Rucphen indoor skibaan

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Rucphen indoor skibaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 18:10

Het is niet zo ver hier vandaan de Rucphen skibaan,wil er graag een keer naar toe.Wie kent het, is het druk is het leuk enz enz.Ik heb zelf skie,s maar kan ik daar schoenen huren? Ik heb al zo,n 12 jaar niet meer op de latten gestaan, en wil dus gewoon weer een beetje gaan proberen.

NdV74

Re: Rucphen indoor skibaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 18:42

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 18:57

Schoenen kun je daar gewoon huren. De baan is niet superlang, maar het is prima om er weer even in te komen. Ik denk dat het in dit seizoen daar wel druk is, iedereen wil weer even oefenen voor de skivakantie die er aan zit te komen. Misschien dat je i.v.m. drukte beter kan wachten tot na de carnaval.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 19:33

Okee dan is het beter om nog even te wachten,ik heb er echt zin in.

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 21:34

laat ik het netjes uitleggen als je kan skieen (ook la heb je t een paar jaar niet gedaan) ben je binnen 10 minuten uitgekeken op de baan. Dan ben je al 5 keer naar beneden geweest, rekening ermee houdend dat je in 20 seconden beneden bent.

Veel snowboarders, sneeuw die geen eens de naam sneeuw mag hebben feitelijk.

Nee mij vinden ze daar niet meer. Daarnaast zou ik je adviseren zowel schoenen als ski's te huren. Je wax kan na 12 jaar nooit meer goed zijn. Zou zonde zijn om voor die ene keer je ski's te laten waxen. Bovendien weet ik niet wat voor bindingen erop zitten, maar niet iedere binding is makkelijk in te stellen voor de medewerkers daar. En een ander stel schoenen, betekend meestal ook andere afstelling van de bindingen. Bovendien als je zo'n tijd niet hebt geskied, kan je ze beter een beetje lichter laten afstellen (in de zin dat ze sneller uitschieten als je onderuit gaat). Bovendien moet je gewicht ook ingesteld worden op de bindingen, weet niet of je nog hetzelfde weegt als 12 jaar geleden, maar ook zeker een factor om rekening mee te houden.
Laatst bijgewerkt door inge81 op 14-02-11 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

manex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 21:38

De baan Rucphen is echt heel kort.

Het is even iets verder rijden, maar qua indoor skieen kun je veel beter naar Landgraaf of Zoetermeer gaan. Veeeel langere banen en ook veel mooier.
In Zoetermeer kun je zelfs uit 3 banen kiezen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 22:24

Okee dan ga ik daar eens kijken,ski,s huren is dan inderdaad beter.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 00:30

Skieen in Rucphen is leuk, als je er inderdaad nog totaal geen ervaring mee hebt, maar het is nogal frustrerend dat iedere keer wanneer het goed gaat, je eigenlijk alweer beneden staat :+. Dus zou ook aanraden om naar Landgraaf te gaan. Veel leuker!

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 12:10

Ik werk al 6 jaar bij die skibaan. We gaan nu ook uitbreiden, dus als je in september of oktober komt is het helemaal super.

Als je nu gaat is het redelijk druk, veel scholen en laatste lessen voor de krokusvakantie. Na de krokus is het meteen een stuk rustiger. Als je nu al wel wilt gaan, kan je het beste doordeweeks gaan en dan 's ochtends of 's middags. Op zondag is het gigantisch druk, dan heb ik altijd een heleboel klasjes, op woensdag is het weer rustiger.

Je kunt gewoon schoenen en skies huren en we hebben nu geloof ik ook speciale dagen, waarbij je korting krijgt, maar die weet ik zo niet uit mijn hoofd.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 21:03

Ik heb nog een cadeaubon liggen van Rucphen, iemand interesse? ;)
Er staat op: 1 uur vrij skien/snowboarden voor 2 personen incl materiaal.

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 19:50

Weet iemand hoe het hier nu is (ben van plan erheen te gaan maar is een heel eind rijden en wil teleurstelling voorkomen)?
Op de site staat dat ze 4 banen hebben:

Citaat:
Vier pistes én een Funpark
Onze beginnershelling en de blauwe, rode en zwarte piste bieden iedere skiër en snowboarder mogelijkheden en uitdagingen. Ook de freestyle skiër en snowboarder kan zijn hart ophalen bij Skidôme Rucphen. Ons uitdagende Funpark met rails, schansen en een Indoor Skydive Big Airbag wijzigt regelmatig van opzet.