ik ging gisteren met met mijn 2 dochter (4 jr - 9 jr)lekker buiten sleen.
ze vonden het heerlijk,vooral de kleinste genoot zichtbaar.
spelen met sneeuwballen en de heuvel op en af,alles vondt ze leuk.
voordat we weer naar huis gingen wilde ze nog 1 keer de heuvel af met dr slee.
echter toen ze bijna beneden was trok ze ineen keer aan de rechter rem,met het gevolg dat ze
scherp afdraaide en een paar meter naar rechts ging.
en jawel het enige paaltje wat te bekennen was kwam ze in volle vaart tegenaan met dr voorhoofd.
ze bleef 10-15 sec. stil liggen en ik hield mijn hart op dat moment vast.
waar ze vervolgens(uit dr eigen) opstond en begon te huilen.
we(mijn oudste en ik) zagen meteen dat het mis was,ze had een fikse snede op dr voorhoofd en het bloed stroomde eruit.mijn oudste dochter was echt in paniek doordat dr gezichtje natuurlijk onder het bloed zat.ben als een gek naar haar toe gerend terwijl ik mijn das afdeed en strak om haar hoofd vasthield tegen het bloeden.
heb ondertussen met mijn andere hand haar een beetje nagekeken en chp gebeld .werd doorverbonden met de 1e hulp. na een paar vragen te hebben beandwoord hebben ze een ziekenwagen laten komen omdat ze versuft was.(ze wilde geen risico nemen met een kindje van deze leeftijd)
in het ziekenhuis hebben ze de das eraf gehaald en toen pas schrok ik heel erg ,
onder de snede was haar schedel te zien,de dokters op de 1e hulp zagen dit direct en grepen meteen op mij in.(denk dat ik ander behoorlijk in paniek was geraakt en daar had mijn kleine meid niks aan)
ben er wel bij gebleven en heb me groot gehouden maar inwendig huilde ik

vervolgens de neuroloog en de kinderarts erbij en allerlei testen gedaan.
ze heben de snee schoongemaakt en deze is gehecht onder verdoving.
ze heeft wat getrilt bij het zetten van de verdoving maar er kwam geen traantje aan de pas.
wat ben ik trots op haar!!

hopelijk geneesd het goed en komt er geen al te zichtbaar litteken!?
volgende week moet ze terug voor de hechtingen eruit te laten halen en te kijken hoe het gaat met dr.
pff sorry voor het lange verhaal maar moest het even kwijt..