Help Wacom Bamboo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_Paard

Help Wacom Bamboo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-11 17:57

Hey bokkers, ik weet niet zeker of deze hier goed staat, maar anders moet 'ie maar even verplaatst worden. Ik kan i.i.g geen ander forum vinden waar hij beter zou staan.

Maar nu even over mijn probleem:

Ik heb al een tijdje een Wacom Bamboo pen tablet (om precies te zijn vanaf 5 sept.). Maar sinds een paar weken doet 'ie het gewoon niet meer. Ik had eerst al wel eens dat hij niet meer op de pen reageerde, maar toen kon ik gewoon de cd pakken en hem opnieuw installeren en toen deed hij het gewoon weer. Nu heb ik echt al een aantal keer opnieuw geinstalleerd, daarna opnieuw opgestart en nog werkt hij niet.
Wat mijn probleem dus precies is:
De algemene aanraakbewegingen (met de hand) worden wel herkend, maar andere handelingen niet. Het led-lampje van het tablet brandt en de knopjes op het tablet zelf werken ook (als linker en rechter muisknop). Als ik met de pen (of het nou de pen-kant of de gum is) in de buurt kom, dan wordt het led-lampje ook rood (zoals het hoort), maar verder reageert hij niet op de pen.
In de gebruikershandleiding staat een problemen-tabel, waarin ook mijn probleem staat omschreven. Maar helaas biedt ook deze geen uitkomst. De tabel vermeldt namelijk precies dat wat ik al tig keer heb gedaan: 'Plaats de Bamboo-installatie-cd in uw computer en installeer het stuurprogramma voor uw tablet.'
Wie kan mij helpen?
Alvast bedankt, je helpt me er enorm mee!

Groetjes!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 18:19

Heb je al eens geprobeerd om de installatie te downloaden van de Wacom-site? De cd's die er standaard bijzitten zijn vaak al verouderd en via de site ben je up-to-date.
Mocht je nog steeds problemen hebben dan zou ik even contact opnemen met waar je je tablet hebt gekocht :)

Ik heb zelf een Intuos 4 van Wacom en ik moet hem ook vaak opnieuw installeren,dat heb ik standaard op mijn lep zitten.Moet ik wel zeggen dat hij het daarna meteen weer 100% doet.

http://www.wacom.com/downloads/drivers.php

Fnanne

Re: Help Wacom Bamboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 09:58

[FK] --> [HHT]

Marije_Paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-11 16:54

Hij doet het weer!
Voor de mensen met het zelfde probleem:
Ga naar menu Start > Alle programma's > Bamboo > Hulpprogramma voor voorkeurbestanden Bamboo
Vervolgens klik je onder beide kopjes op verwijderen (na het klikken sluit het schermpje, dus dan moet je weer opnieuw menu Start, enz. doen) en dan pak je de cd en installeer je hem opnieuw. Dan doet hij gewoon weer precies zoals hij zou moeten doen :D

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 17:43

Makkelijker om de driver even op je harde schijf te zetten hoor,hoef je niet iedere keer die cd erin te doen ;)

Kans is namelijk groot dat je het vaker moet doen.Als je een volledig voorgeprogrameerde driver erop hebt staan ben je sneller klaar :D

Marije_Paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-11 19:31

Mag ik vragen hoe je dat doet :+

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 20:20

Downloaden van de link die ik je gaf en opslaan op je schijf ;)

Marije_Paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-11 16:21

keej, thnx!