begeleid zelfstandig wonen meer info

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

S_R_A_H_A

begeleid zelfstandig wonen meer info

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-11 19:28

Ikk ben 17 jaar (bijna 18) en wegens teveel problemen thuis is er op aanraden gestelt om zelfstandig begeleid alleen te gaan wonen. Ik mag mijn studies die ik nu doe gewoon verder zetten. Iemand hier meer info over ?

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 19:57

[NM] > [LZP]

Ik heb er geen info over voor je, die kennis beschik ik niet. Dus in die zin kan ik je niet direct helpen...

Van wie komt dat advies dan? Jeugdzorg?
Dat lijkt me een instantie die je hier vast alles over kan vertellen. Probeer in eerste instantie dus zo veel mogelijk informatie bij zo'n instantie in te winnen. Zij zullen goed weten hoe het gaat en wat er bij komt kijken. Berichten van anderen (bijvoorbeeld op Bokt) kunnen dan aanvullend zijn. :)

shilady

Re: begeleid zelfstandig wonen meer info

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 19:58

Je moet even op de website van stichting mee kijken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 23:15

dat is mij ook toen aangeraden, gewoon door een psycholoog. Wat ik er toen van begreep kom je op een soort woongroep terecht. Ik heb er voor gekozen om het niet te doen, omdat ik het toch wel een ingrijpende stap vond... en ik op mijn leeftijd toch liever onder normale omstandigheden op kamers ga. Kan je er verder ook niet heel veel over vertellen, maar wil je wel sterkte wensen. Ik vond het best een heel zware beslissing om te maken, wat mentaal ook best veel vergt...

maaike1994

Re: begeleid zelfstandig wonen meer info

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 23:19

ik was dat ook van plan, had ook problemen thuis, heb tijdje in instelling gezeten. ik woon nu wel terug thuis maar ik ken veel die dat gedaan hebben en zij vonden het echt super. je moet ( hier in belgie toch) normaal eerst 1 maand in een observatiecentrum (soort instelling) daar observeren ze je dan en kijken ze of je zelfstandig genoeg bent om ' alleen ' te wonen. natuurlijk laten ze je dan niet zomaar in de steek. ze komen geregeld kijken en helpen je bij wat nodig is. je krijgt per week normaal een bedrag geld. verders ben je redelijk 'vrij' . als je meer vragen hebt mag je me altijd PB sturen