Paypal, wie heeft er ervaring mee??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

flyfly

Paypal, wie heeft er ervaring mee??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-11 11:24

Zoals de titel al aan geeft, wie heeft er ervaring met betalen via paypal.
Ben er eigenlijk een beetje huiverig voor om een paypalrekening aan te maken. Kan iemand mij vertellen of dat terecht is of dat het gewoon veilig is. En hoeveel moet er dan op de rekening staan wil je het gebruiken. Zitten er nog verder nog addertjes onder het gras??
Ik hoop op wat reacties. Ook negatieve zijn welkom.

Teelee

Re: Paypal, wie heeft er ervaring mee??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 11:30

ik heb zelf geen paypal, maar wil het nog wel graag :j
Mijn moeder heeft het, en het is ideaal, je kunt er elk gewenst bedrag opzetten vanaf je rekening geloof ik, om verschillende dingen mee te betalen. Voor zover ik weet zitten er geen addertjes onder het gras, maar kun je bepaalde dingen op die manier gewoon eenvoudig betalen :j

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 11:32

mijn vriend heeft het ook al een hele poos en vind het ideaal. besteld veel via pay pal uit duitsland, engeland en belgie :) tis heel veilig. Veiliger dan zo maar even geld overmaken naar een onbekende ;)

je kunt er indd een bedrag opzetten, maar het ook gewoon koppen aan je betaal rekening dan fungeert het als een soort van credit card

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-11 11:52

Bedankt voor de positieve ervaringen. Maar is het dan niet zo dat als je de rekening koppelt aan je bankrekening dat ze via een omweg je bankrekening kunnen plunderen. Ze zijn tegenwoordig zo gehaaid met de pc. Ik doe alleen maar internetbankieren en heb van deze nieuwigheden helemaal geen kaas gegeten. Vandaar dat ik een beetje wantrouwig ben. Als ik het ga doen zal ik nooit veel op de rekening gaan zetten.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 12:09

flyfly schreef:
Bedankt voor de positieve ervaringen. Maar is het dan niet zo dat als je de rekening koppelt aan je bankrekening dat ze via een omweg je bankrekening kunnen plunderen. Ze zijn tegenwoordig zo gehaaid met de pc. Ik doe alleen maar internetbankieren en heb van deze nieuwigheden helemaal geen kaas gegeten. Vandaar dat ik een beetje wantrouwig ben. Als ik het ga doen zal ik nooit veel op de rekening gaan zetten.

Ik heb zelf een paypal account en plunderen van een bankrekening?? Nee hor nog nooit gebeurd, en dat doen ze ook heus niet want ze zijn zo bekend dat je ze zo kan aanklagen mocht het gebeuren ;)
Je koppelt gewoon je rekening aan je paypal en je betaald, simple as that. Zo veilig als het maar zijn kan :)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 12:16

Ik gebruik ook paypal, en je moet even opletten dat wanneer mensen via een bankrekening naar jouw bankrekening geld overmaken je als ontvanger een bepaald percentage aan Paypal afdraagt :)

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 12:22

Ik heb ook al jaren paypal, geweldige uitvinding :D Ik koop nog wel eens wat in de USA, en betalen gaat wel zo snel ermee.
Inbreken op je account, moeten ze wel van hele goede huize komen. Had net eind december nog een kleine discussie met Paypal. Die hadden mijn rekening geblokeerd omdat ik een afleveradres gewijzigd had. Als paypal het niet vertrouwd blokkeren ze gelijk alles. An sich wel fijn maar in dit geval even lastig :+
Je kan idd je rekening eraan koppelen, geld vanaf je rekening op je Paypalaccount zetten of zelfs je creditcard eraan koppelen. En nee hoor daar komt niemand zomaar aan. Wel zorgen voor een sterk wachtwoord, en die ook niet aan iedereen geven. Bij voorkeur ook geen wachtwoord wat je voor je email, bokt ed gebruikt. Als ze je wachtwoord hebben zouden ze er in principe aan kunnen komen, maar goed zoals ik al aangaf zodra paypal het niet vertrouwd blokkeren ze de boel.

Oja wel opletten, er zijn 2 uitvoeringen van een paypal rekening. De ene kan je alleen mee betalen en de ander kan je ook betalingen ontvangen. Als je betalingen ontvangt op paypal, moet je daarover wel betalen. En omwisselen naar andere valuta betaal je ook een klein beetje voor.

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-11 12:22

Wederom bedankt. Ik ga zelf niet verkopen, alleen maar kopen.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 12:52

Paypal is wel een doelwit van phishing mailtjes, let daar wel op. Ik krijg heel vaak Paypal mailtjes in mijn inbox, waarbij ik op een link moet klikken en iets met mijn gegevens moet doen. Dit terwijl ik niet eens paypal heb :+

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 13:12

Ik heb zeer slechte ervaringen. Op ons paypal acoount hebben ze ingebroken en leuk afgeboekt. Enige optie die we hadden aangezien ze aardig wat eraf gehaald hadden is door de bank terug boeken en paypal blokkeren. Mar Paypal wilde niet zo meewerken en gaf eerst aan dat wij die gene waren die de boel bedrogen hadden. Toen kregen we een brief van hun advocaat dat we zo spoedig mogelijk het geld moesten terug storten. Toen hebben we aangifte gedaan en kwam de politie erachter dat het iemand was uit Nigeria. Na een maand of 4 was uiteindelijk alles opgelost. Voor mij geen paypal meer.

Bij mij was ook alleen af en toe kopen,. en phising mails krijg ik nu nog ondanks dat het account is geblokkeerd. Ik moet dan even alle gegevens ingeven.

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-11 13:27

Wilawander, dat is een domper. Wel erg bedankt voor je reactie. Nu ga ik weer twijfelen.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 13:32

Wat ik in de info over paypal niet terug kan vinden is of je een limiet in kunt stellen. Ik bedoel zo: stel ik zet paypal in en stort EUR 100 in de paypal portemonnee. Als ik dan erover ga met een betaling, gaat de betaling dan niet door, of haalt paypal gewoon extra geld van mijn bankrekening af. In het tweede geval vind ik paypal niet veilig. Er is een reden dat alle banken met pasjes, pincodes/TANcodes en/of calculators werken voor elektronisch bankieren: ze vinden user id's en wachtwoorden niet veilig genoeg.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 13:34

het is gekoppeld aan je bankrekening dus er is geen limiet vandaar dat ik ook geen paypal meer wil gebruiken, ze doen er alles an om je te helpen maar duurt maanden en ondertussen is wel je bankrekening leeg en in de min. Dus ik vindt het erg onveilig en volgens de politie gebeurt dit erg vaak helaas.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 13:35

@Wilawander, dank je wel voor je antwoord. Voor mij geen Paypal dus.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 14:00

ik heb ook paypal en heb al heel wat dingen ermee gekocht. heb het doorgekoppeld aan mijn bankrekening dus ik hoef eigenlijk helemaal niets bijzonders te doen, enkel betalen en klaar, hoef niet eerst geld op paypal te zetten. weet inmiddels niet meer hoe ik het heb gedaan :+ is alweer 3 jaar geleden :P

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-11 15:35

Je kunt toch ook een x-bedrag op paypal zetten?? Dan kunnen ze er toch nooit meer af halen dan erop staat?? Of zie ik dat nou verkeerd?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 15:38

geen idee, heb ik in elk geval nog niet gedaan :)

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 15:41

Je kunt inderdaad gewoon geld storten op je Paypal, maar ook koppelen. Als je je rekening koppelt aan Paypal hoef je niet eerst geld over te maken naar je paypal rekening.

Ik vind het ideaal!

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 15:55

_Judith schreef:
Je kunt inderdaad gewoon geld storten op je Paypal, maar ook koppelen. Als je je rekening koppelt aan Paypal hoef je niet eerst geld over te maken naar je paypal rekening.

Ik vind het ideaal!

Ja maar dan nog heb je je bankrekening gekoppeld aan je paypal ;) En als je onvoldoende saldo hebt zal paypal het dan van je bankrekening of credit card afhalen.

Heb net even gezocht op de site van paypal, tis me nog niet helemaal duidelijk of je ook echt zonder aanmelding van een bankrekening of credit card een paypal rekening kunt openen (iemand dat ooit getest??) Maar heb wel al een leuke beveiliging gevonden dat ze niet zomaar je bankrekening leeg kunnen halen :D

Citaat:
Als er onvoldoende geld op uw PayPal-rekening staat om de volledige transactie te kunnen voldoen, gebruikt PayPal eerst het saldo, waarna het resterende bedrag wordt voldaan met uw geregistreerde bankrekening. Als u geen bankrekening heeft geregistreerd, zal het resterende bedrag van de betaling voldaan worden met de creditcard die geregistreed is bij uw PayPal-rekening.

Even quote van de site van paypal. Zoals ik het daar gelezen heb moet je dus of een bankrekening of een creditcard registreren. Haal bij de Primera een prepaid credit card (ja die dingen bestaan ook al :D ) meld die aan en zet wat geld op je paypalrekening. Kunnen ze nooit meer dan dat eraf halen.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 16:30

Ik heb ook een PayPal-rekening die gekoppeld is aan mijn bankrekening. Dus als ik iets koop via bijv. Ebay, haalt Paypal het direct van mijn rekening af, heb er verder geen werk van.
Om een Paypal-account aan te maken was ik wel een paar dagen bezig, het duurt wel even voordat ze alle gegevens (bewijs van adres + identificatie) hebben gecontroleerd. :)

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-11 19:35

Ik zal er ook geen geld op laten staan als ik niks ga kopen. Pas als ik wat ga kopen zorg ik dat er genoeg geld op staat zodat het kan worden afgeschreven.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 21:24

flyfly schreef:
Ik zal er ook geen geld op laten staan als ik niks ga kopen. Pas als ik wat ga kopen zorg ik dat er genoeg geld op staat zodat het kan worden afgeschreven.

TS, daarmee kan je niet voorkomen dat kwaadwillenden of paypal zelf geld van je rekening haalt: je moet een bankrekening of credit card nummer opgeven, en daarmee haalt paypal gewoon geld van je rekening, ook als je zelf geen geld op je paypal account hebt staan.
:n Je geeft hoe dan ook Paypal een onbeperkte incasso mogelijkheid op je rekening.
Ik hou het bij iDEAL en rechstreeks overboeken: in het ergste geval is het geld weg en zie ik de betaalde spullen niet aan mijn huis bezorgd worden, maar Paypal kan niet mijn rekening leeg laten trekken.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 21:58

Ik heb ook een paypal account en heb mijn creditcard eraan gekoppeld, betaal ermee via Ebay en nog nooit problemen gehad, ik haal overal en nergens spullen vandaan en alles gaat via Paypal. Als je eenmaal bekend bent bij ze (je bankrekening wordt nl gecheckt) hoef je er zelf niks voor te doen en het voordeel van via Creditcard is dat je dan ook je spullen nog verzekerd hebt voor een x bedrag.

Ik heb 1 keer van de terugboekregeling gebruik gemaakt toen de verkoper waar ik had gekocht door Ebay aangmerkt werd als malafide, kreeg zonder problemen via paypal mn centjes terug, moest toen wel de melding van Ebay doorsturen als bewijs.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 22:06

@Cissy zover ik weet zijn CC betalingen niet verzekerd. Ik zou dat even heel goed nakijken als ik jou was. Staat ergens in de kleine lettertjes. Heb dat ooit eens opgezocht vanwege een mailtje van PP daarover.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 22:08

Niet doen, enorm fraudegevoelig!! Google maar eens!!!