Kinderopvangtoeslag, hoe moet ik het zien?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ferry80

Kinderopvangtoeslag, hoe moet ik het zien?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-10 17:14

Hallo bokkers,

Mijn vriend en ik vragen ons wel eens af als er kinderen gaan komen.. hoe gaan we dat dan doen?
Mijn vriend werkt fulltime en brengt 1600 Euro netto in de maand binnen en ik werk 80% en breng 1400 Euro in de maand binnen.
Samen dus z'on 3000 euro netto. We hebben een behoorlijke hypotheek, netto 700 Euro. En natuurlijk onze vaste lasten etc.

Wij horen wel eens verhalen... over kinderopvang hoe duur dat dan is etc. Maar wat krijg je nou gemiddeld terug van de belastingdienst?
Of hangt dat totaal af van je inkomen? Mijn vriend zal dan fulltime blijven werken en ik 3 dagen in de week. Alle vaste lasten zullen tenslotte betaald moeten gaan worden! Maar soms vragen we ons wel eens af... misschien kan ik beter 2 dagen gaan werken en zijn we dan voordeliger uit, dan wanneer ik 3 dagen ga werken en ons kind 1 dag vaker in de week naar de opvang moeten brengen.

Stel ik ga uit van 1,5 dag per week naar oma ( dat wil ze dolgraag ) en 1 dag in de week naar gastouderopvang ( lijkt mij het meest ideaal voor een kind, in huiselijke sfeer ). Wat ben je dan in vredesnaam kwijt als je 4 dagen in de maand gebruik maakt van gastouderopvang en wat krijg je dan van de belastingdienst gemiddeld terug?

Wellicht wil iemand zijn/haar ervaringen delen, zodat we ongeveer weten hoe we het voor ons moeten zien!

Groetjes!

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 17:21

Hoeveel je terug aan kinderopvang van de belastingdienst krijgt hangt af van jullie gezamenlijk inkomen.
Als je op deze site kijkt kun je uitrekenen hoeveel jullie ongeveer terug zouden krijgen: http://www.toeslagen.nl/

Wij hebben ongeveer eenzelfde gezamenlijk inkomen als jullie (waarbij mijn man fulltime werkt en ik nu nog (i.v.m. ouderschapsverlof) 60%) en we krijgen ca. 70% van de kosten voor kinderopvang terug.

Mireille

Re: Kinderopvangtoeslag, hoe moet ik het zien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 20:34

[NM] > [LZP]

Mama_Rianne

Re: Kinderopvangtoeslag, hoe moet ik het zien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 11:58

Ik betaal voor 2 halve dagen in de week 326 euro in de maand.(50 uur)
En ik krijg 298 euro terug van de belasting.