Hebbie nog voetbalplaatjes?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Hebbie nog voetbalplaatjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-11 16:20

Het is weer zo ver...

De AH voetbalplaatjes zijn er weer. Gekenmerkt door hele kuddes jonge kinderen die elkaar en anderen omver duwen bij de ingang van de AH al schreeuwend en krijsend. Het is zelfs zo erg hier dat ze vanmiddag bijna een oudere vrouw omver duwden omdat ze er graag langs wilde zonder haar voetbalplaatjes af te geven.

Maandag deed ik boodschappen, en kreeg 2 pakjes voetbalplaatjes. Ik loop de winkel uit, en direct zit er zo'n aasgier bovenop "Hebbie nog voetbalplaatjes?" dus ik heb geantwoord "Ja hoor" en liep door. Dus het jochie achter me aan "nou geef ze dan!". Ik heb het jochie verteld dat ik ze al spaar voor iemand anders, dus dat ik ze niet aan hem ging geven. Nou, toen had ik het gedaan. Ik was een takkewijf, en een prutsmuts en hij zou me nog wel krijgen! Zo'n duimpje van de basisschool!

En ze hebben hier zo'n hoek waar ze in moeten blijven staan, maar dat verdommen ze. Ieder 5 minuten een medewerker erop af, die net zo goed uitgescholden wordt.

Ik vind het eigenlijk belachelijk dat de AH die dingen nog uitdeelt. Ze weten dat dit het gevolg ervan is, waarom laten ze het niet gewoon…

Muzefee

Re: Hebbie nog voetbalplaatjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 16:23

Wij waren vandaag bij de C1000 en ze hebben elders in het dorp ruilbeurs, maar wij staan nog bij de kassa of er komt al een brutale aap naar ons toe of we willen ruilen!

Sorry, ik zou me als ouder kapot schamen dat m'n kinderen zo brutaal op klanten aflopen. :n Ook heb ik zelf vroeger bij spaaracties het niet in mijn hoofd gehaald zo op mensen af te lopen. :n

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 16:25

Vreselijk! Ik zou als ouder zijnde mijn kind daar aan de haren wegslepen als mijn kind dat zou doen! Beetje respect voor mensen is nog wel op zijn plaats! Ik heb altijd geleerd: 'Mensen die vragen worden overgeslagen'. Nou tegenwoordig is dat niet meer aan de orde. :n

loesje688

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 16:26

Hier kwamen ze zelfs al aan de deur voor die krengen :+

Ik weiger ze gewoon altijd aan te nemen bij de kassa :')

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-11 16:28

Ik spaar ze voor de zoontjes van een collega, 2 jongetjes die helemaal gelukkig zijn als papa 's avonds thuiskomt met wat voetbalplaatjes... Stukken beter dan die verwende jochies bij de ingang van de winkel...

Overgens maken ze er een ontzettende bende van. Alles ligt vol met papiertjes, bekertjes, snoepwikkels...

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 16:32

Wij sparen voor ons buurmeisje, misschien kan ik dat beter op mijn voorhoofd plakken als ik bij de kassa sta. :+

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 16:35

ik vind het ook vreselijk hoor, en als ze nou ook eens de verpakkingen netjes zouden weggooien... maar nee hoor!

moet wel zeggen dat ze van mij ook gewoon een grote bek terug krijgen hoor... Als ik kinderen zou hebben, noway dat ze daar mogen staan.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 16:35

Wat voor ouders moeten die wel niet hebben? :=

Hier blijven ze netjes achter hek staan, anders worden ze ook de winkel uitgestuurd. Ik snap ook niet dat er niet iets bij jullie AH wordt ondernomen... dan maar de ouders aansprakelijk stellen voor overlast.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-11 16:42

Ik heb net een ontzettend boze mail naar de AH gestuurd, wat voor oplossing ze denken te hebben voor het probleem wat zij creëren.

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 16:44

Als die kinderen zo gaan doen zou ik ze sowieso niet geven, ook al spaar je ze niet voor iemand anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 16:46

Als zo'n duimpje mij zo aanspreekt, sleep ik hem dus echt mooi aan z'n oortje richting zijn ouders...
Overigens vind ik niet dat de AH verantwoordelijk is voor dit probleem, maar de ouders.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 16:47

Air schreef:
Hier blijven ze netjes achter hek staan, anders worden ze ook de winkel uitgestuurd. Ik snap ook niet dat er niet iets bij jullie AH wordt ondernomen... dan maar de ouders aansprakelijk stellen voor overlast.

Hier ook, keurig achter hek. Ze vragen er natuurlijk wel om maar uiterst beleefd; 'Mevrouw heeft u misschien voetbalplaatjes voor mij?'. Toen ik nee zei zei hij me ook nog netjes gedag. Braaaaaaffff! :D

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 16:48

suze_ schreef:
Als zo'n duimpje mij zo aanspreekt, sleep ik hem dus echt mooi aan z'n oortje richting zijn ouders...
Overigens vind ik niet dat de AH verantwoordelijk is voor dit probleem, maar de ouders.

Inderdaad ;)
Ik werk zelf bij de albert heijn, maar je kunt niets aan die kinderen doen hoor!
Een tijd geleden hebben er zelfs dranghekken gestaan om die kinderen nog een beetje op een fatsoenlijke afstand te houden ;)
Er zijn genoeg ouders die hun kind daar gewoon dumpen hoor!

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 16:49

Denk niet dat je AH de schuld kan gaan geven voor onbeschofte kinderen ;-)

ah wij dachten hetzelfde ;-)
Laatst bijgewerkt door Dinopino op 26-01-11 16:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-11 16:49

suze_ schreef:

Even heel cru, maar de AH creërt dit probleem. Je zou toch zeggen dat ze in de paar jaar dat ze dit nu doen ze toch wel geleerd hebben dat dit het effect is. Als ze nou gewoon vanaf dag 1 een hek neerzetten, wat mij betreft met een spandoek 'voetbalplaatjesfanbank' of iets in die richting, grote prullenbak erbij. Maar in plaats daarvan moet het iedere keer weer misgaan, moet iedereen zich er eerst weer aan irriteren voordat ze er ook maar aan denken om er iets aan te doen.

En tsja, als er ouders in de buurt waren zou ik idd de kindertjes naar hun ouders slepen, maar de ouders zijn nergens te bekennen, zitten gewoon thuis.

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 16:50

Gisteren naar de AH hier, en exáct dezelfde situatie als je omschrijft.
Alle caissières zaten zuchtend achter de kassa, arme mensen. Wat een herrie en onbeschoftheid... Vind het te bizar voor woorden dat dit zo gaat.

Toen ik naar buiten liep uiteraard schreeuwend en duwend de vraag: Heb je voetbalplaatjes?!?!!!
Als antwoord gegeven dat ze maar eens gewoon normaal buiten moesten gaan spelen, ze hebben mij geen grote mond gegeven, hadden ze het gedaan had ik ze aan de oren door het legeflessenapparaat getrokken en bij moeke voor de deur afgezet met de melding dat het tijd is voor een babbel met kindlief.

Verder zwaai ik er mee... en soms gooi ik ze daarna in het zicht in de gore, grote, diepe vuilnisbak :')

Edit: Hier overigens wel hekken! En ze houden zich er vast wel aan om er achter te blijven... Maar ik stoor me alsnog vreselijk aan de herrie en de onbeschoftheid.. Ik doe wel schappies elders of onder schooltijd, vind dit echt drama.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 16:52

Hier dus ook al.. ze stonden netjes naast elkaar in een rijtje, ze hadden speciaal een hekwerk geplaatst :').
Mevrouw heeft u nog voetbalplaatjeeeeeeeeeeeeeeees? Nee die heb ik niet.
Oooooooooooooooh echt wel je lieeeeeeegt ik zag 't! :+.
Ze waren hier overigens wel vriendelijk hoor en bleven allemaal keurig achter het hek staan haha.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-11 16:54

Hier ook, hele verhalen over gierige krenten die wel voor €300 boodschappen deden en hun voetbalplaatjes niet af wilden geven...

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 16:55

Vjestagirl, zeggen dat de AH het probleem creert is natuurlijk volkomen onterrecht, genoeg volwassen kerels die de voetbalplaatjes ook sparen :+
Dat jou AH het verkeerd aanpakt heeft nog niks met de AH in zijn algemeen te maken!
Dus omdat er bij jou in de buurt flinke steken gevallen zijn in de opvoeding van die kinderen mag AH gee voetbalplaatjesacties meer houden? :')

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 16:56

loesje688 schreef:
Hier kwamen ze zelfs al aan de deur voor die krengen :+

Ik weiger ze gewoon altijd aan te nemen bij de kassa :')

Ik neem ze wel aan maar ik ken zelf genoeg mensen met kids die ze wel willen hebben! Dat beseffen die kinderen die in de winkel staan te zeuren blijkbaar niet.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 16:56

Die is wel heel erg bijdehand zeg!

Hier stonden ze ook voor de deur van de winkel. Hele ingang geblokkeerd >;)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-11 16:58

Air schreef:
Vjestagirl, zeggen dat de AH het probleem creert is natuurlijk volkomen onterrecht, genoeg volwassen kerels die de voetbalplaatjes ook sparen :+
Dat jou AH het verkeerd aanpakt heeft nog niks met de AH in zijn algemeen te maken!
Dus omdat er bij jou in de buurt flinke steken gevallen zijn in de opvoeding van die kinderen mag AH geen voetbalplaatjesacties meer houden? :')

Als de AH dan leert van zijn fouten, gewoon zorgt dat ieder filiaal aan het begin van de actie een hek heeft en een spandoek voor erop waar die kereltjes kunnen gaan staan. Dan zullen ze nogsteeds krijsen, maar met een beetje geluk kun je er dan nog wel gewoon langs als je je boodschappen gedaan hebt...

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 16:59

Tja ik geef ze aan mijn nichjes/neefjes, dus ja dan geef ik ze niet weg. Anders had ik ze ook niet eens aangenomen. Soms vragen de cassières bij ons ook of je ze wel/niet wilt hebben.

Ik vind het ook niet gek hoor, zou toch te gek zijn dat die ouders dan ook nog eens de hele middag bij de kinderen blijven staan, alleen voor die voetbalplaatjes die hij/zij zo graag wil.
Verder ben ik het er wel mee eens dat die kinderen zich wel gewoon netjes kunnen gedragen en niet brutaal worden ofzo.. maargoed, het zijn ook nog kinderen natuurlijk en die maken vaak ook veel lawaai. (Maar daarom kunnen ze zich wel fatsoenlijk gedragen).

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 16:59

furious schreef:
Die is wel heel erg bijdehand zeg!

Hier stonden ze ook voor de deur van de winkel. Hele ingang geblokkeerd >;)

gewoon omver rijden met je karretje als ze niet aan de kant willen gaan :j

Nee ik blijf erbij, het komt van 2 kanten, zowel de ouders als de AH, ouders moeten hun kinderen opvoeden en AH moet er gewoon voor zorgen dat zijn winkelend publiek ook daadwerkelijk rustig kan winkelen.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 17:01

Ach dat is nou iets waar ik me totaal niet druk over kan maken.

Laatst ook jochie bij de C1000 die vroeg of ik plaatjes hadt, neem ze nooit mee, dus ben zelfs nog mee terug gelopen met de bon zodat jochie ze kon krijgen. Jij was zeer beleefd ach en dan heb ik er geen probleem mee, ben ook klein geweest.