Man echt niet geinteresseerd in paarden/mij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

palham

Man echt niet geinteresseerd in paarden/mij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-10 09:16

Gisteren hadden we een echtpaar op bezoek en hadden zo'n traditioneel paartjes-avond. Heel gezellig, maar was echt niet zo blij met een opmerking van mijn man. Ter informatie: hij is niet geinteresseerd in paarden, maar rijdt voor mij af en toe (lees 1x in de maand)mee op mijn oude brave paard voor een staprondje. Rondom stal en wei helpt hij echt niet. Ben zelf verantwoordelijk voor de verzorging van 3 paarden (Paard 1 is verleast, paard 2 heeft 2 bijrijders, paard 3 is helemaal van mezelf), waarbij ik moet zeggen dat door mijn staldienst organisatie ik 5x in de week op stal ben en we altijd voor elkaar inspringen bij nood, ziekte, etc. Verder staan de paarden op onbeperkt ruwvoer en voeren we 1x krachtvoer per dag (gaat heel goed). Door omstandigheden op mijn werk en prive heb ik het heel erg druk.

Mijn vriendin maakte de opmerking, dat het best wel druk voor mij is met de paarden naast alle andere dingen en hoe het met me ging. Voordat ik ueberhaupt kon antwoorden, gaf mijn man aan dat ik er zelf voor mijn hobby gekozen heb, dus het ook allemaal zelf mag doen en het mijn eigen verantwoordelijkheid is en dat ik ook teveel op stal ben. Ik gaf aan, dat ik alles zo goed mogelijk probeer te regelen, en dit echt mijn lievelingshobby is. Het werd bijna een ruzie met anderen erbij, dus daarom ben ik overgegaan op een ander onderwerp.

Echter, dit houdt me wel bezig. Natuurlijk hoeft mijn man niet op te draaien voor mijn hobby (financier ook alles zelf), maar hij helpt inderdaad nooit. Zelf niet met het dragen van zware jerrycans water in de auto, als het vriest of als we een stal moeten opbouwen, wat we met vrienden hebben gedaan. Zelfs als ik ziek zou zijn, zou hij niet voeren, dat heb ik altijd met mijn bijrijders/vriendinnen gedaan.

Nu vraag ik me af of er echt meerdere mannen zijn, die zo niet geinteresseerd zijn in een paarden-hobby en werkelijk met niets helpen qua paarden.

Stephanie_86

Re: Man echt niet geinteresseerd in paarden/mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 09:23

ja ik meld me ook hier

ik heb dan niet getrouwd maar al wel 7 jaar samen maar hij geeft er echt helemaal niks om toen ik mn arm gebroken had(ook oor paardlief) was het echt heel veel moeite om 3 x per week even heen en weer te rijden meneer bleef dan zelf in de auto zitten hij kwam er niet uit dus ik kan me helemaal in jouw situatie inleven helaas

ben soms zelfs wel een jaloers als ik hier verhalen lees of foto's zie van mannen die er helemaal bij betrokken zijn

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 09:26

wat is dit voor een man ?? hij kookt zeker ook nooit??

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 09:30

ow die van mij wel hoor alleen met paarden heeft ie niks

palham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-10 09:35

Nee, die van mij kookt niet en qua huishouden moet ik hem echt overtuigen. Maar als ik het vraag, doet hij dat wel (hij ziet gewoon niet, dat het vies is, hebben meerdere mannen problemen mee, geloof ik). Maar qua paarden doe ie echt niets. Dat is mijn keuze volgens hem. Ik probeer af en toe de situatie voor mezelf om te draaien. Stal hij heeft een hobby met boten (heeft ie niet), dan zou ik ook niet echt willen helpen, heb niet met boten, water etc.......Maaja, bij ziekte hoeft een ander de boot niet te voeren.

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 09:42

oh.....zo'n type man is het, ik snap het. er zijn genoeg mannen die wel willen helpen hoor. ik heb 15 jaar samengewoont met een man die mij ook niet wou helpen als ik echt hulp nodig had. uiteindelijk ben ik bij hem weggegaan. nu heb ik een man die mij echt overal mee wil mee helpen.echt een schat! dussss deze mannen bestaan wel!

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 09:43

Begrijpelijk dat als het jouw hobby is en hij er niets mee heeft dat dit zijn gedrag is ten opzichte van de paarden en de verzorging. Wees blij dat hij al 1x in de maand mee wil.

Je kunt het slechter treffen een vriendin van mij moest haar paard die zij al een aantal jaren had weg doen omdat hij haar niet wilde "delen".

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 09:44

Ik heb me voorgenomen nooit meer aan een man te beginnen die niet achter mijn hobby staat en die niet van plan is een handje uit te steken in en om het huis.
Hoe was het voor jullie echt samen waren?

laResidence

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 09:44

Hm kan me wel voorstellen dat het problemen gaat geven als je je leven met iemand deelt die vervolgens geen tijd voor je heeft omdat die druk is met een hobby waar je zelf niets mee hebt.
Denk dat het tijd is voor een goed gesprek met z'n tweeën.

jordyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 09:46

die van mij had niets met paarden en deed ook niets met ze ,nu zijn we inmiddels verhuisd hebben de paarden bij huis staan,en hij voert ze mesten samen uit in het weekend,hij komt met ideeen hoe het moet worden qua nieuwe stallen,zet ze savonds voor me binnen als ik aan het werk ben,het nigste wat hij niet doet is rijden maar als ik rij of een van onze zonen staat hij altijd te kijken ,zelfs toen ik er achter kwam gisteren dat de waterleiding was bevroren heeft hij gezorgt dat er binnen bij de achterdeur een kraan kwam waar ik een tuinslang kan aansluiten om ten alletijden water kan halen voor de horsies.ben blij met mijn mannetje,als ik dit zo lees

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 09:47

friesiszwart schreef:
Begrijpelijk dat als het jouw hobby is en hij er niets mee heeft dat dit zijn gedrag is ten opzichte van de paarden en de verzorging. Wees blij dat hij al 1x in de maand mee wil.

Je kunt het slechter treffen een vriendin van mij moest haar paard die zij al een aantal jaren had weg doen omdat hij haar niet wilde "delen".

ja, 1x in de maand mee wil voor een STAPRONDJE...... verder niet hoor!
en die vriendin, heeft ze echt haar paard verkocht?? jezus mina zeg, haha, liever mijn kerel er uit dan mijn paard

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 09:48

kohtje schreef:
Ik heb me voorgenomen nooit meer aan een man te beginnen die niet achter mijn hobby staat en die niet van plan is een handje uit te steken in en om het huis.

bingo!!

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 09:49

Jeetje wat een vervelende vent.. :) ;)

Nee ik ken dat niet... Mijn man heeft ook niks met paarden, is er zelfs bang voor.. Ondanks dat mijn hele!! schoonfamilie paard rijdt inclusief mijn schoonvader... mijn man heeft er echt niks mee..

Maar dat zegt niet dat hij niet mee helpt. Hij voert ze s' morgens, zet ze binnen of buiten als het nodig is. 1x per zoveel tijd de stallen helemaal leegtrekken.. De bak slepen.. (want dat is zijn hobby.. de trekker :P ) Hij wil ze zelfs nog wel vasthouden als de hoefsmid er zou zijn en ik ben er niet..

Het enige is, is dat de paarden altijd standaard in een andere stal staan als hij ze binnen heeft gezet.. Maar goed, ze weten dat ze met hem kunnen dollen en dat zullen ze ook zeker niet laten.. de draken! En hij bijvoorbeeld (toen er een vast lag) echt niet durft te helpen.. Maar voor de rest mag ik mijn handen dicht knijpen..

Ik vind het tot daar aan toe dat je alles zelf doet, daar kan ik me nog wel iets bij voorstellen, maar je man hoeft er geen rare opmerkingen over te gaan maken toch? Hij wist toch zeker waar hij aan begon toen hij wat met je kreeg? Ik zou hem daarmee confronteren hoor!

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 09:50

het spijt me die van mij die doet wel ee helpen als het echt moet.Ik heb nu een zoontje van 3 maanden en hij heeft de eerste maand de ponys gevoerd en nu soms nog als ik te moe ben.Maar het mag ook wel aangezien ik alles in het huishouden doe en mee help op zijn bedrijf.Hij houdt ook niet echt van paarden.Ik zou zeggen ga een gesprek aan met hem en wat altijd goed helpt geen verwijten na hem gooien maar je verlangens uitspreken.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 09:54

Die man hoeft toch niets met jouw hobbie te hebben maar heeft toch hopenlijk wel wat met jou?

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 09:54

Ik zou het problematischer vinden als hij je verbied naar je paard te gaan of je in je tijd met je paard(en) probeert te beperken.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 10:01

Maar door je niet te steunen in je hobby en zulke opmerkingen te plaatsen dot hij dit toch wel degelijk, Friesiszwart.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 10:03

hm, nog geen kinderen? ik zou t wel weten ook al spreek ik hier zelf als man zijnde. geen handvol maar een landvol.
een andere optie is natuurlijk om het leasepaard en het bijrijderspaard te verkopen, dan zul je heel wat meer rust aan je kop hebben. die 2 heb je tenslotte alleen maar voor een ander.

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 10:04

de mijne doet wel dingen voor me wbt de paarden; sjouwen en bouwen, maar heeft er niets mee...en dat krijg ik dan wel op z'n tijd te horen. Kost tijd, geld, mijn hobby....blabla...maar goed ondertussen staat hij er toch echt als er iets moet gebeuren wat ik zelf op dat moment niet kan. Hij is er ook bij als we met de kinds en de paardjes bezig zijn, ik weet dat hij dat voor mij en de kids doet.
Hij weet hoe belangrijk het voor mij is en gedoogd dat zullen we maar zeggen. Vroeger heeft hij echt wel eens uitzichzelf op een paardje gezeten, maar hij en mijn merrie klikken echt niet en heb het idee dat deze non-match de boel ook een beetje versterkt. Ik vind het wel jammer dat het ook niet zijn hobby is, het liefst had ik samen met hem deze passie gedeeld, maar goed, dat heb je nu eenmaal niet voor het kiezen. Hij is gek op water...heb ik niets mee, maar verras hem ook wel eens met een boottochtje. helaas voor hem weer sta ik niet vooraan als we het hebben over een boot kopen.
Neem dan niet het initiatief daarin, maar zou ook niet tegenhouden.

Ik denk dat met name het gevoel voor ts jammer is, dat je er alleen voor staat. Maakt niet uit of het nu huishouden, paarden of whatever is. Je hoeft echt niet alles samen te delen, maar in een relatie dingen alleen "moeten" en niet begrepen worden
.... ik moet dan denken aan dat nummer van harrie jekkers...laat mij maar alleen, de eenzaamheid is soms erger met z'n twee...
Kan me voorstellen dat jullie daar goed gesprek over hebben; jammer dat dan gebeurd waar vrienden bij zijn en zo "uit de hand" dreigt te lopen. hoop dat je kan uitleggen welk gevoel zo'n opmerking geeft. Niet dat je verwacht dat hij maar vanalles voor je doet, dat roept uiteraard weerstand op...maar wat betekent het voor jou. Stukje inlevingsvermogen aanbrengen..hahaha dat is niet altijd een sterke kant van een man:)

mellen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 10:05

Het is jammer dat jouw man niet wil helpen, ik bedoel ook al is het je hobby niet, als je partner er plezier aan beleefd wil je er toch in meedelen.
Zelf heb ik een vriend(al 20 jaar), en hij is echt bang voor paarden.
Maar als de nood aan de man is helpt hij.
Zo heb ik mijn hand vorig jaar bezeerd, en kon die niet gebruiken, hij heeft toen 2 weken 1 paard binnen gezet.
Ik 1 en hij 1, wel de makste, en hij liep er 2 meter naast(vond het doodeng) := . Als hij ze buiten moet zetten gooit hij brokken in de wei, en gooit de staldeuren open , en rent zelf hard weg _O- _O- . De paarden rennen naar de wei, en hij doet snel het draad dicht.
Voeren doet hij alleen als er een hek of draad tussen zit.
Er was jaren geleden zelfs sprake dat 1 paard een grasmaaier zou worden, ik heb hem dat verteld en het eerste wat hij zei was:Hij ze het paard blijf hoor je brengt hem niet weg. Ze horen bij onze familie . Ook betaald hij mee in de omkosten.
Dus ik vind dat hij mij genoeg help ondanks zijn angst.
Ik ben heel trots op mijn man <3 <3 <3 <3 <3 <3

palham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-10 10:06

Heel veel dank voor jullie verhalen en opmerkingen. Dit zet me echt aan het denken. Heb hiervoor er ook al langer overna gedacht. Mijn man verbiedt het niet om naar de paarden te gaan, maar heeft het eigenlijk liever niet, dat merk ik aan zijn houding. In het begin was ik ook teveel op stal en door de stal-organisatie is het stukken beter en ben ik flexibeler, heb daarvoor ook wat financiele investeringen gedaan. Echter, ik heb nooit gehoord: fijn, dat je dat gedaan hebt. Hoor alleen maar dat ik teveel bij de paarden ben. Echter, ik heb er hard voor gewerkt om mijn droom te verwerkelijken en wil daar ook van genieten. Alleen, dat ziet hij niet. Ik moet inderdaad nog een keer een gesprek met hem aangaan, want de relatie algemeen loopt niet heel soepel. Ik mag er naar mijn mening wel vanuit gaat dat hij me ondersteunt zonder dat hij teveel moet doen. Vind dit echt lastig.

manex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 10:08

Mijn man heeft ook helemaal niks met paarden en eigenlijk ben ik daar blij om. Het lijkt mij hartstikke vervelend als hij zich er mee
zou gaan bemoeien. Ik doe de dingen graag op m'n eigen manier.

Nou heb ik ook maar 1 paard ipv 3. En die staat dan ook nog eens in volpension. Dus daar hoef ik niet zo gek veel aan te doen.
Dat volpension is ook een bewuste keuze geweest die best lastig was.
Vooral omdàt ik graag alles zelf in de hand hou, had ik er best moeite mee om de verzorging aan een ander over te laten.
Nou ja, verzorging, hun mesten uit, geven haar eten en zetten haar binnen en buiten. Poetsen doe ik zelf.

Ze stond eerst half-pension en dan deed ik het mesten zelf en zette het eten klaar. Toen moest ik er dus wel elke dag naar toe.
Als ik nu op stal kom hoef ik alleen de borstel er overheen te halen en kan ik gaan rijden oid.
Zo hou ik dus meer tijd over om met m'n man door te brengen en heeft hij geen problemen met de tijd die ik met m'n paard doorbreng.

TS, moét je echt 3 paarden hebben? 1 kost sowieso al minder tijd. Misschien een goed plekje zoeken voor 2 van je paarden zodat je wat meer tijd hebt voor andere dingen?

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 10:09

jwoltmanelp schreef:
Heel veel dank voor jullie verhalen en opmerkingen. Dit zet me echt aan het denken. Heb hiervoor er ook al langer overna gedacht. Mijn man verbiedt het niet om naar de paarden te gaan, maar heeft het eigenlijk liever niet, dat merk ik aan zijn houding. In het begin was ik ook teveel op stal en door de stal-organisatie is het stukken beter en ben ik flexibeler, heb daarvoor ook wat financiele investeringen gedaan. Echter, ik heb nooit gehoord: fijn, dat je dat gedaan hebt. Hoor alleen maar dat ik teveel bij de paarden ben. Echter, ik heb er hard voor gewerkt om mijn droom te verwerkelijken en wil daar ook van genieten. Alleen, dat ziet hij niet. Ik moet inderdaad nog een keer een gesprek met hem aangaan, want de relatie algemeen loopt niet heel soepel. Ik mag er naar mijn mening wel vanuit gaat dat hij me ondersteunt zonder dat hij teveel moet doen. Vind dit echt lastig.

Ja dat lijkt me verstandig.. Want hoe kan je er nu op deze manier van genieten.... Dat zou ik niet kunnen... Succes hoor!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 10:15

die van mij is hetzelfde....al ben ik ziek,ik moet alles zelf doen...ook de zware dingen,aanhangers met mest legen,rollen hooi halen enzo.
Hij betaalt wel alles en repareert ook het dak van de stal.
Ik klaag niet hoor...het is mijn hobby ,toch?

Ik ben allang blij dat hij alles betaalt(ik heb wel een zomerklusje wat z'on 800 euro opbrengt,net genoeg voor een jaar pillen voor mijn ene paard),want het blijft toch een dure hobby ondanks dat ze bij huis staan.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 10:23

jwoltmanelp schreef:
Nee, die van mij kookt niet en qua huishouden moet ik hem echt overtuigen. Maar als ik het vraag, doet hij dat wel (hij ziet gewoon niet, dat het vies is, hebben meerdere mannen problemen mee, geloof ik). Maar qua paarden doe ie echt niets. Dat is mijn keuze volgens hem. Ik probeer af en toe de situatie voor mezelf om te draaien. Stal hij heeft een hobby met boten (heeft ie niet), dan zou ik ook niet echt willen helpen, heb niet met boten, water etc.......Maaja, bij ziekte hoeft een ander de boot niet te voeren.

Wat betreft die paarden geef ik hem wel een beetje gelijk, hij hoeft idd niets te doen, het is jouw hobby. Wel lijkt het me vanuit jouw kant fijn als hij gewoon eens interesse toont, als is het alleen maar de vraag hoe het met je paarden gaat o.i.d. Dus wat dat betreft snap ik jouw kant ook wel weer :) .

Maar nu ik lees dat hij ook niet kookt en je hem qua huishouden echt moet overtuigen ... jakkie, krijg er kippenvel van. Het spijt me, maar het klinkt allemaal een beetje denigrerend.