Trala verveling, kansloosheid en nutteloosheid heersen volop

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ingmar_

Trala verveling, kansloosheid en nutteloosheid heersen volop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-10 02:18

Juist. Weer een klaagtopic van mij. De titel is geloof ik wel duidelijk.

Verveling ten top, terwijl ik het druk genoeg zou moeten hebben. Ik zou wel eens wat meer voor m'n studie mogen doen, nu ECHT flink achter m'n stageplek gaan en mijn cursussen meer voorbereiden. Ik volg nu een onwijs leuke studie -al zeg ik het zelf-, namelijk de lerarenopleiding Frans; propedeusejaar. Of het wat voor mij is? Ik zou het m'n god niet weten. De klas is tof, de opleiding is ook echt wel leuk, maar of het ook echt wat voor mij is? Geun ideu. Inmiddels zijn er al vier van de eenentwintig mensen gestopt met de opleiding en af en toe denk ik zelf ook dat ik wil stoppen, maar wat ga ik dan doen? Waarom zou ik stoppen? Dan moet ik die leuke mensen missen, het Frans missen -en ja, ik vind het echt leuk om Frans te leren- en dan ga ik al helemaal geen ruk meer uitvoeren.

Kansloosheid ten top. In mijn ogen ziet mijn leven er zo uit: maandag vrij en naast wat huiswerk en m'n kamer opruimen dus niets doen. Dinsdag naar de HU en 's avonds eerst wat huiswerk en daarna, jaja, niets doen. Woensdag naar de HU en dan totale nutteloosheid. Op de donderdagen zou ik sinds twee weken eigenlijk een stageschool moeten hebben, maar omdat ik daar wel wat meer actie in zou kunnen stoppen en nu dus nog geen plekkie heb gevonden moet ik 's middags even naar de HU voor een jobcoaching. Joepie. 's Avonds ga ik gezellig werken, wat ik ook nog niet eens zo heul boeiend vind en daarna ga ik of 's avonds een drankje doen, of weer [goh] helemaal niets doen. Op de vroege vrijdagochtend ga ik naar de HU voor een stuk of twee cursussen en dan ga ik weekend vieren door de hele dag op bed te zitten of liggen roken en op rtl-gemist of uitzendinggemist een zooi series kijken. Op zaterdag werk ik de hele dag en 's nachts ga ik uit, kom ik behoorlijk aangeschoten of totaal dronken thuis. Soms heb ik dan een avontuurtje en op zondag voel ik me sneu en nutteloos. Sneu vanwege een ONS en nutteloos, omdat ik toch pas rond een uur of vier uit bed kom omdat ik toch ècht een keer naar het toilet moet gaan en omdat ik iets moet eten slash drinken. Sja. Fijn weekritme. Dit gaat al euhmn..drie en een halve maand zo en nohh! Wat een leven. Not.

Nutteloosheid. Ja. Nutteloosheid. Mijn leven is leeg. Totaal leeg, tot op de bodem. Ik heb onwijs lieve vrienden en vriendinnen, die zie ik ook wel eens, ik spreek soms wel eens met iemand af en dan voel ik me daarna weer leeg. Wat mijn leven vol kan maken is een vriendje. Het klinkt zo makkelijk, maar god! Wat een ramp! Goed, ik ben negentien, een heel leven met waarschijnlijk een dozijn liefdes to come, maar ik wil nu gewoon mijn eerste vriendje. Ik wil liefde, genegenheid, iemand die me één of meerdere keren in de week warm houdt 's nachts, met wie ik alles kan delen en iemand die me gewoon wil hebben, omdat ik dat ben; dat ik er speciaal voor hem ben en dat hij er speciaal voor mij is. Een vriendje die mij af en toe even met beide benen terug op de grond zet [en reken maar, dat is ECHT onwijs hard nodig], omdat ik dat zelf gewoon niet doe terwijl ik WEET dat dit zo niet door kan gaan. Sneuheid ten top gewoon. Ik weet echt niet wat er met mijn leven aan de hand is. Op mezelf wonen is heerlijk, maar toen ik nog bij m'n ouders woonde zat er toch nog net iets meer regelmaat en discipline in.

Ik liep net door mijn kamer en toen bedacht ik me dat mijn kamer gewoon weer een paasei is. Ik keek in m'n spiegel, zag mezelf staan en dacht dat ik echt een doelloos leven heb. Ik leef naar het weekend toe en vervolgens, als het stappen een beetje tegenviel, voel ik me de hele zondag weer kansloos. Ik klaag sowieso al over alles, maar als het uitgaan of überhaubt iets wat tegenviel kan ik er niet meer over ophouden en dan blijf ik gewoon de hele dag klagen en zeiken over alles. Ja, ik ben echt een gezellig type.

Ik ben sinds ik van Vlissingen naar Utrecht ben verhuisd gestopt met paardrijden. Een nieuw bijrijpaard zoeken gaat 'm toch niet worden, want eigenlijk heb ik het er op het moment nogal mee gehad. De enige verplichtingen die ik op dit moment heb zijn m'n studie [waar ik dus best wel wat meer voor mag doen] en m'n werk [als ik me niet ziekmeld, omdat ik gewoon geen zin heb of me verslaap] en dat bevalt me onwijs goed. Nja, misschien ook niet. Op dit moment bedenk ik me dat ik er ècht een week of een paar dagen tussenuit moet. Het hoeft niet eens naar Parijs [waar ik elk jaar wel een keer heen ga, maar waar ik dit jaar nog niet geweest ben]; een paar dagen naar een Center Parcs met een zwembad, sauna, zonnebank en massagetafel vind ik ook prima.

Op het moment twijfel ik of ik dit gezeik, geklaag en gezeur ga posten, maar het mag er nu wel even uit. Waarschijnlijk ga ik er toch niets mee doen, want van al mijn goede voornemens [zoals stoppen met roken, minder drinken en meer met de opleiding bezig gaan] komt toch nooit iets terecht. Ik moest het gewoon even kwijt, want ik was wat sentimentele muziek aan het luisteren en dan ga ik altijd over mezelf en over mijn fabuleux destin denken. Bedankt voor het lezen, mocht je het aan hebben gekund. Ik bedacht me net nog iets briljants als toevoeging ergens in deze lap tekst, maar omdat het tien voor half drie is ben ik het alweer vergeten; niet belangrijk dus.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 02:22

Haha, mag ik hier even om lachen? :')

Misschien moet je 's nachts iig slapen ipv bokken :Y)

Maare, gek genoeg herken ik me hierin. Vraag me niet hoe, ga 30 uur naar school, 30 uur werken en rij op dit moment, eeeh, 4 paarden. En dan heb ik mijn eigen jaarling nog. En toch he, mijn kamer verwaarloos ik, net als mijn huisgenoten, mijn uurtjes slaap. Vanavond ook 6 uur thuis, achter de laptop gekropen en ik ben nu net verhuisd van bureau naar bed...

Edit: Heb wel twee uur met een vriendin gebeld tussendoor.

Ingmar_

Re: Trala verveling, kansloosheid en nutteloosheid heersen volop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-10 02:28

Uiteraard mag je hier om lachen! Ik lag er zelf ook om, of ja..om mezelf. Ik ben een onwijs vervelend, net geen puberaal jong meer, een besluiteloos type die gewoon niet weet wat-ie wil. Volgens mij ben ik vreselijk in de omgang door al mijn geklaag en vervelende, altijd sarcastische humor.

Oh en die toevoeging weet ik ook weer; ik moet er geloof ik gewoon tussenuit. Even weg uit Nederland en een poos naar het buitenland. Québec ofzo. Gewoon even iets anders doen met m'n leven en uit de sleur komen. Het is de dagelijkse sleur die mijn leven zo dodelijk verveeld maakt geloof ik. Blegh.

anniek_uc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 02:36

Toen ik op me zelf ging kreeg ik dit ook ontzettend sterk, voelde me alleen terwijl je dat niet bent. Of na, je bent wel alleen maar je hebt wel mensen.. je snapt vast wat ik bedoel. Tis al laat.

Als ik jouw was zal ik toch maar proberen te slapen en morgen er weer vrolijk tegen aankijken, niet op je zondag nacht/maandagochtend.
Vind dit altijd zo'n klote nacht.. komt de saaie week er weer aan. Ik slaap nooit goed op de zondag, waarom? Zaterdags drink ik jammer genoeg (ondanks ook mijn voornemen; uitgaan is ook leuk zonder drank.. ) ook altijd te veel. om dan de hele zondag koppijn te hebben en de nacht wakker te liggen omdat je geen kont hebt uitgevoerd de hele dag..

Maar je hart luchten is altijd lekker en ook goed!
En ik zou zeggen prik een datum, ga lekker even weg.. als je denkt dat dat je goed doet! Heb je ook iets om naar uit te kijken. :D

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-10 02:43

Ik ga inderdaad maar eens slapen nu, want eigenlijk heb ik morgen, of nee..vandaag, genoeg te doen.

De weken gaan gelukkig snel genoeg, dat is het probleem niet. Over het uitgaan zonder drank...ik vind het niet leuk als ik geen alcohol drink. Te triest en gewoon zwaar sneu.

Ik vind het een onwijs idee om er gewoon helemaal tussenuit te gaan, stoppen met de opleiding en morgen in de trein naar Parijs te stappen. Ik ben niet echt een datumprikker, ik doe alles graag volledig impulsief, wat het leven met mij ook weer heel erg fijn maakt natuurlijk.

anniek_uc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 02:49

ohhh maar ik heb ook helemaal niet gezegt dat ik het wel kon hoor, zonder alcohol.(mijn plannen verpest ik zelf altijd al weer) Ik vind er ook geen bal aan anders, hoe meer drank hoe leuker ik het vind.. geen drank, dan ben ik het zo zat of stront chaggie.. :Y) Bar slecht maar ach, ieder gek zn gebrek..

Haha, zo ben ik ook. Op die manier ook gestopt met mn opleiding, niet voor parijs maar kreeg een baan aangeboden.

En nu,ik heb geen idee wat ik nu nog moet doen.. haha. Kan geen opleiding bedenken of iets. op dit moment dus helemaal niets aan doen.. mijn actie was niet echt handig te noemen.

Zal er wel even 3x overna denken voor je je opleiding stopt..

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 09:58

Weet helemaal wat je bedoelt :j Ben vorig jaar van Goes naar Utrecht gegaan om te studeren, dus da's bijna hetzelfde.

Mijn studie is wel leuk, maar of ik het wil blijven doen? Je ne sais pas (?) :D Maar ik vind het leuk genoeg om door te gaan, alhoewel ik nog steeds geen idee heb wat ik ermee wil gaan doen. Of wat je ermee kan doen. Het eerste jaar deed ik ook weinig tot niets, en dat heb ik geweten: negatief BSA gekregen, maar dat is nog net goed afgelopen. Nu werk ik wat harder omdat ik nu wel écht dit af wil maken, want ik weet niet wat ik anders zou moeten gaan doen. Verplichtingen heb ik niet, alleen studie (en niet eens alles, met al die niet verplichte colleges), werk in het weekend, en een verzorgpaard. Dat bevalt heerlijk, maar op vrije dagen doe ik dan ook niets. Ik moet studeren, schoonmaken, socializen, maar ik hang alleen maar te nietsen.
Verschilt alleen dat ik een vriend kreeg die ik inmiddels iedere dag zie, die me wanneer nodig flink achter de vodden aanzit :)

Kortom, ik weet wel een beetje wat je doormaakt..

Maar stoppen met je opleiding zou ik niet zo 1-2-3 doen :n Je vindt het zo te horen hartstikke leuk, dus ondanks de dip zou ik in ieder geval dit jaar doorzetten. Heb je je P (waarschijnlijk) binnen en kan je nog alle kanten op die je wilt :)
Bovendien is het wel nog dat beetje structuur dat je nu nog in je leven hebt als het ware. Als je niet meer zou studeren, wordt de nutteloosheid/kansloosheid etc. die je omschrijft niet veel erger?

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-10 11:18

Waarschijnlijk wordt de nutteloosheid/kansloosheid etc inderdaad erger. In het eerste jaar de P halen schijnt onwijs moeilijk te zijn bij deze opleiding en dat motiveert natuurlijk ook heel goed. *kuch.

Biebabeloeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 11:23

Oh yeah.... weet helemaal hoe je je voelt!
Nu in mijn laatste jaar in Leuven, maar ben mijn richting zo kotsbeu...Weet al sinds vorig jaar wat ik nu eigenlijk echt wil gaan doen, maar moest van mijn ouders eerst dit afmaken, zodat ik tenminste een diploma heb. En voel mij de laatste tijd ook zo dom en nutteloos.
Heb meer dan genoeg te doen; een thesis, verschillende papers, vergaderingen van de studentenclub, .......maar buiten de feestjes om kan ik mij echt nergens meer aanzetten. Heb gewoon zin in hele dagen in bed te liggen zodat ik hele nachten en ochtenden kan weggaan...het is zelfs zo erg dat ik vaak lessen mis, terwijl ik nog maar 6u per week les heb...ben het allemaal gewoon zo beu..en nu lig ik weer doelloos in bed terwijl ik zoveel dingen moet doen, maar er mij gewoon niet toe kan zetten.
Maar, stop niet met je studie! Ik ben die van mij na 4jaar beu, maar ik stond er dan ook echt nooit volledig achter. Jij houdt duidelijk veel van Frans, dus ik zou zeker dit jaar proberen uit te doen. Misschien dat je er dan een jaartje tussenuit kan. Of ga op Erasmus ofzo :) Uitwisselingsprojecten zijn zalig :D

vraagje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 11:24

Haha, komop sla je boeken open :P Dan zal je zien dat je wel aan de slag gaat, al is het een half uurtje.... Toch weer een half uurtje geen verveling :P

* Kijkt naar zichzelf wat voor huishouden ik nu moet doen en op mn kont geplakt blijft zitten achter de laptop op de bank met beentjes omhoog :D

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-10 11:42

Ik ben nu bezig met sollicitatiebrieven versturen voor een stageplek. Ik ben in ieder geval iets bezig. Nu moet de dvd van Madonna nog af, maarja..die is bijna afgelopen en moet ik mezelf nog even bannen. Het gaat niet zo snel vandaag.

*totaal geen discipline. :roll:

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 11:45

Kom gezellig spontaan vanavond naar Zeist toe. Ik kan je geen vriendje bieden, wel een leuke avond met wat afleiding. Als je zin hebt kun je even paardje knuffelen, gaan we daarna een filmpje pakken ofzo.
Kom op, schop onder je kont en lol maken! En dat buitenland, daar heb je gelijk in! Gewoon DOEN!
Ik vertrek in januari naar Zuid Afrika, avontuur! En sinds ik dat heb geregeld is alles in Nederland hier zooooo zzzzzzzzzzzzzzaaai!

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 11:52

Je hebt even een pre-life-crisis :D gewoon even uitzitten, en opeens valt het kwartje, en gaat alles weer lopen. :D
*spreekt uit ervaring*

LisaMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 13:10

Ik herken dit zo. Ik heb genoeg te doen, genoeg vrienden maar ik voel me echt leeg. Hierdoor heb ik ook nergens zin meer in.

Per 15 november zou ik stage moeten lopen, had een stage geregeld als productiestagaire bij xfactor, ontzettend veel zin in. Bleek dat het niet ecabo gekeurd was blablabla.

Nu zit ik al een week thuis, zonder stage.
En eerlijk gezegd doe ik er bijna niks voor. Ik word zo moe van mezelf, en loop constant te zuchten. Ik heb echt iemand nodig die me een schop onder me hol geeft.

laura22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 13:20

Komt me bekend voor behalve dan qua studie (studeer niet) maar voor de rest echt ik had het kunnen schrijven.
Alle dagen lijken op elkaar in het weekend op vrijdag stappen en dan moet het wel gezellig zijn geweest anders heb ik de rest van het weekend een pokke bui. En dan vanaf zaterdag komt dan de sleur weer.

Soms vraag ik me af of dit alles is echt heel irritant

grassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 13:58

Maar kan je niet gewoon een hobby zoeken? Ik zou ook depri worden van alleen maar school, werk, keertje stappen en verder thuis hangen. Waarom spreek je door de weeks niet gewoon met vrienden af, ga je sporten, anything? In Utrecht kan je zoooveel doen..

Even zeuren is prima, maar het zou wel aardig zijn als je daarna ook zou denken 'ja nu even lekker gezeurd, en nu ga ik iets DOEN met mijn gezeur en niet alleen maar zelfmedelijden zitten hebben' ;).
En ik zou het idee van een vriendje even naar de achtergrond verplaatsen, je moet je geluk niet laten afhangen van iemand in je leven. Sterker nog, ik denk dat het heel moeilijk is om een relatie te hebben als je je eigen leven niet lekker georganiseerd hebt.

Dus mijn advies is, raap jezelf bij elkaar, dwing jezelf om wat meer structuur aan te brengen (maak desnoods een planning?). Is in het begin niet leuk, maar achteraf ben je er vaak blij om.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 14:00

Ik zou zeggen zoek een bijbaantje in de horeca. Dan vul je de lege uren in, ontmoet je veel leuke mensen, en heb je ook regelmaat.

Het is echt heel zonde als je met je studie stopt omdat je het even niet meer ziet zitten. Krijg je geheid spijt van, zeker omdat je de studie wel leuk vindt.

edit:zie dat je al een bijbaantje hebt. Waar zou je stage willen lopen?

Upgrade1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 14:14

Later als je in de grote mensenwereld iedere dag mag werken zul je met weemoed terugdenken aan al die tijd die je over had om je nu te vervelen. ;)
Ga anders hondjes uitlaten in het asiel, vult de tijd op, je maakt zo'n beest blij en wie weet wie je ontmoet....

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 14:44

Mmm, ik kan mij hier toch totaal niet in vinden. Ik bedoel, ik probeer echt zoveel mogelijk uit mijn leven te halen :D Ik zoek elke dag naar dingen die ik interessant vind, stage bij MTV, hier op de nieuwsredactie werken, op stage bij Bartels met mijn paard, erg leuk bijbaantje gevonden,...

Ok, ik geef toe dat er dagen zijn waarop ik het wat minder zie zitten, of geen zin heb in iets te doen maar ik probeer me toch altijd voor te houden dat mijn leven NU bezig is, dat ik het NU moet doen, ik zit nog op universiteit, heerlijke tijd, mijn ouders betalen nog wat dingen.

Toen ik 16 jaar was, wist ik ook totaal niet wat ik ging doen met mijn leven, geen zin in studeren en al hetgene dat bij het leven komt kijken. Ik ben toen ontzettend impulsief naar een bureau van EF (weet niet of je het kent, Education First) gegaan met mijn ouders, heb toen gezegd dat ik een maand naar Londen wou. En dat heb ik gedaan! 16 jaar, helemaal alleen in de stad, in een huisje waar andere studenten zaten. Ik heb een week gehuild, alles kwam er uit, al mijn frustraties zeg maar.
Maar die 3 weken daarna waren fantastisch! Het doet je heel erg goed om eens even ergens gedropt te worden, weg uit je oude vertrouwde wereldje. Londen was echt de beste tijd van mijn leven so far, het heeft mij ook echt aangegeven wat ik wil studeren en zo ;)

Hopelijk geraak je uit deze put :(:) want leuk is anders!

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 14:50

Oh wat herken ik me hierin, dit had ik vorig jaar ook!
Nu een leuke studie gevonden die ik eigenlijk met 2 vingers in mn neus doe, zo leer ik totaal niet voor mn tentamen toch halen, niet echt motiverend maar toch!

Gister eindelijk mijn kamer eens opgeruimd omdat vriendjelief mij niet in huis wil hebben *om te samenwonen* tenzij ik opgeruimder word, is natuurlijk al een motivatie.. En tja dat studeren is er ook nog niet van gekomen, maar goed de dag is nog jong en euhm bannen van bokt kan altijd nog :+

Ik zou dus gewoon even lekker hiervan genieten *niet te lang* en dan gewoon hoppa aan de bak!

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 15:49

Aah, hier nog iemand.
Op dit moment twijfel ik of ik mijn tentamen voor chemie zou laten vallen, of toch niet, net zo bij natuurkunde.
Het lukt niet zo vlot en ik kan beter m'n energie in de andere vakken steken en die wél halen.
Maar ondertussen weet ik niet echt veel te doen, aangezien sommige boeken interessanter zijn dan m'n cursussen.
't is toch altijd wat hé? :D

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 17:31

Komt me bekend voor! De verveling vooral.
Ik ben net 18 geworden en zit al 3 maanden thuis. Heb in september 2 weken een HBO studie gedaan, ermee gestopt en sindsdien vier ik vakantie!
De eerste paar weken waren heel leuk, omdat het toen nog warm was en er was genoeg te doen overdag en s'nachts. Maar nu de koude dagen eraan zitten te komen zit ik zo een hele dag thuis. :n
Ik werk ongeveer 25 uur in de week en zit de rest van de tijd thuis. Vanaf donderdagavond gaat de partyknop om en ik kom niet meer thuis voor zondagochtend. Oftewel ik leef ook voor het weekend.

Wat doe je eraan? Tja niet veel. Ik probeer zoveel mogelijk te werken/met vrienden afspreken/dingen doen zodat ik me niet op zit te vreten thuis van verveling, maar na zo`n lange tijd ben ik niet echt origineel meer. :')

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 17:39

Van mij mag je niet naar het buitenland! Naja, als je maar gewoon blijft bokken dan. Vind het altijd leuk om jouw topic's te lezen.
Kom hier gezellig stage lopen. :) Misschien wordt frans dan toch nog een leuk vak..

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 18:47

Goh wat herkenbaar :+ Alleen zo voel ik mij al jaren, alleen niet toen ik laatste tijd in het buitenland zat. Alleen toen was ik mijn baas weer zat, op een gegeven moment kwam zijn respectloze en egocentrische gedrag mijn neus uit :Y) Ik volg al jaren studies en school waar ik het gevoel heb totaal niet tussen te passen en die ik behoorlijk nutteloze tijdverspilling vind. Daarnaast kan ik het wel afmaken als ik wil, maar meestal boeit het mij gewoon niet genoeg :) Als ik de wil heb om het af te maken, dan gebeurt dat namelijk meestal in de helft van de opgegeven tijd of nog sneller := Op dit moment heb ik 4 baantjes, werk ik van kwart voor zes tot een uur of negen/tien s'avonds 5 dagen in de week en 2 dagen tot een uur of zes en nog heb ik het idee dat ik nutteloos bezig ben en in dat ene uur voordat ik ga slapen verveel ik mij alsnog kapot :+ Meestal ga ik uit verveling slapen of speel ik een of ander nutteloos spelletje op de playstation :') De enige dag dat ik overdag vrij ben maak ik de caviakooi schoon en zit ik de tijd uit tot ik weer kan gaan werken voor een paar uurtjes :7

Nathaliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 19:16

Ik herken er ook heel veel van :P Ik woon voor mijn 2e jaar op kamers. Heb mijn 1e jaar compleet vern**kt, waardoor dat ik dit jaar extra mijn best moet doen. Ik heb amper les op een dag, mijn lessenrooster: Vandaag had ik les van half 11 tot 12, morgen van half 9 tot 10, woensdag van half 2 tot 3, donderdag van half 11 tot 12 en vrijdag vrij. Ik heb dus ontzettend veel vrij tijd, die ik eigenlijk aan mijn studie zou moeten besteden, maar de hele dag hang ik maar wat in de stad rond met vrienden, of ik ga slapen , of ik stream wat series/kijk rtl gemist. De weekenden zijn dan weer géweldig met uitgaan, paardrijden, wedstrijden, weekendwerk enzovoorts. Ik denk dat we gewoon uit die sleur moeten van onproductief zijn.