100% afgekeurd ([***]) En op je zelf wonen en paard houden.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marleen_usar

Berichten: 24668
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 16:20

Je hoort het heel vaak, mijn paard heeft nooit iets gehad.Maar ze kunnen zo ineens iets hebben.

DDDMakkink
Berichten: 2889
Geregistreerd: 13-07-10
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 16:23

nou het verbaast mij eigenlijk hoeveel mensen hier dan zo makkelijk zeggen
''oh dat betalen mijn ouders wel''
ik zou dat zelf niet willen die mensen hebben hun eigen dingen te betalen
en te doen
en wat als je ouders het toch ineens niet kunnen missen
of er overkomt je ouders wat ofzo dan sta je er ook alleen voor
natuurlijk hoop ik dat iedereen zijn ouders lekker dik in de 90 worden maar dat weet je dus nooit
helaas ervaring mee |(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 16:23

"Ik heb mijn paard voor 650,- per maand staan" staat er.

Ik heb de boeken van paardnatuurlijk hier liggen voor degenen die de cursus niet kunnen betalen en wel willen leren waarom krachtvoer slecht is voor een paard en je paard op een heel andere verbranding zet waardoor je paard ook nog eens sneller verzuurt.
Allemaal onderzocht door proffesionals met referenties, en dus niet aanbevolen door een voedselproducent die winstoogmerk heeft.

Ze vallen bijna uit elkaar omdat ze al zo vaak zijn gelezen maar voor degene die het beste voor zijn paard wil en wil weten hoe het dier functioneert en onnodige kosten wil besparen wil ik ze best op de post doen, als ik ze maar wel weer terugkrijg en als je er maar wel serieus over bent.

marleen_usar

Berichten: 24668
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 16:26

Waarom doet niks het van paard natuurlijk? Ik kan nergens kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 16:27

Ik ben bang dat de website eruit ligt. Komt nooit voor en uitgerekend nu wel :D
denk dat hun server plat ligt

www.hoefnatuurlijk.nl/ doet het ook niet
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-02-11 16:30, in het totaal 2 keer bewerkt

marleen_usar

Berichten: 24668
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 16:28

Das balen zeg.

Abiola

Berichten: 3734
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 16:30

Lamar schreef:
"Ik heb mijn paard voor 650,- per maand staan" staat er.


Klopt ook hoor, dat ging over mijn paard, ik sta zelf nog voor wat meer per maand :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 16:35

TS; Ik ben 80 - 100% afgekeurd en heb ook een [***] uitkering.
Op dit moment woon ik bijna 4 jaar op mezelf, maar wel in een begeleid wonen gebouw.
Dus wel een eigen klein appartementje, maar met contact-momenten en medicatie beheer.

Toen ik net een paar maanden hier woonde, is mijn paard Kim in mijn leven gekomen en in Mei heb ik haar al weer 4 jaar.
Ik doe wel vrijwilligerswerk om zo toch iets bij te dragen, maar daar verdien ik dus niks mee.

Zelf heb ik heel bewust de keuze gemaakt om zelf heel zuinig te gaan leven, zodat ik haar alles kan bieden wat ze nodig heeft.
Ik heb een potje voor de dierenarts en hoefsmid en ik koop liever iets nieuws voor mijn paard dan voor mezelf. :o

Ik weet ook dat heel veel mensen het abnormaal vinden dat je een dier voor jezelf laat gaan, maar Kim is voor mij, net als bij jou en je paarden, dé reden om op te staan en naar buiten te gaan.
Om niet in een hoekje te gaan zitten wachten tot de dag voorbij is. :)

Gefeliciteerd trouwens! :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 16:37

KoudbloedKim schreef:
Ik ben 80 - 100% afgekeurd en heb ook een Wajong uitkering.
Op dit moment woon ik bijna 4 jaar op mezelf, maar wel in een begeleid wonen gebouw.
Dus wel een eigen klein appartementje, maar met contact-momenten en medicatie beheer.

Toen ik net een paar maanden hier woonde, is mijn paard Kim in mijn leven gekomen en in Mei heb ik haar al weer 4 jaar.
Ik doe wel vrijwilligerswerk om zo toch iets bij te dragen, maar daar verdien ik dus niks mee.

Zelf heb ik heel bewust de keuze gemaakt om zelf heel zuinig te gaan leven, zodat ik haar alles kan bieden wat ze nodig heeft.
Ik heb een potje voor de dierenarts en hoefsmid en ik koop liever iets nieuws voor mijn paard dan voor mezelf. :o

Ik weet ook dat heel veel mensen het abnormaal vinden dat je een dier voor jezelf laat gaan, maar Kim is voor mij, net als bij jou en je paarden, dé reden om op te staan en naar buiten te gaan.
Om niet in een hoekje te gaan zitten wachten tot de dag voorbij is. :)


Amen!
En dat vind ik heel goed van je!

moonfish13
Berichten: 18233
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 17:03

Ik vind het ook knap, zelf zou ik het niet doen.
Maargoed, ik heb meerdere paarden tot mijn beschikking, al is een eigen paard misschien nog fijner.
Ik zou hier in de omgeving ook niet weten hoe ik het voor elkaar moet krijgen voor dat geld.
Zelfs al zou mijn volledige salaris voor een paard zijn.

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 17:05

Lamar schreef:
"Ik heb mijn paard voor 650,- per maand staan" staat er.

Dan heb ik daar overheen gelezen. :o
Eerder in dit topic maakte iemand een optelsom van wat er allemaal bij op jezelf gaan komt kijken qua kosten, en daar werd ook 650,- als rekensom genomen, dus ik dacht dat het daarom ging.
Je kunt alles zo duur maken als je zelf wilt (en kunt missen).
Als je 1000,- wilt uitgeven aan je paard, dan lukt dat ook vast wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 17:06

Lamar: Dankje.. :)

Ik snap de tegengestelde reacties ook erg goed hoor.
Toch, wat voor de één een eerste levensbehoefte is, kan voor de ander totaal iets anders zijn.
Het is ook niet 'en-en' maar 'of-of'..

Ik zit, bij wijze van spreken, liever in tweedehands kleding op mijn paard, dan met merk-kleding op de bank, te wachten tot de dag om is.

Sommige reacties in dit topic zijn heftig, maar ook begrijpelijk, en ik denk dat die reacties voortkomen uit (onbewust) onbegrip.
Ik zou serieus weleens een weekje willen ruilen met de mensen die het er niet mee eens zijn.
Waarschijnlijk zijn wij na een week doodop en chagerijnig, maar volgens mij zou er wel meer begrip voor elkaar zijn.

moonfish13
Berichten: 18233
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 17:07

En waar je woont Inge_83.
De weides zijn hier te nat, dus op het land gooien gaat al niet.
Goedkoopste stalling die ik weet kost 200 euro exclusief mesten en krachtvoer.
Dan kan je nog de pech hebben dat er misschien eens een ijzertje nodig is...
Dierenarts, passend zadel, noem maar op. Het is gewoon heel duur.

Voor mij zou alleen de stalling al 50% van mijn inkomen zijn.
Als ik dan ook nog een eigen woonplek moet bekostigen, ik red het niet.
Kan voor het geld wat ik nu krijg niet eens een wc huren hier in de omgeving. }:0

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 17:19

moonfish13 schreef:
En waar je woont Inge_83.
De weides zijn hier te nat, dus op het land gooien gaat al niet.
Goedkoopste stalling die ik weet kost 200 euro exclusief mesten en krachtvoer.
Dan kan je nog de pech hebben dat er misschien eens een ijzertje nodig is...
Dierenarts, passend zadel, noem maar op. Het is gewoon heel duur.

Voor mij zou alleen de stalling al 50% van mijn inkomen zijn.
Als ik dan ook nog een eigen woonplek moet bekostigen, ik red het niet.
Kan voor het geld wat ik nu krijg niet eens een wc huren hier in de omgeving. }:0

Waar je woont is idd ook van invloed op de kosten die je maakt.
Zowel om een paard te houden, als om te wonen.
Ik woon in een vrij goedkope omgeving, betaal weinig huur etc.
Maar daar tegenover staat dat je hier echt een auto nodig hebt omdat je anders letterlijk nergens bent.
Hoe stallingskosten etc hier liggen durf ik eigenlijk niet te zeggen omdat die voor mij niet van toepassing zijn.
Maar los van de omgeving kun je dat ook zo duur maken als je zelf wilt (vol pension, binnenbak, solarium op stal, of basic bij een buur of in je eigen weiland).

moonfish13
Berichten: 18233
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 17:24

Er zijn hier geen stallen met niks die niks kosten Inge_83.
Voor mij is naast een goed plekje voor mijn paard, een buitenbak met goede bodem en een plek om even op te warmen genoeg. Ik heb nu ook geen binnenbak en dergelijke, ik maak zelfs van dat warme plekje weinig gebruik.

Waar je in Drenthe of Groningen voor een ton een rijtjeshuis hebt, betaal je hier 2.5 keer zoveel.
Of anders, waar je daar een rijtjeshuis hebt, heb je hier nog geen flatje.
En je kan zeggen houd je paard zonder ijzers, maar als het toch onverwachts moét dan zit je wel met een kostenpost van 50 euro per maand meer. Je moet met alles rekening houden vind ik, en dat kan volgens mij haast niet met een Wajong.
Maar als het wel kan, heerlijk!

De mensen die dit iemand met een Wajong niet gunnen vind ik als ik eerlijk ben nogal lomp. Maar ieder mag zijn mening hebben.. Er zijn ook mensen op de wereld die niet kunnen eten, moeten wij allemaal dan ook niet meer eten?
Nu is eten misschien een basisbehoefte, maar zo zie ik het wel.
Een kind kost ook geld, en ik zou geen kind willen dus zou je misschien geld overhouden.
Maar een kind mag wel, en een paard zou niet mogen. Wat is het verschil?
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 17-02-11 17:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 17:26

Ik denk dat je daar ook wel een beetje geluk bij moet hebben. :j

Hoeveel ik exact betaal voor Kim's stalling weet ik zo niet, maar het ligt volgens mij rond de 150 euro per maand.
Daarvoor krijg je;
- 2 buitenbakken
- 1 binnenbak
- 1 longeercirkel
- evenementen/men-terrein incl. waterbak
- poetsplaats binnen
- poetsplaats buiten
- wasplaats
En ook leuke uitrij mogelijkheden.

Dit is inderdaad in de provincie Groningen, dus dat zal heel anders zijn dan bijv. in Amsterdam.

moonfish13
Berichten: 18233
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 17:30

-1 buitenbak
-1 longeercirkel
-poetsplaats binnen, tevens spuitplaats
-paddocks
-solarium wat amper gebruikt word
-zonder mesten, zonder krachtvoer
-weinig uitrijmogelijkheden

200 euro, en dan is dit echt nog geen dure stalling.
Er is nu een nieuwe geopend en die moet 360 euro kosten meen ik.
Die heeft wel een binnenbak en de hele rambam.
Dus gewoon zeggen dat als je je paard op een weitje zet, het wel kan... Dat is een vreemde redenatie.
En overigens, inderdaad nabij Amsterdam.

odetteke

Berichten: 10546
Geregistreerd: 18-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 17:34

moonfish13 schreef:
Een kind kost ook geld, en ik zou geen kind willen dus zou je misschien geld overhouden.
Maar een kind mag wel, en een paard zou niet mogen. Wat is het verschil?

Je moet ook niet bewust voor kinderen kiezen als je het geld er niet voor hebt vind ik :o

moonfish13
Berichten: 18233
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 17:36

Dat zien mensen vaak dan weer anders ervaar ik, vaak een gevoelig onderwerp. :Y)
Ik deel die mening trouwens hoor.

Mensen zijn wel van mening dat als iemand niet zoveel geld heeft, toch niet het recht op kinderen kan ontnemen?
Waarom zou het met een paard dan anders moeten zijn? Kind of paard?
Oja, een paard is een luxe, een kind niet..
Kinderen hoeven er in principe ook niet te komen, dus in mijn ogen ook een luxe.
Ik geef toe, ik heb niets met kinderen dus er zullen het er vast een hoop niet met mij eens zijn.

DDDMakkink
Berichten: 2889
Geregistreerd: 13-07-10
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 18:02

KoudbloedKim schreef:
Ik denk dat je daar ook wel een beetje geluk bij moet hebben. :j

Hoeveel ik exact betaal voor Kim's stalling weet ik zo niet, maar het ligt volgens mij rond de 150 euro per maand.
Daarvoor krijg je;
- 2 buitenbakken
- 1 binnenbak
- 1 longeercirkel
- evenementen/men-terrein incl. waterbak
- poetsplaats binnen
- poetsplaats buiten
- wasplaats
En ook leuke uitrij mogelijkheden.

Dit is inderdaad in de provincie Groningen, dus dat zal heel anders zijn dan bijv. in Amsterdam.


voor 150 euro sta je hier bij een boer waar je alles dan zelf moet doen
dus voeren en uitmesten en dan heb je hooguit een buitenbak en stukje land meer niet
wil je wat luxe zoals een binnenbak dan kom je gewoon op goed 275 euro oplopend naar 350 euro

Anoniem

Re: 100% afgekeurd (wajong) En op je zelf wonen en paard houden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 18:06

Daarom zeg ik ook dat ik geluk heb met dit plekje. :j

moonfish13
Berichten: 18233
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 18:13

Ik ga ook in Groningen wonen. ^)
Nee hoor, geniet er van zou ik zeggen.

Anoniem

Re: 100% afgekeurd (wajong) En op je zelf wonen en paard houden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 18:19

Er is vast nog wel een plekje in de paddock. :D

DDDMakkink
Berichten: 2889
Geregistreerd: 13-07-10
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 18:33

KoudbloedKim schreef:
Daarom zeg ik ook dat ik geluk heb met dit plekje. :j


jij heb zeker mazzel
nou ja je paard zo te lezen lekker veel buiten en een schuilstal en veel hooi
lekker leventje

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Re: 100% afgekeurd (wajong) En op je zelf wonen en paard houden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 21:24

Ik snap heel goed wat een paard voor iemand betekent... (ben zelf MS patient en heb een maard maar werk ook nog volledig)

Het is alleen wel opmerkelijk dat we van "bepaalde wajong of anderzinds bijstands mensen" het ridicuul vinden als er een grote auto voor de deur staat of ze vier keer per jaar op vakantie gaan dikke led TV enzo.

Kortom er is maatschappelijk nog al veel te doen over hoe belastinggeld terecht komt. Kan ik me ook voorstellen: Ik werk met mijn ziekte nog 100% maar betaal wel bijna de helft van mijn inkomen aan de staat. Onder andere voor mensen die niet meer kunnen werken.

Ik weet al 20 jaar wat het is om een paard te hebben, ik heb wel een klein beetje zoiets van als jij wel iedere dag naar stal kan, een uurtje gaat paardrijden en je stal uit mest etc. Waarom kan je dan niet een paar uur per dag wat administratief of ander ligt werk doen? Levert meer geld op ook nog.

Ik gun iedereen een paard, een hobby en zelfs een dure auto als je daar gelukkig van wordt maar ik begrijp ook goed dat het voor mensen wel discutabel is.

Ik ben zo goed nog gedeeltelijk omdat ik mijn paard heb en dus veel buiten ben en beweeg etc. Maar als je paard de enige reden is dat je nog de deur uit komt en niet op de bank blijft plakken dan is er imo echt iets goed mis in je leven. Mijn paard heeft mij zeker geholpen te revalideren maar dat had ik ook op een paard van een ander kunnen doen. Ik denk dat je in de eerste plaats zeker als je ziek bent (daarom heb je Wajong) voor je eigen lijf en gezondheid dient te zorgen dus wel minimaal jezelf voldoende moet verzekeren en goed moet eten etc. Als chronisch ziek mens je eigen lijf verwaarlozen voor een eigen paard vind ik eigenlijk redelijk dom. (al begrijp ik het wel)

Ik durf te betwijfelen of het hebben van een paard de grote financiële zorgen en beperking compenseert, de stress die het oplevert om ieder dubbeltje om te keren en de zorgen om "wat als er iets met gebeurd als DA wasmachine etc" ..

Ik zou het vreselijk vinden als mijn ziekte me niet meer toelaat om te werken en ik mijn paard zou moeten verkopen ... maar ik zou niet mezelf én mijn paard beide tekort gaan doen omdat ik persé een eigen paard wil.