'Goh er zit iemand aan de andere kant van de lijn'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suuskipje

Berichten: 6616
Geregistreerd: 12-11-04
Woonplaats: Zeist

'Goh er zit iemand aan de andere kant van de lijn'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-10 18:11

Tsja. Na de zoveelste scheldpartij die ik vandaag over me heen heb gehad wil ik het eigenlijk toch eens van me afschrijven.

Ik ben al ruim een jaar werkzaam als klantenservicemedewerker van Zilveren Kruis/Groeneland/Avero Achmea, en met erg veel plezier.

Het enige wat me altijd heeft gestoord zijn de mensen die niet beseffen een echt levend, ademend mens met gevoel aan de andere kant van de lijn te hebben.

Zo net ook weer, meneer belt hoogst verontwaardigd op dat een nota niet vergoed is. Hij had van zijn opticien gehoord dat dit vergoed zou worden als hij lenzen en een bril in zou dienen. Jammer genoeg zijn de polisvoorwaarden op het moment zo dat dat juist niet mag. Heel vervelend voor meneer en ik kon het ook best begrijpen dat hij er mee zat.
Maar om mij vervolgens de huid vol te schelden en me nutteloos te noemen vond ik vrij ver gaan. Nu ben ik zo proffessioneel (jemig wat een woord) om gewoon keurig en klantvriendelijk te blijven, meneer een aantal keer te waarschwen (Meneer ik sta u niet toe zo tegen mij te praten, Meneer als u zo tegen mij blijft praten verbreek ik de verbinding) maar meneer bleef doorrazen waarna ik de verbinding verbrak.
Op dat soort momenten vraag ik me wel eens af of ze wel doorhebben dat er echt iemand aan de andere kant van de lijn zit die gewoon zijn/haar werk doet.

net zoals de mensen die zuchtend en steunend 'jaaa hoor' antwoorden als ik iets moet nakijken en vraag of ze een moment geduld hebben. Waarna ik als een tierelier op zoek ga wat er nu weer aan de hand is en dan gelukkig met het antwoord kom en dan te horen krijg 'dat duurde lang' -O-
Dan denk ik wel eens tsja meneer als u 25 no'ta's in 1 keer naar ons toezend dan is dat even een zoekwerk naar de goede :D Maar dat zeg ik niet, ik bied lief mijn excuses aan en dank voor het geduld waarna ik het antwoord geef en het gesprek afmaak.

Zo. Dat ben ik kwijt :)

Sharon_Jims

Berichten: 3451
Geregistreerd: 05-10-06
Woonplaats: Goor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 18:15

_/-\o_ Super knap van je! _/-\o_

En ja het is behoorlijk irritant en vooral behoorlijk vervelend als je de ene na de andere zeikerd aan de telefoon krijgt! Vind dat je dit super gedaan hebt! Jammer he dat sommige mensen niet beseffen dat ze een "persoon" aan de lijn hebben ipv een robot...

tinkergirl89

Berichten: 1134
Geregistreerd: 22-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 18:17

heb je als dierenarts assistente ook vaak last van....

Bellen ze om 5 uur op (spreekuur tot half 7 en alleen op afspraak) om VANDAAG nog een afspraak te maken....

en dan boos zijn als dat niet kan....

avaluna

Berichten: 4429
Geregistreerd: 02-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 18:19

Oeh, dat is irritant...

Zelf was ik gisteren ook pissed, ik probeer al 2 dagen dat er iets gedaan wordt dat mijn telefoon niet werkt, niet handig als zelfstandig ondernemer... Ik begin dan (je wordt zeker 10 keer doorverbonden) telkens om me te verontschuldigen, ik scheld niet, maar ik laat wel weten dat ik me er bewust van ben dat zij niet persoonlijk verantwoordelijk zijn, maar dat ik het meer dan zat ben en je dat wel een beetje aan de toon hoort, maar dat dit nogmaals niks met hén te maken heeft... en ik moet zeggen dat ik op veel begrip stuit ;) .
O ja, het is nog steeds niet naar tevredenheid verholpen..., misschien dat ik toch maar eens uit mijn slof moet gaan schieten... }>

Jeudi

Berichten: 470
Geregistreerd: 07-01-08
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 18:19

Oh bah, dat zou echt niet het soort werk zijn wat ik zou kunnen doen. Zou me er niet echt prettig bij voelen.

Ik vind het echt heeel knap dat jij het wel kunt! :D En snap ook best dat dit heel vervelend is, als mensen dat gewoon niet beseffen :(:)

Vjestagirl

Berichten: 26946
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 18:20

Dat moet behoorlijk frustrerend zijn. Ik denk dat het wel in veel beroepen zo is dat mensen zich niet realiseren dat jij ook maar een mens bent, maar over de telefoon zal dat nog niet wat erger zijn...

mellamoshan

Berichten: 4308
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 18:21

Respect voor je TS, ik heb wat dat betreft soms een te kort lontje (A)

Tinkergirl: gebeurd bij ons ook vaak. Hierop antwoord ik dan simpel: Meneer, wij zijn vanaf 9 uur geopend en dus ook bereikbaar, als het zo veel spoed had, dan had u ook eerder kunnen bellen. Vanaf half 7 hebben wij weer spreekuur.

kehdra

Berichten: 6391
Geregistreerd: 29-07-06
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 18:24

Gheghe, bekent probleem :+
zo heb ik ooit eens een blog geschreven toen mijn dag net zo was als de jouwe, even gekopieeerd van m'n Hyves:
Citaat:
'Ja hoor, jij bent ook maar een telefoniste....'

Na een gesprek van 20 minuten, met alle mogelijke aspecten, en het aanbieden an een oplossing, krijg je dat te horen....

ach, ik heb daarvoor ook maar zo'n 10 weken fulltime gestudeerd en studeer elke dag verder, soms zelfs in mijn vrije tijd. En dat in ieder geval het komende jaar nog...


Voer zo'n 150 gesprekken per dag, met mensen van verschillende achtergronden, meningen en emoties.
Mensen die onzeker zijn, mensen die verlegen zijn, maar ook mensen die boos zijn, of het allemaal beter denken te weten.
Ik ben dus constant aan het communiceren, leer constant nieuwe mensen kennen met elk hun verschillende ideeen over mijn werkgever, de een ziet het als zijn/haar vijand, de ander als een vriend. Deze mensen komen binnen met hun eigen gemoedstoestand, emoties, ideeen, achtergronden. en ik probeer ze binnen 300 seconden op een lijn met mij te krijgen. Dát is mijn taak...

Mijn werkgever verwacht dan wel 100% kwaliteit van me. Mensen moeten ophangen met het gevoel dat ik er alleen voor hun zit, dat hun probleem daadwerkelijk is/wordt opgelost, en dat ze het probleem niet meer hebben als voor het belletje.
Maar dat moet dan wel binnen 300 seconden, absoluut foutloos, en volgens strakke schema's.
kwaliteit, maar ook zeker kwantiteit dus.

daarom worden ik en mijn collega's constant in de gaten gehouden, constant word er bekeken of de gesprekken goed zijn, tijden goed zijn, maar vooral of de kennis op peil is. Voortdurend neem ik nieuwe kennis in mij op, werk ik analytisch, probleem oplossend, klantvriendellijk, ergonomisch, en zet ik mij 8 uur lang voor de volle 101% in.
Immers, vaak ligt er een totaal inkomen in mijn handen, een enorme verantwoordelijkheid.

Zie mij als een huisarts, ik wat van heel veel, heel wat, geef je een remedie, conclusie, of stuur je eventueel door naar een specialist.

maar naast het leveren van constant absolute kwaliteit en kwantiteit, en een oprechte intresse in het probleem van de beller en de absolute wil om het voorgelegde probleem op te lossen; ben ik maar gewoon een telefoniste...


Niets uit deze of andere door mij gepubliceerde artikelen mogen gekopieerd, vermenigvuldigd, of bewerkt worden, zonder explicite toestemming en bronvermelding. (C)2010

Pentax

Berichten: 2948
Geregistreerd: 16-09-10
Woonplaats: Achter mijn neus.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 18:25

Nouja, ik kan het ook wel een beetje begrijpen dat men ongeduldig word.
Je hebt weinig goede betrouwbare klantenservices, je staat soms wel 20+ minuten op wacht (voorbeeld: upc, DUO etc.), je betaald geld per minuut, soms word de verbinding zomaar verbroken, en soms word je nog voorgelogen ook.

Zo belden wij vorige maand onze verzekering of mijn partner nog wel de tanden vergoed kreeg in de maand dat hij 22 werd, ons werd verteld van wel.
Nu vertrouwde ik het niet, en bleek het na een 2e belletje helemaal niet het geval te zijn dat het vergoed werd.
Kijk ik ben de laatste die beweert dat je geen fouten mag maken, maar als je het niet weet, dan verbind je toch even door naar iemand die dat wel weet?

Urielle

Berichten: 50120
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: 'Goh er zit iemand aan de andere kant van de lijn'

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 18:27

Ik heb ook een paar kaar klantenservice gedaan, als het dan rustig was en iemand had de een of andere flippende freak aan de telefoon, ging hij op de speaker :o

rommulus

Berichten: 11522
Geregistreerd: 11-12-04
Woonplaats: gooi een emmer leeg volg het water daar woon ik :D

Re: 'Goh er zit iemand aan de andere kant van de lijn'

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 18:34

och ik heb ook wel eens scheldend met tranen in mijn ogen bij jullie aan de lijn gehangen omdat er weer eens dingen zijn toegezegd die niet worden waar gemaakt

tja ik snap jou kant wel (en sommige mensen kun je dan idd schieten)
maar vanuit mijn kant gezien staat mijn record op rond de 4 uur aan de lijn hangen kastje naar de muur verhaal (en ook met onprofecionele mensen aan de andere kant die je lopen af te blaffen dat het niet kan) en niets wijzer geworden alleen maar een mega telefoon rekening armer ...

vanaf toen heb ik besloten alleen nog maar met jullie dingen te regelen via advocaat kost me minder sores en geld

Suuskipje

Berichten: 6616
Geregistreerd: 12-11-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-10 18:38

Ah wat een lieve reacties zeg!

@ avaluna: die klanten heb ik ook regelmatig, maar die zijn zich er dan wel van bewust dat ze met iemand praten en niet met iets :D Fijne klanten :) :+:

Suuskipje

Berichten: 6616
Geregistreerd: 12-11-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-10 18:42

rommulus schreef:
och ik heb ook wel eens scheldend met tranen in mijn ogen bij jullie aan de lijn gehangen omdat er weer eens dingen zijn toegezegd die niet worden waar gemaakt

tja ik snap jou kant wel (en sommige mensen kun je dan idd schieten)
maar vanuit mijn kant gezien staat mijn record op rond de 4 uur aan de lijn hangen kastje naar de muur verhaal (en ook met onprofecionele mensen aan de andere kant die je lopen af te blaffen dat het niet kan) en niets wijzer geworden alleen maar een mega telefoon rekening armer ...

vanaf toen heb ik besloten alleen nog maar met jullie dingen te regelen via advocaat kost me minder sores en geld


Het punt is dat ik de mensen echt wel begrijp en ik wel netjes naar hun kant toe blijf, maar dat er van wederzijds respect vrij weinig te spreken is.
Ik vind het vervelend voor je rommulus dat het zo gelopen is, mocht er nog eens wat zijn wat je wilt weten of als er iets onduidelijk is dan kan je me altijd pben ;)

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 18:47

Mensen moeten hun frustratie kwijt, zijn boos en voelen zich te kort gedaan. En helaas zit jij dan aan de lijn. Moet het hele verhaal aan horen, vinden dat jij de verantwoording moet nemen. Dat jij met de juiste oplossing moet komen. En dat jij precies weet wat er wel en niet in hun polis staat. Weet je dat allemaal niet, dan ben je een dom telefoonmiepje, niet gestudeert en een belachelijke baan!!
Weetje ik sta soms achter de kassa en krijg precies hetzelfde over me heen. Of wanneer ik achter de bindtafel sta ( ben bloemiste) dan word je bewondert dat je zo knap een boeket kan maken of een geweldig bloemstuk maakt. Maar zodra de bloemen niet helemaal volgens boekje 5 dagen fris en fruitig op de vaas staan, ben je een dwaas, een geldklopper, waardeloze verkoopster en werk je in klote tent!
Overal wat zullen we maar denken.
En iedereen weet het beter

Maar heb gelukkig ook vaak gezellige blije mensen aan de balie hoor :o

rommulus

Berichten: 11522
Geregistreerd: 11-12-04
Woonplaats: gooi een emmer leeg volg het water daar woon ik :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 18:51

zal er aan denken

ik respecteer de mensen aan de andere kant enorm vooral omdat ze mij moeten helpen met mijn probleem :+

het is alleen jammer dat als het mis loopt dan altijd escaleerd
dat is voor beide partijen niet leuk

ach nu is het zo ik bel advocaat, leg de secretaresse miep uit wat het probleem is en dan word het probleem opgelost

ik loop tegen dezelfde dingen aan in de taxi ;) dus weet dat evt een 3e partij beter is voor het hele gebeuren

mocht ik ooit om andere redenen wat nodig zijn zal ik je in mijn achterhoofd houden :D

kehdra

Berichten: 6391
Geregistreerd: 29-07-06
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 18:51

Esmeralda schreef:
Mensen moeten hun frustratie kwijt, zijn boos en voelen zich te kort gedaan. En helaas zit jij dan aan de lijn. Moet het hele verhaal aan horen, vinden dat jij de verantwoording moet nemen. Dat jij met de juiste oplossing moet komen. En dat jij precies weet wat er wel en niet in hun polis staat. Weet je dat allemaal niet, dan ben je een dom telefoonmiepje, niet gestudeert en een belachelijke baan!!
Weetje ik sta soms achter de kassa en krijg precies hetzelfde over me heen. Of wanneer ik achter de bindtafel sta ( ben bloemiste) dan word je bewondert dat je zo knap een boeket kan maken of een geweldig bloemstuk maakt. Maar zodra de bloemen niet helemaal volgens boekje 5 dagen fris en fruitig op de vaas staan, ben je een dwaas, een geldklopper, waardeloze verkoopster en werk je in klote tent!
Overal wat zullen we maar denken.
En iedereen weet het beter

Maar heb gelukkig ook vaak gezellige blije mensen aan de balie hoor :o


ik vind jou eerste alinea op zijn zachts gezegd merkwaardig...
Heb je mijn vorige post gelezen?
Ik weet zeker wel dat klanten soms gewoon hun emoties kwijt willen, maar vergoeilijkt dat dan het soms belachelijke gedrag tegen ieder ander?
(en daarnaast; wie zegt dat alleen mensen die niet gestudeert hebben dit werk doen? :Z )

Niezel

Berichten: 903
Geregistreerd: 20-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 18:53

Pentax schreef:
Nouja, ik kan het ook wel een beetje begrijpen dat men ongeduldig word.
Je hebt weinig goede betrouwbare klantenservices, je staat soms wel 20+ minuten op wacht (voorbeeld: upc, DUO etc.), je betaald geld per minuut, soms word de verbinding zomaar verbroken, en soms word je nog voorgelogen ook.

Zo belden wij vorige maand onze verzekering of mijn partner nog wel de tanden vergoed kreeg in de maand dat hij 22 werd, ons werd verteld van wel.
Nu vertrouwde ik het niet, en bleek het na een 2e belletje helemaal niet het geval te zijn dat het vergoed werd.
Kijk ik ben de laatste die beweert dat je geen fouten mag maken, maar als je het niet weet, dan verbind je toch even door naar iemand die dat wel weet?


Werkelijk niets zo verschrikkelijk voor een (oprechte) callcenter-medewerker die een client te spreken krijgt die daarvoor allerhande foutieve informatie van een collega heeft gekregen..... Das niet goed te breien. Helaas.

Ik herken het wel heel erg en het is de laatste tijd wel veel erger geworden. Iedereen verwacht per direct een antwoord en als dat niet snel genoeg is, of niet dát wat de client wil horen zijn wij het haasje :')

Wolken

Berichten: 770
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 18:55

Ik heb er echt respect voor dat er mensen zijn die dit soort werk willen doen. De hele dag door zeurende mensen aan de telefoon lijkt me echt geen pretje....

Maar..... ook ik heb slechte ervaringen met Groene land. Na 2 keer bellen en een brief of 10 retour afzender te hebben gestuurd van de vorige bewoner van mijn huis hebben ze nog steeds niet door dat de beste kerel hier niet woont. Gevolg: eerdaags een deurwaarder op de stoep omdat Groene land nu melding heeft gemaakt bij de VRZ.... En tja, dan klink ik ook niet zo gelukkig als ik voor de zoveelste keer moet bellen omdat die vent hier al ruim een jaar niet meer woont.....

kehdra

Berichten: 6391
Geregistreerd: 29-07-06
Woonplaats: Groningen

Re: 'Goh er zit iemand aan de andere kant van de lijn'

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 19:03

@Niezel; Er is inderdaad niks meer frustrerend als een collega die de klant verkeerd heeft geinformeerd :j

@Wolken ik zeg niet dat jij het doet, maar in zo'n geval als de jouwe zou ik niet direct het adres aan kunnen passen. ik moet dit dan doorsturen er ervanuit gaan dat de behandelend medewerker dit kan/mag wijzigen. Veel mensen die dan nog een keer moeten bellen snappen niet waarom het niet direct aangepast kan worden door degene aan de lijn. Ik begrijp het wel van beide kanten, maar soms kán ik ook gewoon niks anders dan afhankelijk zijn van anderen...

crazygirl23

Berichten: 357
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Smilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 19:05

kehdra schreef:
Gheghe, bekent probleem :+
zo heb ik ooit eens een blog geschreven toen mijn dag net zo was als de jouwe, even gekopieeerd van m'n Hyves:
Citaat:
'Ja hoor, jij bent ook maar een telefoniste....'

Na een gesprek van 20 minuten, met alle mogelijke aspecten, en het aanbieden an een oplossing, krijg je dat te horen....

ach, ik heb daarvoor ook maar zo'n 10 weken fulltime gestudeerd en studeer elke dag verder, soms zelfs in mijn vrije tijd. En dat in ieder geval het komende jaar nog...


Voer zo'n 150 gesprekken per dag, met mensen van verschillende achtergronden, meningen en emoties.
Mensen die onzeker zijn, mensen die verlegen zijn, maar ook mensen die boos zijn, of het allemaal beter denken te weten.
Ik ben dus constant aan het communiceren, leer constant nieuwe mensen kennen met elk hun verschillende ideeen over mijn werkgever, de een ziet het als zijn/haar vijand, de ander als een vriend. Deze mensen komen binnen met hun eigen gemoedstoestand, emoties, ideeen, achtergronden. en ik probeer ze binnen 300 seconden op een lijn met mij te krijgen. Dát is mijn taak...

Mijn werkgever verwacht dan wel 100% kwaliteit van me. Mensen moeten ophangen met het gevoel dat ik er alleen voor hun zit, dat hun probleem daadwerkelijk is/wordt opgelost, en dat ze het probleem niet meer hebben als voor het belletje.
Maar dat moet dan wel binnen 300 seconden, absoluut foutloos, en volgens strakke schema's.
kwaliteit, maar ook zeker kwantiteit dus.

daarom worden ik en mijn collega's constant in de gaten gehouden, constant word er bekeken of de gesprekken goed zijn, tijden goed zijn, maar vooral of de kennis op peil is. Voortdurend neem ik nieuwe kennis in mij op, werk ik analytisch, probleem oplossend, klantvriendellijk, ergonomisch, en zet ik mij 8 uur lang voor de volle 101% in.
Immers, vaak ligt er een totaal inkomen in mijn handen, een enorme verantwoordelijkheid.

Zie mij als een huisarts, ik wat van heel veel, heel wat, geef je een remedie, conclusie, of stuur je eventueel door naar een specialist.

maar naast het leveren van constant absolute kwaliteit en kwantiteit, en een oprechte intresse in het probleem van de beller en de absolute wil om het voorgelegde probleem op te lossen; ben ik maar gewoon een telefoniste...


Niets uit deze of andere door mij gepubliceerde artikelen mogen gekopieerd, vermenigvuldigd, of bewerkt worden, zonder explicite toestemming en bronvermelding. (C)2010



Uwv kcc grunn???

Magnummm

Berichten: 6830
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 19:12

Diep respect voor jou TS. Ik zou gelijk bij de eerste de beste flippende zeikerd al uit mijn slof schieten :o Maar gelukkig is er bokt :(:) Om je hart te luchten!

_Lucy

Berichten: 1576
Geregistreerd: 30-11-08
Woonplaats: Groningen

Re: 'Goh er zit iemand aan de andere kant van de lijn'

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 19:30

ik zou dat echt niet kunnen hoor, zo proffesioneel blijven als iemand zo doet..
idd veel mensen hebben niet door dat er een gewoon mens aan de andere kant van de lijn zit.
het lijkt me echt vreselijk zo'n beroep, waar je met allemaal mensen te maken krijgt, die je overal de schuld van geven, en alles beter weten, en denken dat jij aan de andere kant niks zit te doen..

respect dat je zo koel blijft suus!

MMIDV

Berichten: 7357
Geregistreerd: 21-01-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 19:38

diep respect voor dit werk! zou niets voor mij zijn....

Ik ben me, als ik bel naar een callcenter, altijd wel bewust dat de persoon aan de telefoon niets aan de situatie kan doen.... ook al ben ik heul heul erg boos! Dan nog blijf ik beleefd tegen de persoon die mijn boosheid behandelt ;) Ténzij de persoon aan de andere kant van de lijn onbeschoft of 'dom' bezig is.... dan wordt het een ander verhaal. (zie verhalen die naar boven komen bij Youp van t Hek)
Schelden zal ik nooit doen, maar kenbaar maken dat dit niet de gang van zaken is wel

nogmaals diep respect voor dit werk waar je vast heel heel veel geduld voor moet hebben +:)+

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 19:56

kehdra schreef:
Esmeralda schreef:
Mensen moeten hun frustratie kwijt, zijn boos en voelen zich te kort gedaan. En helaas zit jij dan aan de lijn. Moet het hele verhaal aan horen, vinden dat jij de verantwoording moet nemen. Dat jij met de juiste oplossing moet komen. En dat jij precies weet wat er wel en niet in hun polis staat. Weet je dat allemaal niet, dan ben je een dom telefoonmiepje, niet gestudeert en een belachelijke baan!!
Weetje ik sta soms achter de kassa en krijg precies hetzelfde over me heen. Of wanneer ik achter de bindtafel sta ( ben bloemiste) dan word je bewondert dat je zo knap een boeket kan maken of een geweldig bloemstuk maakt. Maar zodra de bloemen niet helemaal volgens boekje 5 dagen fris en fruitig op de vaas staan, ben je een dwaas, een geldklopper, waardeloze verkoopster en werk je in klote tent!
Overal wat zullen we maar denken.
En iedereen weet het beter

Maar heb gelukkig ook vaak gezellige blije mensen aan de balie hoor :o


ik vind jou eerste alinea op zijn zachts gezegd merkwaardig...
Heb je mijn vorige post gelezen?
Ik weet zeker wel dat klanten soms gewoon hun emoties kwijt willen, maar vergoeilijkt dat dan het soms belachelijke gedrag tegen ieder ander?
(en daarnaast; wie zegt dat alleen mensen die niet gestudeert hebben dit werk doen? :Z )



denk dat jij mij verkeert begrijp *D
Het was eerder dat wanneer mensen dus boos zijn, omdat er iets niet klopt ect.
Het op jou afreageren. Ongeacht hoe en wat. En als je iets niet weet of even geen goed antwoord op weet, je direct voor dom, niet gestuurd bla bla bla uitgemaakt word.
Hopelijk zo duidelijker? Geen verwijt hoe en wat naar de telefonistes toe
Laatst bijgewerkt door Esmeralda op 10-11-10 19:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 19:56

Tja, ik zal eerlijk zijn en zeggen dat ik ook weleens met stoom uit de oortjes aan de telefoon heb gezeten...Máár...die mevrouw aan de andere kant van de lijn kan er vaak ook niets aan doen, is eerder raar beleid van boven of lastige burocratisch geschuivel met administratie waar diegene die ik spreek ook niets aan kan doen. Dan zucht ik maar diep, blijf aardig en zeg hooguit dat ik erg boos ben op het systeem. Om de een of andere duistere reden is men dan altijd wel bereid zijn/haar best te doen...
Ik heb altijd geleerd dat je moet beginnen met mensen vriendelijk te behandelen, ook al ben je eigenlijk best boos. Schelden en slaan kan dan altijd nog. En die ene telefonist die zelf lomp doet krijgt gewoon wat venijnig sarcasme naar de oren om daar eens over na te denken. }>

Maar ik vind het knap hoor, om netjes en vriendelijk te blijven als je regelmatig wordt uitgefoeterd. :j