Nadenken voor je een huisdier neemt

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cleo
Berichten: 436
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 21:57

Dieren worden in NL idd niet afgemaakt in asiels.

Maar in het fictieve verhaal waarin de hond zijn verschrikkelijke baas te grazen neemt kan het wél gebeuren. Er wordt niets voor niets gesproken over een gerechtelijk bevel. Wat denk je wat er met een hond gebeurd die b.v. een kind bijna heeft doodgebeten? Dat een asiel hier geheel buiten staat lijkt mij duidelijk.

Huilen , die kittens Boos!

happyhorses

Berichten: 59
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: koog a/d zaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-03 23:00

ja vreselijk he? ennuh botervlieg: ooit een paard zien kwispelen?
en chompie, jou verhalen kende ik nog niet, erg zielig

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 23:01

wéér de tranen in mijn ogen... oh god toch... arme dieren.
hier in belgië gebeurt het wel, maar het kan ook niet anders. soms is dood écht beter dan leven. maar het is moeilijk, er is NIETS meer...

deze hele wereld loopt naar de ****

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 23:14

ellenlouise schreef:
Geen nestjes fokken, ook al raak je ze altijd wel weer kwijt. Voor elk dier dat je op de wereld (laat) zetten heeft een thuisloos dier weer minder kans op een baasje.....

Ik zeg altijd maar, eerst alle asiels leeg en dan is het vroeg genoeg!

Dit geldt trouwens ook voor konijnen, cavia's enz. Ook daar zitten er ontzettend veel van in de opvang en asiels.


Hulde! Een zeldzaam iemand met doordachte opvattingen.
Ik trek die ook door naar bijv. paarden/pony's en kinderen...
.

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 23:19

eerst alle asiels leeg? give it a try. ik denk ook zo, maareh... blijf dromen... Lachen

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 23:26

Aaaah wat een rotverhalen zeg ik zit hier echt met tranen in mijn ogen. Huilen Gelukkig zijn er ook mensen die wel nadenken voordat ze ergens aan beginnen. Ik bijvoorbeeld. Mijn kat komt uit asiel en die heb ik ondertussen 11 jaar. En mijn hond heb ik bij iemand thuis weggehaald waar hij meer slaag dan eten kreeg. Hem heb ik alweer 6 jaar. Ik zorg voor mijn beesten totdat het niet meer hoeft. Als ik ooit een andere kat of hond wil dan haal ik er weer een uit het asioel. Dat zouden nu meer mensen moeten doen Haha! . Ze zijn maar zo kort klein.

lies

Berichten: 9636
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 00:04

Botervlieg"]
[quote="ellenlouise schreef:
Geen nestjes fokken, ook al raak je ze altijd wel weer kwijt. Voor elk dier dat je op de wereld (laat) zetten heeft een thuisloos dier weer minder kans op een baasje.....

Ik zeg altijd maar, eerst alle asiels leeg en dan is het vroeg genoeg!

Dit geldt trouwens ook voor konijnen, cavia's enz. Ook daar zitten er ontzettend veel van in de opvang en asiels.


Hulde! Een zeldzaam iemand met doordachte opvattingen.
Ik trek die ook door naar bijv. paarden/pony's en kinderen...
.
[/quote]

Verward

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 08:36

Eerst de tehuizen leeg?
En een behoorlijk bestaan voor de kinderen in de rest van de wereld?
Even de actualiteit volgen en je weet het weer!
.

lies

Berichten: 9636
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 11:01

Dat de tehuizen vol zitten heb ik op zich wel meegekregen, ik kijk zo nu en dan wel eens het nieuws en lees een krant. Ik vroeg me dus wel af of jij het werkelijk zo bedoelde... dat mensen geen 'eigen' kinderen meer mogen nemen tot alle tehuizen leeg raken. Dat bedoel je dus. Vreemde stelling...

Toverbal

Berichten: 1955
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 12:31

Citaat:
Er was een gerechtelijk bevel


Ik vind dat zo erg, dat honden worden afgemaakt, omdat ze iemand hebben gebeten.
Terwijl de fout niet bij de hond zit, maar bij de baas die hem heeft opgevoed.

Zelfde wanneer een hond een baby aanvalt.
Meestal gaat het verhaal zo: Voordat de baby er was, stond de hond op de eerste plek, maar toen kwam de baby en nam de plaats van de hond in, want de baby krijgt alle aandacht en de hond wordt volkomen buiten gesloten, dus de hond ziet de baby als een indringer en valt aan. Ja en dan is het een valse hond en moet hij afgemaakt worden.
Als ze hem nou gewoon van begin af aan erbij hadden gelaten bij de baby en hem net zo veel aandacht hadden gegeven als hij gewend was, was er niks gebeurdt.

Zo hebben mijn vader en moeder het ook gedaan bij onze herder, toen mij zus geboren was, meteen bij mijn zus gelaten.
Nou maar je moest niet denken dat je als vreemde zomaar bij de baby kon, want onze herder beschermde haar goed en bij mij hebben ze het zelfde gedaan.

Tuurlijk zijn er wel honden die echt een kronkel in hun kop hebben, maar meestal ligt de fout gewoon bij de baas en niet bij de hond.

groetjes kim

Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 13:30

De titel zegt genoeg:

Lady_Promiss

Berichten: 712
Geregistreerd: 01-08-03
Woonplaats: Havelterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 19:33

vreselijk !

ik heb een jaar in het asiel gewerkt samen met EEN vriend.
het is gewoon vreselijk als je ziet hoe die diertjes er aan toe zijn !
kittens gewoon door de brievenbus drukken van het asiel * WURG !!! * Boos! !! gewoon te gek voor woorden !! als ik ze tegen kom sta ik niet voor de gevolgen in !!!!

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 11:38

Ik snap ook niet dat mensen aan een beest beginnen als ze er niets vanaf weten.

Wij hadden eergister op stal nog zo'n akkefietje. Naast onze stal zit een dierenasiel (dat 's avonds dicht is). Wij stonden 's avonds met een groepje op de poetsplaats en vanaf de poetsplaats kan je de weg zien.

Op de weg liep een man met een kattenmand te dralen, op een gegeven moment bukte hij. De moeder van een stalgenoot van me riep nog "hij gaat een kat dumpen!". Wij antwoordden allemaal nog (te goed van vertrouwen) dat iemand dat nooit zou doen en dat je niet meteen het slechtse van de mensen moest denken. Nou wel dus.

Wij renden dus naar de weg toe. Gelukkig kwam er net een hele grote man op de fiets aan, die dus ook zag dat de kat gedumpt werd en hij zorgde ervoor dat de man niet wegkon (dit was wel weer even grappig, de man op de fiets had een roze/rood shirt aan, hij werd zó boos, dat zijn gezicht dezelfde kleur kreeg als het shirt Haha!).

Vervolgens kwamen mijn stalgenoten dus ook bij de man en die gaven hem ook de wind van voren. Toen zei hij eerst dat hij een dierenvriend was (yeah right) en dat hij per ongeluk (!) de kat uit zijn mandje had gelaten (jahoor, je doet per ongeluk het deurtje open, laat per ongeluk de kat ontsnappen). Vervolgens was de kat zogenaamd van een vriend.

Wij hebben toen ook nog de politie gebeld, maar die wilden niks doen. Echt schandalig.

De kat in kwestie was ondertussen de weg overgestoken en het bos(je) tegenover onze stal ingevlucht. Een aantal mensen hebben nog geprobeerd of ze de kat konden vinden, maar het arme diertje was helemaal in paniek en vluchtte elke keer.

Ik ben niet meer meegegaan met zoeken, want Safir (mijn nieuwe pony)werd door zijn vorige baasje gebracht toen wij tegen die man tekeer gingen (Safir's vorige baasje zal ook wel gedacht hebben, wat is dit nu?)

Uiteindelijk hebben we die man dus maar laten gaan (als je hem zelf onder handen gaat nemen staat de politie ws wel binnen een paar minuten erbij, maar dan nemen ze niet die vuilak mee).

Gisteren zagen stalgenootjes van mij de kat weer in het bosje en konden ze hem wel pakken. We hebben toen de dierenambulance gebeld en die hebben hem naar het asiel gebracht (50 meter verderop dus).

Een tijdje terug was er ook al een idioot die bij onze stal vlakbij konijntjes uit een rijdende auto dumpten. Mensen die erachter reden zagen dat. Het asiel was dicht, dus toen hebben ze bij de beheerdster van onze stal aangebeld. Die heeft de konijntjes toen even aangenomen en de dierenambulance gebeld. Ik geloof dat er nog 1 of 2 konijntjes leefden, de rest was dood (die hebben ze ook op de weg laten liggen).

Vreselijk gewoon dat mensen dit met dieren doen.