Naam en Logo eigen bedrijf

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

KingSter

Naam en Logo eigen bedrijf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-10 14:16

Hallo Allemaal,

Ik ben van plan begin volgend jaar een eigen kattenpension op te zetten. Ik ga me vestigen in zuid-holland plaats Delft.
Het is de bedoeling dat ik start met alleen katten en kleine huisdieren. Misschien later ook honden. De service is
bij mij katten brengen, maar ik ga ook bij mensen thuis katten verzorgen.
Nu ben ik nog op zoek naar een goed pakkende bedrijfsnaam en een mooi logo erbij.
Ik heb al een aantal namen op papier namelijk:
De aristocats
Poezziecat
Duchess

Als logo ben ik er nog niet helemaal uit. Die wil ik gaan maken na mijn naam.
Aangezien hier vaak hele mooie dingen vandaan komen en heel veel mensen meer weten dan 1.
Is de vraag of er mensen zijn die een mooie, pakkende en goed blijven hangende naam kunnen bedenken.

Alvast heel erg bedankt.

Groetjes,
KingSter

Suus___

Re: Naam en Logo eigen bedrijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 16:54

Misschien alvast een tip, kijk even of de namen nog vrij zijn zowel bij de KVK als op internet zodat je je site ook dezelfde naam kunt geven :)

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 17:46

En nog een tip, gebruik een naam die je ook nog kan gebruiken als je andere dieren er bij wilt gaan doen. Dus niets met "cats" of iets dergelijks er in.
Als ik voor mijn hond op zoek zou moeten naar een pension, zal ik niet kijken naar een pension met een ander dier als naam. :) En om naamsbekendheid te maken, moet je ook niet gaan wisselen.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 17:48

vaKATsie ;)

Dierenpension ChienChat ;) , de beste plek voor je hond of kat ;) .

Ok, dit is niet goed voor mij ;) .
Laatst bijgewerkt door eilleen333 op 22-10-10 17:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 17:50

Poezziecat zou ik niet doen. Dan vind ik een nogal erotische klank hebben. Lijkt mij dat je je bedrijf daar niet mee wil indentificeren ;)

Verder zou ik idd wat Quir ook zegt in je naam niet beperken tot katten wanneer je dat in de praktijk niet wilt.

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 20:25

[UK] -> [STW]

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 20:39

Ik vraag me ook af of je een naam als de Aristocats mag gebruiken ivm Disney :)

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 20:42

eilleen333 schreef:
Dierenpension ChienChat ;) , de beste plek voor je hond of kat ;) .

deze spreekt mij als hond en kattenbezitser wel aan :j
Als logo zou ik een abstracte (denkt aan boktlogo) tekening doen van een dier of meerdere dieren waar je later eventueel gemakkelijk een hond in kan voeren.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 20:47

Ik ben niet erg creatief (hoewel t me niks zal verbazen als ik vnaaf na een paar borreltjes ineens een fantástisch idee heb hihi) maar wel een andere tip; als je een naam wil die blijft hangen, doe dan een naam waarbij mensen even na moeten denken. Hoeft niet heel ingewikkeld te zijn evengoed hoor. ff een voorbeeld (mn zus zag t laatst toevallig); 78% géén bijtelling. Als je dat ziet, maak je onbewust een rekensommetje; dus 12% bijtelling. Dat onbewuste, doodeenvoudige rekensommetje, maakt dat je je de reclame herinnert...

Verder zou ik idd, zoals hierboven al aangehaald, kiezen voor een naam en logo die uitgebreid kunnen worden zeg maar :)

Wel leuk! Alvast succes ermee! :D

Edit; bijv de Aristocats is geen slechte, maar maak er dan bijv de Aristocrats van... (mensen maken onbewust de koppeling naar de disneyfilm, goed voor het geheugen dus). Je maakt daarmee ook een statement; hier worden dieren verzorgd als ware het aristocraten en daarbij is t diersoort-loos dus kan je er later altijd nog konijnen/honden/cavia's you name it bij gaan doen... Daarbij eenvoudig logo van een dier met (ik roep maar wat) een kroontje erboven et voila :D

(ik brainstorm gewoon ff mee hoor hihi)

KingSter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-10 11:08

Hallo,

Alvast hartelijk dank voor het meedenken.
Het is inderdaad de bedoeling dat er later andere dieren bij komen, dus een naam met katten is idd niet handig.
Ik d8 nu ook aan AristoPets, ipv Cats. Dan is het ook niet meer hetzelfde als de disneyfilm, maar mensen kunne
het er wel aan linken.

Het Logo wil ik idd zo neutraal mogelijk houden waar idd later andere diersoorten bij gemaakt kunnen worden.

Groetjes,
KingSter

KingSter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-10 11:18

Ik heb nog andere namen:

Animali = Dieren in het italiaans
Animalie = dieren in het latijns
Animalie Amore = Houden van dieren in Latijns

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 11:34

Tip : blijf oppassen voor Disney.
Ik weet uit zeeeeer betrouwbare bron dat ze zelfs mensen in dienst hebben om alles wat er maar enigszins op een Disney-verwijzing lijkt aan te pakken.

Dierenpension ChienChat is sterk. 8-)
Ik loop vast op mijn eigen brainstorm: Holland, regen en de engelse uitspraak: it's raining cats and dogs. (het is hondeweer)
Dus geen goed plan.
Dierenhotel 4leggedfriends, hotel furball..?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 11:36

www.goingo.nl

Mijn vriend maakt ontwerpen voor logo `s e.d

Dus als je een naam hebt gevondn zou ik hem eens een mailtje sturen om te vragen of hij wat voor je kan betekenen.

cube

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 11:37

Mmm, vind hotel furball een beetje klinken alsof het een bende is...Chienchat klinkt mij beter in de oren

KingSter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-10 12:56

Chienchat klinkt idd leuk, maar het is niet alleen bedoeld voor hond of kat. Ook voor knaagdieren.
Daarnaast begin ik met alleen katten en knaagdieren en wil mensen niet de indruk geven dat er ook honden kunnen komen.

Weet niet als je de naam leest of dat ook zo over komt.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 18:51

Een bedrijfsnaam is echt lastig, hoor!
Je zou ook kunnen kiezen voor iets heeeeel anders.
Dierenhotel/pension 'Bij Mij' . Zoiets, maar dan anders.
Rijmelarij wordt onthouden door mensen. ;)

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 18:57

KingSter schreef:
Chienchat klinkt idd leuk, maar het is niet alleen bedoeld voor hond of kat. Ook voor knaagdieren.
Daarnaast begin ik met alleen katten en knaagdieren en wil mensen niet de indruk geven dat er ook honden kunnen komen.

Weet niet als je de naam leest of dat ook zo over komt.

Als ik die naam zo lees zou ik niet gelijk denken dat ik mijn hond er heen zou kunnen brengen. Maar als je er dierenpension voor zet wel weer. Maar dan informeer je en kun je toch gewoon zeggen dat het voorlopig niet voor honden is?
Zou wel zo'n naam maken, dan kun je zo de honden toevoegen.

Had trouwens nog de vraag hoe je dat wou doen als je zelf een bedrijf hebt, waar je de katten/knaagdieren moet verzorgen om ook nog bij iemand thuis dieren te verzorgen?

KingSter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-10 20:24

Heey,

Het is de bedoeling dat ik dieren in het pension heb zitten, maar ook bij mensen thuis kom.
Er zijn toch nog behoorlijk veel mensen die het niet prettig vinden hun dier in een pension te doen. (vreemde omgeving of bijv voor een weekend).
Hiervoor wil ik dan een service bieden waarbij ik 2 x daags ( `s ochtends en `s avonds) 30 min( minimaal) bij hun thuis kom om de katten eten te geven, water en de kattenbak schoon te maken. Kijken of alles goed is met de katten. Eetlust, activiteit enz. Er is dan maar een bepaald aantal huizen waar ik langs kan gaan ivm de tijd.
Daarnaast verzorg ik dan de dieren in het pension. Als ik de ochtend en avond open hou voor bezoek thuis kan ik de hele middag voor de pension dieren gebruiken.
Mocht het echt allemaal goed lopen kan ik eventueel nog iemand erbij nemen die verandwoordelijk is voor de dieren in het pension.

Hoop dat zou het een en ander duidelijk is.

groetjes,
Rona

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 09:48

Je kunt ook wat heel algemeens doen: Dierenpension "Van Dijk" (maar dan je eigen achternaam). Dat kan altijd namelijk.

Ik denk dat als je naamsonderzoek laat/gaat doen bij de Kvk en het Benelux Merken Bureau dat je er al snel achterkomt dat veel namen met dierenverwijzingen al bezet zijn.

Je wilt er niet te laat achter komen dat je een reeds bezette naam hebt gekozen voor je op te zetten bedrijf. Zeker niet als je al geld aan een logo-ontwerp, briefpapier, enz hebt uitgegeven.

Eefiesvenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 09:57

Voor Logo's etc voor een scherpe prijs kun je mij ook even mailen doormiddel van op de link in mijn onderschrift te klikken. Ik werk nu bijna 2 jaar voor mezelf als Grafisch vormgever onder de naam Vakdesign en heb al meerdere mensen een huisstijl aangemeten, denk aan: visitekaartjes, autobestickering, stickers, folders etc.

KingSter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 18:09

Heey allemaal,

Wat vinden jullie van Dierenpension De Herberg ??

Groetjes,
KingSter

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 19:34

Ik vind dat heel vriendelijk en toegankelijk klinken!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 19:36

Zoiets kan altijd :D . Gewoon algemeen, en denk dat mensen het ook wel onthouden.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 19:36

Hou je er wel rekening mee dat jouw hele pension/inrichting etc moet voldoen aan het honden en kattenbesluit?

KingSter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 20:00

Yup , daar ben ik van op de hoogte.
Honden en kattenbesluit zit ook in mijn opleiding ( paraveterinair assistente)