Heerlijk nieuwe dienstregeling qbuzz, not

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Heerlijk nieuwe dienstregeling qbuzz, not

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-11 17:16

Vanaf 2 januari rijdt Qbuzz in Groningen volgens een nieuwe dienstregeling. Uiteraard verslechterd het altijd.

Een prachtig stukje van de website van qbuzz:
Citaat:
Onze bussen sluiten aan op de trein
- Qbuzz gelooft niet in afzonderlijke ritten, maar in complete reizen. Dit betekent dat wij uw reis bij ons als onderdeel zien van een totale reis. Hier hoort ook een goede aansluiting op de trein bij.

Maar sinds 2 januari kan ik 30 minuten gaan wachten in Groningen omdat de bus totaal niet meer aansluit op de sneltrein uit Leeuwarden.
Ik heb al geprobeerd om netjes een webklachtenformulier in te vullen. Maar dat lukt niet, behoorlijk programmeerfoutje. Zie hieronder. Tja, zo krijgen ze natuurlijk geen klachten binnen.
Citaat:
System.Web.Services.Protocols.SoapException: (AntaObject) The foreignkey does not exist in the database. FieldId=Medium, ForeignkeyId=U7D382AA146272962D2469496F7225F87 at System.Web.Services.Protocols.SoapHttpClientProtocol.ReadResponse(SoapClientMessage message, WebResponse response, Stream responseStream, Boolean asyncCall) at System.Web.Services.Protocols.SoapHttpClientProtocol.Invoke(String methodName, Object[] parameters) at ICTVision.Websites.QBuzz.Website.AfasOnline.ProfitWeb.UpdateConnector.Execute(String environmentId, String userId, String password, String logonAs, String connectorType, Int32 connectorVersion, String dataXml) at ICTVision.Websites.QBuzz.Website.ContentControls.Forms.ContactFormGD.SubmitHandler(Object Sender, EventArgs E)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 17:20

Ja het is echt om te janken, die nieuwe dienstregeling. Lijn 11 (richting CS) was altijd al stampvol en ging 6 keer per uur. Nu nog maar 4 keer, met als gevolg dat de bus regelmatig doorrijdt omdat hij te vol is (ik stap op bij de halte Brouwerstraat dus ver na het Zernike). Echt zo vervelend, want dan sta je niet 10 minuten bij de halte maar soms wel 25.

Naar Groningen kon ik tot voorheen 3 tot 6 keer per uur met de bus, nu hooguit 3 keer per uur. Rijden 2 verschillende bussen (304 en 89) die ik zou kunnen nemen, maar lijn 89 vertrekt nu om dezelfde tijd als de 304 dus dat is alsnog 1 keer per halfuur.

germie

Re: Heerlijk nieuwe dienstregeling qbuzz, not

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-11 17:21

Ik heb wel een mailadres gevonden waar ik nu m'n klacht deponeer: info@qbuzz.nl

Kijken of ik reactie krijg.

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 18:53

MW -> LZP

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 18:57

Plien91 schreef:
Ja het is echt om te janken, die nieuwe dienstregeling. Lijn 11 (richting CS) was altijd al stampvol en ging 6 keer per uur. Nu nog maar 4 keer, met als gevolg dat de bus regelmatig doorrijdt omdat hij te vol is

Ahh, dat is dus de reden..

Qbuzz is er ook goed in om niet volgens de dienstregeling te rijden, vooral 's ochtends. Ik moet vanaf zernike vaak lijn 11 naar Zuidhorn hebben. Officieel hoorde hij altijd om 24 minuten over het uur te komen (weet niet of het veranderd is). Maar soms sta ik daar om kwart over en dan is ie gewoon al geweest! :(

faxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 19:31

Voor mij zijn de nieuwe tijden ook onhanidg! Als ik naar Assen wil om de trein naar groningen te halen moet ik minimaal een kwartier wachten op het station omdat het totaal niet aansluit. (of zo lang wachten, of net op 1 a 2 minuten de trein missen) Op de terug weg sluit het allemaal maar net aan. En idd in groningen is het ook niks beter geworden! 's morgens lang aan het wachten voordat ik eindelijk op zernike ben, en de terug weg is het weer overvol!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-11 19:33

Als iedereen dit nu ook aan Qbuzz laat weten, dan helpt het misschien nog iets.

faxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 19:34

Ik heb wel eens eerder een klacht ingediend bij qbuzz maar nooit reactie terug van gehad :n

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 19:35

Plien91 schreef:
Ja het is echt om te janken, die nieuwe dienstregeling. Lijn 11 (richting CS) was altijd al stampvol en ging 6 keer per uur. Nu nog maar 4 keer, met als gevolg dat de bus regelmatig doorrijdt omdat hij te vol is (ik stap op bij de halte Brouwerstraat dus ver na het Zernike).

Vandaar dat ik gister na mijn tentamen een half uur heb moeten wachten voordat er een bus was die me mee wilde nemen :Y)

CTJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 19:36

Daar heb ik ook last van. Zo kan ik niet eens meer op tijd op stage zijn. Ze hebben de eerste bus laten vervallen. Moet nu een halfuur laten beginnen en dus ook een half uur langer door, bah.
En inderdaad, de aansluiting van trein naar bus is ook niet denderend. Scheelt soms maar 2 min. Dat voelt banketstaaf.

CTJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 19:37

germie schreef:
Als iedereen dit nu ook aan Qbuzz laat weten, dan helpt het misschien nog iets.

Alleen klagen kan soms al helpen.

We moeten toch gewoon een jaar wachten op een nieuwe dienstregeling.

_meissie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 20:17

Misschien kunnen jullie allemaal een klacht indienen bij OV Bureau Groningen Drenthe:
http://www.ovbgd.nl/ , zij zijn opdrachtgever van QBuzz.....

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-11 11:49

op de site van het ov-bureau staat weer dat je bij qbuzz moet zijn. Pas als je een klacht over de klacht hebt kun je daar terecht.
Ik heb mijn klacht gemaild, ben benieuwd wanneer en of er antwoord komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 12:12

blij dat het in friesland nog te doen is. rijdt alleen naar drachten 3 dagen per week met Q buzz. halen die eikels de 8:23 eruit en nu zit de bus stampvol om 8 :37 die overgings standaard 5 minuten later aan komt kakken.

blij dat we verder connexxion hebben die doet het momenteel stukken beter

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 13:18

Rijdt lijn 11 nog maar vier keer??? :oo
Dat is echt belachelijk, toen ze nog 6 keer per uur reden zag ik al regelmatig 'Extra Bus' op lijn 11 en 15.

Ik hoef gelukkig maar weinig met de bus, werk is op fietsafstand en hoef nog maar weinig op de universiteit te wezen. Maar dit gaat echt nergens over :n Stond laatst bij Paddenpoel te wachten op de bus naar zuid (lijn 5). Die kwam ook rustig een kwartier te laat aantuffen.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 14:29

Bij ons is er gewoon 1 (eigenlijk 2) lijn helemaal afgeschaft.. Heerlijk!

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 17:17

ja waardeloos die nieuwe dienstregeling!
ik moet altijd met bussen van qbuzz in friesland en er ging vanaf hier (bergum) altijd om 24 over het heel een bus naar leeuwarden.. prachtig mooi want dan was ik altijd mooi op het hele uur op mn werk.. hebben ze daar 28 over van gemaakt die ook nog es te laat komt :( waardeloos!