[ENQ] kleine enquete (1 vraag) ivm rookverbod SPOED

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EliseLukas

[ENQ] kleine enquete (1 vraag) ivm rookverbod SPOED

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-11 11:57

Wat vindt u dat er in de toekomst moet gebeuren betreffende het rookverbod in cafés?
O De huidige situatie behouden
O Geen rookverbod
O Algeheel rookverbod
Omdat……………………………………………………………………………………………

De huidige situatie is als volgt: er is een rookverbod in cafes, maar cafes zonder personeel en met een oppervlakte van minder dan 70m2 zijn uitgezonderd.

SPOED omdat het een extra vraag is die ik heb toegevoegd in mijn afstudeeronderzoek waarvan ik de resultaten vandaag moet inleveren!

Superbedankt!
Laatst bijgewerkt door Mireille op 10-01-11 20:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tag

VonDutchJarig

Re: kleine enquete (1 vraag) ivm rookverbod SPOED

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 11:59

O Geen rookverbod
Er mag bijna overal weer gerookt worden, ook met personeel.

MarliesV

EliseLukas schreef:
Wat vindt u dat er in de toekomst moet gebeuren betreffende het rookverbod in cafés?
O Geen rookverbod
O Algeheel rookverbod
Omdat ik het een prima situatie vind dat je in de horeca niet mag roken.
Mensen die allergies zijn hebben nu eindelijk de mogelijkheid om zonder moeite ergens een kop koffie te gaan drinken of uit eten te gaan. Dit weegt voor mij niet op tegen de voordelen van een lekker peukie na het eten bv.

Vind wel dat de controle veel strenger moet zijn. Als je iets invoert moet het ook nageleefd worden.

Ik ben zelf een roker en heb een moeder die zwaar asmatisch is. Bekijk de situatie dus van beide kanten.

De huidige situatie is als volgt: er is een rookverbod in cafes, maar cafes zonder personeel en met een oppervlakte van minder dan 70m2 zijn uitgezonderd.

SPOED omdat het een extra vraag is die ik heb toegevoegd in mijn afstudeeronderzoek waarvan ik de resultaten vandaag moet inleveren!

Superbedankt!

Bismarck

algeheel rookverbod omdat ik tegen roken ben. Als mensen willen roken, doen ze het maar thuis maar ze moeten de gezondheid van andere er niet mee schaden. En niet rokende mensen moeten gewoon uit kunnen gaan zonder nadien te stinken naar rook.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 12:00

EliseLukas schreef:
O Geen rookverbod
O Algeheel rookverbod

Omdat mensen zoals ik Astma hebben en dan de kleine cafes moeten vermijden omdat daar mensen zijn die roken..

Superbedankt!

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 12:00

Algeheel rookverbod
Omdat: ik stinkende jassen haat, prikkende ogen krijg na een avond op café, slechte longen heb.

Succes!

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 12:01

geen rookverbod

ik als niet roker vindt het echt onzin dat er niet gerookt mag worden in een cafe. in restaurants enzo is het prime (fijn zelfs) maar in een discotheek/ cafe mag er van mij gerookt worden!!

MiSz_SaNdY

ik ben voor geen rookverbod

of een grotere ruimte voor de rokers of wel roken en niet roken cafe's

Britt20099

O Geen rookverbod

omdat; roken in cafés moet kunnen. IN restaurants moet het rookverbod wel worden gehandhaafd.

_merel_

geen rookverbod

de horeca is onwijs achteruit gegaan sinds het rookverbod... veel mensen staan buiten... dus minder gezelligheid

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 12:02

Algeheel rookverbod

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 12:03

Geen rookverbod.

In restaurants vind ik het logisch, in cafe´s daarin tegen is het gewoon betutteling..

Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 12:03

Algemeen rookverbod

Schadelijk voor iedereens gezondheid, zeker ook van de mee rokers.

Aparte rokersruimten: Prima!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 12:04

EliseLukas schreef:
O Geen rookverbod
O Algeheel rookverbod
Omdat roken stinkt en de horeca zonder rook veel leuker is.

Superbedankt!

veerledec

Algeheel rookverbod,

Omdat niet rokers niet ongevraagd en ongewild zouden moeten worden blootgesteld aan het roken, met alle nadelige gevolgen van dien, zowel qua gezondheid, welzijn als hygiëne.

Abiola

Geen rookverbod

Lins_Vetra

EliseLukas schreef:
O Algeheel rookverbod

LisaaBloem

algeheel rookverbod

omdat het niet fijn is voor mensen die niet roken om uit te gaan ,als zon beetje elk cafe blauwstaat.
En het is onwijs ongezond, voor iedereen

x_Jeanine_x

algeheel rookverbod :)

Ik heb astma enzo! en vind het helemaal niks!

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 12:05

Geen rookverbod

En dan alleen voor cafe's of discotheek of zo. In een restaurant snap ik het heel goed, maar sinds er niet meer gerookt mag worden in een cafe vind ik het juist verschrikkelijk stinken naar zweet of mensen die knoflook hebben gegeten enz. enz.
Toen er nog gerookt mocht worden, toen rook je dat allemaal niet!
Ps ik ben een niet roker ;)

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 12:05

EliseLukas schreef:
O Geen rookverbod
O Algeheel rookverbodOmdat ik niet bloot gesteld wil worden aan de smerige gewoonte/verslaving van een ander die bovendien zeer schadelijk is voor de (MIJN) gezondheid.

Superbedankt!

sietske83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 12:06

algeheel rookverbod

Je valt er mensen mee lastig die er niet tegen kunnen. En die mensen vragen er ook niet om.

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 12:07

Ik ben VOOR een algeheel rookverbod,niks of niemand uitgezonderd!!!Ik vind mensen die willen roken,moeten dat maar buiten doen,zonder er anderen mee lastig te vallen,ik vind het zo ontzettend asociaal,bleh en behalve dat het meeroken ook nog eens vreselijk ongezond is,zal ik het maar niet hebben over die belachelijke stinkrook die in mijn kleren hangt,en dan praat ik al heeeeeeeeeeeeelemaal niet over mijn lange haren.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 12:07

martina1 schreef:
algeheel rookverbod omdat ik tegen roken ben. Als mensen willen roken, doen ze het maar thuis maar ze moeten de gezondheid van andere er niet mee schaden. En niet rokende mensen moeten gewoon uit kunnen gaan zonder nadien te stinken naar rook.

idd!
Dat het stinkt is niet mijn grootste reden, maar wel dat het aantoonbaar schadelijk is om mee te roken.
Normaal ben ik niet voor betuttelen van de maatschappij, maar in dit geval is het geen eigen keuze voor de roker maar betrekt hij zijn omgeving erin mee.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 12:09

tyleysmiley schreef:
Ik ben VOOR een algeheel rookverbod,niks of niemand uitgezonderd!!!Ik vind mensen die willen roken,moeten dat maar buiten doen,zonder er anderen mee lastig te vallen,ik vind het zo ontzettend asociaal,bleh en behalve dat het meeroken ook nog eens vreselijk ongezond is,zal ik het maar niet hebben over die belachelijke stinkrook die in mijn kleren hangt,en dan praat ik al heeeeeeeeeeeeelemaal niet over mijn lange haren.

Buiten heb ik er ook last van. Zeker op terrasjes, maar ook als mensen voor een ingang staan waar je dus langs moet als je daar binnen moet zijn.