Ik ben zooooo klaar met KPN!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

djuulsie

Ik ben zooooo klaar met KPN!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-11 10:17

Het is niet te geloven…. Hoe kan een bedrijf als KPN zo met z’n klanten omgaan?

Ik zal even in het kort proberen uit te leggen wat er aan de hand is.

In maart 2010 mocht ik mijn abonnement bij Hi verlengen en koos voor een HTC Touch Pro 2. De eerste 2 weken ging het goed, daarna liep hij vast, belde spontaan mensen, startte niet meer op en meer van dat soort geintjes. Ik terug gegaan naar de winkel, telefoon moest opgestuurd. (Als de telefoon na de derde keer opsturen nog kapot zou zijn, zou ik een nieuwe krijgen.)

Ruim een maand later kreeg ik hem terug. Helemaal blij!
Vervolgens weer hetzelfde verhaal, na 2 weken hield het ding ermee op. De telefoon is nog een tweede en derde keer opgestuurd geweest. Na de derde keer liep hij weer na 2 weken vast, dus ik terug naar de winkel in de veronderstelling dat ik een nieuwe zou krijgen. Niks bleek minder waar. 'Mevrouw, wij gaan daar niet over, dus we moeten hem nog een keer opsturen.' Ik ging daar uiteraard niet mee accoord, dus ze hebben E-repair gebeld (de instantie die die dingen ‘repareert'). Die kwamen met het verhaal dat de hele binnenkant van mn toestel vervangen was, dus dat ik ie weer 3 keer opgestuurd moest worden, voordat ik eventueel recht zou hebben op een nieuwe!

Afijn, dus voor de vierde keer opgestuurd! Weer ruim een maand mn telefoon kwijt. Toen ik hem ging halen wisten ze me te vertellen dat ze de software hebben geup-date! DAT HADDEN ZE DE 3 KEER DAARVOOR OOK AL :( Mn geduld begon echt op te raken!
Ik weer naar huis, zoals verwacht, telefoon deed het een week (jaha, werd steeds korter) en hield er daarna weer mee op. WEER terug naar de winkel. Advies was om mn telefoon met batterij, lader en micro-SD op te sturen (5e!!!! KEER), misschien lag het daaraan.

Na een maand kon ik mn telefoon weer ophalen. Ze konden niks raars vinden, dus ik moest het maar weer proberen. Ze geloofden niet dat er wat mis was. Alsof ik daar elke keer voor mn lol naartoe ga met een toestel dat het doet!!!! _-:(

Ik ben nu 10 maanden verder en heb afgelopen maandag (17-01) mijn telefoon voor de 6e keer opgestuurd!!! Daarbij een klacht ingediend, ik zou binnen 48u teruggebeld worden. En ja hoor, woensdagmiddag gaat de telefoon. Mevrouw, met de KPN-klantenservice! U mag een nieuwe telefoon uitzoeken bij het filiaal waar u uw telefoon ter reparatie heeft gegeven. *\o/* Eindelijk victory!!!! Woensdag kon ik niet, dus ben gisteren gegaan. Kom ik daar, wist de winkel van niks. De E-repair laten bellen, die wisten ook van niks. De moed zakte me alweer in mn schoenen.

Zelf de klantenservice gebeld (die mevrouw uit die winkel haalde alleen haar schouders op en zei: ik kan je niet helpen…! -:(- OW, wat had ik zin om haar een ram op de gezicht te geven ARGH), daar wisten ze ook van niks!!!! WIE HEEFT MIJ WOENSDAG DAN GEBELD!!! De klantenservice adviseerde me om mn telefoon NOG een keer op te laten sturen MET batterij, lader en micro-SD. dus ik uitgelegd dat dat allemaal al gebeurd was en dat ik niet begreep hoe een telecom bedrijf zo slecht met elkaar kan communiceren. Hij zou met zijn teamleider overleggen en me terug bellen.

Nu is er dan bij de teamleider van de klantenservice een klacht ingediend en wordt er door het hoger management een beslissing genomen over hoe dit op te lossen. Heb ook een schadeclaim ingediend voor gemaakt kosten (telefoonkosten) en emotionele schade ;-)

Ik ben heeeeeeeeeeeel benieuwd hoe dit afloopt, maar kan je wel zeggen: ik ben helemaal klaar met KPN en hun ‘service’! Al deed die jongen die ik gisteren aan de telefoon had wel erg zn best voor... :') dat maakt het weer een beetje goed!

Sorry voor het lange verhaal, bedankt voor het lezen. Kan hier nog steeds niet over uit!!!

Zijn er toevallig meer mensen die deze ervaring hebben met KPNwinkel of de klantenservice?

Marchador

Re: Ik ben zooooo klaar met KPN!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 15:19

Volgens mij hoort dit niet helemaal in dit forumonderdeel.

Wij ook alleen maar gekloot gehad met kpn.
Het is dat mijn vriend graag glasvezel wilt en dat kan hier nog alleen maar via kpn.

cartouche18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 19:43

Prepaid, is ook niet niks bij KPN
Je bent het duurste uit betaal 25 ct/persms.
Vind het niet normaal.
Ga een nieuwe telefoon kopen.
Met zowiezo een andere provider.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 20:47

KPN het bedrijf waar ik dus de grootste moeite mee heb...

Die mensen vragen gewoon 30 cent voor een smsje ofzo :oo en weet ik het allemaal, iig sporen die dus niet. Ik ben overgestapt naar vodafone en man wat een heerlijk bedrijf *\o/*

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 20:50

Jeetje, daar wordt je wel even zuur van ja.
Ik hou m'n hart vast :+ Mag over een aantal maanden mijn abo ook verlengen en heb al een telefoon op het oog (Samsung Wave), maar ik hou m'n hart vast. Heb niet altijd goede bereik maar verder bevalt KPN me eigenlijk wel. Ik had meer problemen met Vodafone.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 20:51

Cayenne schreef:
Ik hou m'n hart vast :+ Mag over een aantal maanden mijn abo ook verlengen en heb al een telefoon op het oog (Samsung Wave), maar ik hou m'n hart vast. Heb niet altijd goede bereik maar verder bevalt KPN me eigenlijk wel. Ik had meer problemen met Vodafone.

echt :oo ??

Nou ja ik heb dan wel prepaid (blackberry) bij vodafone :)

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 20:55

cartouche18 schreef:
Prepaid, is ook niet niks bij KPN
Je bent het duurste uit betaal 25 ct/persms.
Vind het niet normaal.
Ga een nieuwe telefoon kopen.
Met zowiezo een andere provider.

ik ken iemand die betaal 23 ct/sms :j
ik ben zelf heel gelukkig met mijn rabomobiel, waar ik 5ct/sms betaal *\o/*

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 20:58

Niet met mobiele telefonie, wel met internet en huis telefonie.

Al met al zijn we 1.5 jaar bezig geweest, hebben we een advocaat gehad en zijn we een flink schadebedrag rijker.
Maar, daar is een hoop leed overheen gegaan ( ik denk in totaal 125 bel uren, 6 aangetekende brieven en talloze emails )
Wat een tuig zit daar op die klantenservice, werkelijk niet normaal hoe ik daar behandeld ben.

Ook door de afdeling MSD (dacht ik? ) Dat is de afdeling die hogere, langdurige klachten afhandelt.
Tientallen keren niet terug gebeld terwijl dat wel zou gebeuren. 5 experiaboxen ontvangen, tien brieven dat ik ons abonnement had stop gezet ( oh ja?? ) terwijl ik nergens van wist.
En 1 keer een excuus en een bosje bloemen.

Nu zijn we overgestapt en eindelijk van het leed dat kpn heet af.

Succes! Ik snap de onmacht. Niemand kan wat doen daar, niemand weet ergens vanaf, en niemand snapt het.
Ik word alweer woest als ik er aan denk * adem in, adem uit *

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 21:00

Ik heb bij KPN gewerkt, niet bij de telefonische eerstelijnsklantenservice maar wel op de afdeling naast de tweedelijns. Ik weet dus wel zo'n beetje hoe daar met mensen wordt omgegaan... en af en toe heb ik zo'n medelijden gehad met die arme KPN-klanten, hoe die behandeld worden af en toe :oo Oudere mensen op hun knieën naar hun modem laten kruipen, totale desinteresse en niet luisteren naar het verhaal van de klant... ben zoooo blij met mijn providers en ik wil ook absoluut van m'n levensdagen niet meer wat met KPN te maken hebben :n

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 21:05

Heb je niet naar de naam gevraagd van degene die je belde om je te vertellen dat je een nieuwe telefoon mocht uitzoeken???

Ik vind KPN een leuke werkgever :D

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 21:05

M_hartje_M schreef:
Cayenne schreef:

echt :oo ??

Nou ja ik heb dan wel prepaid (blackberry) bij vodafone :)

Ja, Vodafone gaf soms dagen geen bereik en in de 2 jaar van mijn abo kon ik misschien 3 keer mijn beltegoed opvragen. De rest van de tijd lag de website eruit.

OH JA, herinner me opeens weer dat ik wel een tijd ben gestalkt door de klantenservice van KPN.
Heb daar nog een topic over geopend op bokt. Het hoogtepunt was dat ik op een gegeven moment 28 keer gebeld ben op 1 dag (en nee, dat is niet overdreven := ). Het stalken duurde een week of 2 :+
Achteraf was het waarschijnlijk een fout in hun programma dat ervoor zorgde dat ik continu automatisch werd gebeld, maar vervelend was het wel. Nadat ik me heb opgegeven bij het bel-me-niet-register was het trouwens wel direct over.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 21:08

Handig: ALTIJD iemands naam vragen als je afspraken maakt via een klantenservice..
Dan kun je dingen terugkoppelen aan mensen en sta je nooit meer in je eentje.

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 21:10

Gewoon naar vodafone gaan, ik heb dat ook, en nog nooit problemen mee gehad ;)

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 21:10

Geen bereik hebben heeft verder niets te maken met je telefoon of met de provider zelf.
Daar kun je heel hard over klagen maar daar valt vanaf de klantenservice niet veel aan te doen.

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 21:19

Kriel schreef:
Heb je niet naar de naam gevraagd van degene die je belde om je te vertellen dat je een nieuwe telefoon mocht uitzoeken???

Ik vind KPN een leuke werkgever :D

Ben ik ook tevreden over :D!

Inderdaad altijd vragen naar de naam en afdeling. Eventueel een direct nummer. Helaas heb ik geen zicht op mobiel & particuliere abonnementen etc. Enkel het vaste net voor de zakelijke markt :)

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 21:19

xJasmijn schreef:
Gewoon naar vodafone gaan, ik heb dat ook, en nog nooit problemen mee gehad ;)

Er zijn ook mensen die nooit problemen met KPN hebben gehad, zo heeft iedere provider wel iets :j

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 21:20

Misschien een stomme vraag, maar wordt je altijd door KPN gebeld wanneer je abo ten einde loopt, met een aanbieding tot verlenging en uitzoeken van een nieuwe telefoon?
Of moet je zelf aan de bel trekken omdat anders je abo stilzwijgend wordt verlengd?

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 21:20

Lotte1990 schreef:
Handig: ALTIJD iemands naam vragen als je afspraken maakt via een klantenservice..

Nou dat heeft bij KPN nog nooit gewerkt. Ik heb onderhand een half telefoonboek aan namen, de een beloofde dit, de ander zus en die collega weer zo.
En als ik het meldde dan was het ' Ja sorry mevrouw, maar die collega ken ik niet en die kan u ook niet verder helpen'
Ik noteerde ALLES. Tijd, gespreksduur, wachttijden, personen etc.
Kon ik altijd mooi melden in mijn klachtenbrief als ik weer eens voor rotte vis was uitgemaakt.

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 21:21

hestejente schreef:
Ik heb bij KPN gewerkt, niet bij de telefonische eerstelijnsklantenservice maar wel op de afdeling naast de tweedelijns. Ik weet dus wel zo'n beetje hoe daar met mensen wordt omgegaan... en af en toe heb ik zo'n medelijden gehad met die arme KPN-klanten, hoe die behandeld worden af en toe :oo Oudere mensen op hun knieën naar hun modem laten kruipen, totale desinteresse en niet luisteren naar het verhaal van de klant... ben zoooo blij met mijn providers en ik wil ook absoluut van m'n levensdagen niet meer wat met KPN te maken hebben :n

Ik ben heel benieuwd op welke afdeling jij hebt gewerkt!

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 21:22

Limonade schreef:
Lotte1990 schreef:

Nou dat heeft bij KPN nog nooit gewerkt. Ik heb onderhand een half telefoonboek aan namen, de een beloofde dit, de ander zus en die collega weer zo.
En als ik het meldde dan was het ' Ja sorry mevrouw, maar die collega ken ik niet en die kan u ook niet verder helpen'
Ik noteerde ALLES. Tijd, gespreksduur, wachttijden, personen etc.
Kon ik altijd mooi melden in mijn klachtenbrief als ik weer eens voor rotte vis was uitgemaakt.

Het is zo dat wij de outbound collega's niet kennen, die worden ingehuurd. Die als jij gebeld bent en daarna naar de klantenservice belt en die naam doorgeeft, dat die niet bij ons in het bestand staan omdat ze simpelweg niet direct voor KPN werken :)

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 21:23

Ik heb zelf juist geen problemen met KPN.

(En voor degene die 30ct per sms betalen en toevallig prepaid hebben, ga even naar de site van KPN, daar kun je je tarief aanpassen :) )

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 21:24

Frozenstar schreef:
Ik ben heel benieuwd op welke afdeling jij hebt gewerkt!

bij KPN Franchise ;)

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 21:25

Dus dan werk je niet direct voor KPN? Wat waren je werkzaamheden en bij welke afdeling hoorde je dat dan waar dat gebeurde?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 21:26

Frozenstar schreef:
Dus dan werk je niet direct voor KPN? Wat waren je werkzaamheden en bij welke afdeling hoorde je dat dan waar dat gebeurde?

Nee, het is een dochteronderneming van KPN maar het callcenter werd door KPN gefaciliteerd helaas.

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 21:27

Nee helaas werd ik nooit over mijn klacht gebeld, ik moest altijd zelf bellen ( helaas ).
Alleen de klachten afdeling belde mij wel eens terug. Vaker niet dan wel, maar dat was ook het enige.

Ohh bleeeegh ik word er weer naar van als ik aan al die gesprekken terug denk. Wat een onbeschoft tuig af en toe. En ik heb mezelf altijd redelijk netjes kunnen houden, op een enkel gevalletje na _-:(

Zakelijk zal sowieso anders zijn, daar heb ik vanuit mijn vorige werkgever wel goede ervaringen mee.

Ik had op een gegeven moment een 0800 nummer ontdekt die mij doorverbond met de particuliere klantenservice *D