Geld inzamelen voor stichting Equi Futurum

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ChefsSpecial

Geld inzamelen voor stichting Equi Futurum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-10 09:15

Wij willen voor onze stichting (Equi Futurum) geld inzamelen. Stichting Equi Futurum is een non-profit instelling met als doel het verbeteren van het welzijn van paarden.

Via deze weg wil ik inventariseren/ uitzoeken wat de beste manier is om geld in te zamelen... Wat werkt het best en op welke manier kunnen wij onze stichting een toekomst geven?

Weet je iets, laat het alsjeblieft weten! Onze paarden zijn er enorm mee gebaat!

Alvast bedankt!

Aan de mods: mocht dit niet goed staan, willen jullie het topic dan verplaatsen naar de juiste categorie?

Iris82

Re: Geld inzamelen voor stichting Equi Futurum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 09:17

Ik zou om te beginnen wat meer willen weten over het doel van jullie stichting. Het verbeteren van welzijn is een vaag begrip. Hoe wil je dat concreet aanpakken? Ga je paarden opkopen om ze een betere toekomst te geven? Of ga je mensen ondersteunen of advies geven?

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-10 09:22

Hoi Iris,

Het is nogal een verhaal om dat hier te typen. Ik wil best meer info geven, maar wellicht is het handig om te kijken op www.equifuturum.org
In mijn profiel staat ook het een en ander uitgelegd over de stichting en de paardjes daarin.

Momenteel zijn wij al bezig om andere goede doelen aan te schrijven om te zien of wij iets voor elkaar willen organiseren. Zo is de man van de voorzitser lid geworden van de vrijwillige dierenambulance.

De stichting is opgericht zowel om paarden een betere toekomst te geven (echter niet dmv opkopen maar donatie, op dit moment laten de financiën het niet toe om daadwerkelijk paarden aan te kopen, maar dat is wel een doel voor de toekomst) en daarnaast hebben wij ook als doel om mensen te informeren, ondersteunen en advies te geven op het gebied van gedrag en gezondheid. Alles om te voorkomen dat, wat wij in de stichting doen, uiteindelijk door de mensen zelf gedaan kan worden.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 10:52

Het lijkt me handiger bij een instantie als de VFI (vereniging fondsenwervende instellingen) of het CBF (centraal bureau fondsenwerving) te informeren wat er aan het oprichten van een stichting en het werven van fondsen (en bv het verkrijgen van het CBF-keurmerk voor goede doelen) vastzit, dan hier op bokt. Bij het VFI zitten mensen die er verstand van hebben, wiens werk het is.
Als je tenminste echt serieus een 'echte' stichting wilt worden...

http://www.vfi.nl
http://www.cbf.nl

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-10 10:59

Het IS al een echte stichting Ibbel, de stichting bestaat al enige jaren. Met de inschrijving bij één van je genoemde instanties zijn we bezig, het is momenteel kijken of onze financiën dit toelaten, aangezien dit toch vrij kostbaar is, zal daar eerst ruimte voor moeten worden gemaakt.
Het gaat mij op dit moment om inzamelen. Op welke manier kunnen wij zorgen dat er meer geld binnenkomt, zodat wij (naast het opvangen van paarden en het informeren van mensen) ook deze inschrijving kunnen bekostigen?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 11:41

Laat ik het dan anders formuleren: als je professioneel aan de slag wilt, steek dan je licht op bij échte fondsenwervers, en niet op bokt. Hoe je leert fondsenwerven ga je niet hier leren.

Het beste wat je kunt doen in een professionele fondsenwerver in dienst nemen. Heb je daar geen geld voor, dan zal je niet verder komen dan waar je nu bent - een goedwillende amateurstichting. Zeker niet in deze slechte economische tijden. Er leggen grotere fondsen dan jouw stichting het loodje, momenteel.

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-10 12:37

Ibbel, zoals reeds gezegd, daar zijn we mee bezig. Ook wat betreft jouw (enigszins ongenuanceerde) opmerking.
Ibbel schreef:
Heb je daar geen geld voor, dan zal je niet verder komen dan waar je nu bent - een goedwillende amateurstichting.

Ondertussen lijkt het mij geen kwaad kunnen om hier rond te vragen, baat het niet dan schaadt het niet... En voor zover ik weet is Bokt nog steeds een informatieforum, het zou zomaar kunnen dat hier mensen rondhangen die toevallig verstand hebben van dit soort zaken...
Ik zou het prettig vinden, dat als je niet van plan bent om informatie te geven, dan niet dit soort opmerkingen te plaatsen. Dat is niet waar ik om vraag.

Mocht je ideeën hebben, dan zijn ze meer dan welkom ;)
Laatst bijgewerkt door ChefsSpecial op 06-12-10 12:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 12:42

Weet niet of het iets voor jullie is, maar er is zowieso een goede-doelen topic op Bokt.
Verder zou je met een stand bij concoursen kunnen gaan staan, op wedstrijden of grote hippische evenementen en bij maneges/ruitersportzaken folders op kunnen hangen.

Ben verder niet zo thuis in de stichtingen-wereld, maar dit zijn zo de eerste dingen die me te binnen schieten.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 19:16

Aangezien het niet over de stichting gaat maar manieren om fondsen te werven verplaats ik dit topic naar LZP:
TAO -> LZP