Het "ik heb geen geld" topic....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Charissa_N

Het "ik heb geen geld" topic....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-10 22:24

Echt ... mensen zeggen wel : geld maakt je ook niet gelukkig...

Nou mij WEL... ;(

Ik werk echt zoveel als ik kan om mijn studie heen... ik doe cursus hondentrimmen.. echt duur..!
Mijn stage is in Nijmegen want er is niks in de buurt.. ( voor mij 1.15 uur rijden )
Benzine moet ik zelf betalen...

Alles wat ik verdien bij mijn werk paas is door aan het betalen van mijn benzine, en er blijft niks over.. ik rij zo'n 500 km in de week ;( ( stage, school,werk,stal )

Mijn paard ( en medepaarden ) slopen constant zijn dekens en ik word er echt GESTOORD van!!

Nu wil ik een New Zealand deken kopen die iemand bij mij op stal ook heeft en is gewoon 175 euro... ( zeker weten met elk weer dan ook 100 % waterdicht ) oke dan heb ik wel eindelijk een echt stevige onsloopbare deken ( hij gaat dan over de andere dekens heen)
Maar... 175 euro.. pff dat is niet niks.. en ik kan t gewoon weg nu echt niet betalen
en zo zijn er nog meer dingen die ik niet kan betalen.. ik baal zo erg.. !!
mijn moeder betaald al mijn stalgeld ( hoefsmid ligt eraan of ik wat over hou in de maand of niet..) en ik wil ook nog wel is uit.. ben pas 19.. ik HAAT het dat alles uit gaat aan mijn studie.. uitgaan kan gewoon niet.. ain't got no money...

ZUCHT! :(

kent iemand dit...? vast wel :P

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Re: Het "ik heb geen geld" topic....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 22:29

Ik herken het ja, vrijwel al mijn geld gaat uit naar studie, huur, GWL, eten en weet ik wat al niet meer. Hou echt heel erg weinig over en baal er soms echt flink van.

Helaas kan ik met mijn studie en stages bijna niet werken, sowieso niet door de week.

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 22:30

mss met OV naar stage gaan en op die manier je benzinegeld in je zak houden wat je kwijt zou zijn met rijden naar je stage toe.

Anders mss carpoolen met iemand om de benzinekosten te kunnen delen.

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 22:31

Misschien een stomme vraag, maar heb je geen ov dan? :o

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 22:32

Of een bijrijder nemen voor je paardje en die mee laten betalen aan de stalling (een klein deel)

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 22:33

Ik herken het ook... Oplossing? Hard werken, pinpas en geld altijd thuislaten.

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 22:34

Ehh, hopelijk ben ik niet de enige die dit echt een heel raar topic vind?
Kind, je woont in één van de meest welvarende landen ter wereld, je kunt studeren, je hebt een auto, een paard (die je moeder nog grotendeels voor je onderhoudt ook)... Ik snap niet waarom je jezelf zo misdeeld vindt. :n In je profiel te zien heb je ook nog allemaal dure Anky dekjes en dergelijke..

Wees tevreden met wat je hebt, want je hebt zóveel.. Open je ogen, echt.

grassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 22:38

Wat een onzin Faux, ook als je in een welvarend land woont en het 'goed' hebt kan je nog wel geld problemen hebben? Lijkt me behoorlijk naar als al je geld richting benzine gaat, zou proberen daar een oplossing voor te vinden zoals hier al wordt aangedragen.. En vergeet niet dat paard een dure hobby is, je zegt 'ik kan niet uitgaan' maar dat is omdat je geld naar je paard gaat neem ik aan. Ik zou je paard wegdoen en lekker van je studentenleven gaan genieten, maarja wie ben ik :Y)

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 22:41

Jij vindt mijn reactie onzin, ik vind dit topic onzin. TS is zich er volgens mij niet half bewust van wat een bevoorrecht mens ze is en dat dit echt een luxeprobleem is.. Ze kan haar eigen keuzes hierin maken, en zij kiest zelf voor een studie die ver weg is en een paard en alle gevolgen van dien.. Als ze daar zoveel over te klagen heeft, dan doet ze het toch gewoon niet?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 22:42

Faux schreef:
Kind, je woont in één van de meest welvarende landen ter wereld, je kunt studeren, je hebt een auto, een paard (die je moeder nog grotendeels voor je onderhoudt ook)... Ik snap niet waarom je jezelf zo misdeeld vindt. :n

Dat zal best wel zo zijn, maar echt. Het is niet fijn om elke maand te hopen dat je rond komt en alles kan betalen.
Goed ik heb geen auto, doe alles met het OV en de fiets (of te voet). Mijn paarden staan bij mijn ouders in Zweden, dus ook daar geen financiele zorgen voor. Ik let heel erg op met wat ik doe en koop en geef écht alleen uit wat moet, zoals huur, eten, gas, water, licht, etc.

Dat je woont in één van de meest welvarende landen, wil niet zeggen dat iedereen het makkelijk heeft qua financiën.
Ik ben wel tevreden met wat ik heb, maar soms is het fijn om iets meer in de maand over te houden en eens iets extra's kan doen/kopen en lekker zorgeloos op stap kan en zo. Is voor mij nu nog vrij onmogelijk.

Dus ja, ik vind jouw reactie ook onzin. Niet zo'n beetje ook eigenlijk.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 22:44

Stage dichter bij huis zoeken. Het is natuurlijk ook niet een cursus waarbij je na afloop veel gaat verdienen. Dat is natuurlijk de keuze die je vooraf hebt gemaakt.

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 22:46

Ik zeg ook niet dat je in dit land geen geldproblemen kunt hebben, maar dit is geen geldprobleem, dit is een luxeprobleem. Zelf moet ik er ook elke maand heel erg hard voor knokken om rond te komen, ik vraag me ook vaak af of ik het wel ga redden qua huur en dergelijke, en natuurlijk is dat vervelend.. Maar hallo.

Ik woon in een land met topvoorzieningen, ik heb een eigen huisje, een paard, ik ben een ontzettend gezegend mens.. Ik waag het echt niet om zo te praten over mijn leven/geld, want: als het écht zo erg is, dan heb ik de keuze om te stoppen met mijn paard, en een hoop andere dingen waar ik voor kies.. :)

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 22:50

Faux schreef:
Ik zeg ook niet dat je in dit land geen geldproblemen kunt hebben, maar dit is geen geldprobleem, dit is een luxeprobleem. Zelf moet ik er ook elke maand heel erg hard voor knokken om rond te komen, ik vraag me ook vaak af of ik het wel ga redden qua huur en dergelijke, en natuurlijk is dat vervelend.. Maar hallo.

Ik woon in een land met topvoorzieningen, ik heb een eigen huisje, een paard, ik ben een ontzettend gezegend mens.. Ik waag het echt niet om zo te praten over mijn leven/geld, want: als het écht zo erg is, dan heb ik de keuze om te stoppen met mijn paard, en een hoop andere dingen waar ik voor kies.. :)

Dan denk ik, dat ik het verder wel redelijk met je eens ben. :)

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 22:54

Faux schreef:
Kind, je woont in één van de meest welvarende landen ter wereld, je kunt studeren, je hebt een auto, een paard (die je moeder nog grotendeels voor je onderhoudt ook)... Ik snap niet waarom je jezelf zo misdeeld vindt. :n In je profiel te zien heb je ook nog allemaal dure Anky dekjes en dergelijke..

PARDON?

ik heb ook scapa hv polo enz enz
en ja is 2e hands via bokt gekocht :D zal zij ook wel doen denk ik
en nee mijn budget is ook niet groot,
mijn paard staat voor 150 incl en dat is heel weinig inprinciepe.
maar wat jij zegt slaat nergens op.
het leven is duur en als ze 500 km moet rijden is dat heel snel heel duur en op je 19e verdien je echt geen 100 euro per dag hoor.

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 22:57

Fijn Quir, dan ben ik in ieder geval niet de enige.

Ik verzucht ook heus weleens: "was ik maar heel rijk." Als ik een heel mooi maar achterlijk duur paar schoenen zie ofzo, maar dat zijn grapjes.. Men hoeft heus niet elke dag alles te vergelijken met derde wereld landen, maar bij dit topic denk ik dan: Kijk éven naar 'een kindje in Afrika'. Die heeft een krotje als huis, geen hygiëne, al helemaal geen geld, geen dieren voor zijn plezier met allemaal dure attributen, die kan niet naar school en weet niet eens of hij de volgende dag of week wel wat te eten zal hebben...

Nikita_benno: Ik ben zelf 20, verdien ook geen 100 euro per dag en ben tóch een heel gezegend mens. Vergelijk je leven nog even met wat ik hierboven omschreef en durf jezelf dan nog eens zo te uiten. Als je dat kan, vind ik dat héél knap. (in negatieve zin)

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-10 22:58

inge81 schreef:
mss met OV naar stage gaan en op die manier je benzinegeld in je zak houden wat je kwijt zou zijn met rijden naar je stage toe.

Anders mss carpoolen met iemand om de benzinekosten te kunnen delen.

het is een cursus dus nope.. geen ov... en als ik met openbaar vervoer ga is het nog duurder..

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-10 22:58

MoOtJuHh schreef:
Of een bijrijder nemen voor je paardje en die mee laten betalen aan de stalling (een klein deel)

heb ik al :P

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-10 22:59

Faux schreef:

Ja dat was de goede oude tijd anky dekjes en wedstrijden.. nu echt niet meer hoor..

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-10 23:01

grassie schreef:
Wat een onzin Faux, ook als je in een welvarend land woont en het 'goed' hebt kan je nog wel geld problemen hebben? Lijkt me behoorlijk naar als al je geld richting benzine gaat, zou proberen daar een oplossing voor te vinden zoals hier al wordt aangedragen.. En vergeet niet dat paard een dure hobby is, je zegt 'ik kan niet uitgaan' maar dat is omdat je geld naar je paard gaat neem ik aan. Ik zou je paard wegdoen en lekker van je studentenleven gaan genieten, maarja wie ben ik :Y)

Nee al me geld gaat naar benzine.. en soms wat naar mijn paard.. verder betaald mijn allerliefste mama dat want ze weet dat ik echt niet zonder hem kan ( heb veel mee gemaakt de laatste jaren, mijn vader is overleden en zonder mijn paardje.. had ik een heel ander persoon geweest en wss ingestort.. )

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 23:01

Ik herken het gevoel heel erg, maar ik werk niet naast mijn studie. Dat werkt voor mij niet. :) Momenteel heb ik een inkomen van 100 in de maand (excl. stufi, dat gaat ook direct naar ouders voor school) en ik rook flink. Thank god krijg ik binnenkort een stagevergoeding.

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-10 23:02

Faux schreef:
Jij vindt mijn reactie onzin, ik vind dit topic onzin. TS is zich er volgens mij niet half bewust van wat een bevoorrecht mens ze is en dat dit echt een luxeprobleem is.. Ze kan haar eigen keuzes hierin maken, en zij kiest zelf voor een studie die ver weg is en een paard en alle gevolgen van dien.. Als ze daar zoveel over te klagen heeft, dan doet ze het toch gewoon niet?

dat slaat echt nergens op... studie is studie en kan je niet bepalen of het dichtbij is of niet!!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 23:02

Moet je paard per se onder dekens?

Zo ja, verkoop wat je niet meer nodig hebt (setjes, kleren, boeken e.d) en koop daarvan een nieuwe deken.
Ander werkplek zoeken (ondertussen natuurlijk blijven doorwerken in Nijmegen). Zoek uit of openbaar vervoer niet goedkoper is dan auto? Vaak is auto namelijk veel duurder dan met trein e.d.

Misschien proberen om jezelf niet blind te staren op de probleem maar oplossingen te zoeken.

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-10 23:03

Thats_Me schreef:
Stage dichter bij huis zoeken. Het is natuurlijk ook niet een cursus waarbij je na afloop veel gaat verdienen. Dat is natuurlijk de keuze die je vooraf hebt gemaakt.

stage dichterbij is er niet. Jawel hoor je verdient genoeg met dit werk :)

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 23:04

Wil je 't (luxe)probleem oplossen?

Verkoop al die Anky dekjes, kan je best nog een leuk prijsje voor vangen denk ik, stop met je paard, kies een studie dichterbij huis! Of ga dus extra werken omdat je al die tijd over hebt omdat je niet meer naar je paard hoeft. Dan heb je meer geld. Wil je dat niet? Klaag dan ook niet want je kiest er zelf voor. :)

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 23:05

Faux schreef:
Wil je 't (luxe)probleem oplossen?

Verkoop al die Anky dekjes, kan je best nog een leuk prijsje voor vangen denk ik, stop met je paard, kies een studie dichterbij huis! Of ga dus extra werken omdat je al die tijd over hebt omdat je niet meer naar je paard hoeft. Dan heb je meer geld. Wil je dat niet? Klaag dan ook niet want je kiest er zelf voor. :)

Ben hier stiekem wel mee eens.
Dit is ook een hele goede oplossing eigenlijk.