Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Bar slecht maar ach, ieder gek zn gebrek..
Ben vorig jaar van Goes naar Utrecht gegaan om te studeren, dus da's bijna hetzelfde.
Maar ik vind het leuk genoeg om door te gaan, alhoewel ik nog steeds geen idee heb wat ik ermee wil gaan doen. Of wat je ermee kan doen. Het eerste jaar deed ik ook weinig tot niets, en dat heb ik geweten: negatief BSA gekregen, maar dat is nog net goed afgelopen. Nu werk ik wat harder omdat ik nu wel écht dit af wil maken, want ik weet niet wat ik anders zou moeten gaan doen. Verplichtingen heb ik niet, alleen studie (en niet eens alles, met al die niet verplichte colleges), werk in het weekend, en een verzorgpaard. Dat bevalt heerlijk, maar op vrije dagen doe ik dan ook niets. Ik moet studeren, schoonmaken, socializen, maar ik hang alleen maar te nietsen. 
Je vindt het zo te horen hartstikke leuk, dus ondanks de dip zou ik in ieder geval dit jaar doorzetten. Heb je je P (waarschijnlijk) binnen en kan je nog alle kanten op die je wilt 
Uitwisselingsprojecten zijn zalig
.
Ik zoek elke dag naar dingen die ik interessant vind, stage bij MTV, hier op de nieuwsredactie werken, op stage bij Bartels met mijn paard, erg leuk bijbaantje gevonden,... 
want leuk is anders!

Alleen zo voel ik mij al jaren, alleen niet toen ik laatste tijd in het buitenland zat. Alleen toen was ik mijn baas weer zat, op een gegeven moment kwam zijn respectloze en egocentrische gedrag mijn neus uit
Ik volg al jaren studies en school waar ik het gevoel heb totaal niet tussen te passen en die ik behoorlijk nutteloze tijdverspilling vind. Daarnaast kan ik het wel afmaken als ik wil, maar meestal boeit het mij gewoon niet genoeg
Als ik de wil heb om het af te maken, dan gebeurt dat namelijk meestal in de helft van de opgegeven tijd of nog sneller
Op dit moment heb ik 4 baantjes, werk ik van kwart voor zes tot een uur of negen/tien s'avonds 5 dagen in de week en 2 dagen tot een uur of zes en nog heb ik het idee dat ik nutteloos bezig ben en in dat ene uur voordat ik ga slapen verveel ik mij alsnog kapot
Meestal ga ik uit verveling slapen of speel ik een of ander nutteloos spelletje op de playstation
De enige dag dat ik overdag vrij ben maak ik de caviakooi schoon en zit ik de tijd uit tot ik weer kan gaan werken voor een paar uurtjes
Ik woon voor mijn 2e jaar op kamers. Heb mijn 1e jaar compleet vern**kt, waardoor dat ik dit jaar extra mijn best moet doen. Ik heb amper les op een dag, mijn lessenrooster: Vandaag had ik les van half 11 tot 12, morgen van half 9 tot 10, woensdag van half 2 tot 3, donderdag van half 11 tot 12 en vrijdag vrij. Ik heb dus ontzettend veel vrij tijd, die ik eigenlijk aan mijn studie zou moeten besteden, maar de hele dag hang ik maar wat in de stad rond met vrienden, of ik ga slapen , of ik stream wat series/kijk rtl gemist. De weekenden zijn dan weer géweldig met uitgaan, paardrijden, wedstrijden, weekendwerk enzovoorts. Ik denk dat we gewoon uit die sleur moeten van onproductief zijn.