De 21-jarige vermiste Nederlandse uitwisselingsstudent Miron Filipovic uit Groningen is dood aangetroffen in een kanaal in Londen. De Britse politie was sinds zaterdagavond op zoek naar de jongen, die na een feestje nooit meer terugkeerde naar huis.
Agenten troffen het lichaam van de student woensdagavond na een tip van een televisiekijker aan in een kanaal in het centrum van de stad.
De politie had zijn foto verspreid nadat Miron zaterdagavond voor het laatst was gezien op een feestje van vrienden. Hij kwam daarna niet thuis en zijn vrienden en familie hoorden sindsdien niets van hem, aldus de politie tegenover de BBC.
Filipovic verbleef sinds september in Engeland. Hij studeerde daar business aan de Trent University in Nottingham.
De politie heeft een onderzoek ingesteld naar de mysterieuze dood van de uitwisselingsstudent.
Ben echt ontzettend geschrokken! Miron heeft altijd bij mij op het fivelcollege in Delfzijl gezeten, en hoewel ik hem niet heel persoonlijk kende herinner ik me hem altijd nog goed! Toen ik nog wat jonger was heb ik een tijdje kranten gelopen en deze moest ik altijd bij hem ophalen. heeft me toen ook vertelt dat hij ging studeren en dit graag in het buitenland wou voortzetten. Nadien nog wel eens contact met hem gehad via hyves en als we elkaar tegen kwamen tijdens het stappen maakte die altijd even een praatje! Ontzettend sociale, grappig jongen met veel ambities voor de toekomst. Héél veel sterkte gewenst voor zijn familie en vrienden in deze verschrikkelijke tijd!
Komt toch wel hard aan en komt ineens wel heel 'dichtbij'..
Is er eigenlijk al iets bekend hoe hij daar is beland? Jeetje, dat komt wel heel dicht bij dan ja. Brrr ik hoop dat ik gewoon heelhuids uit mijn 'tussenjaartje' kom..
Karin
Geplaatst: 19-11-10 21:28
Volgens de BBC is het niet in Londen gebeurd, maar in Nottingham, waar hij studeerde. De weg waar het is gebeurd heet blijkbaar London Road.
Een detail misschien, maar het maakt het niet minder afschuwelijk. Sterkte voor iedereen die hem kende!
Ook ik zat op Fivel en kende hem wel van gezicht. Dacht altijd dat dat zulke dingen ´ver weg´ gebeurden, maar nu komt het wel erg dichtbij. Ben er ook erg van geschrokken, wat een horrorverhaal bah.
ManOee
Geplaatst: 20-11-10 13:22
Jeetje, verschrikkelijk nieuws dit.. Ik heb ook een jaar op Fivelcollege gezeten en kende hem inderdaad ook wel.. Het was een hele aardige, nette en sociale jongen!
Ik hoorde het ook en dacht nog bij mijzelf; Miron, waar ken ik die naam van? Nog geen 10 minuten later een mailtje van een collega met de tekst 'oud collega vermist'. Toen schoot het mij tebinnen.. Miron was afgelopen zomer keukenjopie/spoel in de Drie Gezusters Groningen.. Heb een hele zomer met de jongen gewerkt..
Idd Jaeneee_, je denkt dat dit soort dingen ver weg gebeuren..