Zakelijke, vrouwelijk kleding met een eigen bite

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jaggie

Zakelijke, vrouwelijk kleding met een eigen bite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-10 14:29

Hier op Bokt vind ik veel topics terug over kleding, over schoenen of over waar je welke soort kleding kunt kopen. Prima, heel handig! Maar wat doet de zakenvrouw van Bokt nou aan naar het werk? En dan heb ik het er niet over als je op een stal werkt :Y) .

Ik ben gewoon heel benieuwd naar hoe jullie je (zakelijke) kleding combineren, zonder stijf over te komen en toch representatief met een eigen bite. Misschien kan ik, en anderen, hier nog leuke combineer tips opdoen. Het gaat hierbij om alle soorten kleding, schoenen en accesoires. Het totaalplaatje dus.

Zelf draag ik naar afspraken al heel snel een grijs pak, daaronder een blousje of al dan niet een gekleurd truitje. Verder draag ik ook wel vaker een giletje of combineer ik een spijkerbroek met een colbertje. Heel soms heb ik ook wel eens een jurkje aan, maar ik vind dit moeilijk 'zakelijk' te combineren. Ik wil graag nog meer variëren in kledingstijl, omdat ik als jonge vertegenwoordiging van mijn eigen bedrijf ook een bepaalde 'frisheid' wil bereiken met mijn uitstraling.

Ik laat me verrassen...

Anoniem

Re: Zakelijke, vrouwelijk kleding met een eigen bite

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 14:32

Ik ging op mn werk vaak voor een nette beige broek met colbertje, vind een pak meteen zo zakelijk staan.

Of combineren, een mooi colbert met een spijkerbroek of een net shirt met een pantalon.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 14:33

Ahhh leuk topic ik zal eens kijken of ik ook wat foto's neer kan gooien.

Ik ben meestal wel rokjes en colbertjes.. maar dan wel op een leuke niet strakke manier.

Hoge kokerrok van de H&M met een los vallend shirtje erin.. enkellaarsjes..

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-10 14:35

Draag je op een beige broek dan gewoon een donker colbertje of liever een lichter? Vind dit 's winters anders weer direct zo 'licht' van kleur. (Voor mijn branche is het trouwens absoluut niet erg om een pak te dragen, maar het is wel belangrijk om aan te voelen wanneer je welke kleding draagt. Kleding maken toch wel de man, of in dit geval de vrouw)

En als je dan een shirt met pantalon draagt, wat ik zelf ook wel eens doe. (evt. met gilette) Draag je hier dan nog een ketting of schaal bij? Heb altijd het idee dat e.a. dan zo 'kaal' oogt.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 14:35

Afbeelding

Alleen dan andere kleuren..

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-10 14:37

Kijk rokjes heb ik dan weer helemaal niet in mijn assortiment zitten op dit moment, omdat ik gewoonweg niet weet waar ik moet beginnen. Een kokerrok vind ik dan wel weer altijd sjiek staan.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 14:38

Ik 'moet' iedere dag in zakelijke kleding naar m'n werk. Ik heb daarvoor heel veel kleding van de vanilia. Omdat ik dan toch nog een beetje een meisje/vrouw blijf, en niet alleen maar zakelijk.

Ik draag veel (zakelijke) jurkjes, pakken (maar dan wel in leuke kleuren). En voor casual friday heb ik dan vaak een jasje op een spijkerbroek.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 14:38

Wat een leuk topic! Ik zou ook het liefst netjes naar kantoor gaan. Ik heb het 1keer gedaan, maar ik werd echt heel vreemd aangekeken := Ik werk als ingenieur bij een offshore contracter en hier loopt echt niemand in kostuum/mantelpakje, sommigen zelfs niet naar een klant!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 14:40

Ah ik ben juist van de rokjes. Die kokerrok staat stoer met een wijdvallen topje er boven, en dan heb ik vaak nog een colbert er over heen..

DiantaM

Bij ons loopt iedereen er sjieker dan sjiek bij, dus ik kan altijd goed om me heen kijken.

Blue_Eyes

Ik draag een nette pantalon of rok met een bloesje of shirt met een vestje. Ik ben wel geen echte zakenvrouw, maar docent en ook eigenaar van een bedrijfje dat o.a. privelessen Engels en Nederlands geeft, dus ik moet er een beetje representatief op staan. En ik moet zeggen dat ik zeker op de school waar ik groepslessen verzorg, het echt wel warm heb tijdens het lesgeven (daar is het dan ook altijd bloedheet). Dus liefst een bloesje met korte mouwen ook nog ;)

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 14:41

spijkerbroek daar zien ze mij hier helaas niet graag mee afkomen. :D
Ik draag meestal een rechte, katoenen broek, zwart of grijs (in alle mogelijke tinten) met daarop een bloesje of truitje. dat is wel vaak in een redelijk opvallend kleurtje. :D En als mijn blouse of truitje basic is, draag ik daar een knalkleurtje onder. :)

Shoes variëren van basic bruine stevige geklede schoenen naar knalrode pumps. :D Afhankelijk van mijn humeur. :)

Met warme temperaturen draag ik ook vaak een rokje of een kleedje, maar als ik op voorhand weet dat er meetings gepland staan, zal ik idd iets 'zakelijkers' dragen.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 14:47

Mag ik hier ook wat inspiratie op doen :o
Ik ben echt een drama als het op kleren aan komt. Weet nooit wat bij mij past, of voel me er niet happy in, kan geen kleuren combineren, etc. Op mijn werk wordt het toch wel gewaardeerd wanneer je er enigzins fatsoenlijk op staat. Het liefst ook geen spijkerbroek.

Ik zou graag een keer een mooi pak willen, maar mijn figuur werkt niet mee. Ik heb een forse buste en brede schouders waardoor het vaak al te strak zit. Maar rond mijn taille mag ik best wel een maatje minder hebben met als gevolg dat als het boven past je de taillering net zo goed achterwege kan laten want die heeft toch geen effect meer. Ik heb nu twee hele mooie blousen in de kast hangen die perfect sluiten rond mijn buste en schouders, maar als ik dan naar het onderste deel kijk ziet het er weer als een hobbenzak uit. En ik ben nou ook weet niet zo handig met een naaimachine dat ik ze zelf rond de taille een beetje in kan nemen zodat ze daar wat mooier vallen.

Een kokerrok vind ik ook geweldig, maar rokken hoef ik ook niet aan te beginnen. Door mijn holle rug/achteruit stekende kont ziet dat er nooit uit. Jurken zijn helemaal een drama met mijn fantastische verhoudingen.

Margje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 14:47

Ik hoeft op mijn werk zeker niet in pak, mag eigenlijk aan wat ik wil, maar ik vind het wel leuk om een beetje netjes te zijn. Een beetje: in pantalon of een hee net bloesje voel ik me niet zo thuis.
Wat ik graag draag is een donkere spijkerbroek met lichte laarzen, een wat langer T-shirt in een leuke kleur en een zwart colbertje. Of hetzelfde, maar dan een licht colbert of juist een lichte broek. Ook draag ik steeds meer rokjes, maar daar dan meestal een vestje of trui op. Nu bijvoorbeeld een knielange grijsgeruite wollen rok, heel degelijk, maar dan wel met een dunne turquoise trui en stoere bruine laarzen. Altijd laarzen! Maar dat is dan weer wat minder zakelijk. Ik werk in de communicatie, in de financiële wereld is dat misschien iets te stoer. Ik heb wel jurkjes, maar dat voelt vaak zo feestelijk (hangt natuurlijk van het jurkje af). Een simpel jurkje met een colbertje er over is natuurlijk ook heel leuk.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 14:50

Wij hebben twee vestigingen op het werk en de ene is wat netter dan de andere. De wat nettere is mijn basisvestiging, maar dit zou ik op de andere nog wel aan kunnen doen (alleen dan rokje iets verder naar beneden trekken);

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Kiwipitje op 05-11-10 14:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

In wat voor branche werk je? Dat is wellicht ook handig om te weten.

Ik draag zelf wel jurkjes, maar dan wel 'zakelijke' jurkjes. Dus zwarte, zwart/witte en altijd hooggesloten (of lager met een hemdje erbij). Verder draag ik ook wel colbertjes, dan vaak gecombineerd met een spijkerbroek of een zwarte of witte broek.
De broekpakken die ik heb draag ik los van elkaar. Dus colbertje met een andere broek, of juist de broek met iets anders erboven. Bijv. een net bloesje, een trui, vest o.i.d.

Kaka

Anoeska schreef:
Ik 'moet' iedere dag in zakelijke kleding naar m'n werk. Ik heb daarvoor heel veel kleding van de vanilia. Omdat ik dan toch nog een beetje een meisje/vrouw blijf, en niet alleen maar zakelijk.

Ik draag veel (zakelijke) jurkjes, pakken (maar dan wel in leuke kleuren). En voor casual friday heb ik dan vaak een jasje op een spijkerbroek.

*\o/* mede Vanilia fan!

Ik draag ook heel veel rokjes en jurkjes, maak graag ge(mis :D )bruik van mijn vrouwelijkheid. Laatste aanwinst: http://www.vanilia.com/category/Jurk/Jurk_paka_2561/ Vaak met een colbertje om het iets netter te maken en vrijwel altijd met pumps of laarzen. Maar soms ook een strak gesneden pak met gympies (ik werk in een culturele sector en daar kan iets meer), deze vind ik erg mooi: http://www.vanilia.com/category/Colbert/Jurk_foxi_2306/

Hans Ubbink maakt ook prachtige, vrouwelijke pakken met een twist.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 14:53

Die rok is voor bij ons echt veel te kort. Maillot eronder of niet. Een nette spijkerbroek kan ik nog wel mee af komen, maar een rok hoort op z'n kortst een hand boven de knie te komen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik zoiets ook niet zakelijk over vind komen.
En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat ik me er zelf niet prettig in zou voelen :o

edit: Ik kijk net op die site van vanilia. Ik kende het nog niet, maar die hebben wel hele leuk dingen. Iemand enig idee hoe die maten vallen? Bij een gemiddelde winkel is de grootste maat (XXL of 44/46) net wel of net niet toereikend voor mijn prachtige buste en forse schouderpartij.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 14:56

De Promiss heeft ook érg vlotte zakelijke kleding!
Ik koop daar graag, m.i. ook een goede prijs/kwaliteitverhouding en ze hebben ook wat grotere maten.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 14:56

Vanilia lijkt idd wel leuk te zijn, kende het ook niet.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 14:57

Promiss kan ik eerlijk waar nooit slagen. Om een of andere reden is dat altijd net teveel hobbenzak voor mij.

muc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 14:58

Ik moet ook altijd netjes naar mijn werk, ook vanilia fan :-) En koop veel bij Zara. OHH en kijk eens bij NAN, die hebben gave blousen! http://www.nanshop.nl

Ik draag ook graag een legging met tuniekje, daaronder mooie (bruine) laarzen. Dat kan ook niet overal, maar staat wel leuk.

Ook de enkellaarsjes van dit moment vindt ik super.
Laatst bijgewerkt door muc op 05-11-10 15:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Marizzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 14:59

Ik vind het ook lastig om me zakelijk te kleden, zonder gelijk een pak aan te trekken. Als ik een pak aandoe, zorg ik wel altijd voor iets gekleurds er onder.

Ik heb de laatste tijd gewoon wat colbertjes gekocht, niet eens allemaal super chique ofzo, maar wel mooi te dragen op een zwarte/donkergrijze of beige broek.
Als ik geen colbertje aan wil, dan doe ik vaak een nette (zakelijke) blouse aan op een donkere broek. En verder simpele truien (effen, gebreid met V hals ofzo, evt met bloesje er onder) op een broek of rokje (niet te kort inderdaad!). En die lange vesten die nu in de mode zijn vind ik ook best goed kunnen! Vanilia is inderdaad een goede tip. Mexx heeft ook vaak wel nette kleding.

Ik vind dat ik best iets van mijn eigen persoonlijkheid mag laten zien en er dan toch netjes uit kan zien! Als ik 50 ben kan ik altijd nog in een grijs mantelpak met zwart shirt eronder gaan lopen... Maar gelukkig hoef ik niet elke dag super netjes naar mijn werk. Overigens vind ik het in de winter veel makkelijker om me zakelijk te kleden dan in de zomer. Ga maar eens met 30 graden buiten in een pak rondlopen...

Boomerang

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 15:00

Zelfde stijl als Tulandro :j

Ook veel jurkjes juist en dan in combi met een colbert. Spijkerbroeken draag ik nooit en echte pakken ook niet, dat ben ik gewoon niet.

Overigens ben ik ook van de combinerende speldjes in het haar, leuke ceintuurs en een frivole panty onder een strakke kokerrok.
Noem het zelf een beetje de Parisienne style.

Zara slaag ik trouwens ook altijd bijzonder goed, zeker als het om van die ruimvallende zijde tops/bloesjes gaat en voor de leuke zakelijke jurkjes.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 15:00

Kaka schreef:
Anoeska schreef:

*\o/* mede Vanilia fan!

Ik draag ook heel veel rokjes en jurkjes, maak graag ge(mis :D )bruik van mijn vrouwelijkheid. Laatste aanwinst: http://www.vanilia.com/category/Jurk/Jurk_paka_2561/ Vaak met een colbertje om het iets netter te maken en vrijwel altijd met pumps of laarzen. Maar soms ook een strak gesneden pak met gympies (ik werk in een culturele sector en daar kan iets meer), deze vind ik erg mooi: http://www.vanilia.com/category/Colbert/Jurk_foxi_2306/

Hans Ubbink maakt ook prachtige, vrouwelijke pakken met een twist.

Ja!! Ik kwam altijd met zakken vol kleding uit de Vanilia Outlet in Rotterdam. Maar ik kwam er laatst achter dat die er niet meer is. |(
Vanilia vind ik een van de schaarse merken waar je in een zakelijke outfit toch nog een leuk hip meisje kan blijven. Soms kom je met Esprit ook nog wel goed weg, maar da's vaak weer een beetje braaf.