de jeugd van tegenwoordig :S

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

different1

de jeugd van tegenwoordig :S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 15:31

Tsss, wat ik nu weer meemaakte...
Ik woon in een uhm, multiculturele buurt.
Nooit last gehad van vervelende mensen of vandalisme.
Er zijn her en der wel wat groepjes hangjeugd, maar die lieten me altijd met rust.

Met kerst ging ik een rondje met de hond lopen, en zaten er 4 mannetjes van 16-19 jaar, die het o zo leuk vonden om sneeuwballen naar mijn hond te gooien.
Mijn hond is nogal snel bang, dus ik riep dat ze moesten kappen.
Maar nee, het was zo leuk om die hond met z'n staart tussen z'n poten te zien rennen, dat er nog meer sneeuwballen werden gegooit.
Ik heb de hond thuis gebracht en ben verhaal gaan halen.
En natuurlijk had niemand die sneeuwballen gegooit, maar vonden ze het allemaal wel reuze grappig.
Ik heb de brutaalste van het stel een waarschuwend tikje op z'n neus gegeven #) , als je zo stoer bent om een onschuldig dier iets te doen, maar niet stoer genoeg om te bekennen dat jij 't was...
Tja, dan ben ik de beroerdste niet.
Enfin, blijkbaar is de boodschap overgekomen, en verder geen last meer gehad.

Vandaag kom ik in m'n auto aanrijden, parkeer netjes in en hoor iets op m'n ruit vallen.
Dus ik kijk opzij, en zie iemand lopen, die vervolgens op de volgende auto nog een keer roggelt. :r
Ik gooi m'n deur open en vraag of hij dat normaal vind?
Krijg ik van alles naar m'n hoofd gegooit, dat ik m'n bek moet houden en na moet denken waar ik mee bezig ben etc etc. :o?
En ik moest maar naar hem toe komen, en wie ik er dan wel bij wilde gaan halen?
Dus ik heb hem verteld dat als hij zo'n grote jongen is, hij maar naar mij moest komen.
Maar nee, weer zo'n laffe hond met een grote mond die niet eens naar een meisje durft te lopen om te vertellen waarom hij op auto's loopt te roggelen.
Het was er niet een van het groepje met kerst, dan had ik 't nog kunnen "begrijpen", maar dit?
Wat bezielt zo iemand?
Ik vind het niet alleen heel goor, maar ook nog zeer respectloos.

Chiaraa_

Re: de jeugd van tegenwoordig :S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 15:33

Klinkt alsof je echt wel erg boos bent, en terrecht!
Erg onrespectvol, maar helaas kan je denk ik niet veel doen..

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 15:34

Nou sorry,
maar je moet niet alles over een kam scheren.

Sommige oudere mensen kunnen er ook wat van hoor :o
Gewoon voordringen of iets dergelijks.
Of afsnijden en zo

Teuntje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 15:36

Volgens mij kan je hier in melding bij maken bij je wijkagent, dit is echt belachelijk!

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 15:44

Altijd grappig, eerst hardstikke stoer doen en later blijkt dat ze weer zo verschrikkelijk laf zijn..
Ik zou ook zeker een melding maken..

Maar ach, de ouderen van tegenwoordig, die kunnen er ook wat van..

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 15:46

Belachelijk! Ik woon ook in een gemengde buurt, en er is 'pas' drie keer geprobeerd mijn auto te jatten (wat moet je met een peugeot 106?!) Er zijn al verschillende keren vuilniszakken voor mijn deur gezet (woon in een flatje) en ohja, toen ik nieuwe buren kreeg waren die nogal actief in de drugs bezig waardoor ik me zéér onveilig voelde en uiteindelijk de politie zover heb gekregen dat ze gingen kijken, waarbij er een heel cocaine lab uit werd gehaald. Haha toen was ik echt bang dat ze erachter zouden komen dat ik hun 'verraden' had en dat de maffia aan mijn deur zou staan :P ik deed en doe de deur ook echt niet open als er iemand voorstaat en ik niemand verwacht!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 15:48

Cocaïne lab lijkt me sterk omdat dat hier niet in NL gemaakt kan worden! ;)

Maar TS: ik zou dit echt bij de politie cq. wijkagent melden. Wat enorm smerig en respectloos. :\

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 15:51

Super vervelend. Maar dat jij een die ene jongen op z'n neus hebt getikt vind ik ook super aso...
Het mes snijd aan 2 kanten.

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 15:53

Niet alle jeugd is zo.
Je hebt gewoon net de rotte appels getroffen en dat is naar.
De tip van de politie is wel een goede, ik denk dat je het beter niet zelf kunt gaan 'oplossen' door het min of meer terug te doen.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 15:54

ik dacht er eerst over om het maar te laten gaan, maar eigenlijk vind ik ook wel dat er wel werk van gemaakt mag worden.
al is het maar dat er meer controle is.

@ pittbullgup: tja, sorry, als je aan m'n dieren komt, kom je aan mij.
als iemand gewoon de ballen had gehad om te zeggen dat hij die sneeuwballen had gegooit, dan had ik het bij een stevig gesprek gelaten.
maar als ik netjes vraag wie het gedaan heeft, en ik word in m'n gezicht uitgelochen, tja sorry, dan maar even voelen dat ik het meen.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 15:56

Het is erg vervelend en vooral niet leuk voor je hondje. Maar waarom zou jij die jongen een tik op zijn neus geven? Sorry, maar dat vind ik ook niet erg netjes. Als ik jou was zou ik hier gewoon melding van maken, en elke keer als er iets gebeurd zou ik het gaan melden.

Ik woon ook in een lekkere wijk, alleen kan ik er wel om lachen omdat het super triest is.
Ik was afgelopen zaterdag naar een vriend -hij woont achter mij in de zelfde wijk-, en toen ik rond een uur of 4 's nachts bij mijn fiets kwam, zag ik dat beide banden waren lek gestoken. Kon ik mooi in pikkedonker naar huis lopen. Aangezien ik in niet zo'n fijne wijk woon scheet ik hem wel eventjes, maar binnen 5 min was ik thuis.

Annemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 16:00

Iris82 schreef:

Maar TS: ik zou dit echt bij de politie cq. wijkagent melden. Wat enorm smerig en respectloos. :\

Als cocaïne niet in NL gemaakt kan worden, waarom heeft Nederland dan zijn eigen Cocaïne fabriek?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlands ... Fnefabriek

TS: Hele nare situatie, goed dat je je in ieder geval niet op je kop laat zitten! Ik zou ook naar de wijkagent stappen, doet hij er niks aan, dan is dat erg jammer. Komen er meer meldingen, of zijn er al meer, dan is er echt wel een moment dat meneer de wijkagent in moet grijpen!

Mandiiy__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 16:08

Maakt het uit dat je in een multiculturele wijk woont, lijkt mij niet toch?
Kan in elke wijk gebeuren (natuurlijk in de 1 sneller als de ander).

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 16:16

Ik kan me je wel een beetje invoelen wat de jeugd betrefd. Inderdaad, je moet niet alle jeugd over 1 kant scheren maar de meesten kunnen er wel wat van. Ik was laatst ook zo kwaad. Ik loop met mijn jonge hond in het park. Komen een paar van die snotjochies aan van een jaartje of 12 denk ik. Ze hadden vuurwerk bij zich en vonden het zooooow ontzettend leuk om op de eentjes te gooien. Ik ben blijven staan of ik ze nog een keer kon betrappen zodat ik er wat van kon zeggen (bij mij moeten mensen gewoon van dieren afblijven) maar toen de eendjes het hazenpad gekozen hadden besloten ze de prullenbak (die er net nieuw hing 1dag omdat hij al gesloopt was) opnieuw te slopen met vuurwerk. En dan zeggen ze de jeugd heeft de toekomst |( Fijne toekomst word dat dan

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 16:25

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 16:26

Iewl, lekker zo'n spiets op je auto. :oo

Sommige jongeren kunnen inderdaad vervelend zijn, maar kinderen, volwassenen en ouderen ook. :Y) Overal lopen vervelende mensen rond, maar wat doe je er tegen? Je kan ergens wel iets van zeggen, maar of ze ervan leren? Nee.. Maar je woordje doen kan nooit kwaad natuurlijk, al vind het wel vreemd dat je die knul op zijn neus hebt getikt omdat hij niet wilde zeggen dat hij sneeuwballen op je hond had gegooid? :? Maar goed, dat is jou manier van aanpakken. Succes in je buurt, hopelijk gebeuren er geen vervelende dingen!

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 17:01

Ja de jeugd kan erg vervelend zijn (ben zelf 18 maar toch).
Maar ik moet zeggen dat ik OOK erg veel last heb van ouderen en volwassenen die me overal de bochten afsnijden, voordringen ed.

Moet wel zeggen dat wat jou overkomen is wel gewoon ECHT smerig is..

Gina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 17:10

miekel92 schreef:
Ja de jeugd kan erg vervelend zijn (ben zelf 18 maar toch).
Maar ik moet zeggen dat ik OOK erg veel last heb van ouderen en volwassenen die me overal de bochten afsnijden, voordringen ed.

Moet wel zeggen dat wat jou overkomen is wel gewoon ECHT smerig is..

_/-\o_ Jongeren kunnen er wat van, maar ouderen ook. Dus het is niet zo dat alle jongeren zo zijn..
Veder gaat het natuurlijk nergens over, snap echt niet hoe ze dat in hun hoofd halen.

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 17:12

svdijk schreef:
Tsss, wat ik nu weer meemaakte...
Ik woon in een uhm, multiculturele buurt.
Nooit last gehad van vervelende mensen of vandalisme.
Er zijn her en der wel wat groepjes hangjeugd, maar die lieten me altijd met rust.

Met kerst ging ik een rondje met de hond lopen, en zaten er 4 mannetjes van 16-19 jaar, die het o zo leuk vonden om sneeuwballen naar mijn hond te gooien.
Mijn hond is nogal snel bang, dus ik riep dat ze moesten kappen.
Maar nee, het was zo leuk om die hond met z'n staart tussen z'n poten te zien rennen, dat er nog meer sneeuwballen werden gegooit.
Ik heb de hond thuis gebracht en ben verhaal gaan halen.
En natuurlijk had niemand die sneeuwballen gegooit, maar vonden ze het allemaal wel reuze grappig.
Ik heb de brutaalste van het stel een waarschuwend tikje op z'n neus gegeven #) , als je zo stoer bent om een onschuldig dier iets te doen, maar niet stoer genoeg om te bekennen dat jij 't was...
Tja, dan ben ik de beroerdste niet.
Enfin, blijkbaar is de boodschap overgekomen, en verder geen last meer gehad.

Vandaag kom ik in m'n auto aanrijden, parkeer netjes in en hoor iets op m'n ruit vallen.
Dus ik kijk opzij, en zie iemand lopen, die vervolgens op de volgende auto nog een keer roggelt. :r
Ik gooi m'n deur open en vraag of hij dat normaal vind?
Krijg ik van alles naar m'n hoofd gegooit, dat ik m'n bek moet houden en na moet denken waar ik mee bezig ben etc etc. :o?
En ik moest maar naar hem toe komen, en wie ik er dan wel bij wilde gaan halen?
Dus ik heb hem verteld dat als hij zo'n grote jongen is, hij maar naar mij moest komen.
Maar nee, weer zo'n laffe hond met een grote mond die niet eens naar een meisje durft te lopen om te vertellen waarom hij op auto's loopt te roggelen.
Het was er niet een van het groepje met kerst, dan had ik 't nog kunnen "begrijpen", maar dit?
Wat bezielt zo iemand?
Ik vind het niet alleen heel goor, maar ook nog zeer respectloos.

Je bent er goed vanaf gekomen... Ik woon in een net, niet-multicultureel dorp (oftewel, een blank dorp) maar hier had je een paar klappen terug gehad :x ..

Al moet ik zeggen dat die rochel wel heeeel vies is... |o

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 17:47

Sorry TS,

maar jouw reacties op het asociale gedrag laten ook te wensen over. Je verlaagt jezelf hiermee naar hetzelfde niveau..... Is het oog om oog, tand om tand? Of laten zien dat je niet bang uitgevallen bent voor een meisje? Of is het een drang naar het verbeteren van het gedrag van deze jongens?

Geloof me.... laat dat maar. Ook jij kan eens de verkeerde treffen! En als je in een multiculturele wijk woont, moet je je misschien eens gaan verdiepen in de cultuur van de verschillende groepen waardoor je omringd bent. Zo weet je dat Marokkaanse jongens over het algemeen sneller iets van een man aannemen, dan van een vrouw. En weet je dat voor Turkse jongens respect binnen de groep erg belangrijk is. Zo kun jij leren wat de meest effectieve manier van communiceren is.

xRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 17:56

Ik vind het eigenlijk een beetje raar dat je die jongen een tik op zijn neus gegeven hebt..

Maar ja hun gedrag is inderdaad ook niet echt normaal.

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 17:58

ista schreef:
Geloof me.... laat dat maar. Ook jij kan eens de verkeerde treffen! En als je in een multiculturele wijk woont, moet je je misschien eens gaan verdiepen in de cultuur van de verschillende groepen waardoor je omringd bent. Zo weet je dat Marokkaanse jongens over het algemeen sneller iets van een man aannemen, dan van een vrouw. En weet je dat voor Turkse jongens respect binnen de groep erg belangrijk is. Zo kun jij leren wat de meest effectieve manier van communiceren is.

Pardon, denk eerder dat deze turkse en marrokaanse heren zich in de Nederlandse cultuur mogen gaan verdiepen..

Hou op zeg... Als je hier woont heb je je te houden aan de normen en waarden die hier gelden.

xliisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 18:11

ts; ik snap je frustraties helemaal hoor, ik vind het tegenwoordig echt niet normaal hoe sommige jongeren zich gedragen!
en eerlijk gezegd vind ik het goed van je dat je die jongen een tik hebt gegeven, blijkbaar heeft het wel geholpen (want als je er wat van zegt lachen ze je toch alleen maar uit en doen ze het de volgende keer weer) dan verlaag je je volgens andere misschien wel naar zijn niveau maar het is een beetje erg sneu als je sneeuwballen gaat gooien naar onschuldige hondjes, moeten ze bij mijn katten ook niet doen hoor :=

en idd zoals veel andere zeggen ouderen kunnen er ook wat van maar de jongeren zijn zo "gewelddadig" en de ouderen niet dus daar zit wel een verschil in vind ik.

hier in de buurt ook hoor, je fiets gewoon normaal en dan word je uitgescholden, jongeren rijden je bijna van je fiets af, geven je even een stomp omdat ze dat leuk vinden (bij een vriend van mij gebeurt die naast mij fietste) :n geen idee wat die mensen bezielen!

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 19:25

ista schreef:
Sorry TS,

maar jouw reacties op het asociale gedrag laten ook te wensen over. Je verlaagt jezelf hiermee naar hetzelfde niveau..... Is het oog om oog, tand om tand? Of laten zien dat je niet bang uitgevallen bent voor een meisje? Of is het een drang naar het verbeteren van het gedrag van deze jongens?

ehhh....... misschien moet het eens andersom zijn? we zijn hier in NL en turken/marrokanen moeten zich gewoon aan de nederlandse cultuur aanpassen. Jammer voor ze dat ze sneller wat van een man aannemen, zo werkt dat hier niet. Heb je het lef om iemand lastig te vallen, moet je ook het lef hebben om je netjes te verantwoorden. (en nee ik ben geen wilders-stemmer, gewoon iemand die vindt dat respect twee kanten opwerkt.)

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 19:35

Iris82 schreef:

Dat kan hier zeker wel gemaakt worden ;) Nee ik heb het zelf niet gedaan oid, Ja ik ken wel iemand die er mee op is gepakt (geen vriend oid, maar dat hoef ik hier verder niet neer te zetten).

Niet zeggen dat het hier niet gemaakt kan worden, want dat kan dus wel.

Ts; Erg vervelend en zielig voor je hondje, dat is ook niet leuk, maar met die tik idd, als je dat hier in deze wijk gedaan had, had je hem wel terug gehad. Overigens hebben we hier niet zoveel last van de hangjongeren, ja er zit een Cruijf voetbalveldje aan de overkant, maar daar hebben we in principe nooit last van. Af en toe komen ze vragen of ze hun fles met water mogen vullen :+