Portemonnee kwijt!!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xHelene

Portemonnee kwijt!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-11 15:43

Hallo allemaal!

Ik ben afgelopen zaterdag mijn portemonnee kwijt geraakt waarschijnlijk in de bus terug van Noord Sleen naar Assen.
Dit is echt vreselijk want alles zit hierin! Mijn ID-kaart, treinkaart, pinpas, kortingskaarten, studentenpas en noem maar op! Ook zat er aardig wat cash geld in. Mijn vraag is nu, wat moet ik allemaal betalen als ik mijn portemonnee niet terug krijg? Ik ben nog geen 18 dus pinpas is volgens mij gratis maar de rest? Wie weet dat? En natuurlijk, als je hem hebt gezien/gevonden of misschien gestolen wil je dan contact met me opnemen? Het is een blauwe leren portemonee met een rood detail links onder.

Alvast bedankt!

ik hoop dat dit hier goed staat?

Nadia
Oppermuts

Re: Portemonnee kwijt!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 15:45

WWW --> LZP

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 15:46

Zorg ervoor dat je al je passen bij de bank blokkeert. Ook melding maken bij de politie dat je id weg is. Verder zul je alles nieuw aan moeten schaffen, wat de kosten daarvan zijn verschilt per instantie.

xHelene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-11 15:48

ja ik wilde daar eerst mee wachten want wie weet word hij vandaag nog gevonden?
De politie heb ik al wel gebeld, dankje!

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 15:50

ik zou toch niet wachten met het blokkeren van je pinpas en evt ov chip ed.

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 15:50

Weet je zeker dat je hem kwijt bent? Ben je niet 'gewoon' gerolt? Sowieso het vervoersbedrijf bellen en contact opzoeken met de politie wie weet heeft iemand hem daar afgegeven.

xHelene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-11 15:53

Jah ik heb geen ov chipkaart ik heb gewoon zo'n abonnement die je alleen maar hoeft te laten zien.
Als ik mijn pinpas wil blokkeren kan ik daar gewoon voor bellen? ik kan me niet legitimeren want ik heb geen ID-kaart meer..

En nee ik weet niet zeker of ik hem verloren ben of dat ik bestolen ben maar ik hoop erg op het laatste. Ik zal NS meteen bellen!

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 15:55

JA moet je gewoon bellen :j

NN44

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 15:56

Direct blokkeren! (als ze er ondertussen al geen geld af hebben gehaald)
Dit kun je gewoon telefonisch doen!

xHelene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-11 15:57

Oke en als ik mijn oude terug krijg kan ik die blokkering gewoon opheffen of kost dat geld?

Niezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 15:57

Bankpassen Meldcentrale 0800 - 0313. Dag en nacht bereikbaar voor het blokkeren, daar heb je geen legitimatie voor nodig en opheffen kost geen geld ;-)
Verder zou ik wel even afwachten met van alles opnieuw aanvragen. Misschien ben je niet gerold en is er een keer wél een eerlijke vinder en krijg je al je spullen nog terug.

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 15:58

Ja, erg vervelend Helene.. Heb je toen je in Assen aankwam ook niet je portemonnee nog gepakt? Echt heel erg balen is dat zeg! :( Ik hoop dat er snel meer over bekend wordt ;)

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 16:00

sterkte... ik ben mijn portemonnee met álles wat je aan pasjes kan bedenken + 8 euro contant verloren op de parkeerplaats van een supermarkt verloren, en nee ik heb hem niet teruggevonden/gekregen... echt ongelofelijk in wat voor wereld wij leven. Dat mensen het geld eruit halen zou al erg genoeg zijn maar helemaal niet terugkrijgen is echt :x (het mooiste aan alles was nog wel dat de agenten op bureau de kans dat ik hem terugkreeg ongeveer 60% achten omdat de kans groot was dat de gemeentewerkers hem terug zouden vinden in de openbare prullebakken, hoe absurd is dat nou weer....)

- Ik zou eerst alleen je pinpas blokkeren, een paar dagen wachten daarna. Een nieuwe pinpas is bij de rabobank gratis.
- melding maken bij de politie, dan nemen ze contact op als wat is afgegeven.
- OV-chipkaart kán je blokkeren mááár als je hem dan terugkrijgt moet je alsnog een nieuwe aanvragen. blokkeren is namelijk definitief! (dat kan tot 3 weken duren) (kost niks iig) (ik neem aan dat je geen tegoed op je ov hebt? hier in het noorden kan je er nog niet echt wat mee, daarom zou ik wachten met blokkeren, mocht er wel veel tegoed op staan zou ik hem wel blokkeren natuurlijk, dat geld krijg je dan terug).
- in de gemeente haren kost een vermissingpapier (20 euro), ID (40 euro) en rijbewijs (45 euro). (je moet bij de gemeente dus eerst dat vermissingpapier kopen en invullen (aan de hand daarvan identificeren ze je, echt belachelijke vragen staan erop maargoed!) Daarna ga je daarmee naar de politie voor een procesverbaal, dan met pasfoto's (10 euro) weer terug aansluiten in de rij bij de gemeente en dan alles nieuw aanvragen, paar werkdagen wachten. Autorijden mag officieel eigenlijk alleen als je een ID hebt dus kan je beter ook niet doen.

Sterkte met alles, zou behalve pinpas blokkeren (kan weer worden opgeheven) even wachten met alles want het kan een paar dagen nodig hebben voordat je iets terug hebt. Als je hem in de bus bent verloren is er best nog wel kans dat je hem terug krijgt lijkt mij, op het cash zou ik niet rekenen maar op de rest misschien wel. Dus zou even rustig afwachten met alles opnieuw aanvragen (zolang je niet binnen afzienbare tijd naar het buitenland moet dan...).

xHelene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-11 16:06

Heel erg bedankt allemaal!!
Ik ga nu naar qbuzz bellen want na 3 uur komen daar de gevonden voorwerpen binnen, zit hij daar niet bij dan ga ik mijn pas meteen blokkeren en een predicaat aanvragen voor mijn treinkaart anders kan ik morgen niet naar school..

@ilsemarie, is mijn ID-kaart ook 40 euro als ik nog geen 18 ben?

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 16:07

vaste prijzen, iig hier wel. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 16:08

Waarschijnlijk wel, toen ik 16 was verloor mijn vriendinnetje haar paspoort en die moest ook het vermissingspapier + een nieuw paspoort betalen.

xHelene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-11 16:10

Oke dat is balen..
Wel bedankt in elk geval!

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 16:12

Ik zou zeker even je bank bellen.

3 weken terug ben ik mijn portomonee ook verloren. Toen ik de dag erna erachter kwam wilde ik natuurlijk mijn pas laten blokkeren. Maar mijn portomonee was terecht! Iemand die hem had gevonden had naar de ING gebeld om te melden dat ze mijn portomonee hadden gevonden.
Elke stuiver zat erin. Paspoort en rijbewijs hou ik altijd apart.
Helaas moest ik wel een nieuwe pas aanvragen, want ze moeten hem dan meteen blokkeren, maar ik was allang blij!

xHelene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-11 16:15

ooh wat goed!!
Daar hoop ik ook op.. Ik luister nu het muziekje van de wachtstand van qbuzz, ben benieud of ze hem hebben gevonden!

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 16:16

En trouwens, je was hem in het openbaar vervoer verloren, heb je die al gebeld?

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 16:18

livelife schreef:
ooh wat goed!!
Daar hoop ik ook op.. Ik luister nu het muziekje van de wachtstand van qbuzz, ben benieud of ze hem hebben gevonden!

Hebben ze een leuk plaatje opstaan of is het weer van die *** muziek hahaha! :o Grapje,, ik hoop dat je portemonnee gevonden wordt *D

xHelene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-11 16:21

Nee het wat echt vreselijke muziek! haha :P
En ze hebben niks gevonden, ik heb een formulier ingevuld en opgestuurd en ik ga nu de bank bellen om te blokkeren en daarna NS om een predicaat aan te vragen.
Ik laat mijn NS abonnement niet blokkeren want er staat niks op. Wel allemaal echt heel erg bedankt voor jullie tips! echt super! Ik hou jullie op de hoogte :D