Ik ben al ruim een jaar werkzaam als klantenservicemedewerker van Zilveren Kruis/Groeneland/Avero Achmea, en met erg veel plezier.
Het enige wat me altijd heeft gestoord zijn de mensen die niet beseffen een echt levend, ademend mens met gevoel aan de andere kant van de lijn te hebben.
Zo net ook weer, meneer belt hoogst verontwaardigd op dat een nota niet vergoed is. Hij had van zijn opticien gehoord dat dit vergoed zou worden als hij lenzen en een bril in zou dienen. Jammer genoeg zijn de polisvoorwaarden op het moment zo dat dat juist niet mag. Heel vervelend voor meneer en ik kon het ook best begrijpen dat hij er mee zat.
Maar om mij vervolgens de huid vol te schelden en me nutteloos te noemen vond ik vrij ver gaan. Nu ben ik zo proffessioneel (jemig wat een woord) om gewoon keurig en klantvriendelijk te blijven, meneer een aantal keer te waarschwen (Meneer ik sta u niet toe zo tegen mij te praten, Meneer als u zo tegen mij blijft praten verbreek ik de verbinding) maar meneer bleef doorrazen waarna ik de verbinding verbrak.
Op dat soort momenten vraag ik me wel eens af of ze wel doorhebben dat er echt iemand aan de andere kant van de lijn zit die gewoon zijn/haar werk doet.
net zoals de mensen die zuchtend en steunend 'jaaa hoor' antwoorden als ik iets moet nakijken en vraag of ze een moment geduld hebben. Waarna ik als een tierelier op zoek ga wat er nu weer aan de hand is en dan gelukkig met het antwoord kom en dan te horen krijg 'dat duurde lang'

Dan denk ik wel eens tsja meneer als u 25 no'ta's in 1 keer naar ons toezend dan is dat even een zoekwerk naar de goede

Zo. Dat ben ik kwijt