Ik heb even een vraag voor de fotograven die in opdracht werk leveren.
Ik ben gevraagd of ik foto's wil maken voor de nieuwe site van een restaurant, de site word verzorgd door mijn vriend en het beeldmateriaal wat hij nu ter beschikking heeft is te oud en klopt niet meer met het interieur van de zaak.
Het worden dus overzichts foto's die alleen voor de website gebruikt zullen worden.
Ik heb mijn eigen materiaal ter beschikking en helaas is het niet mogelijk om op korte termijn apparatuur te huren (foto's moeten morgen gemaakt worden) ik heb dit ook pas vandaag te horen gekregen.
Ik wil morgen namelijk wel een middag daar aan besteden maar weet niet goed wat ik per uur kan vragen, ik doe wel veel aan fotografie maar aan interieur fotografie heb ik nog bijna niks aan gedaan.
Verder ben ik nog gewoon student.
Wat waren jullie begin prijzen en wat zouden jullie advieseren om per uurte vragen?
De betaling zal via mijn vriend gaan (eigen bedrijf) zodat het officieel allemaal wel klopt aan het einde met de BTW en belasting.
Het worden puur de foto's zonder nabewerking (dat doet mijn vriend) en ze mogen alle bruikbare foto's dan houden.