Ik woon in een uhm, multiculturele buurt.
Nooit last gehad van vervelende mensen of vandalisme.
Er zijn her en der wel wat groepjes hangjeugd, maar die lieten me altijd met rust.
Met kerst ging ik een rondje met de hond lopen, en zaten er 4 mannetjes van 16-19 jaar, die het o zo leuk vonden om sneeuwballen naar mijn hond te gooien.
Mijn hond is nogal snel bang, dus ik riep dat ze moesten kappen.
Maar nee, het was zo leuk om die hond met z'n staart tussen z'n poten te zien rennen, dat er nog meer sneeuwballen werden gegooit.
Ik heb de hond thuis gebracht en ben verhaal gaan halen.
En natuurlijk had niemand die sneeuwballen gegooit, maar vonden ze het allemaal wel reuze grappig.
Ik heb de brutaalste van het stel een waarschuwend tikje op z'n neus gegeven

Tja, dan ben ik de beroerdste niet.
Enfin, blijkbaar is de boodschap overgekomen, en verder geen last meer gehad.
Vandaag kom ik in m'n auto aanrijden, parkeer netjes in en hoor iets op m'n ruit vallen.
Dus ik kijk opzij, en zie iemand lopen, die vervolgens op de volgende auto nog een keer roggelt.

Ik gooi m'n deur open en vraag of hij dat normaal vind?
Krijg ik van alles naar m'n hoofd gegooit, dat ik m'n bek moet houden en na moet denken waar ik mee bezig ben etc etc.

En ik moest maar naar hem toe komen, en wie ik er dan wel bij wilde gaan halen?
Dus ik heb hem verteld dat als hij zo'n grote jongen is, hij maar naar mij moest komen.
Maar nee, weer zo'n laffe hond met een grote mond die niet eens naar een meisje durft te lopen om te vertellen waarom hij op auto's loopt te roggelen.
Het was er niet een van het groepje met kerst, dan had ik 't nog kunnen "begrijpen", maar dit?
Wat bezielt zo iemand?
Ik vind het niet alleen heel goor, maar ook nog zeer respectloos.