemakkelijk a4 in past. Of in iedergeval plek voor je boterham en fruithapje.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 10:08

MW --> LZP

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 10:40

Ik zweer inderdaad bij een grote tas met hengels om over je schouder te dragen, maar ook ZEKER een schouderband zodat je je handen vrij hebt.

Let ook op de binnenkant, wil je 1 groot vak of eentje met meerdere vakken/ritsen zodat je bijvoorbeeld je portemonnee in een afgesloten vak kunt doen.

http://www.tas.nl, heb ik van de week nog een superleuke tas besteld (voor het eerst, dus was wel een beetje huiverig).
Prima service, wordt de volgende dag al bij je afgeleverd. Bij mij deed een van de ritsen het niet goed, briefje in doos gedaan, doos naar postkantoor gebracht. Kreeg volgende dag e-mail dat die was aangekomen en dat ze de verzendkosten en een nieuwe tas zouden opsturen. Dag daarna had ik mijn nieuwe tas al binnen! Paar dagen daarna de verzendkosten.
Prima opgelost, snel en veilig (hadden het waarborgteken op hun website)

Ga je wel echt voor de winkelstraat, zal ik wel echt naar de tassenwinkels/leder winkels gaan. Heb nu al een paar keer tassen bij bijvoorbeeld de Invito vandaan en er was elke keer wat mis mee. Vind de service daar niet geweldig en het zijn gewoon minder goede kwaliteit tassen.

Weet niet voor welk budget je wilt gaan, maar ik heb nu een wat duurdere echt lederen tas en ben er echt super blij mee.

Let ook echt even goed op de aansluiting van de schouderband aan de tas zelf. Heb nu al een paar keer gehad dat het er prima uitzag, maar qua gewicht niks kon hebben en dus elke keer kapot ging (bijvoorbeeld dat de naad lossscheurt/ hengsel afbreekt).

Zo, even wat ideetje voor je!
Succes ermee:)

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 19:23

Bedankt voor alle fijne tips. Ik ben uiteindelijk thuisgekomen met jawel: een joekel van een leuke boodschappentas want ik kon echt niet kiezen in de winkel uit een schoudertas of gewoon een met hengsels. Ik ga eens op het internet kijken of wacht tot ik gewoon een hele leuke tegenkom.
Hier mag van mij een slotje op.