vreemdgaan; de aard van het beestje?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alexx

vreemdgaan; de aard van het beestje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-11 15:42

Een tijdje geleden heb ik een leuke jongen ontmoet, veel sms contact mee gehad, een paar avonden ordinair mee staan tongen. Dit was allemaal thuisthuis en hij zou binnenkort naar mijn studentenstad komen waar ik woon. Nu had ik een leuke avond met hem gehad en een vriendinnetje was mee uit geweest en die had, net zoals ik, met zijn goede vrienden staan praten. Ik zou mijn vriendinnetje even naar huis brengen en daarna weer terug gaan, maar onderweg vertelde ze dat zijn vrienden hadden verteld dat meneer de eikel samenwoont. Ik heb hem hier uiteraard even mee geconfronteerd, heel relaxed gezegd dat ik een nieuwe roddel had gehoord. Eerst draaide hij er natuurlijk klassiek omheen en daarna was Het allemaal gecompliceerd en ik hoefde me geen zorgen te maken. Ik heb hem verteld dat ik hier niet into ben, en dat ik bovendien te doen had met zijn vriendin.
Maar nu vraag ik het me af he, hoe zit dat nou met vreemdgaan? Is het iets wat je niet kunt tegenhouden als je het eenmaal in je aard hebt? Deze beste man doet het waarschijnlijk bij zijn volgende vriendin uiteindelijk gewoon weer. Hij zei "Welcome to the real world" "Nou nee dank je" zei ik toen. Los van dat ik deze dude gewoon morgen vergeten moet zijn heb ik het idee dat er gewoon twee typen mensen zijn, vreemdgaanders en niet-vreemdgaanders.
Ik ben benieuwd hoe de damesmeute van bokt hier over denkt }:)

Carmen

Re: vreemdgaan; de aard van het beestje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 15:46

Ik denk dat niemand vreemd zou gaan als die echt van zijn/haar partner houdt, en echt verliefd is. Ik ben hier overtuigd van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 15:47

Je hebt imo verschillende manieren van vreemdgaan. Ik ben 1 keer vreemdgegaan met een jongen waar ik wat mee had voordat ik die vriend kreeg. Ik had het nog niet afgesloten en daarom ben ik nog 1 keer met hem samen geweest. Ik zou het verder niet in mn hoofd halen om ooit nog eens vreemd te gaan.

Er zijn ook mensen die dit vaker doen, ze kunnen niet zonder en weten het zelfs voor zichzelf goed te praten. Zoals deze jongen bijvoorbeeld doet. Hij zal het vaker doen, dat op zeker.

Dus ik zie 2 gevallen, iets wat een keer gebeurd en herhaling.

@ Carmen. Dat dacht ik dus ook, maar volgens Dr. Phil :') schijnt dat niet zo te zijn. Het zijn vaak mensen die met zichzelf in de knoop zitten, het ligt bijna nooit aan de partner of hun gevoelens daarvoor.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 15:48

ja ik denk zeker dat het te maken heeft met de aard van het beestje, ik spreek uit ervaring, maar ik denk ook dat als je dat kan, dat je dan niet oprecht van degene houdt die je op dat moment bedriegt.

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 15:48

Carmen schreef:
Ik denk dat niemand vreemd zou gaan als die echt van zijn/haar partner houdt, en echt verliefd is. Ik ben hier overtuigd van.

Dat dus

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 15:50

Inderdaad, of ze zijn echt heel trouw of gaan keihard vreemd.
Mijn ex heeft het met mijn beste vriendin gedaan (is nu ook geen beste vriendin meer)... :\

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 15:53

Als je van je partner houd, en ook de klik hebt op se.ksueel gebied, dan heb je geen reden om vreemd te gaan. Omdat je simpelweg geen behoefte hebt aan een ander.

Een kennis van mij kreeg laatst op zijn verjaardag te horen dat zijn vriendin was vreemdgegaan.. (ze zijn beide 30+, hebben 1.5 jaar een relatie), en zij wilt verder gaan met de relatie. Daar kan ik met mn verstand niet bij.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 15:54

Ik moet eerlijk bekennen dat ik bij vorige 'vriendjes' wel eens vreemd ben gegaan. Ik kon de verleiding dan echt niet meer weerstaan. De spanning die je aan het begin van een relatie hebt, gaat er toch op een gegeven moment vanaf, en dat hadden andere jongens dan nog wel, dat het dan nog spannend was.

Inmiddels kan ik mezelf prima in de hand houden, maar het is wel heel belangrijk dat we zelf uhh gevarieerd zijn?! :P

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 15:55

Denk dat het in sommige gevallen '' de omstandigheden'' zullen zijn maar voor het over grote deel toch echt aard van het beestje! Maar goed ik ben dan ook geen Dr. Phil ;) Dus heb geen idee.

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 15:58

Ik denk ook dat er verschillende manieren van vreemdgaan zijn. Je hebt mensen die het eenmalig doen om wat voor reden dan ook, en daar spijt van hebben of er in ieder geval geen gewoonte van willen maken.
En je hebt mensen die het gewoon niet kunnen laten en in iedere relatie vreemdgaan. Bij die categorie is het in mijn ogen inderdaad 'de aard van het beesje'.
Ik denk wat Joolien (of eigenlijk Dr. Phil :D) zegt zeker waar is, dat mensen die vreemdgaan vooral met zichzelf in de knoop zitten, en het dus niet ligt aan hoeveel ze van hun partner houden.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 16:01

Moeilijke vraag dit..

Ik ben zelf wel eens de andere vrouw geweest en mijn ervaring leert dat ze in 99% van de gevallen nooit bij hun partner weg zullen gaan.
Het is denk ik de spanning omdat het niet mag en omdat het iemand anders is dan de degene waar je misschien al jaren mee samen bent.

Op dit moment heb ik een aanbieding lopen van iemand die 15 jaar ouder is, net anderhalf jaar getrouwd.. Ik denk niet dat hij niet van zijn vrouw houdt, maar dat het de spanning is omdat ik nog zo jong ben en het eigenlijk een verboden iets is.

Of ik wat met hem ga doen weet ik nog niet. Ik kan mezelf heel makkelijk afsluiten voor het feit dat hij een vrouw thuis heeft die op hem wacht, en daar ben ik niet trots op, maar soms denk ik er toch wel eens aan dat ik een huwelijk kapot kan maken.

Wat ik wel altijd heel jammer vind is dat de andere vrouw het altijd gedaan heeft als het uitlekt. Tuurlijk, ik hoor niet aan een getrouwde/bezette man te zitten, maar it takes two to tango. ;)

Ik denk dat het bij sommige gewoon in de aard zit en dat het niet eens om liefde gaat maar puur om de spanning en de jacht die erbij komen kijken.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 16:09

Hoe je er aan komt, kom je er vanaf....

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 16:09

Ik denk wel dat er verschillende soorten vreemdgaan bestaan.

Soms zie/hoor je van een man (of vrouw) 40+, vijftien jaar relatie, 3 kleine kinderen, moeite met de sleur en ongelukkig zijn, geen communicatie met partner, al jarenlang verliefd op collega die dan één (of meer) keer vreemdgaat met haar (of hem).

Dat vind ik iets heel anders dan een 18jarige die na drie maanden verkering een ander zoent wanneer ie stomdronken is na het stappen.

Ik denk dat je daarom ook geen uitspraken kan doen die slaan op alle vreemdgaande mensen. Elke situatie is anders (helaas niet minder pijnlijk meestal).

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 16:10

Ik denk dat er idd verschillende manieren zijn van vreemdgaan. Geloof ook wel dat het klopt dat het kan komen doordat iemand met zichzelf in de knoop zit.
Maar ikzelf zou nooit vreemd kunnen gaan.

En ik heb totaal geen begrip voor zo'n jongen die dan zegt; "welcome to the real world".

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 16:12

Margreet schreef:
Hoe je er aan komt, kom je er vanaf....

Daar ben ik het niet mee eens.

De vader van mijn schoonzusje ging ook vreemd en is nu, jaren later, nog steeds met die vrouw en ze zijn super gelukkig samen en compleet geaccepteerd door de familie al heeft dat wel wat tijd gekost.

Ik geloof niet dat als jij op zo'n manier aan iemand komt dat je hem ook op die manier weer zal verliezen. Soms kan je gewoon verliefd worden op een ander en beseffen dat die persoon je gelukkiger maakt dan je huidige partner. Mensen kunnen veranderen als een blad aan een boom.

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 16:28

Ik weet het niet. Ik ben van mening dat ik héél veel in mijn leven geprobeerd wil hebben. Maar vreemdgaan? Nee dat niet. Toch zijn er veel mensen die wel zo denken. Je kan alleen maar van fouten leren. Maar als je geen fouten maakt, kan je ook niet leren.

Toch zou ik na een misstap van mijn vriend of van mezelf heel goed nadenken. Wat voor misstap? Met wie? Hoe lang? Wanneer?

Vaak gaan fouten niet ten koste van anderen. Bij vreemdgaan kwets je iemand anders ten koste van jouw plezier. Als jij mensen kan blijven kwetsen is er iets mis met je. Dan heb je dringend hulp nodig. Maar als je de fout maakt en dan beseft wat je kwijt bent geloof ik ook dat mensen er heel hard van kunnen leren.
Ik zou een nieuwe jongen daar dan ook niet op beoordelen. Als hij 1x is vreemdgegaan en daar hard de gevolgen van heeft moeten dragen ben ik niet overtuigd van het feit 'eens vreemdgaan, altijd vreemdgaan'.

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 17:07

Ik denk dat als iemand één keer is vreemdgegaan in een relatie, er veel gemakkelijker meerdere keren volgen binnen die relatie. Ook denk ik dat iemand die in zijn/haar jongere jaren herhaaldelijk is vreemdgegaan zichzelf kan ontwikkelen tot monogame partner; je normen en waarden staan niet vanaf dag 1 na de geboorte vast. En natuurlijk zijn fouten er om gemaakt te worden, het vormt je.

Ook geloof ik niet in de spreuk: hoe je eraan komt, kom je er ook vanaf. Dat zou betekenen dat je niet in staat bent om te ontwikkelen / veranderen. Of je uberhaupt aan zo iemand wil komen is een tweede. ;)

Ook wel interessant:
Citaat:
NEW YORK - Amerikaanse onderzoekers hebben een gen ontdekt waardoor mensen eerder geneigd zijn om vreemd te gaan. Hetzelfde gen, DRD4, werd eerder al in verband gebracht met alcohol- en gokverslavingen.

Voor het onderzoek bestudeerden de wetenschappers de gegevens en het seksuele gedrag van 181 mensen. Ook werd de deelnemers aan het onderzoek gevraagd een DNA-monster af te staan. Zo konden de onderzoekers er achter komen wie van de deelnemers het DRD4-gen hadden.

De onderzoekers ontdekten dat de deelnemers met een bepaalde variatie in het DRD4-gen twee keer zo vaak one-nightstands hadden gehad. Ook hadden ze vaker affaires achter de rug.

Volgens de wetenschappers heeft het te maken met de lichaamsstof dopamine. Deze stof zorgt ervoor dat mensen zich goed voelen. De stof wordt door het lichaam onder andere aangemaakt tijdens het hebben van seks of het gebruiken van drugs.

Dopamine
Het DRD4-gen is betrokken bij het vrijkomen van dopamine. Een afwijking in het gen zou ervoor kunnen zorgen dat mensen mensen eerder geneigd zijn risico's te nemen.

Volgens de onderzoekers praat de studie vreemdgaan niet goed. De studie zou alleen suggereren dat een groot deel van de mensen met het gen dit gedrag vertoont.

Bron: http://www.nu.nl/gezondheid/2393840/vre ... genen.html

MJ__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 17:36

Ik denk dat mensen die sneller vreemdgaan mensen zijn die niet zoveel van hun vriend/in houden,op zoek willen naar iets spannends zonder het veilige achter te laten na een lange relatie,zich geintimideert voelen door hun vriend/in en denken dat ze toch vervangen gaan worden,en jonge mensen omdat die nog zoveel te ontdekken hebben,..

Ben zelf nog nooit vreemd gegaan omdat ik het gewoon niet goed te praten vind,wat dan ook,
maar ik kan er wel inkomen dat mensen het doen,
vaak is het ook al gebeurd voor ze hebben nagedacht denk ik dan.
Ik zou zelf mijn vriendje na vreemdgaan mischien nog een 2de kans geven,hangt er vanaf hoelang en hoe..

Joets

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 18:13

Ik zeg; aard van het beestje.
Sommige mensen zijn verslaafd aan 'n bepaalde spanning.
Bij het eerste beetje aandacht dat ze krijgen is het hek bij wijze van spreke al van de dam en hebben ze zichzelf niet in de hand.

Natuurlijk kan er met een hele hoop zelfkennis en zelfbeheersing tegen dat gevoel gevochten worden, maar als je die kunde niet hebt wordt je volgens mij echt meegesleurd in de spanning..
Daar valt volgens mij bijna niet tegen te vechten...

Wel ben ik er van overtuigd dat iedereen binnen zijn relatie ook die spanning in beperkte mate weer terug kan voelen, maar dan moet er gepraat en gecommuniceerd worden.
Er wordt vaak gezegd sleur dit en saai dat, maar ga bij jezelf dan eens na wat je in de beginperiode van je relatie voor elkaar deed wat je nu allemaal niet meer doet.
Stiekem is dat best veel denk ik!

En als je je gedráágt als 'n pas verliefd stel dan vóel je je ook een pas verliefd stel.
Welkom terug spanning!

Sommige mensen zeggen dat als je relatie echt gezond en goed in elkaar zit dat je dan niet vreemdgaat.
Ik ben het daar niet mee eens.
Zoals ik zei zijn sommige mensen gewoon gek op die spanning.
Een soort verslaving waar men geen genoeg van kan krijgen.
Stukje egoïsme? Ja, maar dat wil niet zeggen dat je niet om die ander geeft!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 18:20

Ik ben verslaafd aan mijn vrijheid. Bij vrijheid hoort ook doen en laten wat je wilt, zonder verantwoording te moeten afleggen.

Ik heb nu al bijna een jaar een vriend, en hij weet hier ook van.
Dit is mijn eerste vriend, omdat ik noggal last van bindingsangst heb. Omdat binden betekend je vrijheid inleveren. Wij hebben dan ook de regel ''alles mag, zolang je het maar wel eerlijk verteld''. Ik ben dan ook al wel een paar keer eerlijk naar mijn vriend toe geweest. Zodra hij mij gaat verbieden om met andere mannen af te spreken dan is het einde verhaal. Dan gaat hij maar lekker een andere meid zoeken die dat wel kan. Ik heb gewoon die vrijheid nodig.

Al moet ik wel zeggen dat ik de laatste tijd al een tijd lang trouw aan hem ben gebleven. Gewoon geen verleiding gehad, en anders vermeden. Want ik weet zeker dat als ik weer in de situatie kom, dan zal ik toegeven. Ik hou nou eenmaal van mijn vrijheid, en ik flirt er op los met iedereen!

Bij mij zit het inderdaad in het aard van het beesie, want ik zou ook echt niet mn vriend kwijt willen. Maar als ik moet kiezen, kies ik toch voor mezelf hoe zwaar het ook zou zijn.
Hij is daarin tegen dus wel echt een trouwe hond. Zit in zijn aard..

DonRoubos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 18:22

Joets schreef:
Ik zeg; aard van het beestje.
Sommige mensen zijn verslaafd aan 'n bepaalde spanning.
Bij het eerste beetje aandacht dat ze krijgen is het hek bij wijze van spreke al van de dam en hebben ze zichzelf niet in de hand.

Natuurlijk kan er met een hele hoop zelfkennis en zelfbeheersing tegen dat gevoel gevochten worden, maar als je die kunde niet hebt wordt je volgens mij echt meegesleurd in de spanning..
Daar valt volgens mij bijna niet tegen te vechten...

Wel ben ik er van overtuigd dat iedereen binnen zijn relatie ook die spanning in beperkte mate weer terug kan voelen, maar dan moet er gepraat en gecommuniceerd worden.
Er wordt vaak gezegd sleur dit en saai dat, maar ga bij jezelf dan eens na wat je in de beginperiode van je relatie voor elkaar deed wat je nu allemaal niet meer doet.
Stiekem is dat best veel denk ik!

En als je je gedráágt als 'n pas verliefd stel dan vóel je je ook een pas verliefd stel.
Welkom terug spanning!

Sommige mensen zeggen dat als je relatie echt gezond en goed in elkaar zit dat je dan niet vreemdgaat.
Ik ben het daar niet mee eens.
Zoals ik zei zijn sommige mensen gewoon gek op die spanning.
Een soort verslaving waar men geen genoeg van kan krijgen.
Stukje egoïsme? Ja, maar dat wil niet zeggen dat je niet om die ander geeft!!

De mannenmeute spreekt ook :') Hierin kan ik heel erg veel mensen plaatsen, waaronder ik. Sommige mensen zijn nou eenmaal verslaafd aan aandacht. Dat kan aan heel erg veel dingen liggen. Mijn punt is hierbij ook dat ik vroeger heel erg zwaar overgewicht had en nu een gezond leven tegemoet ben, met een normale lichaam en geest. Maar, doordat ik dit lichaam heb begon ik steeds meer aandacht te krijgen en je gaat ervan genieten. Ondanks je een vriendin hebt of wat dan ook, je blijft van die aandacht genieten. Alleen is het bij jouw de keuze wat je ermee doet : Ga je vreemd of ga je alleen om met het andere geslacht.

Ik heb dus voor het alleen omgaan met het andere geslacht gekozen, omdat ik mijn aandachts-kick wel in bedwang kan houden en daarmee niet mijn vriendin in een nare situatie wil zetten. Nu ben ik natuurlijk ook blij dat ze niet stikjaloers is of wat dan ook, want dan had het niet lang bestaan denk ik :).

Dus trek je er niet teveel van aan. Mensen die vreemd gaan en daar een kick voor hebben ligt misschien gewoon geheel aan hun verleden, waar ze bijna nooit aandacht hebben gekregen en nu plotseling wel.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 18:25

Carmen schreef:

Tja, en toch ken ik personen die stapelgek zijn op partner en alsnog vreemdgaan.

...of ze zijn er idd niet zo gek op als ze doen overkomen, zou dat 't zijn......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 18:27

Shanna schreef:
Ik ben verslaafd aan mijn vrijheid. Bij vrijheid hoort ook doen en laten wat je wilt, zonder verantwoording te moeten afleggen.

Dit is mijn eerste vriend, omdat ik noggal last van bindingsangst heb. Omdat binden betekend je vrijheid inleveren. Wij hebben dan ook de regel ''alles mag, zolang je het maar wel eerlijk verteld''. Ik ben dan ook al wel een paar keer eerlijk naar mijn vriend toe geweest. Zodra hij mij gaat verbieden om met andere mannen af te spreken dan is het einde verhaal. Dan gaat hij maar lekker een andere meid zoeken die dat wel kan. Ik heb gewoon die vrijheid nodig.

Al moet ik wel zeggen dat ik de laatste tijd al een tijd lang trouw aan hem ben gebleven. Gewoon geen verleiding gehad, en anders vermeden. Want ik weet zeker dat als ik weer in de situatie kom, dan zal ik toegeven. Ik hou nou eenmaal van mijn vrijheid, en ik flirt er op los met iedereen!

Bij mij zit het inderdaad in het aard van het beesie, want ik zou ook echt niet mn vriend kwijt willen. Maar als ik moet kiezen, kies ik toch voor mezelf hoe zwaar het ook zou zijn.

Wauw dat vind ik een bijzondere verstandhouding, maar eentje die niet gelijkwaardig is. Mag hij van jou ook dingen doen? Of doet hij dat gewoon niet? Ik zou het anders een ongezonde verhouding vinden en het nogal egoistisch van jou vinden. Sorry voor mn eerlijkheid :o

MJ__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 18:31

Vraag ik me ook af,
maar moet zelf ook wel toegeven,
ik hou gewoon van praten met mensen, en dan voor het grootste deel met jongens omdat ik er gewoon beter mee overweg kan dan met meisjes,
Niet dat ik zou vreemdgaan,maar ik zou wel iemand nodig hebben die daar mee om kan gaan,
en ik moet ook toegeven dat ik vaak zelf heel jaloers ben als degene waar ik verliefd op ben met een ander meisje loopt te lachen,maarja,
als ik er niets mee bedoel,hij dan wss ook niet denk ik maar,

Vind het altijd heel moeilijk om over zoiets te oordelen,
ik ken mezelf,en weet dat het bij mij bij praten gaat blijven,
maar bij de andere heb ik toch altijd een wantrouwig gevoel om eerlijk te zijn .. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 18:35

Joolien schreef:
Shanna schreef:

Wauw dat vind ik een bijzondere verstandhouding, maar eentje die niet gelijkwaardig is. Mag hij van jou ook dingen doen? Of doet hij dat gewoon niet? Ik zou het anders een ongezonde verhouding vinden en het nogal egoistisch van jou vinden. Sorry voor mn eerlijkheid :o

Hij mag van mij ook doen en laten wat hij wilt. Hij doet het echter niet..
Wel flirten hoor, maar verder dan flirten gaat het niet. Nu is hij ook een wat afwachtender type die niet snel zelf op een meisje afstapt. En de meeste meiden wachten toch echt tot de jongen op hun afstapt! :+
Wat bij mij dus ook gebeurd, dat de jongens op mij afkomen.
Zelfs als een meisje bij mijn vriend op schoot kruipt en hem speels bijt doet hij op flirten na niks terug. Zo is hij gewoon niet, hij zou het zichzelf nooit vergeven.
Hij is dan ook een erg gevoelige jongen, bij mij staan liefde en sex los van elkaar. Sex kan ook zonder liefde, sex is pure lust.
Nu moet ik zeggen dat ik ook eigenlijk alleen maar met mannen omga, ik heb slechts 1 vriendin. Enkele van die mannen heb ik ook wel een verleden mee. Dat weet mn vriend ook, zo was ik nou eenmaal. Wel de lusten, niet de lasten.
Als ik met zo'n jongen ga zwemmen o.i.d. vind hij dan ook minder leuk, maar het ligt er ook aan hoelang het verleden al achter ons ligt, en of ik er tijdens onze relatie ook iets mee heb gedaan of niet.